Fórum - Téma


Potřebuju radu - opotřebovaná součástka


Fórum 323 IV BA / BH Potřebuju radu - opotřebovaná součástka

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2012-07-14 20:46:27

Zdravim všechny, chtěl bych poprosit o radu někoho kdo se vyzná. Mám Mazduchu 323f BA 1.8 a když jsem dnes doléval olej, všiml jsem si, že součástka, která je hned pod nálevkou (takový váleček, dyštak přidám foto) je z kraje na jednom místě (né po celém obvodu) silně přibroušená. Bojim se, že je to něco dost závažného, co by mohlo vést ke zadření motoru nebo nějaké jiné velké příhodě. Ví někdo co je to za součástku? Taky si řikám, že když je tam tento "váleček" takto přibroušený, je možný, že tam bude víc věcí poškozených.

Díky za jakoukoliv radu.

MAX6  
J.
2012-07-14 21:12:23

Jestli se nepletu tak jediný co by tam mohlo bejt vydět jsou vačky. Záleží jak moc je to obroušený. Normálně by měla vypadat hezky vyleštěná a jestli má auto víc najeto,tak by na nich mohly bejt místama hnědý skvrny. Jestli je ale vidět,že jsou poškrabaný,tak buď auto jelo někdy bez oleje a nebo je přidřenej tlakovej pístek pouštící a zadržující olej za čerpadlem a nahoru do hlavy teče málo oleje. Taky to může bejt starym nebo nekvalitnim olejem.

2012-07-14 21:23:26

Dík za radu, bude to ten olej, půjčil jsem auto a při vracení mi bylo řečeno, že problikává kontrolka (při brždění, zatáčení atd.) bohužel toho jsem se bál :/ o to víc jsem nasranej, ale divný je, že olej byl přesně na rysce když jsem auto půjčoval a to na něm najeli asi jen 6000 km, to znamená, že to docela sežralo oleje, nato má asi i vliv, když to hodně vytáčeli co? Jinak na kolik asi tak vyjde výměna a je velký riziko jezdit s tím dál, i když oleje bude dost? Taky ještě doplnění, ta vačka je hladká, v dobrym stavu, ale v jednom místě, jakoby jí někdo kus silně zbrousil, jakože si fakt nedovedu představit jak se to mohlo stát, že je to tak hrozný jen v jednom místě. Prostě skoro jak seřízlý.

MAX6  
J.
2012-07-14 21:29:52

Jestli po tom co auto vrátily bylo oleje dost,tak z 80% se to stalo přidřenym zádržnym pístkem oleje (výměna cca 500Kč) a 20% špatně fungující čerpadlo oleje,ale to by hrozilo asi jen kdyby auto mělo najeto víc než 250000km.

Ten přidřenej pístek je častá závada.

Pokud všecko funguje,tak bych jenom pro jistotu zkusil vypustit olej do sklenice a kouknout do něj jestli v něm neni takovej stříbrnej prášek,jestli se tam něco nebrousí. Jestli olej bude čistej,tak bych možná pro jistotu zkusil přeměřit vůli na ventilech. Jestli je ta vačka hodně poškozená (oproti ostatnim),tak jí vyměnit a udělat vůli ny ventilech.

MAX6  
J.
2012-07-14 21:32:02

Jestli když auto vrátily tam nebyl skoro žádnej olej,tak jestli to sežralo 1L/6000km,tak to budou nejspíš špatný gufera na ventilech,ale to by auto hlavně po ránu trošučku čoudilo. Tu vačku a vůli na ventilech by to chtělo ale stejně zkontrolovat. Kdyby byla fotka toho jak to vypadá,tak by to bylo fajn.

MAX6  
J.
2012-07-14 21:34:34

Tak koukam znovu a vůle na ventilech se kontrolovat u tvýho auta nemusí,protože tam máš hydraolický zdvihátka co si vůli štelujou sami. Tak jen zkontrolovat tu vačku, jak moc je oproti ostatnim poškozená.

2012-07-14 21:45:01

No olej právě skoro nebyl :X běžně je tam tak kolem 3 litrů ne? To znamená, že za 6000km sežrat 2.5 litrů, to taky ukazuje na nějaký další problém? No asi půjde do světa :( Neska jsem zrovna koukal na ceny BA-ček v německu, až jsem si rval vlasy, 2.0 v6 za 500 EUR :X

Dík, že ses mi věnoval :)

MAX6  
J.
2012-07-14 21:49:25

Tak jestli to zbaštilo 2.5L/6000km,tak to nejspíš už začíná bejt zapečený na stíracích kroužkách. Ale to by hlavně po ránu když je auto studený docela dost čoudilo. Každopádně oprava kroužků a dejme tomu výměna podložek pod gufera by vyšla na nějakejch 7000-9000Kč kdyby jsi to dával do nějaký firmy (to bys ještě motor musel sám vymontovat a namontovat). To je lepší sehnat rovnou celej jinej motor a nebo spíš jiný auto.


Odpovědět