Fórum - Téma


Pokracovani diskuse Shell V-Power


Fórum Technický koutek Pokracovani diskuse Shell V-Power



1  2

2008-09-06 08:04:50

Tak jsem natankoval 2 nadrze V-Power a mam velmi zajmave poznatky, spotreba se zvedla o 0,4 litru/100 Km oproti klasickemu Naturalu 95 od Shellu. Takze jsem presel nazpet ke klasickemu Naturalu 95. Myslim ze motoru leda prospeje kdyz mu jednou za rok necham cucnout nadrz V-Power protoze na tichosti motoru se to urcite podepsalo takze nejaky pozitivni ucinek to ma, bouzel na spotrebe u tak jeteho auta ne. At vam ty vase Mazdicky jezdi....

2008-09-06 09:41:57

Už jsme to tu psali do jiné diskuse, krátkodobě se nám spotřeba zvýšila, ale většina lidí se zhrozí a nepočká, my jsme počkali a spotřeba se snížila, trošku to šlo i výkonově nahoru a v tom může být zakopaný pes, většina lidí začne zkoušet, co to dokáže s novým benzínem a začne šlapat na plyn více, než-li obvykle a to se musí na spotřebě podepsat. Už cca 15.000km krmíme Efí jen v-powerem a neměnili bychom. Zkusili jsme i v-power racing, ale to se Efí nelíbilo, po ránu se jí moc nechtělo startovat, ale po zahřátí motoru jela nádherně.

2008-09-06 13:37:17

Najedu rocne do 7000Km takze cekat pul roku na vysledek se mi moc nechtelo ale samozrejme muze to tak byt. Nejdriv nahodu a pak dolu...

2008-09-06 14:01:04

U nás dvě plné znamenali nárust a pak další dvě to klesalo, až se to ustálilo. Ale i kdyby to zůstalo na původní hodnotě, tak se nám vyplatí to tankovat, pružnost, hlučnost, ranní starty, vše je lepší.

2008-09-06 14:25:17

Já mám průměr po pěti plných nádrží na 95 benzín 8,96 a po pěti na V-Power 8,91. Takže nic extra. Žádné jiné rozdíly nepozoruji, celkem tichý je motor pořád a letadlo se z toho taky nestává.

2008-09-06 17:18:10

Jo jo pruznost vzrostla to mas pravdu. Jsem zrovna v ten den kdy jsme se videli v Tescu u pumpy zvazoval co tam nalit...... a vyhrala penezenka...

2008-09-06 17:33:59

Tesco pumpa,to bych si nikdy do auta nenalil.Tankuju jedině u Shell.Když sem měl ještě výkonýho benzína,tak sem tam lil i V -racing a nijak sem rozdíl nepoznal,teď mám naftu a když sem zkoušel nalít tři nádrže po sobě V-power diesel,tak se motor malinko ztišil a i to líp táhlo.Může to být pouze jen subjektivní pocit.Ale žádný rozdíl jinak moc necítím i když tam naliju obyč naftu od shell

2008-09-06 17:52:19

V práci sedlám M-B Sprinter 315CDI a jednou tam šéf nalil něco jiného, než-li shell, vůbec to nejelo (maximálka ze 165 padla na těžko dosažitelných 110) a až po cca 400km na Shell se to trošku rozjelo, od té doby nesmíme tankovat nic jiného.

2008-09-06 18:34:46

Ja jsem jezdil na Tesco benzin asi 14t km a myslim ze v pohode, ted sem presel k selu pac tady neni tesco benzinka a zacal jsem cistit dvema nadrzema V-poweru a myslim zmena byla vydet hned. Ted beru normal shell natural a divim se jak je ted auto silene citlivy na plyn, mam to skoro za problem, ze jakmile pustim plyn tak to cukne . Spotrebu radsi nesleduju ale prislo mi ze na V-power se mirne zvedla, ale to jenom myslim. Jinak auto mam na dobry pocit z jizdy a ne na eco-zavody s obavami pridat trosku plyn a vytocit ji do 6t ot Kdo ste z Budejovic tak mi poradte kterej pumpam se vyhnout obloukem, nevim kam bezobav jezdit tankovat.

2008-09-07 14:13:54

Bylo to u tesca ne ze jsem tankoval tesco benzin.... taky kupuju jedine shell

2008-09-07 14:41:38

tak to pak jo

2008-09-08 07:26:05

nepleťte jabka z hruškama V power a 95 nebo 98 je o něčem jiným.

