Fórum - Téma


Pohasínání světel, dobíjení


Fórum 323 V BJ Pohasínání světel, dobíjení

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2010-11-20 12:21:41

kounect : Nechci nijak znevažovat tvoje znalosti a praxi, ale to co si tu psal je možná až zbytečně složitý a obsáhlý. Normální uživatel auta udělá klasiku- očistí kontakty, kostru, změří baterii a tím to hasne. Pak to radši dá autoelektrikáři ať se s tím štve někdo jinej.

2010-11-22 11:45:49

No já mu odpovídal kdyby to nechtěl dávat autoelektrikáři...jinak máš samozřejmě pravdu.

Dle mě, kdyby měl v pytli baterku tak, že stáhne komplet alternátor a na spotřebiče nezbyde, jistě už dávno nestartuje ne? A zjistit baterku v zátěži zjistí jednoduše - multimetr na kontakty, měřit napětí, zapnout klíček ( nestartovat ), rozsvítit světla, větrák, rozmrazování zadního skla a znovu mrknout na multimetr. Pokud bude baterka ok, tipoval bych napětí max. okolo 9V, pokud bude mít pod, dá se předpokládat, že je ko. Případně lze poznat také při nabíjení z externího zdroje - nabíječky - že baterka nemá nikdy dost, pořád do ní něco poteče, takže kdybys ji nechal na nabíječce třeba 30 hodin, tak i na konci bude cucat např. 2A. Nebo nakonec nejjednodušeji, zajeď si do prvního servisu a tam Ti to za 100,- změří na počkání.

Já si ale fakt myslím, že kdyby byla ko tak už by nestartoval a s tím problémy nemá / nepíše. Mýlit se samozřejmě může každý, já jenom radím jak umím a můžu a nakonec to taky může být problém úplně jinde, auto jsem neviděl ani je nijak neznám, popisuju akorát obecné fakty. Snad pomůže a když ne, tak se nic neděje ný?

2010-11-22 23:37:29

Díky za všecky rady, o víkendu jsem toho bohužel moc nestihl a dostanu se k tomu asi zase až ten další. Startování mi jde, ale taky mě napadlo, že může být nějaký problém s baterkou, takže tam zkusím dát jinou a uvidí se, jestli to pomůže.

2010-11-25 11:53:57

Držim palec, dej vědět jak si dopadl a co to bylo

2014-02-16 19:52:56

Při jídě začla Mazda škubat .. Zdravím všechny ,

chtěl bych vás poprosit o radu... Jako svoje první auto jsem si koupil MAZDU 323 BJ 1.5 - r.v.99. Mám jí dva měsíce a už mě potkala první závada. Po nastartování se mi rozsvítila kontrolka ukazatele benzínu, takže jsem si řekl, že je načase zajet na pumpu, ale po cca 800m mi auto začalo cukat a pohasínala mi světla i palubní deska, otáčky skákaly dolů a zpět. Myslel jsem, že mi blbne ukazatel benzínu a že jsem na suchu, ale po dolití 5l z kanystru, jsem ujel jen asi dalších 400m a vše se opakovalo, potom už auto nestartovalo. Takže jsem si, řekl že bude problém v elektrice... Po dobití baterky z druhého auta přes kabely, auto jelo, ale bohužel jsem neměl čas jezdit delší dobu a pokusit se dobít baterku a znovu už nenastartovalo. Jezdím kratší trasy do práce (cca 2km městem) a od koupě mi prokluzuje klínový řemen. Může to všechno (včetně cukání) způsobovat jen vybitá baterka (zima, krátké trasy, prokluzující klíňák) a ne problém v motoru? A mělo by tedy jen stačit sehnat nabíječku na auto baterky a nabít jí? Bydlím kousek od lesa a prý tu často kuny překoušou kabely (ptám se proto, že mi teď začla svítit kontrolka airbagu, která dřív nesvítila)...

Díky za pomoc, pracuju ve zdravotnictví a v autech se nevyznám, takže budu rád za každou radu.

