Fórum - Téma


pískání z motoru při otáčkách


Fórum 6 GG / GY pískání z motoru při otáčkách

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-08-27 12:35:47

Ahoj lidičky, nevíte náhodou co by mohlo způsobovat pískání z motoru u MZR-CR 2.0 (100kw)?

Mám najeto 132000km a je to fakt zvláštní zvuk až se lidi na ulici otáčej. Začalo to z ničeho nic nejdřív sem si myslel že píská turbo ale teď si myslim, že je to nějaký ložisko, kladka nebo vodní pumpa. Řemen altíku to neni, zkoušel sem ho na minutku sundat a dělá to furt. Nejdřív to pískalo jenom za studena, ale teď to dělá i ohřátý. Turbo to asi taky neni, protože by ztratilo výkon nebo by to kouřilo, ale jede to furt stejně. Rozvody měněný ve 120tis.km.

Nevíte někdo co by to mohlo bejt?

doris  
Doris
2010-08-27 12:49:19

Olej máš v pořádku? Co palivo, kde tankuješ? Identifikovat zvuky je náročné, osobně radím nepodceňovat, nám sice motor začal klepat, ale po dvou dnech byl K.O.

2010-08-27 12:56:22

Olej se všema filtrama sem dával při 130tis.km novej. Bylo to i na diagnostice, která nic neukázala a výkon furt stejnej. Přijímaci technik vůbec nevěděl a že bych to tam musel nechat. Ve středu to tam jde, tak sem tedy opravdu zvědav. Možná by to mohla bejt ta vodní pumpa. Neměnila se při výměně rozvodů. No uvidíme.

Doufám, že tam nezahučim za nekřesťanský peníze

2010-08-30 17:32:37

Hmm,

tak se na to díval jeden můj známej, poslouchali sme to lékařskýma sluchátkama s brčkem a vypadá to na ložisko kompresoru klimatizace. Když sem se brčkem dotknul jedný trubky která vede ke kompresoru byl tam znatelně slyšet ten pískot. Tak sem zvědavej.

2010-09-14 10:32:34

Dneska volali ze servisu, ze to je na 99% olejový čerpadlo. Tak to je hustý. Přijel sem prej na poslední chvíli. Ještě že se nekouslo

doris  
Doris
2010-09-14 12:25:02

To je fakt děs, vždy mne irituje, proč tahle auta nemají kontrolku tlaku oleje. Na takových základních věcech mazda šetří.... A zákazníci pak krutě doplácejí, jako třeba my......

2010-09-14 14:28:39

Doris: Já myslím, že tam kontrolka oleje je. Pokud je čerpadlo chycené, tak třeba ještě tlak normálně dává, ale je otázka, kdy se to kousne. Štěstí, že se na to přišlo.

doris  
Doris
2010-09-14 19:51:28

No my jsme se na toto ptali v souvislosti s fatálním poškozením našeho motoru a pochopila jsem to ze slov mechanika tak, že se to rozsvítí, až když tlak oleje klesne pod kritickou mez, což už je ale pozdě. Máš však pravdu, kontrolka tam skutečně je, to jsem výše napsala špatně, omlouvám se. Pokud se nepletu, tak třeba ve VW to funguje tak, že pokud se objeví problém s mazáním, okamžitě reaguje ŘJ a motor zastaví, aby nedošlo k jeho poškození. Nicméně osobní zkušenost nemám. Ideální by bylo, kdyby byl na palubovce budík ukazující tlak oleje.

2010-09-14 21:23:51

Doris : s tím tlakem oleje je to od Mazdy taková prasárna že to nemá obdoby

Jako strojaře a mechanika (obráběcích strojů) mě to uvádí v údiv a nechápu proč u auta za 600000kč a víc šetří na takových banalitách za 300kč u nejdůležitější součástky motoru!

