Fórum - Téma


poraďte prosím zoufalému


Fórum Technický koutek poraďte prosím zoufalému




2011-03-17 17:29:58

ahoj všem, hledám DOBRÉHO (rozuměj pečlivého, nedrahého, hledajícího alternativní řešení) MAZDADOKTORA pro svou 626 GF 2.0. optimálně Pha a blízké okolí. poradíte?

2011-03-17 22:35:28

Jaký máte na 626 problém??

2011-03-18 05:45:21

dobrý den hewlande,

v krátké době se jich objevilo hned několik a věru nedokážu říct, který z nich mě trápí méně..

jen na úvod:

mazda 626 GF 2.0 85 kW, do provozu uvedeno 1999, dovoz hamburk, první a jediný majitel ročník 1936, patrně s vážnou vadou zraku (šrámy kolem celého vozu, uštíplá obě zrcátka, prasklá mlhovka, atd.)

uvnitř takřka netknuté, žádné pazvuky z interiéru ani motoru, tichý a pravidelný chod, dle tacho 126 tisíc. serviska končí v 92 tisících výměnou rozvodů a oleje.

říjen 2010 přihlášení, výměna oleje, filtrů včetně kabinového, předních kotoučů ATE, nové destičky ATE (všechny), svíčky ngk platinum

leden 2011 přestavba na lpg (u léty prověřeného plynaře) nová sada tartarini 28.000,- kč.

problém č.1

ihned při zkušební jízdě lehké chvění v řadící páce..

tel. konzultace se stávajícím mechanikem - prý stejná konstrukce jako u feliny, místo táhel pevné uchycení a mírné chvění tudíž není na závadu.. bylo opravdu mírné, byť u cariny ani corolly se nehnula o vlásek, mávnul jsem nad tím tedy rukou.

současný stav (najeto 21 tisíc km, takřka výhradně v pražských ulicích..):

velmi intenzivní chvění prakticky celého vozu synchronně s chvěním motoru, nejvíc šaltpáka, ale už citelné i ve volantu a sedačkách. trávím v autě dost času a klepu se ještě dlouhé hodiny po vystoupení z vozu - katastrofa!

co to může být?

problém č.2

pazvuk, ťukání, klepání z přední nápravy.. jako když zavřeš tenisák do plechovýho hrnce a zatřepeš s ním

nejlépe slyšitelný při pomalé jízdě na velkých kostkách (tam už je to spíš mlácení) nebo při šikmém přejíždění terénních nerovností (retardér, vyjeté koleje, případně obrubník chodníku při parkování.

co to může být?

pozn. vyměněno uložení stabilizátoru 1000,-, dnes i silentblok obou ramen 1700,-..

po této výměně je to fakt už rachot jako svině!

mlátí to pořád..

na kostkách to ztichne až od šedesáti výš - katastrofa!

kosti jsou PREJ ok, tlumiče opticky i dle stavu pneu PREJ taky..

problém č.3

kolísání volnoběžných otáček, resp. propad otáček takřka do chcípnutí po vyřazení do neutrálu

problém se začal objevovat postupně, resp. jeho projevy začaly postupně nabírat na síle

markantnější samozřejmě při lpg..

současný stav:

start bez potíží, když klesnou otáčky ze "sytičových" někdy chod velmi pravidelný a tichý, jindy pravidelné kolísání volnoběhu, odhadem 50-100 ot./min. v pravidelném cca vteřinovém cyklu

při jízdě - po vyřazení do neutrálu (dojezd do křižovatky, exit dálnice, popojíždění v koloně) padnou otáčky takřka k nule občas blikne kontrolka baterky, (párkrát to zdechlo úplně, což na není úplně fajn při brzdění) , auto se zaklepe, vzpamatuje se a dotáhne si klidové otáčky a ustálí je.

při jednom z deseti vyřazení je vše naprosto ok, otáčky plynule a pomalu klesnou na volnoběžné, bez jakéhokoliv zakolísání..