2014-02-16 20:01:55

charles_the_iv: za prvé jsi v rozporu s pravidly klubu založil duplicitu.

Za druhé, pokud se v autech nevyznáš, svěř to odborníkovi, chtít po tobě proměřit dobíjení atd je asi hloupost, že?

jinak samozřejmě v první řadě dotáhnout klíňák a nabít baterku, zajeď do firmy, kde prodávají baterky, slušná firma ti zdarma (max za 50kč) udělají zátěžový test baterie.

2014-02-16 20:58:28

radomiláček:

Přeměřit dobíjení bych asi zvládnul...:)

Jen jsem potřeboval vědět, jestli se problém s vybitou baterkou může projevit tak, že sice nastartuju, ale pak mi začne autem takhle škubat... Takže může? :) Jěště jednou díky!

2014-02-16 21:09:12

charles_the_iv: já někde napsal, že to může způsobit škubání?? napsal jsem, co máš udělat jako první. pak se bude pokračovat. výsledek měření nám napiš, na volnoběh i při otáčkách to změř.

2014-02-16 21:22:46

radomiláček:

Já jsem psal, že mi začlo celý auto škubat za jízdy (přestávalo svítit a na otáčkoměru padaly otáčky), tak jsem chtěl vědět, jestli i to škubání může bejt na vrub baterky (když jsem předtim nastartoval)... Nebo jestli je to divný a může to bejt něčim jiným. Díky

2014-02-16 21:25:09

charles_the_iv: a já ti opakuji, že jako první krok máš dopnout řemen a změřit dobíjení, v lepším případě nechej udělat zátěžák aku. pak se uvidí, chápeš? je to jako ve zdravotnictví, nelze dělat závěry hned, ale je třeba postupovat podle nějakých postupů. např na úvod rtg, odběry a pak se pokračuje

2014-02-16 21:50:59

radomiláček:

Já to chápu, šlo mi jen o to, jestli to při vybitý baterce a povoleným klíňaku může i takhle cukat. Takže jestli při dobití/ výměně baterky můžu teoreticky dojet 200km ke kamarádovi, kterej mi na to koukne. Dneska je bohužel po hasičcskym bále, takže nedostupnej, jinak bych tu neotravoval...:) Nerad bych se točil v kruhu... stejně jako kašel může (a nutně nemusí) bejt příznakem zápalu plic (nebo něčeho jinýho), tak by mě zajímalo jestli to cukání může být kvůli vybitý baterce. Nechci tu spamovat, jen jsem potřeboval rychlou odpověď.

2014-02-16 21:52:14

ale odpověď jsi dostal, ale musíš postupně a pak se uvidí, nevím, jak ti to vysvětlit, je to vylučovací metoda, může, ale nemusí to být tím. ale to se opalujeme dokola tak jako na kašel mi doktor neřekne, co je jeho původcem, dokud nevidí rtg a odběry, tak ti nelze říct, co to dělá, když jsou v nepořádku jiné věci které to mohou, ale taky NEMUSÍ ovlivnit.

jinak nic, ani tady není rychle nelze si diktovat, kdy chceš odpověď, ke všemu když nespolupracuješ, už jsi to mohl mít stokrát změřené, místo motání jedné a té samé otázky, na kterou ti nemohu dát objektivní odpověď, já taky zrovna čekám týden na nějaké výsledky, taky na to spěchám, bo to ovlivňuje nástup do nové práce a tudíž celé rodiny, ale nejde to honit, tak samo ty musíš musíš prvně alespoň změřit to dobíjení. do té doby se tu budeme bavit o a věštit z koule, jestli je tvůj kámoš takový borec, že ti řekne takto diagnózu tvého auta, tak je machr, ale brzy bych ho vyměnil.

MAX6  
J.
2014-02-16 21:53:23

charles_the_iv: Mě to třeba při KO baterce (byla už stará a zničená) kolísalo s otáčkama na volnoběh a občas i chcíplo. Určitě bych nejdřív dopnul klíňák a zkusil třeba dát jinou baterku (nebo aspoň test baterky). jak píše kolaga. Potom bych zkoumal dál pokud by to nepomohlo.

