Fórum - Téma


Pištivý zvuk.


Fórum 3 I BK Pištivý zvuk.

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2012-09-12 12:03:19

Při jízdě na nižší otáčky je slyšet pištivý zvuk jako od trolejbusu.Mazda 3 1.6 benzín

MAX6  
J.
2012-09-12 12:20:58

Neprokluzuje ti řemen ? Nedělá to jen v určitech otáčkách ? Mohl by to dělat napínák řemene,že už nenapíná. Zkus ho trochu postříkat nějakym lehkym mazivem. Něco jako WD-čko nebo přímo tim.

2012-09-12 14:33:14

Zkusím ho postříkat.Při zvyšování otáček se mění i zvuková frekvence a při vyšších už není slyšet.

MAX6  
J.
2012-09-12 14:55:32

Podle toho co píšeš to fakt vypadá na ten klínovej řemen. Je to hrozně hlasitý viď ? Jestli ti to po nastříkání ztichne,tak je to jen dočasná oprava. Pak by to chtělo vyměnit.

2012-09-12 17:53:22

Díky za radu,hlavně aby to nebylo něco z převodovkou.Neumím přesně popsat charakteristiku toho zvuku.Je prostě podobný zvuku při rozjezdu trolejbusu.

MAX6  
J.
2012-09-12 20:07:48

Když tak zjisti aspoň z jakejch míst se ten zvuk ozývá.

2012-09-13 09:58:43

Přesné místo za jízdy nezjistím,ale myslím si,že je z převodovky. Když při 3 rych.stupni klesnou otáčky pod 2000

a přidám plyn tak to začne bzučet až do vymizení. Přemýšlím,jestli je v převodovce dostatek oleje,který mi měnili

v servisu.Ani nevím jak bych to zjistil.

MAX6  
J.
2012-09-13 10:29:26

Z boku na tý převodovce směrem k chladiči (lehce kolmo dolů) je šroub. Určitě ho nepřehlídneš,ale projistotu dam foto. Tim se ten olej dolejvá a zároveň slouží jako kontrolní měrka. Auto si postavíš krásně rovně,chcípneš motor a necháš zařazenej neutrál. Koupíš si tak deci toho oleje. Měl by se tam lejt Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (nejlepší a nejodzkoušenější). Vymontuješ ten šroub a tou dírou budeš olej nalejvat dokud z tý díry nepoteče ven. Jen co začne týc tou plnící dírou ven,tak přestaneš nalejvat a a počkáš až to přestane z díry kapat. Zašroubuješ šroub a hotovo.Jak u starý JAWY

Jestli ti to jde od převodovky,tak je opravdu možný,že je tam oleje málo a nebo že tam neni ten co tam má bejt.

2012-09-13 16:14:20

Díky,zkontroluji a dám vědět,jak se věci mají.

2012-09-20 18:27:14

Tak se chci pustit do té kontroly.Ten šroub má hlavičku asi tak 20mm a je pod takovým držákem s konektorem?

Ten olej tam mám správný tak jak píšeš. Jedině,že by ho tam bylo méně,což by se dalo řešit.Pokud by ho tam bylo jak má být, tak už s tím asi moc nenadělám.

2013-02-07 16:50:26

Kontrolou zjištěna správná hladina oleje.Mám obavy,aby se to nehoršilo.To jemné kňučení se ozývá nejvíce,když při II.nebo III.rychlostním stupni sundám nohu z plynu,ale slyšet to je i při rozjíždění z nižších otáček. Tak nevím.Najeto mám

112 000km. Ten zvuk mi připomíná rozjíždějící tramvaj či trolejbus.

2013-09-18 18:51:34

Při nové kontrole zjištěn nedostatek převodového oleje Castrol 75W-90. Při výměně mi tam dali 3l a řekli,že je to dle

serisního manuálu správně.Bohužel jsem jim uvěřil.Při této poslední kontrole u které jsem stál tam chyběl celý litr oleje.A tvrzení,že má být olej až po šroub prý u některých vozidel nemusí být pravdou. Trval jsem na dolití za 700Kč

olej +práce. Mnoho se ale nezměnilo,zdá se,že to nepomohlo.Doufám,že nemám načaté ložisko v převodovce

MAX6  
J.
2013-09-19 00:24:08

czech: Tak ta 5-stupňová převodovka co máš je opravdu jen na 3 litry (2,7-3). Ta převodovka je stejná jako u 323,626,6 atd... Spíš jde o to jestli tam ty 3 litry opravdu naliliTa díra po otevřenym šroubu slouží jako hladinová kontrolka maxima,takže opravdu musí bejt olej nalitej až po tenhle otvor (naleješ víc a dírou to vyteče). Jinač kam jezdíš na servis ? 700Kč za dolití litru oleje,kterej stojí 300Kč/1L a povolení jednoho šroubu přes kterej se to dolejvá,tak to je slušnej kšeft.