Vy co dáte 98 co jako čekáte? Palivo později prohoří , hůře se zapálí, dohořívá ještě ve svodech a podpalije ventili, naproti tomu váš dojem je že se auto sklidní, ano jistě když klesnou detonační tlaky a výkon jde taky dolů.

Kor když naše mazdy sou seřízený předstihem na 91okt. Aspoň teda BA a starší

2008-09-08 08:24:00

tak já nevím,ale shell má bud 95 nebo 100oktanový benzín.98 právě chybí a byl by to zlatý střed.Ono u starýho vyčochtanýho motoru asi už těch 100 oktanů moc nepoznáš,ale u novějšího motoru je rozdíl přece jenom znát

2008-09-10 22:55:22

a co teprve, kdyz se natankuje u sousedu... to si pak rikam, co to tady cepujou za svinsvo

2008-09-11 08:29:10

Nahodou bral jsem na shellce v jedny vesnici v rakousku a sice to byla malinkata benzinka ale stejnak sem na ten benzin ujel vic km nez na ten z cech. A cenove to vyslo jeste v kvetnu tohodle roku jenom asi o korunu draz

doris  
Doris
2008-09-11 09:23:27

Já mám vypozorováno, že i v rámci stejné značky mohou být rozdíly. U nás máme podlíž hned dvě Shellky, ale tankujeme jen u jedné, mají tam větší odběry a tudíž i čerstvější palivo. Je to znát, naše auta na toto palivo najezdí nejvíc kilometrů a motůrky jim běhají jako nové.

2008-09-21 07:36:18

Kuqi: probůch něco si o tom přečti. Sorry ale měřil sis komprese u toho tvýho motoru? Kolik to má předstih?

A pro všechny zastánce shellu..

hlavně tichost motoru udává jeho lepší stav že? to si opravdu myslíte??

Takže starej motor je nádherně klidnej, má podpálený stejnoměrně kroužky , nízký komprese, naštěstí sou vyrovnaný... motor nádherně vrní ani není slyšet..

Po GO se samozřejmě projeví obrovský nárust kompresních tlaků, motor se nezvykle klepe a vibruje...

Jen sem tím chtěl naznačit že je to paradoxně naopak než píšete..

Tak a kdo by mě chtěl náhodou něco oporovat, bez hození sem grafu z brzdy nemá argument.

doris  
Doris
2008-09-21 09:10:18

Jurawood: To mne docela zajímá, tak jak je to tedy? Když mám dva stejné motory a jeden je klidný a tichý a druhý hlučný s nekultivovaným chodem, co je teda lepší? Zkoušeli jsme rozjezdy a bylo to poznat i v jízdě, kdy ten klidnější lépe akceleroval. Nemám sice graf a ani jinou dokumentaci o stavu svého motoru, ale je faktem, že jsme zkoušela tankovat paliva na různých benzínkách a motor se nechoval vždy stejně, na některá paliva tak dobře netáhnul a dost kouřil, spotřeba byla zvýšená a hlučnost taky. Proto jsem třeba zastáncem Shellu, kde podobné neduhy neznám, máme v okolí dvě Shellky a tankujeme především na té větší z nich, kde mají velké odběry paliva. Jak jsem psala výše, i v rámci jedné značky jsou rozdíly, je to hodně o lidech, co tam pracují.

Mimochodem, s těmi kompresemi - máme 17 let starý diesel, má najeto přes 300tkm, krom vstřiků a žhavičů je v motoru vše původní. Už se mi nedopatřením povedlo ho nastartovat za studena i bez žhavení a chytlo to úplně v pohodě. Tak mne napadá, kdyby byl vyběhaný se špatnými komresemi, povedlo by se mi to takto nahodit bez problému? Motor je jinak tichý a kultivovaný, když to porovnám třeba s moderními PD od WV. Pak je zde ještě jedna věc, kdy zánovní motory běhají tiše a postupem času se jejich hlučnost zvyšuje, což by bylo tedy naopak ohledně opotřebení motoru a poklesu kompresí. Při GO motoru a výměně pístních kroužků a jejich zajetí by pak logicky měla hlučnost poklesnout, když bude motor mít parametry jako když byl nový. Nebo se pletu? Jak je to tedy, co je správné? Ráda se nechám poučit. Díky.

2008-09-21 10:58:08

neřek sem že hlečnej motor je lepší, nebavím se o technickém stavu a opotřebení.