2014-02-16 22:08:11

Díky vám oběma...

Na dotažení klíňáku si asi netroufám, ale zkusim sehnat nabíječku a změřit dobíjení, abych mohl aspoň dojet do servisu a nemusel shánět někoho na odtah. A budu doufat, že to jen tímhle...

2014-02-23 10:26:55

Mazda 323 BJ 2001 od soboty nenastartuje. V pátek jsem byl v myččce. Z myčky jsem dojel do garáže v pořádku. Po neúspěšném pokusu zůstanou svítit 2 ikonky olej a ABS. Také probliknou výstražná světla. Světla jsem zkoušel ty svítí normálně. Mám tam imobilizér s alarmem. Odpojení nepomohlo. Dnes budu zkoušet odpojit plusko na baterce, snad se něco vyresetuje. Dám sem vědět výsledek. Dá se poradit něco dalšího? Stojím v garáži na metru Stodůlky našel by se někdo kdo by za mnou sem přijel a pomohl vyřešit? Samozřejmě bychom se finančně domluvili.

2014-02-23 11:57:07

ricky2011: trošku se rozepiš, je to diesel (ten potřebuje pořádně nabitou baterku), nebo benzín(ten na nabití není tak náchylný), alarm je asi nějaká dokopávka, že? co to je neúspěšný pokus? startér ani necvakne, nebo cvakne, ale netočí, pokud je to nafta, nažhaví, nebo už to kolabuje při žhavení? při pokusu o start kontrolky pohasnou??? prostě co to je neúspěšný pokus??? pamatuj, že auto nevidíme neslyšíme, takže nám musíš napsat co nejvíce věcí, ono z kanape něco diagnostikovat je dost těžké. jinak píšeš reset řj, musíš odpojit baterku, klidně i na půl minuty sešlápnout brzd. pedál a pak baterku zpátky zapojit. ale to ses určitě dočetl. Měřil jsi baterku?? není jen vybitá?

2014-02-23 14:51:31

radomiláček: Je to benzín 1.6. Kontrolky poblikávají neozve se startér ani žhavení. Zůstane ABS a olej. Světla svítí normálně. Za chvíli jdu dělat ten reset.

Tak po resetu se to změnilo. Přibyl novej zvuk kterej tam před tim nebyl. Trtrtrtrtr, při každém otočení klíčku.

2014-02-23 16:16:08

Tak ještě jednou - otočíš klíček, kontrolky se normálně rozsvítí? A když chceš startovat tak co? Zkus si třeba rozsvítit uvnitř světlo a startovat, pokud to světlo výrazně pohasne nebo zhasne úplně, máš v háji baterku, případně špatné kontakty nebo ukostření. Pokud svítí dál v pohodě,nejspíš někam zateklo po tom mytí nebo je startér ko. Imobilizér pokud vím byl standard u všech těhle aut. Je tam kontrolka ve tvaru klíče, pokud při zapnutí zapalování bliká, tak je to chyba immo a při snaze nastartovat se startér vůbec nespustí.

2014-02-23 16:40:39

ricky2011: trochu nechápu, když je to benzín, tak co tu pleteš žhavení??????????????

ke všemu trrrrr, nejsme v mateřské škole ani v minulém století, dnes, kdy má každý prvňáček mobil s možností nahrání videa mi toto napsat přijde hodně zaostalé. Ale možná to je nějaké relátko (ale to fakt z trrrrr, nejde posoudit), které dostává málo proudu, takže bych změřil tu baterku, jak už jsem psal. platí i to, co je napsáno nade mnou!

zkus nám dát lepší info, nahraj video, kde uvidíme kontrolky a uslyšíme tvé trrrrrr

2014-02-23 17:35:20

radomiláček: Videjko je zde: http://uloz.to/xNqxZzjS/video0007-mp4


Odpovědět

1  2  3