Zjisti jakej typ (výrobce a označení) oleje ti tam nalili. Z mejch zkušeností jsou tyhle převodovky hodně háklivý na druh oleje i když se pořád jedná o 75W-90 a pokud tam nalili nějakej long-life a ještě ho tam dali o litr míň,tak je průser. Mam pocit,že tam může bejt maximálně o 0,5 litru míň tedy 2,5 litru a to je minimum.

2013-09-19 09:37:06

max6: Ten olej je Castrol Syntrans 75W-90 a vešel se tam přesně 1litr až po otvor.Ta cena mě taky zděsila.Dolití za 199Kč a olej za 549Kč v A.T.U na Rokycanské v Plzni. Před 3 roky mě tam měnili přev.olej a dle faktury ten samej

3litry,ale nebyl jsem u toho.Teď jsem dohlížel,aby to bylo až po šroub.Jak už jsem říkal,tak mi řekli,že tam ty 3litry být můžou a nemusí to být až po šroub,že to není pravidlo. To lehké kňourání při sundání nohy z plynu na 3 rych.stupni,

když spadnou otáčky pod 2000 mi připomínají zvuk při jízdě na zpátečku,ale s mírnou hlasitostí.

Řadí to lehounce to je OK.Ten zvuk je tam tak ty 3roky stále stejné nezvyšující se intenzity.Nezměnilo se to ani po dolití toho1litru,tak nevím,aby to nebylo taky třeba něco jiného.Původně jsem jezdil na servis do Aspekty v Plzni,ale tam jsou na můj vkus hodně ,hodně drahý.

No a jak je vidět tak si člověk nevybere, pokud si to neumí udělat sám nebo nemá známé.Nevím v Plzni,kde je skutečně kvalitní servis a slušné ceny.

2013-09-19 10:22:33

zkus oslovit "1N7RUD3R"a... ten se svou mazdicí už zažil vše (ne)možné aje ze z Plzně

Musíme si pomáhat, dyť sme šici czeši

2013-09-21 13:37:22

castor: Díky! Přeposlal jsem mu předchozí článek,tak uvidíme. Petr

2013-09-22 00:18:37

czech: Mám 4.roky starou M3 ,2 litr i stop. Slabý hluk - hučení

se mě také ozývá při ubrání plynu na 2 a 3 . / skoro od nového vozu /

U dalších rychl. stupńú se to neozývá. U naší starší M6 při ubrání

plynu na 2a3 také..V obou případech je to při ubrání plynu a brzdění

motorem za pomalé jízdy v okolí 2,tis. otáček.

Dle mého názoru to dělá většina Mazd - důvod vůle v soukolí

diferenciálu- hruška a talíř a sníženou hustotou používaných

převodových olejů./aby se lépe mazala ložiska Jest-li se ti zvuk

již po tři roky nezvyšuje a je v převodovce dostatek oleje jak tvrdíš,tak bych se s tím smířil a jen bych kontroloval zda se to nemění k horšímu. Je také nutno posoudit -při pískavém zvuku zda při změně otáček

motoru není závada v některém ložisku napínáku řemenů popř. alternátoru a pod./ i řemen může být dšpatný/

/ vím- těžko se to hledá a eliminuje -a když seš na ten zvuk zafixovanej tak tě to štve.

Snad ti někdo z klubu dá lepší radu.

zdravím mi.

2013-09-22 08:10:45

mimu: Hučení to není spíš jemné kňourání,ale je fakt,že je to při ubrání plynu a brzdění

motorem za pomalé jízdy v okolí 2,tis. otáček. Ve vyšších otáčkách to slyšet není.Jde mi o to,že před výměnou př.oleje to nedělalo. Netušil jsem,že mi tam dali toho oleje v A.T.U míň.Po třech letech mi dolili celý jeden litr po šroub a tvrdili,že tam museli ty 3litry dát a že to nemusí být až po šroub,že už to u některých aut není pravidlo. Inu nestál jsem u toho tak nevím.Tentokráte ano. Když vyšrouboval šroub pro nalévání a kontrolou imbusákem který měl zrovna po ruce tak nic sucho.Dolil tam přesně litr po okraj.Ptal jsem se jinde mechanika nakolik se tomu mohlo stát a říká,že pokudtam byly 2litry,tak že to ješte jde,že se to ve skříni rozstříkne,ale horší kdyby tam byl jen 1/2 litr.Tak jen doufám,že se to nebude zhoršovat,protože Mazda je super auto.Měl jsem M323 a 320tis.a kromě rezivění žádný problém.

2013-10-11 08:00:43

Zdarec! Mě něco "píská" jen na 5ku při 2800-3000ot. Zvuk uplně jako turbo. Hledal jsem na intn všude možně a např na www.autorevue.cz při velkém testu M3 se ji takový zvuk ozýval i u nového auta. Tak nevím a jezdím Mám 2.0l


Odpovědět