Fórum - Téma


Pístní kroužky 626 Comprex


Fórum 626 GE Pístní kroužky 626 Comprex

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2007-06-03 16:12:39

Prosím o radu zkušených motorářů Mazdy.

Zároveň s přetěsněním hlavy jsem se rozhodl z důvodu kouření odvzdušněním víka ventilů vyměnit i pístní kroužky-nebyly připečené. Bohužel motor má neznámou historii a na jednom pístu je drážka pro vrchní (těsnící kroužek) bez skosení a na na třech ostatních je skosená. Problém mám v tom, že ani u Elitu ani u speciálky v Bráníku mi neumějí prodat sadu s těsnícím kroužkem skoseným tak aby šel do drážky. Navíc údajně nemohou zaručit že by originální japonská sada tyto kroužky obsahovala. Dostal jsem radu nechat protáhnout na soustruhu drážky v pístu a nabízené kroužky tam půjdou. Podle mě pokud se nepoužijou skosené kroužky nebude zajištěno dostatečné utěsnění u přeplňovaného mototru. Kónická drážka i kroužek při působení tlaku z válce zajišťuje větší přítlak na stěnu válce a zároveň vystředění pístu. Navíc si myslím že původní kroužky byly dány obráceně než by měly být. Na fotkách je viditelné,podle vyleštěné-otlačené strany byl kroužek skosenou hranou dolů a ne nahoru jako u nového. Přikládám foto původního s novým ve válci.

2007-06-03 21:36:56

jojo presne to samé jsem mel taky koupil sem pístní kroužky v JCAUTO a první těsnící koužek me nesel do pístu,tak sem drážku v pístu musel vyfrezovat,protože v JCauto vubec nevedeli která bije,když jsem jim tam psal.No ale tlaky jsou dobre ,jinak nezapomen udelat ventily,dat tam dobre tesneni a hlavne prebrousit hlavu,comprex je hroznej prevít,jak sou ve valci velké tlaky tak aby ti to nezacalo podfukovat, do chlazení,válčil sem stím půl roku.

2007-06-03 21:46:21

Hlava zbroušena, tlakově odzkoušena jak hlava tak ventily, simeringy ventilů nové. Před cca rokem jsem měnil celou hlavu protože praskla tak že nešla zavařit. Jen jeden dotaz jak dlouho po překroužkování jezdíš???

2007-06-03 21:51:48

jezdím na to rok cca 4000km ted sem sundaval hlavu abych se na to mrknul a vše OK,kroužky byli druhovyroba z Polska,měřená komprese také OK.

2007-06-03 22:01:09

To mě teda překvapuješ já mám obavy abych to za rok nemusel dělat znovu a ty si sundáš hlavu jen tak abys na to mrknul?

To si děláš srandu .........

Měl jsi snad podezření, že není něco jak má být, nebo zase podfouklo těsnění???

2007-06-03 22:57:11

Jakým způsobem si s tím válčil? Já momentálně zvažuju jestli si Magdu nechám nebo prodám, protože na rovinu dělat každej rok těsnění se mi nechce........

Díky za tvé reakce na můj dotaz měj se fajn

2007-06-03 23:04:52

no uořímě hlavu už jsem sundaval asi 12 krát protože to furt podfukovalo a ted už jsem ji sundal tak z principu aby ch se mrknul na karbon a tak,je to prace na jeden den a kdyz nemam co delat tak sem se do toho vrhnul,kdyby tam nebyt ten blbej šroubek od merky oleje tak je to celkem pohodička.ještě jsem přetěsnoval čerpadlo protože me znej začala tect nafta.Takže ted auto šlape relativně dobře až na to že kdyz nastartuju pridam otačky tak řemen dost zapíská a pak už je klid zhasnu motor zase nastartuju a zase to same fakt nerozumim jako kdyby to slo od remenu comprexu.Když budeš chtít s něcím poradit tak písni ale tak v zasadě tam žadné zaludnosti nejsou

2007-06-03 23:09:35

na rovinu taky ji budu prodavat asi hluboko pod cenou,protože ten comprex musím říct že važně není nic převratnýho,hlavne mam kombíka koupil sem ho že sním budu tahat ojetiny z Italie ale nejak se veci zmenily a tak velké auto nepotřebuju,a taky bych se chtel začít vrtat zase v jinem aute

2007-06-03 23:11:49

Díky za nabídku pomoci, obrátím se na tebe když bude třeba.

