Fórum - Téma


Pokles napětí????


Fórum 3 II BL Pokles napětí????

Informace o modelu: Mazda 3 II BL



2012-10-16 23:11:21

Ahoj Mazďáci,

stala se mi taková divná věc a děje se tedy už od té doby pořád...

Jedu si se svojí Mazdou 3 nové generace jednoho večera a z důvodu pořádné tmy a nebezpečí střetu se srnkou, kterých bylo opravdu spousty, jsem měl zhruba hodinku střídavě puštěné dálkové + mlhovky, byla to nerovná silnice, samé zatáčky, takže klasika, hodně řazení... a najednou blik a začalo klesat napětí = při zvyšování otáček, zhruba okolo 1500 až 2500 ot za min napětí jako by poklesne a po překonání těchto otáček se zase rozjasní jak by to mělo být, řemen je dostatečně napnutý a baterka rok stará Bosch S5. Jedná se o motor 1.6 benzín.... v létě se mi toto nedělo, že by alternátor? U mazdy? Nebo nějaké relé? Určitě jsem jediný, komu se toto stalo, přesto to zkouším, kdyby náhodou měl někdo zkušenost, díky.... Žárovky původní, ani žádný jiný zásah nebyl prováděn, kontrolka nesvítí, po startu dobíjení zhasne, nepršelo, venkovní teplota byla 2 stupně, topil jsem na 22 stupnu... a když prošlápnu plyn při nastartovaném motoru, také poklesne, pak se srovná, jezdím každý den přes 100km, takže dobití probíhá.... Opravdu mě nic nenapadá....

MAX6  
J.
2012-10-16 23:26:02

A během těhle otáček (1500-2500) je ten pohles stálej nebo se jedná jen o bliknutí a hned se to vrátí do normálu ?

MAX6, 2012-10-16 23:26:02 napsal:

A během těhle otáček (1500-2500) je ten pohles stálej nebo se jedná jen o bliknutí a hned se to vrátí do normálu ?

2012-10-16 23:52:29

právě že to trvá tak 5 vteřin a pak se to srovná....

2012-10-16 23:53:06

Ale tohle to nikdy nedělalo....

MAX6  
J.
2012-10-16 23:58:46

Je možný že je to jen pokles napětí způsobenej mnoho zapnutejma spotřebičema. Setkal jsem se s tim snad u každýho auta s automatickou klimou a klasickejma žárovkama(peugeot,ford,škoda,mazda,atd...). Ten pokles je tam po dobu sepnutí klimakompresoru nebo posilovače řízení(po dobu otáčení volantem) a když k tomu připočtu všechny ty spotřebiče co jsi měl spuštěný,tak je to normální jev-a že nová M3 těch spotřebičů má požehnaně.

2012-10-17 00:04:17

Právě, to mě taky napadlo, vypnul jsem rádio, topení, podsvícení přístrojovky, klíma teda nejela, ale dělalo to pořád stejně, tak jak říkáš, mám výbavu TX plus a tam je toho opravdu spoustu.... Tak snad to nepřejde na nic horšího....

MAX6  
J.
2012-10-17 00:06:31

Prostě čim víc zatížíš motor v jeden okamžim,tim víc je to viditelnější,třeba na hlavních světlech. Dělá to i moje nová M3 2009 i moje stará 323BJ. Prostě drtivá většina aut.

2012-10-17 00:08:43

taky jestli si jel pohodove, v nizsich otackach, tak to zni i docela logicky. taky jestli baterka nema uz takovou kapacitu... proste nezni mi to jako neco uplne divnyho jestli je baterka klasika, zkontroluj si elektrolyt, pripadne ji dobij nabijeckou. pred zimou se to stejne vzdycky sikne

MAX6  
J.
2012-10-17 00:12:37

U peugeota 206,i když jsem vypnul úplně všecko,tak stačilo jenom otočit volantem a servo řizení zatížilo motor tak,že ty světla pohasly taky. Pár lidem se to zlepšilo když koupili kvalitnější baterku např. gelovou,ale za ty peníze mi to může klidně pohasínat furt.

2012-10-17 00:20:08

Ano, jak říkáš, spousta aut to dělá, ale nedělala to a ještě začala dělat jednu věc, při přijetí z práce, než otevřu vrata a vrká si to na volnoběh, tak se to asi 3x pere s otáčkama, že to padá pod 750, skoro chcípne, ale pak se to srovná.... není to divné, ale zase, je to jak kdy...

2012-10-17 00:22:45

Tahle Bosch S5 je nejvyšší řada právě :D

2012-10-17 00:26:44

Ještě se musim mrknout, jestli nemám někde nakouslej kabel, máme tady v okolí kuny, táta má u 5tky už rozhryzanou izolaci...

MAX6  
J.
2012-10-17 00:29:57

U takhle novýho auta je to většinou způsobený nekvalitnim benzínem. 700ot. ještě ujde. Problémy se většinou řešej až když to klesá pod 500ot.,ale u novýho auta je to převážně špatej benzín. Můžeš si zkusit vyresetovat ŘJ. Taky ber v úvahu,že ta 1.6 má se zaplou klimou atd... docela problémy s výkonem,tak nějaký drobný zakolísání nebo pohasnutí bych toleroval. I když najedeš denně 100km tak to neznamená,že ta baterka nestárne a že jí altík stíhá dobíjet,když má co dělat se všema spotřebičema. Taky kolikrát za těch cca 100km nastartuješ ?

2012-10-17 00:44:42

Ta kvalita toho benzínu je těžká v této zemi, takže to prostě shrnem, auto jezdí, doveze mě, pro můj klid jsem se tady raději zeptal, toť vše, děkuji za rady a porady :) ;) A popřeji spoustu najetých km bez potíží ;) PS: Jezdím D1, ve městě se pohybuji minimálně, takže nastartuji do pracovního týdne tak 18x ;) Víkendy jsou určitě častější na startování, obchody, výlety...

MAX6  
J.
2012-10-17 09:48:36

Jestli chceš,tak můžeš zkusit dobít baterku přes nabíječku-nechat jí přes noc připojenou. Potom můžeš ještě províst reset ŘJ a až najedeš 100km (auto projeď ve všech otáčkách),tak uvidíš. Nic víc bych s tim teďka nedělal. Kdyy se problémy zhoršili,tak pak bych to začal asi řešit.


Odpovědět