Z praxe mám vyzkoušeno že pokud má někdo komprese kolem 11bar a po výměně kroužků vylezou na 13, tak je to rozdíl neuvěřitelný a motor se klepe a je hlučnější. Stejně tak když někdo veme 100 oktanů a řekne že se motor ztišil , má pravdu. Ovšem už nemá pravdu když řekne že má větší výkon.

2009-03-08 13:02:05

tady to máte celé:

Test dražší nafty: Benzina překvapila, Shell zklamal

velikost textu:17. září 2008 0:00

Majitelé moderních vozů chtějí co nejlepší palivo a jsou ochotni si za ně i připlatit. Otestovali jsme proto pět NADSTANDARDNÍCH NAFT: jen dvě z nich svými parametry mohou obhájit případnou vyšší cenu.

Myslíte si, že za více peněz dostanete kvalitnější naftu? Platí to jen někdy. Jak prokázal společný test MF DNES a magazínu AutoDiesel, jen jediná z pěti nadstandradních naft splnila očekávání. Naopak zklamal diesel od Shellu, který navíc v Česku prodává pod stejnou značkou méně kvalitní produkt než v Německu.

Na čerpacích stanicích jsme nakoupili vzorky pěti takzvaně nadstandardních naft. Pro srovnání jsme koupili i jednu běžnou, pro dva vzorky zajeli také do Německa a všechny nechali přezkoumat v laboratoři Ústavu paliv a maziv. Co měření ukázala? Že Shell V-Power Diesel nemá velký smysl. Prakticky se totiž neliší od běžné nafty koupené u čerpací stanice Pap Oil. Dobře dopadly jen dva produkty společnosti Benzina, jimž naměřili cetanové číslo 56,5. Cetanové číslo má vliv na hlučnost motoru, výkon a spotřebu paliva. Jeho hodnota vyžadovaná normou je 51 jednotek.

Celkové pozitivním zjištění však je, že protikorozní vlastnosti a mazivost měly skvělé všechny hodnocené vzorky, čili o životnost vstřikovacího zařízení motoru se zákazník nemusí strachovat.

Prémiová jako obyčejná Na českém trhu se nadstandardními vlastnostmi svých paliv chlubí společnosti Benzina, OMV a Shell, které nabízejí dohromady dokonce pět druhů takové nafty.

Benzina nedávno vedle produktu Top Q Diesel uvedla na svých lepších čerpacích stanicích (Benzina Plus) do prodeje i zhruba o korunu dražší Verva Diesel. Test ukázal, že řidič tankující její naftu rozhodně neprohloupí.

Shell již tři roky vedle základního Extra Dieselu (podle Shellu zaměřeného hlavně na ochranu motoru) nabízí V-Power Diesel, slibující zvýšení výkonových parametrů. Palivo běžně o 1,60Kč dražší oproti Extra Dieselu má silnou podporu marketingu, který se například snaží vzbudit dojem, že speciál vítězící v závodech LeMans tankuje právě toto palivo. Laboratoře však nenaměřily nic, co by dokazovalo, že tato nafta nějak ovlivňuje výkon a spotřebu.

OMV zase prodává Sprint Diesel, v zimě pak Alpin Diesel. Testovaný Sprint Diesel se rovněž ničím „extra“ neprojevil, pochvalu si alespoň zaslouží jeho nízká pěnivost, která zlepšuje komfort tankování.

Nemilé překvapení z Německa Zkušení motoristé se často svěřují s pocitem, že po natankování třeba v sousedním Německu jejich dieselové auto ztichlo a zvýšil se i výkon motoru. Zajeli jsme proto do Drážďan a u Shellu natankovali znovu V-Power Diesel. Zajímala nás také nafta Aral Ultimate Diesel, protože dle proklamací firmy slibuje cetanové číslo vyšší než 60 jednotek, a to jako první palivo na světě.

V laboratoři Ústavu paliv a maziv pak potvrdili nejen to, že Aral Ultimate Diesel je skutečně vysoce kvalitní nafta, ale především to, že firma Shell nabízí v Německu pod stejným názvem V-Power Diesel naftu naprosto odlišné kvality než u svých českých čerpacích stanic. Zatímco parametry německého vzorku odpovídaly nadstandardu, palivo natankované v Česku se v ničem nelišilo od obyčejné nafty.

