Fórum - Téma


pískání řemene


Fórum 323 (obecně) pískání řemene

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé


1  2  3

2008-01-18 20:35:08

při startování teplého motoru něco zapíská. rozvody,altern,a klínák vse je nové i rolna co s tím? dík

2008-01-19 18:56:33

tak jak říkáš je to klínový nebo drážkovaný řemen stačí ho napnout a pokud tam máš dva tak píská ten co ti pohání alternátor

doris  
Doris
2008-01-19 19:00:53

Někdy pomůže opatrně promazat bočnice řemenů mýdlem nebo tukem - já používám kvalitní tuk. Je pak na dlouho ticho.

2008-01-19 19:17:14

tuk na řemen ?? to aby to víc prokluzovalo? když řemen píská tak prokluzuje když ho namažeš tak bude o to víc prokluzovat ale je fakt že přitom nebude pískat

2008-01-19 19:25:04

Já použil když mi to pískalo silikonovej olej ve spreji a střík sem to tam za chodu motoru a hned to stichlo. Použili to tak i jiní a stejný výsledek

doris  
Doris
2008-01-19 19:39:50

Přesně tak. Řemen samozřejmě nesmí prokluzovat - optimální napnutí je samozřejmostí, ale pískat může i z jiného důvodu - třením o bočnice kladek vzniká občas nepříjemný zvuk, který jde právě tím promazáním eliminovat. Měli jsme nové řemeny, správně napnuté a pískalo to. Vše originální díly. Pak jsem to trochu namazala a od té doby je klid. Používám tuk obsahující silikonový olej a jak psal HorysMann výše, pomůže to ihned. Mažu jen bočnice řemenů. Nic přitom neprokluzuje, jinak bych to nedoporučovala.

2008-01-19 20:12:30

dnes sem myl motor,stříkl sem i řemen ,za chodu a při startu píská ,tak jednu až dvě vteřiny a je ticho,ale už sem z toho zoufalej

doris  
Doris
2008-01-20 09:05:56

Luda: No a nevšiml sis, zda některý řemen prokluzuje? Je správně napnutý? - když zkusmo zatlačíš na řemen uprostřed mezi kladkami, měl by se poddat maximálně o 1cm. Napadá mne i ložisko v některé součástí z kladek nebo třeba vodní pumpa či altík. Když jsou naopak řemeny až moc našponované, dostávají ložiska více zabrat a mohou se pak projevovat různými nežádoucícmi zvuky. Podobný problém jsme zažili při výměně rozvodů, kdy napnuli řemeny až moc a hučelo ložisko v novém napínáku. Po povolení byl ihned klid. Jestli Ti začalo to pískání po výměně řemenů, může to být špatným napnutím nebo i nevhodným řemenem - použil jsi originální? Někdy se potřebují zaběhnout i ložiska, když jsme třeba měnili vodní pumpu, trvalo cca měsíc, než zmizel slabý hučivý zvuk, který od ni vycházel - změny v napnutí klínového řemenu v tom případě nepomohly. Podobně by se mohl chovat i nový alternátor, ale to je jen moje teorie.

2008-01-20 15:43:18

dík za radu,doris. řemen mi kontroloval technik ve značk.servisu.altík má nové ,drahé ložiska i uhlíky,rozvody mi dělali v loni zároven s klínákem.připadá mi ,že píská podle vlchkosti vzduchu už si pomalu zvykám. moc prosím,když koukneš na moje auto,čím by si ho leštila,barva není stará letos budu ještě dodělávat zadní blatníky,reznou lemy a pak de do metalízy,si vyhlášená a tvuj nisan to je prostě skvost,takový motor sem ještě neviděl dík a čauky

doris  
Doris
2008-01-20 16:14:02

Luda: Díky za pochavlu autíčka, jj na Primerce jsem se nadřela ale mám ji ráda.

Na Tvoji krásku bych použila klasické směsi, jaké popisuji v článku, pokud je lak hladký a zánovní bez viditelných mikroškrábanců, tak dej do směsi barevný červený vosk (nejlépe Tutle Wax Color Magic), trochu leštící složky Turtle Wax Platinum a pro konzervaci tvrdý vosk - používám profi výrobky Dinitrol. Pro lepší výsledek doporučuji nepatrné množství silikonového a teflonového oleje. Není na tom co zkazit. Jediné, čim se směsi vosků a přípravků liší - je barevná složka a množství tvrdého vosku buď na léto nebo na zimu a pro poškrábaný lak tam přidávám více leštící složky nebo pak brusnou pastu 3M (2000). Klidně můžeš aplikovat to, co jsem popsala v článku, ale nedoporučuji to dělat před lakováním auta, lak to konzervuje skutečně dobře a vytváří na jeho povrchu odpudivou mikrovrstvu pro cokoliv. Proto není třeba umývat auto žádným šampónem, špína jde dolů snadno jen vlažnou vodou. Navíc šampóny jsou vždy agresivní pro lak a plasty či pryž.