Nepamatuješ si jakým momentem se mají utahoval matky na ojnicích???

K tomu pískání, pískal mi vždycky jen klíňák alternátoru když byl už vytahanej. Kompresor ne.

2007-06-03 23:29:24

to fakt netuším já momenty nikdy moc ani neřešil Teda krom vstřikovacích trysek kdy se me povedlo strhnou závit,takže od ty doby si davam bacha a vzdy nove medene podlozky pod trysku a citovka,preci jenom je to hlinik.

2007-06-05 07:31:11

doporučuji ti nechat zrepasovat vstřikovače! Přinejmenším je nech zkontrolovat jak otvíraj a jestli nekapou a správně rozprašujou.

2007-06-05 07:39:56

dotahovací moment ojničního ložiska je 65 - 68Nm. Pokud budeš nechávat staré šrouby hlavy válců tak jejich maximální délka od spodní strany sedla podložky k samotnému kraji šroubu je 114,5mm. Než položíš hlavu na blok, tak pořádně vyfoukat a vyčistit díry pro šrouby hlavy válců, nedotáhnul bys hlavu tak jak bys měl.

2007-06-05 07:51:15

Kontrola provedena, všechny vstřiky otvírají při 135atm. Jen u jednoho byla nějakým "prasetem" použita podložka slabší obyčejná provrtaná a orezlá a vstřik otvíral už při 100atm. Podložku ze vstřiku jsem našel pod matičkou kabelu na žhavicí svíčce. Motor má svoji smutnou historii

V každém případě díky za pomoc

2007-06-05 08:14:45

Hlavně vstřiky namontovat až po dotažení hlavy válců

2007-06-05 08:19:57

Jasný jasný díky za každou užitečnou radu

Ještě se zeptám čirou náhodou o výše nafocených kroužcích neuměl by jsi poradit? Jestli vůbec má smysl protahovat drážku v pístu?

2007-06-06 22:01:40

neviděl sem jak vypadá drážka v pístu

2007-06-07 12:46:09

Drážka v pístu je nahoře kónická dole rovná, stejně jako výše nafocený původní kroužek.

Už se mi ale podařilo sehnat člověka, nějaký pan Kasl Motor díly Řevnice, který mi tyto kroužky snad dokáže sehnat. Dnes se dozvím verdikt.

Díky za pomoc

2007-06-07 19:37:20

oki, dej vědět jaks dopadl

2007-06-07 19:39:40

oki, dej vědět jaks dopadl

2007-06-10 13:23:09

Pan Kasl z Řevnic nezklamal, kroužky sehnal a cena byla 2 000Kč bez DPH za celou sadu. Bohužel na jednom pístu už nekdo drážku pro těsnicí kroužek rozpíchnul takže musím použít jiný kroužek. To byl někdo asi línej shánět správné kroužky nebo platit o pár stovek víc - nevím, ale moc se mi do toho nechtělo když jsem dostal radu udělat to u zbývajících pístů.

Poučení pro všechny ostatní : speciálka v Braníku v Praze nebo, Elit a jiné jsou jen prodejci (každej vám řekne to samé) , bude-li problém sehnat správné kroužky nebo jiný motorový díl doporučuji obrátit se na motorservis v mém případě pan Kasl-Řevnice - poradí, sežene a v motorech se vyzná jako profesionál ne jen jako prodejce náhradních dílů

Takže to jdu složit ať to zase vrčí


Odpovědět

1  2