Fórum - Téma


Podvozek a řízení


Fórum 3 III BM Podvozek a řízení

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5

2014-09-05 19:52:58

tak asi na naších silnicích dostane podvozek víc zabrat, ale nevidím to tak černě, protože si říkám, Mazda to sama nabízí v rámci příslušenství s veškerou zárukou, tak asi vědí co dělají a malá spekulace: mněli to v nabídce celkem brzo po uvedení mazdy na trh, mohl to být dobrý tah, jak ještě přivydělat i když vím, že pružiny nabízí i jiné značky, jenom nevím jestli tak brzo, ale možná se pletu

2014-09-05 21:12:55

zdenooh: s veskerou zarukou.Jenze pokud si prectes zaruku na auto tak na pokroucenou kastli se nevztahuje,na tlumice a kosti se defacto nevztahuje respektive po roce te kazdej servis se zarukou na tyto veci posle kamsi okamzite a pokud to nastane driv tak se budes se muset soudit aby ti to uznali.Tudiz pro mne to neni cesta byt me to mrzi neb auto vypadalo vyrazne lepe a jak pisu drzelo stopu neuveritelne.Zrovna tlumice sou primo v zaruce vyjmenovany jako vec podlehajici opotrebeni a na ty se zaruka nevztahuje.Takze jedine co ti Mazda rika je ze ten dil muzes pouzit aby ti platila zaruka na auto takze kdyz ti odejde neco v motoru muzes uplatnit zaruku a nemuzou prijit s tim ze mas nehomologave pera a smula.Ale kdyz prijdes ze sis vytloukl tlumice,vytlokl kosti a zkroutil kastli tak te poslou domu s odkazem na co vse se zaruka nevztahuje.

MAX6  
J.
2014-09-05 21:21:31

No se zkroucenim karoserie to trošku hodně přehánite. Na 323BJ mám plněstavitelnej podvozek už nějakej ten rok,jezdil jsem s tim hodně sportovně i po vymletejch okreskách s přepětim pružiny nastavený na pekelně tvrdo a nastavenym útlumem na skoro maximum a nic se nikde nezkroutilo. Takže u samotnejch pér a kor od Eibachu bych se opravdu nebál nějakej brutálních fatálních poškození. Ano můžou dřív odcházet třeba kuláky nebo tyčky stabilizátoru,ale ne nijakym extrémnim tempem. Ano,až někdo bude mít to auto 8 let a nandá tam něco tvrdšího,tak třeba ty spodní kulový čepy můžou odejít i za měsíc,ale to převážně z důvodu,že za 8 let se vysezely v nějaký pozici a ta se teď změnila.

To že jsem psal o vzpěře do motoru,to jsem napsal čistě jen při sportovní jízdě aby se to kroucení zmírnilo a auto se líp ovládalo. I kdyby tam byly sériový pružiny a hodně by se řezali zatáčky tak ta kastle by se taky kroutila,ale na to je stavěná.

2014-09-05 21:26:43

max6: moje predesla M6 prvni generace mela snizeny podvozek a origo Einbachy.Po roce hatchback vrzal jak 10letej kombik a predni kosti nutna vymena.Proste po roce se uplne novy auto dojebalo.Sorrac mam tuhle zkusenost a to ty pruziny na te puvodni M6 byly mekci nez tyhle co se davaj na aktualni model.Tudiz nemam duvod verit ze jeste tvrdsi pruziny budou k autu setrnejsi.Je to fyzicky nemozne.Proste neco za neco.mekci pruziny=mensi razy do auta a delsi vydrz.Tvrdsi pruziny=tvrdsi razy a logicky nizsi vydrz.Fyziku neojebeme

Jako pokud to vyhovuje majiteli proc ne.Me se to snizeni libi jen pisu svuj nazor a zkusenost.