čím to může být?

krom to se mi občas (stále častěji) nese podivná rezonance v pod celým vozem (v určitých otáčkách) a zvuk z předních brzd (hned po výměně) připomíná zvuk destiček po sto tisících.. pískaj jako kráva a při pomalé jízdě a lehkém přibrzdění je to zvuk kov na kov - katastrofa.. mám tam tak tři milimetry, doufámže po výměně a stočení kotoučů bude klid..

na to je asi tak všechno..

na starší diskuze mě prosím neodkazujte, přečetl jsem za pár posledních dnů a bezesných nocí takřka vše, co je tu psáno.. můj stávající mechanik ke všemu říká - "to může bejt cokoliv" nebo "já to neslyšim, potažmo necejtim" .

hledám někoho, kdo to uslyší, potažmo ucejtí, někoho kdo má zkušenosti s magdama, optimálně GF, někoho, kdo správně diagnostikuje závady a navrhuje alternativy řešení..

u takového budu (ač nerad) častým hostem, jezdím 80 tisíc ročně..

omlouvám se za sáhodlouhost popisu, ale třeba mi na základě něj někdo z vás dobře poradí..

všem kdož dočetli až sem děkuji za trpělivost a případné tipy

s pozdravem pavel

a jedna má "rada" na závěr:

vyzkoušeno na třech toyotách a teď i na šestdvašestce - shell helix plus 10W40

pozn.: nejsem prodejcem ani akcionářem této společnosti..

2011-03-18 11:41:03

Zdravím,

muj názor je problem

1. silembloky motoru jsou špatné a přenáší se otřesy motoru všude, tedy i do řadící páky, mě se páka ani nehla.

2. homokinetický kloub, zjistit který klape a vyměnit.

3. vyčistit vzduch filtr, svíčky a případně váha vzduchu muže toto dělat.

Třeba někdo něco pridá, hodně štěstí.

2011-03-19 11:30:34

tak mě tak napadá - nemůže být problém č.1 a č.2 různým projevem jednoho a téhož?

vadné uložení motoru?

2011-03-19 19:42:35

To muže, stejně tak i rezonance pod autem, to muže přenášet vyfukem, muže se dotýkat někde karoserie.

2012-02-22 10:00:01

Este by som pozrel ulozenie prednych tlmicov. Ja som po vymene silentblokov ako motora tak aj ramien a po komplet vymene tlmicov vzadu, tiez tyciek stabilizatora. Kratko nato vpredu zacalo hodne ramusit, hlavne pri zdvihoch kolies a pri rozbehu. Zrejme sa hlasi to ulozenie... je to desny zvuk.

2012-02-22 17:12:10

Souhlasim s Petrem este bych skontroloval na vyfuku plechy (tepelne stity) dost casto jsou castecne urezle a v urcitych otackach rezonuji jak blazen

2012-05-21 14:33:07

Sice je tohle již staré téma a doufám, že tazatel už má svoji mazdu v pořádku, ale stejně napíšu. Budu doufat, že se tazatel třeba podělí o řešení . Já ho stále nenacházím a to jsem tady hleda

Mám stejnou 626 i rok uvedení do provozu, jen původem ČR. Problémy s otáčkami taky řeším od začátku.

Nejprve se to projevovalo mírně a pouze tím, že při prudším rozjezdu a rychlém sešlápnutí plynu nejprve lehce klesly otáčky a pak se teprve zvýšily. Problém to byl pouze při stání v křižovatce do kopce. Když jsem nedočkavě pustil spojku příliš brzy, motor zdechnul.

V té době jsem zkusil vyměnit váhu vzduchu. Beze změny.

Za studena při zvýšených otáčkách (jakoby na sytič) bez problému.

Postupem času se propad otáček zvyšoval a přidal se i pokles otáček při sešlápnutí spojky před křižovatkou a pod., kdy se motor měl vrátit do volnoběžných otáček.

V současné době se otáčky propadají při každém šlápnutí na plyn, občas do nuly. Volnoběžné otáčky kolísají cca o 150. Při zastavování v křižovatce občas chcípne. Nejhorší je, když při dojíždění do křižovatky skočí oranžová - v propadu otáček po uvolnění plynu a sešlápnutí plynu opět přidám - spojí se oba faktory a motor spolehlivě lehne.

