Fórum - Téma


Péče o lak automobilu


Fórum O článcích Péče o lak automobilu



Diskuze o článku

Péče o lak automobilu

Péče o lak automobilu Kdo má zájem o to, aby lak jeho vozu byl ve skvělé kondici a vypadal krásně, musí jeho péči věnovat pravidelně chvíli času a znát trošku know-how celého postupu práce včetně vhodnosti výběru vosků a přípravků. Pečlivě opečovávaný lak může automobil vizuálně značně omladit a též zajišťuje důležitou ochranu kovových dílů karoserie. Během několika let, co pečuji o svůj vůz...


1  2  3  4  5

2008-02-27 20:25:44

Tak to já se propadl hanbou na návštěvě u Doris a jak je vidět tak kosmetika dělá hodně.Budu se muset nad sebou zamislet a mazlíčka začít trochu rozmazlovat.

doris  
Doris
2008-03-03 16:55:07

Sudičák: Vůbec není důvod někam se propadnout..., Tvoje Mazdička je suprová a na našich cestách unikátní. Udělala na mne opravdu velký dojem, je krásná. Klidně se můžeš ale stavit a pomůžu Ti ji rozmazlovat. Bude mi potěšením. Trocha vosku určitě nezaškodí, aby zářila lépe jak nový vůz.

2009-03-10 09:53:48

hned jak bude tepleji,vrhnu se na voskování a sem zvědavý na výsledek

2009-06-01 21:52:41

Doris, jak pečuješ o plastové plochy předních a zadních světel? Mám je trošku poškrábaná, koupil jsem na to jemnou brusnou pastu od Turtle, ale ta se zdá být vhodná na opravdu malinké škrábanečky. Tak jsem je zkusil potom ještě navoskovat voskem Turtle WAX s teflonem a zdá se to být OK. Tak uvidiím, jestli se ten vosk na světlech udrží.

doris  
Doris
2009-06-01 23:03:34

Pavel473: Já ty plasty taky voskuji, ve směsi, jež jsem zde popsala, je obsažen silikonový olej, který plastům prospívá. Plastové kryty světel jsou z poměrně měkkého materiálu, snadno se poškrábe i v myčce, což jsem zaregistrovala na M6 od kolegy, takže škrábance bych řešila 3Mkou (Finesse-it ) a pak jemný vosk se silikonovým olejem, eventuelně to lze smíchat(10:1). Od Korrku mám i vosk s UV blokem, takže chrání před sluníčkem a třeba plasty díky tomu nezmění barvu - u starších M6 bývají ty čiré kryty jakoby zahnědlé. U Nissanu to používám už léta a třeba zadní světla jsou beze změny, oproti autům stejného ročníku je to docela markantní rozdíl. Ta směska je použitelná na cokoliv, samozřejmě ji upravuji podle potřeby, ale je faktem, že s tím voskuji i elektrony, lakované díly v motorovém prosotru a pod. Výhodou je dlouhodobý efekt s minimální námahou a taky, že pro mytí se nemusí používat žádný šampón ani jiná chemie, neboť něčistoty se na laku nedrží. Ono jakýkoliv čistič používaný při mytí auta je pro něj agresivní a i když rozpouští špínu, podepíše se negativně na něčem jiném. Já používám jen čistou vodu.

2009-06-02 20:41:20

Díky za odpověď!

3M Finesse-it jsem zatím nesehnal, přes internet se mi ji nechtělo kupovat, navíc ta pasta od Turtle vyšla na 189,- a ten rozdíl v ceně oproti 3M nebude znamenat rapidní rozdíl v kvalitě. Takže když na 3Mku někdy narazím, tak ji koupím, ale nyní jsem zvolil Turtle. Zkoušel jsem tu pastu na kousku jemně poškozeného laku a výsledek je znát i při ručním leštění (i přes tu pracnost). Takže pokud by ji někdo chtěl koupit tak ji můžu doporučit...

Korrek se dá přes net sehnat asi jen na Slovensku

http://www.avon-oriflame.sk/53-autovosky

Jinak já jsem s Turtle PTFE spokojen, silikonový olej do něj přidám v poměru jaký jsi napsala a to hlavní co mě bude zajímat bude, jak dlouho tenhle vosk na autě vydrží...

doris  
Doris
2010-04-18 21:01:07

Tak jsem po zimě dávala auta do pořádku, tentokrát jsem použila směsku stavěnou na bázi vosků od Korrku. Výsledek podstatně lepší, než kdykoliv dřív a když jsem to pak zkoušela umýt, voda se na laku skoro nedrží a lak je navíc nádherně hladký, jako sklo. Použila jsem Korrek TFX + nepatrné množství černého vosku od TW a směs obohatila oleji. Mělo by to vydržet minimálně půl roku. Směsku používám i na elektrony a krásně to oživí a vyčistí třeba i bubny brzd nebo tvrdé plasty.

2010-07-15 17:21:48

Achjo. Lít silikonový olej do vosku a vytvářet vlastní směsku, no tak tomu říkám zlepšovák... Normální postup je umýt auto kvalitním šampónem (Mequiar's Gold Class nebo NXT) a chlupatou rukavicí, vyčistit lak od pryskyřice, částeček rzi a jiných částic přilepených na laku pomoci claye s nějakým mazadlem na to určeným (Riwax Clay, Meguiar's Clay). Na lak vyčištěný tak, že když po něm přejedete prstem, ucítíte jen hladkou plochu, přijde tvrdý carnauba vosk, který funguje jako ochrana po dobu několika měsíců a který dá co nejmíň práce (žádný Turtle Wax to není, zpravidla se používá značka Mequiar's, Dodo Juice).

doris  
Doris
2010-07-15 19:35:30

No a zkoušel jsi to někdy, že to haníš? Takové chytrolíny mám fakt nejraději, co jen tlachají a nic o tom neví..... Já to používám už mnoho let a jsem s tím maximálně spokojena podobně, jako mnoho klientů, kteří si pro tuto směs ke mně už léta jezdí a přibývají stále noví. Silikonový olej je standartně obsažen v mnoha voscích a nikdo s tím nemá problém. Pokud je potřeba ho z laku odstranit, i na to existuje přípravek.