MAX6  
J.
2014-09-05 21:31:33

Já taky nikde nepsal že jsou šetrnější,ale prostě nebral bych to jako nějakou brutalitu,která to auto pošle do lovišť. Prodávají se i daleko tvrdší pružiny,používá je mraky lidí po celym světě na všech možnejch autech...

Je to každýho věc co si tam namontuje,ale rozhodně bych to nikomu nerozmlouval,kor ty eibachy,který nejsou nijak obzvlášť tvrdý.

2014-09-05 21:32:20

max6: moje řeč, nebudu to už komentovat, jenom doplním, že samosebou jsem si byl vědom, už při rozhodnutí jít do toho, větší zátěže na některé komponenty, takže

ale co se tíče záruky to souhlasím, dneska by raději nikdo za nic neručil!

2014-10-01 11:27:27

Čau, dostal jsem vyjádření od Mazdy k "neoriginálním" pružinám EIBACH, které tam Mazda stejně dává.. Co si o tom myslíte?

"Pružiny by měly být zakoupeny přes Mazda originální příslušenství, protože jinak se vystavujete riziku ztráty záruky.

Mazda na podvozek záruku samozřejmě poskytuje, ale musí být dodrženy předepsané podmínky.

Taktéž montáž pružin z Mazda originálního příslušenství musí provést výhradně autorizovaný servis Mazda, jinak riskujete

ztrátu záruky. Tento úkon se do elektronické knížky nezapisuje, pokud to bude originální příslušenství.

Pokud to budou pružiny bez certifikace od Mazdy a Vy je budete chtít namontovat, pak je servisní technik povinen

odeslat importérovi hlášení o této úpravě a Vám pak v případě reklamace na podvozkové části a části související s touto

úpravou (instalací neautorizovaných pružin) nemusí být záruka uznána.

Při provádění STK (u nového vozu je první STK po 4 letech) je třeba doložit certifikační list od Mazdy na originální pružiny,

jinak na STK neprojdete. Pokud do auta přes všechno výše uvedené necháte namontovat jiné než originální pružiny od Mazdy,

je třeba na Evidenci motor.vozidel nechat udělat záznam do velkého TP o této úpravě, abyste neměl následně problém

při STK nebo v horším případě u havárie. Pokud byste tento záznam ve velkém TP neměl a došlo k havárii, pojišťovna by Vám

nemusela uznat pojistné plnění."

2014-10-02 07:58:46

mikejn: no nevím, ja mám origo od mazdy i z montáží, ale i tak bych se toho nebál, je vidět, že se vyjádřili ve smyslu: jenom od nás a u nás namontované je to správné!

A žádný certifikační list my nikdo nedal

2014-10-02 08:17:51

Klamou tělem, to je jasné. Chtějí, abyste to koupil u nich s jejich vysokohorskou přirážkou.

Pokud máte obavu, že by vám pojišťovna mohla nevyplatit pojistné při nehodě, kontaktujte pojišťovnu a zeptejte se. Pokud máte obavu o problémy na technické, klidně se tam zeptejte a pokud máte obavu o záruku - tady by muselo dojít na konkrétní bod a spor, jestli reklamace například předních světlometů může být zamítnuta kvůli jiné součástce v podvozku.

2014-10-02 08:56:18

kolemjdoucí: tak tak, jenom dodám, že se ani neoplatí dávat jiné pružiny, pokud dotyčnému stačí snížení pružin Eibach, protože mně to stálo v mazde cca 7500,-, to je dobrá cena

2014-10-02 09:36:09

zdenooh: Díky to o tom certifikátu je cenna informace..

Jinak mám veškeré atesty k těm pružinám a dokonce i vyjádření EIBACH, že je Mazdě dodává :D mám i komerční buletin Mazda, kde příslušenství EIBACH přímo doporučují a vychvalují. Já ty pružiny právě koupil přes kamaráda v Elitu za 3.200,- proto se mi nechce dávat 7.500,- autorizáku

EDIT: teď jsem volal do Pallacu, jestli mi je tam vymění a bez žádného zádrhelu jsem objednaný na výměnu. Vysloveně jsem se technika neptal, jak to je se zárukou a těmi věcmi výše, ale předpokládám, že kdyby v tom něco bylo, tak mě na to upozornil. Eibachy tam prý vyměňují běžně.. Nevím, co v Mazdě Jihlava berou za prášky..