(Viz V Německu Shell nešidí na straně E2)

***

Tankování dražší nafty auto rozhodně nepoškodí, ale nemusí mít takový přínos, jak tvrdí prodejci

O autorovi| Martin Vaculík, Autor je šéfredaktor odborného magazínu AutoDiesel

_________________

O1 kombajn, 1,9 TDi/81kW

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

PříspěvekZaslal: st září 17, 2008 11:50 am Citovat

mensaTDi

Nováček

Založen: 14.5.2008

Příspěvky: 3

Bydliště: Zlín

...pokračování předchozího článku z MFdnes:

http://zpravy.idnes.cz/mf...p?v=219&r=autoy&c=1049218

celý text:

V Německu Shell nešidí

velikost textu:17. září 2008 0:00

Zatímco motorista tankující v Česku Shell V-POWER DIESEL se stává obětí propracovaného marketingu a na chodu svého motoru nepozná žádný rozdíl, jeho německý kolega takto šizen není.

Německý V-Power díky mazivosti a protikorozním vlastnostem ochrání vstřikování stejně dobře jako české nafty. Na rozdíl od stejnojmenného produktu prodávaného v Česku má však vliv i na hlučnost a výkon motoru, protože mu laboratoře Ústavu paliv a maziv naměřily cetanové číslo 58,9. Takto vysokou hodnotu by již měl pocítit i méně citlivý řidič.

Naftový zázrak: Aral Ultimate Rekordmanem v této oblasti však je Ultimate Diesel od Aralu. Jeho cetanové číslo 62,9 je nejvyšší, jaké kdy bylo volně prodávané motorové naftě naměřeno. Kromě extrémně vysokého přídavku látky 2-EHN, která je zvyšuje, za to může zřejmě i odlišná technologie výroby přímo v rafinerii.

„Nižší hustota a zejména takřka čirá barva nafty napovídá, že může mít vysoké cetanové číslo již sama o sobě, natož když ještě obsahuje skutečně rekordní přídavek 2-EHN,“ říká Vladimír Matějovský, bývalý ředitel Ústavu paliv a maziv. Aral tedy evidentně může mluvit o kompletní palivářské technologii. Mírně horší proti ostatním byla u Aralu mazivost, stále však hluboko pod požadavkem normy. Záhadu vysvětlil obsah biosložky - všechny ostatní nafty vysoce mazivý rostlinný podíl obsahovaly, kdežto Aral nikoli. Paradoxně tak tolik kritizované povinné zavádění biosložek mnoha motorům spíše prospěje, nebudeli tedy překročena doba jejich skladovatelnosti, a to jak před prodejem, tak po něm.

Top Q - prémiová jakost bez příplatku Na drážďanské čerpací stanici Shell i Aral stála základní motorová nafta koncem července v přepočtu 36,70 Kč/l. Za Aral Ultimate bylo potřeba připlatit 2,70 Kč (celkem 39,40 Kč), za V-Power Diesel u Shellu ještě dalších asi 24 haléřů na litr. V České republice se tehdy ceny motorové nafty na čerpacích stanicích hodnocených značek pohybovaly od 33,50 do 36,50, příplatek za Vervu u Benziny činil obvykle korunu, u Shellu pak za V-Power Diesel chtěli většinou 1,60 Kč navíc. Alespoň že Shell za to nic, co jeho V-Power v Čechách nabízí navíc (nehodnotili jsme čisticí vlastnosti, zde se mohou skrývat klady produktu), nechce stejný příplatek jako za prémiovou jakost v SRN. Jako finančně nejrentabilnější se jeví nákup produktu Benzina Top Q Diesel. Dosahuje parametrů prémiové nafty a i jeho ceny jsou v celorepublikovém průměru nižší než u jiných značkových naft. Může za to paradoxně dědictví minulosti, kdy Benzině zbylo mnoho čerpacích stanic z někdejší centrálně plánované sítě, takže část z nich je v lokalitách, kde se musí cenově podbízet, třeba v menších městech, na méně frekventovaných tazích, v sousedství hypermarketů. Zahraniční společnosti naopak budovaly své čerpací stanice tam, kde lze paliva nabízet za vyšší ceny, nejčastěji na dálnicích, ve velkých městech a na hlavních tazích.

Plné znění testu včetně názorů expertů vyjde v říjnovém čísle magazínu AutoDiesel

Kompletní naměřené hodnoty paliv na idnes.cz/nafta

***

Jak jsme testovali vzorky nadstandardních naft

* Při tankování jsme se chovali jako běžní zákazníci, brali jsme vždy pět litrů nafty do celkem osmi čistých plastových kanistrů.

* Vzorky označené pouze čísly testovala akreditovaná laboratoř Ústavu paliv a maziv. * Nadstandardní nafty slibují vyšší výkon motoru, nižší hlučnost, snížení emisí a snazší startovatelnost.

