Fórum - Téma


Plecháče vs. Alu na M6


Fórum 6 GG / GY Plecháče vs. Alu na M6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2010-09-24 10:00:39

ahoj, můžete mi jako laikovy říci, v čem tkví hlavní výhdoa plecháčů na zimu? kvůli soli? sračkám co jdou na kotouče, třmeny, desky atd. ? nebo i něco jiného?

Jaký rozměr zimních kol Vám nejvíce vyhovuje ?

2010-09-24 11:00:02

mam 15" plechace na zimu a vyhoda, hm neviem onej..skor by som chcel elektrony kvoli vahe a teda aj lepsej spotrebe a su aj krajsie..

doris  
Doris
2010-09-24 11:21:56

Tak samozřejmě, že alu kola v zimě trpí, i když bývají lakované a měly by vydržet agresivní prostředí, tak jen málokteré jsou skutečně odolné (někteří výrobci přímo dělají alu kola pro zimní období). Hliníková kola bych na zimu dávala spíš na auto, se kterým budu jezdit střídměji a ne denodenně ve slaných břečkách. Kolegovi, co má taky M6, už po první zimě začaly origo mazďácké elektrony vykazovat korozi na hranách paprsků kol, po druhé zimě už byla dost výrazná a rozsáhlejší. V bazarech toto vidím u mnohých aut, která zřejmě jezdila na alu kolech v soli.....Vypadá to hnusně. Takže já osobně na zimu dávám raději plecháče a když už je chci trochu zkrášlit, koupím si pěknější poklice. Plecháče nejsou tak hezké, ale zase když se na nich objeví nějaké to poškození nebo koroze, jde to snadno opravit. Stejně auta provozovaná v zimních břečkách jsou zašedlé a špinavé a je skoro jedno, jestli jsou na plechách nebo nablýskaných elektronech. Pod tou špínou to všechno vypadá nic moc.....

No a samozřejmě přes plecháče s poklicemi jsou brzdiče lépe skryty před slaným obstřikem od ostatních aut. Ohledně hmotnosti je to relativní, některé obyč elektrony jsou i tak poměrně těžké a kvalitou matriálu jsou na nízké úrovni. Je to individuální dle různých výrobců.

2010-09-24 12:18:33

Na M6 I.generace máme dvoje ALU, jedny origo mazda na léto, a druhé dokupované na zimu (prý zimní :D), stáří 7 let, a vypadají dobře, ehm přiměřeně věku.

Na M6 II. generace máme totéž, jen ALU nejsou přímo "zimní", jeté jednu zimu a bez známek nějakého poškození, když vynechám ten jeden obrubník :D

Dle mého názoru ALU ano, ale je to zbytečná investice, páč se musí koupit kvalitní.

Kamarád má Volvo, a po první zimně z chrom desingnu nezbylo nic :(

doris  
Doris
2010-09-24 13:12:36

Mám pocit, že na zimu bývají určená vesměs celolakovaná kola jednodušší konstrukce, nejčastěji jsou stříbrná. Chrom, leštěná nebo se speciální povrchovou úpravou bývají na zimu nevhodná a třeba origo Mazďácká mají velice slabý lak, takže taky toho moc nevydrží, o čemž jsem se přesvědčila na více M6. Navíc mnoho výrobců lakuje jen vnější část elektronů, vnitřek nechávají tak a to je další problém.

2010-09-24 13:23:07

já mám 17.Je velký rozdíl jestli je auto spotřební zboží nebo zlato.pokud spotřebák,tak dám plech.pokud zlato ,dám alu.Chci ,aby auto bylo hezké i v ziměJá osobně mám alu už 2 zimu a je to dobré.jsou v galerii.chrom a černá.Platin P53 Black.Takže to je vlastně jenom na tobě.

2010-09-24 17:15:26

to ze se davaji na zimu plechace je zvyk ze zacatku vyroby "ELEKTRONU" kterym sul skodila (v mistech kde byl poskozeny lak). Elektron je slitina horciku (90%) a hliniku (10%) .. dnes se jiz na kola nepouziva, a materialu (slitina Al) sul nevadi

tod vse

ja plechace pouzivam proto, ze

1) plechace jsem mel gratis

2) nemusim prehazovat kola

3) plechace jsou 15' (na leto mam 16'), takze jsou na zimni mnohdy vice offroad cestach pohodlnejsi

4) v zime jsou mnohdy blbe videt obrubniky, a kdyz podrapu plechac, tak me to tak neboli

bohate by mi pro jezdeni v zime na plechacich stacil bod cislo 2, kdybych mel druhe lite kola, tak bych jezdil na loukotich a bylo by mi to uplne jedno

doris  
Doris
2010-09-24 19:56:32

thom.s napsal: ......Elektron je slitina horciku (90%) a hliniku (10%).. dnes se jiz na kola nepouziva, a materialu (slitina Al) sul nevadi....

To nechápu. Proč tedy mají i moderní elektrony po zimním provozu puchýřky a materiál se "drolí" (třeba na hranách loukotí nebo kolem ventilku a pod. i když lak není vizuálně poškozen) - viz zpuchřelá origo kola na M6(2007) mého kolegy a i mnoho dalších vozů současné produkce? Nebo Mazda ještě použila původní slitinu s vysokým % Mg? Obecně hliník korozi podléhá a to dost silně při kontaktu s agresivním prostředím, na lodích tato skutečnost výrazně zvýšila náklady lodních společností kvůli častějším nátěrům, neboť právě hliníkové slitiny, z nichž byly například horní paluby a nástavby kvůli odlehčení vyrobeny, silně korodovaly kvůli soli obsažené v mořské vodě. Neznám sice přesné složení ALU slitiny na současně produkovaných elektronech, ale myslím, že vůči soli moc odolná není, pokud ji nepřekrývá kvalitní lak, což je typické pro elektrony určené pro zimní provoz.

Pokud se podíváme zde na odstavec s názvem "Jaké barvy elektronů nabízíte?", mnohé elektrony se na zimní provoz vůbec nedoporučují používat a základním faktorem je právě povrchová úprava:

http://www.elektrony.cz/?&volba=FAQ#barvy

stříbrný = klasická stříbrná barva (většinou vhodná i pro zimní provoz)

GunMetal = speciální barva pro elektrony BSA. (vhodná i pro zimní provoz).

HyperBlack = vysoce lesklý lak na černém nebo velmi tmavém podkladu. U kola se lakuje pouze přední strana. Výsledná barva - tmavší velmi lesklá stříbrná. (s výjimkou litých kol BSA není určeno pro zimní provoz)

HyperSilver = vysoce lesklý lak na stříbrném nebo šedém podkladu. U kola se lakuje pouze přední strana. Výsledná barva - velmi lesklá stříbrná. (s výjimkou litých kol BSA není určeno pro zimní provoz)

leštěný = klasická stříbrná barva + leštěný límec (nedoporučuje se pro zimní provoz)

kompletně leštěný = celá přední strana leštěná (nedoporučuje se pro zimní provoz)

chrom = chromovaný povrch kola. Technologicky nejnáročnější a také nejdražší provedení. (není určeno pro zimní provoz)

AluChrom = jedna z nejmodernějších technologií, patentovaná v roce 2007 firmou BSA. Lepší mechanické vlastnosti, než pravý chrom. Unikátní možnost kombinace s další barvou. (není určeno pro zimní provoz)

Takže nejde asi až tak o materiál, ale právě o to, co ho obaluje a chrání před solí.

Jinak je fakt, že taky používáme na zimu 15" kola s vyšším profilem pneu a je to lepší i pohodlnější.


Odpovědět