Nevím, jestli to není subjektivní pocit, ale občas se objeví při ostřejší akceleraci díra v otáčkách, ale nemám to vysledováno.

Vibrace v řadící páce mám od začátku (dříve jemné), poslední dobou s "bordelem" ve volnoběhu mě někdy až brní ruka. Občas se z výfuku ozývá jemné kovové cvakání.

Měli to měsíc v autorizovaném servisu v době, kdy problémy nebyly tak velké. Řekli, že je vadná řídící jednotka. Sehnal jsem si jinou, dovezl ji k nim, oni prezentovali zlepšení, ale já žádné nepozoroval, tudíž si neúčtovali nic. Nechal jsem tam ještě dát původní zpátky, protože tvrdili, že ta záhadná závada poškodila původní ŘJ. Prý vyměnili všechno co se dá (s jiným stejným vozem), vyčistili vzduchovou klapku, přetěsnili vzduchové potrubí. Potíže pořád stejné. Jo a proběhla i výměna vzduchového filtru.

Takže v současné době plánuji:

  • vyměnit palivový filtr - doporučili byste mi nějakou konkrétní značku, nebo je to jedno? A je umístěn zespoda nádrže (tipuju pod tím plechem) nebo shora (jak k němu?). Co si mám kdyžtak připravit (těsnění nebo pod.)?
  • nechat zavařit výfuk, podle zvuku někde propouští.
  • najít dobrého mechanika a konečně se zbavit téhle záhady. Mimochodem, problém s propadem otáček po sešlápnutí plynu jsem tenkrát pozoroval u většiny 323 v německu. Přišlo mi to jako běžná nemoc a udivuje mě, že si s tím nikdo neví rady
  • no a nakonec třeba dát své mazdičce konečně i ty nové tlumiče, o které si říká :)

2012-05-21 21:05:00

mne taky kolisali natacky a byl to bordel v nadrzi, nejdriv jen obcas pak jak pises, kdyz jsem chtel predjizdet tak mi div nechciplo auto, nalil sem do nadrze nejakej sajraj z benzinky a bylo to mnohem lepsi, skus ten palivovy filtr (ale muze byt ten bordel v nadrzi a bude to stejny, musis ju asi i proplachnout pak nejak) jinak ja u X9 mam palivovy filtr pod zadni sedackou myslim, nebo v kufru

2012-05-22 20:11:50

Ja nevim co s tym moze byt, ale urobil by som komplet prehliadku a cistenie od nadrze az po vstreky. Vsetko odporucam prezriet a preplachut: nadrz, hadice, filter, cerpadlo, vstrekovace. Este skus najprv pridat aditivum na cistenie palivoveho systemu. Fakt by to mohli robit drobne castice (produkty korozie). Stacilo raz natankovat "mokre" palivo a ak auto dlhsie stalo, zacne sa to ... U nas sa da kupit vselico, len nie fakt dobre kurivo.

2012-05-24 09:20:41

Můžu mít dotaz, jak bych měl postupovat u jednotlivých částí a čím to čistit a proplachovat? Nikdy jsem to nedělal, ale odvahu mám . Když už budu měnit o víkendu filtr, rád bych to udělal komplet.

Díky za odpovědi

2012-05-24 09:51:12

Chod nad jamu, vypusti palivo do bandasky - na nadrzi je vypustny srob. Odporucam pouzit nejaky lievik so sitkom. Potom odklop zadnu (pravu) sedacku, odstran kobercek a najdi viecko a plavakom na nadrzi. Odmontuj, posviet si do nadrze (podla potreby pouzi zrkadlo na tycke). Ak najdes necistoty, treba to splachnutim (liehom) vyhnat cez ten vypustny srob do vanicky - sposob vyplachovania si vymysli. Poodpajaj hadice co idu k filtru, preplachni do vanicky napr. liehom. Do vanicky preto, aby si videl ci tam nieco bolo, liehom preto, lebo je lacny, hadice neposkodzuje a po odpareni nic nezanecha. Par kvapiek v palive motoru neuskodi. Podobne postupuj pri kontrole filtra a hadic k cerpadlu. Zaroven mozes otestovat tesnost hadic - postriekaj ich roztokom saponatu a niecim mierne natlakuj; ked budu niekde rast bubuliny, je tam prasklina.