Více zde:http://www.mazdaclub.cz/article_detail.php?id=20

2008-01-20 18:34:41

Jestli ti doma leží starý řemen, zkus ho, za to nic nedáš........

2008-01-20 23:56:02

když startuješ těch pár vteřin má stratér pořádný odběr 50-80 amper po nastartování má alternátor snahu okamžitě tuto proudovou ztrátu dobít a potřebuje větší sílu k roztočení proto klínák prokluzuje a píská takže ho prostě skus našponovat a uvidíš že přestane pravda že když to přešponuješ trpí tím ložiska. jináč je to na tobě ale já bych klínák nikdy nemazal taky mi taky sem až doposud neviděl pískat klínák z jiného důvodu než že prokluzoval a že už jsem se jich neco navyměnoval. na klínáku potřebuješ co nejvižší tření to si ale s mazáním odporuje a když ho namažeš tak už je v podstatě jedno jestli namažeš jen bočnice nebo celej klínák

2008-01-21 16:46:18

utaženej je prý akorát,kontroloval mi ho technik co dělá denně několik mazd,prý je to v pořádku.matre mě ,že pískne jen když je motor teplej, ted v zimě muže být mráz a je tícho zahřeje se a pak vždy při startu pískne ,ale je to jen mžik asi to nebudu řešit ,dík za radu a čau

doris  
Doris
2008-01-21 16:52:39

A jsi si jistý, že to není ložisky? Jak dlouho Ti to už dělá? Čistě teoreticky - když se kov zahřeje, zvětší svůj objem, takže by to mohlo jít více natěsno, ale je to jen taková myšlenka, mechanik nejsem. Možná se to časem rozchodí, jestli to dělá krátce. Nám trvalo měsíc, než se zaběhlo ložisko v nové vodní pumpě a přestalo se ozývat. Též to dělalo jen po zahřátí motoru, zastudena byl klid.

2008-01-21 16:59:52

prvně ,když to pískalo tak sem to nechal pak už to pískalo i za jízdy,zajel sem do dílny zkoušeli sme vše možné sundali sme klínák z alt. a byl klid tak sem dal jinej zánovmí a ten starej sem nechal repasovat .ložiska ,uhlíky , je tam pořád ten starší alte. asi to přehodím a uvidím, pak se ozvu dík y a čau

2008-01-21 20:06:35

no právě při zahřátí se guma roztáhne víc jak kov takže je pak klínák volnější takže by sem měl napínat zahřátej jináč by možná ještě pomohlo lehce zdrsnit boky řemenice na alternátoru třeba smirkem

doris  
Doris
2008-01-21 20:50:15

Hmm, nám před tím namazáním klínový řemen trochu popiskával ale za studena, po zahřátí už pak ne. Totéž slýchávám u sousedova dieselu, když vyjíždí se studeným motorem a hlavně za mokra, tak je výrazně slyšet klasický pískavý zvuk řemenů, když se ale vrací, už to slyšet není. Asi je to individuální. Chtělo by to poslechnout si, protože ložiska se ozývají jinak než píská řemen. Takhle po netu je to jak hledat něco poslepu.

2008-01-23 13:51:36

Zdravím. Pokud nemůžeš přijít na to co ti a proč píská, doporučuju překontrolovat ložiska okolo. Taky jsem si myslel že mi píská řemen na altíku, ale nakonec se z toho vyklubala vodní pumpa... Přišel jsem na to až poslechem pomocí dlouhé tenké trubičky (poradil strejda), kterou jsem přiložil k jednim koncem k ložisku a na druhém konci opatrně poslouchal.. Rozdíl zvuků mezi dobrým a špatným ložiskem je jasně patrný..

2008-01-25 13:02:20

Mě popískával řemen na alternátoru.Začal pískat když jsem při rozjezdu podtočil motor,nebo při prudkém odběru el. proudu.Sahal jsem na něj a zdál se mi taky dost napnutý.Malinko jsem ho přišponoval,asi o 2mm a přestalo to.

2008-01-25 18:24:28

ted je zase klid a ticho,až se udělá hezky tak tomu vychytám mouchy a budu v klidu vylepšovet.budu muset obrousit a překytovat zadní blatníky.vystříkávám vše dvakrát do roka a je to prd platný co používáš ty aby mazel nezrezl? garáž nemám


Odpovědět

1  2  3