Tyto vlastnosti jsou dány hlavně cetanovým číslem.

* Dále slibují ochranu a nižší opotřebení vstřikovacího zařízení, což je důležité pro vysokotlaké systémy moderních automobilů.

* Hlavním parametrem šetrnosti nafty ke vstřikování je mazivost, důležité jsou také protikorozní vlastnosti. Nafta tedy nejen sama korozi nezpůsobuje, ale dokonce je schopna chránit vstřikování i v případě, že by se do něj dostala voda.

* Objednali jsme proto v ÚPM změření cetanového čísla, mazivosti, protikorozních vlastností a pěnivosti, pro lepší orientaci hodnotitelů pak ještě obsah 2-EHN (látka používaná ke zvyšování cetanového čísla) a hustotu nafty.

* Test hradily obě redakce

z svého rozpočtu.

Parametry motorové nafty Cetanové číslo Asi jediný z parametrů nafty, které řidič pocítí při jízdě. Čím vyšší má nafta cetanové číslo, tím rychleji se po vstříknutí do válce vznítí. Vyšší cetanové číslo přináší lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřebu paliva, vyšší výkon a nižší hlučnost motoru.

Obsah 2-EHN Pro zvýšení cetanového čísla se nejčastěji používá chemická látka 2-etylhexylnitrát, výsledná hodnota pak závisí na původním cetanovém čísle nafty, přídavku 2-EHN a vnímavosti nafty vůči němu.

Mazivost Jeden z nejdůležitějších parametrů nafty z hlediska životnosti vstřikovacích zařízení, například vysokotlakých čerpadel a trysek systému Common Rail.

Protikorozní vlastnosti Aditivované nafty nejenže samy korozi nezpůsobují, ale jsou schopny před ní po jistý čas ochránit vnitřní plochy vstřikovacího zařízení i v případě, že se do systému dostane voda.

Pěnivost Vlastnost důležitá zejména z hlediska komfortu tankování. Pokud nafta výrazně pění, vypne se pistole dříve.

Jak dopadla nafta od českých pump

Benzina Top Q Diesel Vítěz testu Ač v celorepublikovém průměru je prodávána levně, její naměřené parametry jsou vysoce nadstandardní (cetanové číslo 56,5). Pozitivně ovlivňuje hlučnost a výkon motoru, čekat lze i mírné snížení spotřeby paliva. Výborně chrání vstřikovací zařízení před opotřebením.

Benzina Verva Diesel Cetanové číslo Vervy je 56,5. Obsah chemické látky 2-EHN je u ní citelně vyšší, takřka stejný jako u německého Shellu. Proto lze předpokládat, že ve výsledném průměru bude u vervy pozorovatelný pozitivní vliv na výkon, hlučnost i spotřebu.

OMV Sprint Diesel Rozdíl v cetanovém čísle (53,2) proti neaditivované naftě nevyčnívá z nejistoty měření. Samy o sobě však nejsou naměřené výsledky žádnou ostudou, pochválit lze nízkou pěnivost, a tím i komfort tankování. Značková nafta by však mohla být lepší.

Shell Extra Diesel Základní nafta od Shellu (cetanové číslo 52,6) pozitivně neovlivňuje výkon ani spotřebu paliva, podobně jako ostatní však prokázala ohleduplnost vůči vstřikovacímu zařízení a nízkou pěnivostí usnadňuje tankování. Nabízena bez příplatku není předmětem kritiky.

Shell V-Power Diesel Již slovo power v názvu slibuje více výkonu, dle velkého příplatku a velkých řečí v reklamních materiálech by jej člověk skutečně čekal. Nicméně nenaměřili jsme nic (cetanové číslo 52,2), co by mohlo ovlivnit výkon, hlučnost či spotřebu paliva.

Nafta čerpaná v Německu

Aral Ultimate Diesel Nafta nabízí nejvýraznější možný dopad na výkonové parametry motoru, hlučnost a spotřebu paliva (cetanové číslo 62,9). Jako jediná z testovaných naft nevzniká pouze přidáním účinných látek (aditiv) do standardního rafinérského produktu, ale liší se v samé technologii výroby.

Shell V-Power Diesel Kdyby toto nabízel Shell v České republice, stal by se vítězem testu. Skvěle chrání vstřikovací zařízení, výrazně ovlivňuje výkon, hlučnost i spotřebu (cetanové číslo 58,9). A vůbec, opravdu ani trochu nepění. Pistole se vypne, až když je nádrž po hrdlo plná.


Odpovědět

1  2