Fórum - Téma


pisty a blok FS 2L 16V-mechanici radu


Fórum Technický koutek pisty a blok FS 2L 16V-mechanici radu




2008-01-27 21:44:37

eliminacnim procesem jsem po dlouhem trapeni a pokusech hledat chybu zavzdusnovani chlazeni jinde jsem dnes dospel k zaveru ze strelilo tesneni pod hlavou.

Hlavu sem generalkoval pred 2 lety, samozrejme i nechaval srovnat ale to co sem pod ni dnes nasel po jejim sundani sem dlouho nevidel. tesneni 2 roky stare bylo cele rozjete (tvori ho 3 k sobe slisovane plechy), pokrivene a popraskane a co je nejhorsi, kus se ho ustiplo a padlo do valce-odtud se stratilo nevidno kam:( asi vyletelo ven vyfukem (viz foto) :(

takze mam dotaz: jaka je sance ze mam pokrouceny blok motoru? protoze to by znamenalo shodit prevodovku a motor kompletne rozmaslit a na brusku s nim:( coz bych opravdu nerad jelikoz garaz kde vse delam sotva staci na sundani hlavy.

dalsi muj dotaz je ohledne pistu, motor bere olej a hlavne pokud zamnou nekdo jede, rika ze solidne smrdim, takze sem byl pripraveny na to ze zrovna prekrouzkuju pisty, ale ty maji ve valcich uz takovou vuli, ze s nema odhadem o 0,7mm prehazuju ve valci ze strany na stranu.

takze se pripravuju na vymenu celych pistu protoze steny valce sou vporadku a nahore nemaji zadny velky schodek.

Muj druhy dotaz tedy zni, jestly si muzu dovolit menit pisty s kruhama a nehonovat steny valcu t-edy delat vybrus?

2008-01-27 23:29:23

ta vůle jestli je to jak říkáš je vážně velká maximální vůle je udávaná 0,15mm určitě nemusíš dělat výbrus a klidně můžeš dát nové písty a kroužky yblo by dobré předtím ale změřit elipticitu válce protože uprostřed válce můžeš mít větší vůli jak v horní nebo dolní úvrati asi nebudeš mít měřák takže pro změření můžeš použít pístní kroužek který dáš do válce a vyrovnáš ho obráceným pístem, listovýma měrkama změříš škvíru mezi koncema pístního kroužku pak ho opět pístem sklepneš do půlky válce a znovu změříš škvíru a to stejné ještě ve spodní části válce rozdíl by neměl být větší než 0,15mm v tom případě můžeš vyměnit písty a kroužky bez výbrusu aniž by se to projevilo ztrátou výkonu.

ten smrad o kterém si mluvil pokud to smrdělo spáleným olejem projistotu bych vyměnil guferka dříků ventilů stojí pár korun a když už máš palici sundanou tak to néni tolik práce, pravda potřebuješ přípravek na stlačení pružin

2008-01-28 06:15:03

moc dik za radu, nejakou takovou praktickou radu sem odekaval ) jeste prolezu dilenske manualy.

Jinak gufirka ventilu sem menil predloni kdyz sem generalkoval hlavu, takze to uz vylucuju:) a jde to i bez pripravku, akorad to nedelas 2 hodky, ale 2 vecery i se zabrusovanim sedel brusnou pastou :)

a k tomu pokroucenemu bloku mi neco rict muzes? jak je mozne ze to nove tesneni topadlo takto katastrofalne kdyz sem hlavu nechal srovnat a utahoval ji poctive momentakem?

dik

2008-01-28 15:23:02

Zdravim.Z vlastnich zkusenosti jako mechanik muzurict ze je mala pravdepodobnost ze mas krivy blok.Jeste jsem to nezazil byl jen max praskly.Co se tyce toho tesneni tak to muze byt tim ze mu davas velky ceres jak je motor studeny to pak rado praska a krivi se.momentem jsi to dotahoval jakym?? kazde auto ma predepsane jine momenty a ty si zjistis primo na papirku co mas u tesneni.smrdeni atd muze byt urcite tema krouzkama to doborucuji vymenit komplet i s pistama ma to zas delsi zivotnost je skoda kdyz vymenis krouzky a pak musis znova za nejakou dobu delat pisty je to dvakrat investice a prace tak si to udelas pri jednom.a jeste k tem perkum daji se sundat i bez pripravku a je to mnohem rychlejsi:o) vemes dlouhy orech a bac po nem kladivem:o)) se ti to rozleti a je to jen davej bacha at ti to neuskoci nekam do... zpetna montazje ale slozitejsi k tomu pouzivam lis.zatal