A dát tam budík? No to by už pány výrobce stálo další 300kč! Naposled ho snad dávali do Š110R,nebo byl i v Rapidu?Tlak a teplotu oleje jsem měl i v tanku,a byl to po teploměru vody druhý nejdůležitější budík na který jsem musel čumět . A nastartovat se mohlo až se natlakoval mazací okruh! I Ti rusové v roku 1950 věděli že mazání motoru je to hlavní a pokud nebude 100% v pořádku tak motor prostě dlouho nepojede...

Ještě je ale otázka jestli to náhodou není kontrolkou ale konstrukční chybou motoru,těch případů je nějak moc.

To jsem se zase rozčílil.....

2010-11-25 11:05:30

Včera sem si vyzvednul auto ze servisu po 2 měsících a byly s tim fakt problémy.

Nebyla to jenom olejová pumpa, ale taky ozubený kolo na klikovce, který bylo ožvejkaný od bůh ví čeho a ještě se to kolo neprodává samostatně a je to součástí klikovky za 50tis.kč . Tak mi servis sehnal kolo jiný, který se tam nalisovalo. Jinak olejová pumpa za 17tis.kč . Sehnalo se z vrakáče. Auto pěkný, ale když se japonec vysere tak to stojí za to.

2010-11-27 10:52:52

neuvěřitelný kolik průserů na těch dieselech od mazdy je - já jen modlím až tu moji M6 dojezdím a koupím něco úplně jinýho

známej na M6 diesel po faceliftu zadřel motor - diagnóza - pomalu mu vylítal všechen olej kolem netěsnících vstřiků a kontrolka blikla až v klinické smrti motoru.

kupujte ojetiny v benzínu - jinak je to ruská ruleta

doris  
Doris
2010-11-27 11:33:08

No já mám info přímo od ověřeného zdroje, člověka, který tato auta opravuje, a doslova jsem se zhrozila. Jedním slovem diesely v M6 = tragédie.

Když tak koukám na ty fotky výše, připomnělo mi to ten náš zmetek, ale benzínový. Taky tam bylo plno věcí nepochopitelně vylágrovaných a kontrolka mazání nic nehlásila. Už jsme se taky rozhodnuti, že po prodeji už další Mazdu NE.

2010-11-27 14:19:02

Ahojte, tak to trošku přeháníte... Mazda diesel jsou kvalitní motory, opravuju je už několik let.... To, že jsi měl v prdeli čerpadlo a ozubené kolo-to bujde asi tím, že ti tam nějakej magor namontoval něco špatnýho, nebo to nějak posral, když to skládal... A netvrď mi, že motor nebyl rozebíranej... Ten červenej silikon-to je ta úžasná práce českých ručiček... Mazdy v benzínu jsou motory ... Kdežto diesel najede neskutečně mnoho kilometrů a v podstatě je tam jen jediná vada-podložky pod vstřikama-tím se ničí mnoho součástí a pak odchází... Nezapomeňme jaká auta u nás v republice jezdí Na polovině aut je už opravován motor-klika... A nebo jsou stočená-vidím s čím za mnou lidi jezdí...

Jinak Lanzíku-to čerpadlo nové stojí kolem 16000,- origo-tak z jakého vrakáče jsi ho bral????

doris  
Doris
2010-11-27 16:56:32

Mohl bys, prosím, napsat Tvé info o benzínových motorech v M6? Dost mne to zajímá a ráda bych skutečně věděla, co mohu od toho našeho (1.8i) ještě očekávat, když už se jednou tak "vyznamenal". Mám k tomu auta silnou nedůvěru a raději bych se ho zbavila, než řešit další fatální opravu za 100.000,-.