Naftove vstrekovacie cerpadlo je trochu haklive, nema rado, ked je v nafte nieco malo mastne ( kvapka liehu v nadrzi sa strati, kvapka liehu v hadicke od filtra k cerpadlo je riziko). Preto by som odporucil na zaver aspon privod od filtra preplachnut naftou. Ono to cele bude taka piplacka, takze trpezlivost.

Az ked uz budes mat istotu, ze od nadrze po cerpadlo je to ciste a stale by to malo problemy, az potom by som preveroval cistotu cerpadla a vstrekov. Preventivne pouzi to aditivum.

2012-05-30 10:45:06

Tak výměna filtru a pročištění (snad úspěšně) hotovo. Na nádrži jsem žádný výpušťák nenašel, pod zadníma sedačkama jsem vyndal čerpadlo a v plechové nádrži viděl takovou plastovou vložku, která mě nepustila dál. Tak jsem vyčerpal horem co se dalo, bylo tam ale jen pár smítek. Zbytek se asi drží v plechu pod tím.. propláchnul trubky k filtru a ten vyměnil. Překvapilo mě, že palubní počítač teď ukazuje nižší spotřebu než předtím. Má pro to někdo nějaké vysvětlení? Výkon mi přijde stejný, i chyba přetrvává.

Dalším krokem bude výměna všech těsnění na přívodu vzduchu, ale to už řeším v jiném vlákně.

Souběžně podle času budu měnit čepy, protože u mechanika na zdviži vypadaly dost kriticky. Bohužel jsem si nepamatoval které že to mám vyměnit (resp. nebyly přesně pojmenovány) a po nahlídnutí do katalogu dílů jsem přišel na to, že jsou dva - čep spodního ramena a čep řízení (opravdu v tomhle nejsem kovaný a učím se to teď za pochodu ). Myslím, že se jednalo o čep řízení, ale musím dneska ještě jednou pod auto, abych se přesvědčil. Říkal jsem si, jestli nebude vhodné rovnou vyměnit oba, tedy všechny 4 čepy? Taková pálka to asi není, tak se ptám na váš názor..? A jak na sbíhavost po výměně? Zajet do servisu, nebo existuje nějaký trik, jak to zvládnout sám?

Díky za odpovědi (a trpělivost, ještě mě toho čeká dělat hodně )

2012-05-31 08:29:57

Mazdarek, tak čo sa týka zbiehavosti, pokial nemas doma optoelektronicku sustavu (zdvihak, kamery, snimace: http://www.kamdomesta.sk/...lsize/97353/Geometria.JPG), tak to doma neurobis .

Čo sa týka čapov: čapy riadenia (http://www.autoplus-shop....e-octavia-original-cz.jpg) sú tie, ktoré vytáčajú kolesá do strán, sú namontované na tyči, ktorá druhým koncom ústi v servoskrini riadenia (http://t3.gstatic.com/ima...8-JX3MFeDlrAGMkW6FnUTVltg - tu to vidíš komplet), kým čapy spodných ramien ako už názov napovedá, nachádzajú sa na spodnom ramene a ukotvujú celú polos v smere vpred-vzad a zároveň umožňujú jej pohyb nahor-nadol (tlmič+pružina, http://www.autoteilefrau....raggelenke/SET_202858.jpg). Obrázky ti napovedia. Ak zdvihneš auto (odporúčam aj zhodiť pneu) a pomykáš ovisnutú vzperu a riadiacu tyč, lomozenie v čape ti prezradí, ktorý je vybitý.

Ešte bude z teba mechanik, stačí sa chcieť s tým zoznámiť.


Odpovědět