Fórum - Téma


Podvozek a řízení


Fórum 3 III BM Podvozek a řízení

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5

2016-06-22 22:02:39

engin: Mě čeká druhá GP v pátek a když jsem se po telefonu ptal, co to bude stát tak, předpoklad je 6500Kč za olej, filtry, atd. A že někdy je třeba vyměnit brzdové destičky + kotouče a to za 12000Kč.

Ok, destičky jsou jasné, osobně odhaduji že by taky mohly být někde na 25% životnosti, ale protože jedu hned následující den autem na dovolenou, tak nechci předtím zasahovat do těchto věcí a až po návratu se rozhodnu, kde výměnu nechám provést. Ale proboha, měnit kotouče?! To jako, že by měly kotouče stejnou životnost jako destičky? U mě jsou po 36 tis. km zúžené asi o 1mm a docela mě uráží, že na mě něco takového zkouší.

2016-06-23 08:01:31

technick: Presne ako píšeš z môjho pohľadu pekná ptákovina meniť kotúče.Zase naháňanie peňazí do kasy servisu.Tie GP to je tunel na peňaženky majiteľov Mazdy.Ako by môhli fungovať keby menili len olej a filtre za pár korún

Tie 5 a viac ročné záruky s podmienkou povinných každoročných návštev značkového servisu vymyslel múdry človek

2016-06-23 09:16:13

Na mě to v autopalace brno ani nezkoušeli, vyměnili olej, filtr, kabináč a nechal jsem navic vydezinfikovat klimu.

2016-06-23 09:39:31

technick: Kotouče můžou mít tloušťku OK a přitom na vyhození (přesně jako moje staré kotouče). A někdo je může odrovnat i po těch 36 000 km, pokud by teda jezdil hodně agresivně. Nakonec servis říkal "někdy je třeba", ne že to bude určitě měnit.

Stav kotoučů si můžeš vizuelně posoudit i sám, stačí sundat kolo. Obrázky vadných kotoučů najdeš na netu. Pak budeš vědět, jestli tě v servisu netahaj za nohu. Ale vadné kotouče by se projevily i při brzdění, zvlášť při prudkém, takový typický symptom jsou vibrace.

Pokud kotouč není popraskaný, nejsou na něm různé tmavé fleky (nebo rovnou obtisknuté destičky) a pokud se to při brzdění chová normálně, tak by stačilo vyměnit jen destičky.

2016-06-23 11:47:52

Jen doplňuji, že v případě kdy se mění kotouče je zapotřebí vyměnit i destičky. I kdyby měli najeto já nevím, 6000 km.

Pokud při prudším brzdění auto jakovy cuká a pedál pulsuje, jsou kotouče zvlněné a tedy měli by se vyměnit. To že se vymění destičky nic neřeší v tomto případě. Ono opravdu je to o materiálu a také kvalitě samotných dílů.

Já před nějakou dobou vyměnil kotouče které byli ještě originální a měli najeto cca 144 000 km. Bylo na nich poznat že trochu zvlněné jsou ale je to spotřební materiál a musí s tím každý počítat. Když si vezmete, že jsem jednu sadu kotoučů a destiček odrovnal za 25 minut na okruhu a to fakt extrémní jízdou kdy mi snad vřela i kapalina (nová DOT5.1) věděl jsem to a také jsem to vyměnil.

Pořizovací cena kotoučů a desek není tak extrémní že ji nemůže někdo provádět každý rok. Vezměme v potaz třeba auto Volkswagen Passat CC - tady jsou nějaké speciální brzdy s přídavkem keramiky a taková výměna údajně stojí kolem 250 000 Kč. Proto si takovou šunku nikdy nekoupím.

2016-06-23 13:50:51

A já jen doplním, že z dnešního servisu po 100k mi borec volá a říká, že přední kotouče i desky mimo, zadní desky mimo a kotouče tak 25%, takže měnit všechno. Odhad cca 20 500 Kč s DPH bez práce.

2016-06-23 13:53:39

engin: No, tak to čumím Dívám se, že to vychází ve skutečnosti tak na půlku maximálně xD

2016-09-20 11:08:37

Zdravím páni,

chcel by som sa opýtať, máte niekto 8" disky a zníženie od Eibachu ? Práve som kúpil nové 8" disky s ET 48 a to auto si žiada už len trošičku znížiť, aby sa zmenšila tá obrovská diera medzi kolesom a blatníkom. Samozrejme, nechcem riskovať, že v prípade pruženia mi to bude šúchať o blatník. Oproti sériovým diskom, ktoré sú 7" ET 50 sú tieto vysunuté o cca 15 mm von.

Zníženie o 30 mm by nemalo byť nič radikálne, predok moc neriešim, pretože ten je vždy zaťažený motorom, takže ten extra pružiť nebude, no viac ma zaujíma zadok auta ( dovolenka - plný kufor a 4 ľudia v aute ). Aj po znížení sa tam zdá byť slušná medzera, resp. rezerva medzi kolesom a blatníkom. Čo vy na to ?


Odpovědět

1  2  3  4  5