Já mám info o dieselech : u těch s DPF mne třeba zarazilo, že si na 10.000km "obohatí" motorový olej o cca litr nafty, takže při 20.000km je to docela drastická mazací náplň, která podle mne musí stav motoru poznamenat, pokud interval výměny oleje řeším co 20.000km. Další děs - SCV ventil, fatální problém s korozí a násleně pokles vstřikovacích tlaků o 3 - 5 MPa, takže auto pak nejede..... Díky časté regeneraci DPF se už kolem 70.000km objeví problém s těsnícími kroužky vstřikovačů, nutná výměna, aneb ať žije MĚŘO..... Další kapitolka sama o sobě je softvér řídící regeneraci DPF.....

Já jsem sice lajk, ale aspoň to, jak jsem tyto info vstřebala a pochopila, tak mi ty diesely opravdu jako dobrá motorizace nepříjdou.

2010-11-27 18:23:59

Doris, už jednou jsem sem psal, že benzínové motry jsou Ford. Stojí za prd, už od nova žerou olej pomale jak benzín...

DPF-totální debilita-bohužel montovaná do všech dieselů... Olej-výměna max 10.000Km... Podložky-to je opravdu konstrukční chyba, která motor dokáže odrovnat. Nemá o nic společného s DPF-tyto podložky jsou montované do všech M6, PROTO VŠICHNI MAJIELÉ M6 M5 MPV DIESEL DOPORUČUJI KONTROLU TĚCHTO PODLOŽEK , JE TO JEDNODUCHÉ-PŘI ZAHŘÁTÉM MOTORU OTEVŘÍT VÍČKO NALÉVÁNÍ OLEJE A JAKMILE ODTUD JDE KOUŘ-JE POTŘEBA TYTO PODLOŽKY VYMĚNIT-CO NEJDŘÍVE po té provést korekci vstřikovačů .... SCV-je to ventil, který řídí tlak, bohužel odchází-cena není nic drastyckýho-odchází na všech comonrailech, jako vstřikovače-jak jsi psala ať žije ekologie... Je to vše kvalitou naší nafty a údržbou...

2010-11-30 09:17:33

Ahoj, špatně sem to napsal. Myslel sem že nové stojí kolem 16tis.kč, ale z toho vrakáče sem sehnal za 5tis.kč.

Všechno na to stojí hrozně pěnez. Co já vim tak na octavii stojí nové čerpadlo 5tis.kč

2011-04-29 14:51:05

Ja som mal taky isty problem a poviem len to ze vymenil som rozvodovy remen +napinac vsetky lozislove kolesa aj vodnu pumpu a nic.ja to hovorim o mazde 6 2.liter diesel rok 2005.a nakoniec som si kupil stetoskop robilo mi to priamo v klukovom hriadeli a odisli mi panvy.ToTo je slabost tuchto motorov.

2011-04-29 14:51:57

Ja som mal taky isty problem a poviem len to ze vymenil som rozvodovy remen +napinac vsetky lozislove kolesa aj vodnu pumpu a nic.ja to hovorim o mazde 6 2.liter diesel rok 2005.a nakoniec som si kupil stetoskop robilo mi to priamo v klukovom hriadeli a odisli mi panvy.ToTo je slabost tuchto motorov.

2014-09-01 20:43:41

Chlapi ako to tu čitam je mi zle, bojím sa aj ja že mi motor odíde,,, lebo zatial mi odišlo turbo,no začal som motor konrolovat,, podložky pod vstrekmi- KO, turbo KO,, rozvod na konci,,vakuova pumpa hrkoce, a ešte chcem kuknut saci koš,,, ale som taky znechuteny že to ani rozobrat nechcem...

 Magnetto  
2014-09-02 00:46:11

kamco93: Jediná dobrá rada kterou můžu poskytnout je: Vyměň motor a bude to OK a za levný peníz.

Nechápu že po mé výměně se tu objevují tyto staré témata ohledně motoru, avšak je z mé zkušenosti lepší koupit nějaký dobrý motor > vyměnit, než cpát peníze do vylágrovaného..

Jestli ti pomůže vylágrovaný motor FP který žere olej, klidně si pro něj přijeď, daruji ho za odvoz


Odpovědět

1  2