2008-01-28 20:39:19

ze bude blok dobry slysim jenom rad:) ale to tesneni vazne nechapu, ja jakozto clovek touto problematikou uvedomely motor zastudena setrim jako snad nikdo, dokud nevidim provozni teplotu vody, nejdu prez 2500ot a nepoustim topeni. teprve az po nejake case citim v motoru ze se prohral na svoji teplotu i olej, motor vyuzivam v plnem rozsahu, tedy do 5400ot -proc taky ne, je na to staveny.Toto delam az po plnem zahrati. Podle me tesneni bylo nejaky smejd, nebo mam unavene pevnostni srouby hlavy ktere radsi preventivne vymenim.

hlavu sem utahoval na tusim 210Nm, ale vazne bych kecal -uz si nespominam, bylo to tehdy napsane na novem tesneni jak pises a souhlasilo to s momentem ktery sem si nasel v dilenskem manualu Autodata.

Hlava byla srovnavama, tudiz nemam nejmensi tuseni kde sem mohl poprve udelat chybu:( tak ci onak, ted koupim to nejlepsi tesneni ktere sezenu...

co se pistu a krouzku tyce, sem rad ze slysim opet to co sem slyset chtel, takze je s radosti obednam a tesim se az v mrazivem ranu nevykourim celou ulici:)

Dnes sem hlavu rozmaslil, zitra ji povezu na prerovnani a preventivne ji necham natlakovat jestly drzi, pripadne zabrousim sedla ventilu a zkontroluju jejich voditka ...

I tobe dik za odpoved :)

2008-01-28 21:51:52

Jeeje .Tak to te chvalim s takovym pristupem!!Jako co se tyce uzivani motoru a toho jak ses k tomu postavil.Jen jeste k tem sroubum vidis to jsem se zapomnel zminit:o).Ty taky preventivne menim u kazde sundane hlavy pokud to neni uplne nejaka nova kara.Nestoji to za to se pak jebat ze zalomenym sroubem v bloku.Tak zatim se mej a preju hodne stesti.Pak se ozvi jak ti to dopadlo.

2008-01-29 14:58:54

kolik te stála vymena tech gufer...myslim komplet s prebrusem hlavy....atd...dik za odpoved...me to totiž kouří po startu...a mechanik mi rekl ze to budou gufera na ventilech...

2008-01-29 15:43:35

gufera vyjdou tusim do 500 a menil sem si je sam,

prebrouseni mi delal znamy ale jinak to stoji do 500.

Me to kourilo po startu take, vymena gufer nepomohla, protoze kdyz ty odejdou, je to znameni ze uz dosluhuji stiraci krouzky ktere sou zrale na vymenu -coz pri sundane hlave neni uz takovy problem udelat

vypadaji takto, ja mam znacku AJUSA, barvou se rozlisuji na saci a vyfukove ventily

2008-01-30 08:06:29

Jeste jsem zapomnel dej pak bacha u dotahovani na postup.Jako jak jdou srouby po sobe jeto takydulezite.Pak se hlava taky muze zvlnit

2008-01-30 20:57:43

dotahovani od stredu je samozrejmosti:))

2008-01-30 23:14:31

gufrka se dají vyměnit i bez sundávání hlavy jináč v mazdě mi řekli že některé typy motorů na ty guferka trpí a patří mezi ně i 1,6 DOHC B6

2008-02-01 19:48:03

Zdravím Venita--co ty tady na Mazda foru?? (dan mensik www.fordprobe.info) a nejen 2.0 ale i 2.5V6 a vesměs všechny novější motory Mazda, motoru KL se občas říká japonský fiat, dokud jsem to neměl rozebrané, nevěřil jsem Stím těsněním - pokud to byla ajusa, tak se nediv, španělé občas udělají chybu, těsnění sání pravidelně praskalo na Probe GT, stačí tam dát elring za trojnásobek ceny ale je stopro OK, to samé platí i pro těsnění hlavy, dával jsem tam victor reinz stalo se mi něco podobného, ale já jsem přetahl 4 šrouby-nedodržel jsem postup a těsnění se pokřivilo..má chyba

2008-02-01 20:10:46

zdarec:) cobych tu delal, mam mazdu motor tak sem na foru kam patrim:)

ja uz vim take kde sem udelal chybu, hlavu sem dotahoval na moment, ne na 30Nm a pak 2x po 90°, a hlavne sem nemenil srouby, pod kteryma sem mel hromadu oleje....ted napodruhe uz to snad udelam dobre:)

Gufirka verim ze sou ok, ale mam v haji pisty...

ted me spis zere to, jak sundat spodni ram motoru, poradis? ted sem tu zakladal nov thread


Odpovědět