2014-10-02 12:30:40

Tak záruku na pružiny máš, záruku na práci dají v servisu a na zbytek auta je záruka v rámci normální záruky, já bych se toho nebál

2014-10-02 13:54:45

mikejn: ta cena je i z výměnou komplet, to jde na autor. servis, ne? Bohužel mě nenapadlo hledat pružiny někde jinde.

2014-10-02 15:33:42

zdenooh: Jo jo, cena je super! Zvláště když víme, že v Mazdě ty pružiny stojí 6.800,- a v Auto Pallace mi řekli 2-3 hodiny práce za 880,- na hodinu..

2014-10-02 16:38:58

Kecají, měl jsem Eibachy od Mazdy na pětce i na šestce GH a nikdy k tomu žádné homologace nedávali (kromě ABE od Eibachu) ani takové papírování s tím nebylo. Ale třeba se to změnilo...

Nebál bych se ničeho, Mazda vám k tomu dá shodný ABE pro výrobek 55016

, jako má Eibach http://www.dvsegmbh.info/...u/42014/2299/E1055016.PDF

2014-10-02 17:39:02

shr3k: no ja ty Eibachy na svoji sestku nechaval delat v Autopalace a dali mi k tomu komplet homologacni papiry.Sice sou mi nanic kdyz sem ty pruziny nechal zase sundat a snazim se je prodat ale me to k tomu dali.Kdyby nekdo chtel za dobrou cenu na mazdu 6 GJ tak do posty .

2014-10-13 19:48:41

Tak to samozřejmě blábol byl.. ADJ Jihlava očividně nekouše, že k nim lidi nejezdí a že si díly kupujeme jinde :D

Už při objednávání do Auto Pallace jsem se ptal, jak je to s výměnou a absolutně žádný problém.. Nikdo nikam nic nepsal, nic neřešil.

Přijel jsem tam na sedmou, technik to převzal a v půl jedenácté jsem odjel.

Výměna pružin (chválil je, že je Mazda opravdu dělá), geometrie a seřízení světel za 3,7k s DPH. Pružiny jsem sehnal za 3k.

Zkušenost: ztuhlo řízení, ztuhl podvozek a pravda, trochu to drncá, ale vizuální efekt o 100% hezčí a ty průjezdy zatáčkama jsou nepopsatelné

2014-10-18 21:05:02

Tak nejak jsem nikde nenasel jaky ma byt rozmer rafku pro Mazdu. Roztec, ET etc. chci koupit zimni kola a pneu v 16".

Diky

V.

2014-10-18 21:15:02

Hoši plánuji v nejbližších dnech přezout na zimní. Jak je to s tím vyvážením? Někdo tvrdí, že Mazdy mají atypickou díru a ve většině pneuservisů nemají vhodný přípravek na jejich uchycení a díky tomu se ne vždy podaří disky dobře vyvážit. Jaké jsou Vaše zkušenosti? Díky

MAX6  
J.
2014-10-18 21:20:24

tomsi: No já nevim,zatim všechny origo i neorigo disky (i plecháče) mi bez problému vyvážili.Kdysi dávno jsem teda zajel do jinýho pneuservisu a tam to dělal nějakej "nováček učeň" a stálo to za prd (po měsíci klučinu vyhodili),ale co už nějakej ten rok jezdim do pneuservisu u nás na vesnici,tak to vždycky perfektně vyvážili. Chytli kolo běžnym kuželem,nastavili vyvažovačku a hotovo a vždycky naprostá spokojenost.


Odpovědět

1  2  3  4  5