Naopak největší neplechu dělají s lakem a materiály auta právě šampóny a to i ty kvalitní, sama jsem řešila velký problém, kdy používáním kvalitního šamponu se narušily lišty oken a skla pak nechtěla chodit. Málem to odrovnalo motorky. Plasty byly vyšárlé, pneumatiky též, splachovalo to vosk, blbly stěrače na čelním skle sj......Vzpomínám si i na červenou Efinku od miláčků, která měla od šamponu poničený lak na kapotě. Od té doby šampon už NIKDY Každý šampon obsahuje rozpouštědla a agresivní látky, které nejsou zrovna šetrné k materiálům auta. Já umývám auta jen čistou vodou bez čehokoliv a po umytí je vytírám švédskou utěrkou, toť vše. Jednou za rok lak navoskuji popisovanou směskou, lak vypadá stále jako nový a špína se na něm nedrží, myje se výborně i tou čistou vodou. Vosky Dodo jsem zkoušela, vyhozené peníze. Vůbec se nedá mluvit o dlouhodobé ochraně a o příjemné a jednoduché práci si taky mohu nechat jen zdát. Žádné čističe laku, jaké uvádíš, taky není třeba používat, je to jen tahání peněz z kapes lidí. Z kvalitně zakonzervovaného a pravidelně opečovávaného laku se totiž takové nečistoty dají odstranit i bez toho. Kdo moje auta viděl, pochopil. Kdo to nevyzkoušel, nepochopí.

Mimochodem, čím to asi je, že věc kterou haníš, udržela lak na mé 18ti leté Primeře v TOP stavu a celoročně je hladký jako"dětská prdélka"...?

2010-07-21 11:22:40

Pravda, Korrek jsem zkoušel naposledy před 18 lety na svůj Renault 5. Silikon pak maximálně tak na mazání těsnění dveří v zimě, tam jde docela s úspěchem použít i značka Pjur, která je většinou určena na úúúúplně jiné použití.

Není šampon jako šampon. Podívej se prosím tě laskavě tam, kde se scházejí profíci i amatéři zabývající se detailingem, http://www.detailing.cz , třeba tam něco pochytíš.

doris  
Doris
2010-07-21 11:50:12

Ano, ty stránky znám, ale víc mi vyhovují moje metody v péči o auto. Nikdy nepohrdnu dobrou radou, ale věř tomu, že používání šampónu to není , nepotřebuji ho, abych docílila dokonale čistého laku.

2010-08-31 19:35:06

Ahoj,chci se zeptat když rozleštím starý lak leštící pastou je dobré na něho dát ještě vosk?

doris  
Doris
2010-08-31 19:44:21

Ahoj, samozřejmě, leštící pasta jen srovná lak a zahladí škrábance, ale nemá žádné ochranné a konzervační vlastnosti, takže na toto pak určitě použij kvalitní vosk. Některé vosky obsahují obojí, leští i konzervují v jednom - třeba mnou často zmiňovaný Korrek TFX nebo Classic - ten je pro starší laky. Čistě konzervační vosk bývá označován jako "tvrdý vosk", je to řídká čirá kapalina. Například Turtle wax Platinum Extra gloss.

2010-09-01 20:05:12

Díky mooc za radu,vyskouším to a pak dám vědět jak to dopadlo

2011-01-15 09:01:55

Ahoj doris!

Prosím ťa,ja som kupil ten korrek teflox.Ostatné už v podstate mám doma z minula.Chcem sa opýtať,či môžem miešeať s tvrdým voskom od KIM TEC.Je to biela a nie číra pasta(alebo vosk...)

Aj ja som taký blááázon do leštenia auta a pečujem o karoseriu ako malý chlapec.Už mi susedia hovoria,aby som toho nechal,lebo je už aj tak peknejší ako bolo zanova...

A ešte jedna vec.Čelné sklo som min.rok ošetril s nano technologiou. Bola to makačka rozleštiť tu mastnu vodičku (cca 2 hodiny som sa s tým jebabral..ale výsledok stál zato!! )Docela to fakt funguje a voda odperluje pri tých 80km/hod. Vydrží to aj dosť dlho,no asi na jar budem musieť bud znova to očistiť a vyleštiť s tým ,alebo -môžem natrieť aj čelné sklo s tým zmiešaným prípravkom čo opisuješ?? - dík

http://www.inttec.cz/-st=...prm=2650003&kt=1&se=4.htm

Doris,prepáč mi ,poslal som ti SS a stále som zistil,žesom ti pár krát poslal 1 fotku aj dva krát,preto máš 5 SS v správach(aj ked som tie správy vždy vymazal a poslal nanovo napísanú....Ja by som ich aj vymazal a poslal jednu normálnu,ale nodovolí mi to niečo.Mám aj aj správu ,že som Spam a nie je mi dovolené posielať správy...

doris  
Doris
2011-01-15 14:17:50

Ahoj, ten Teflonový Korrek TFX už obsahuje sám o sobě konzervační vosk, takže není třeba k němu přidávat ten tvrdý. Stačí barevná leštěnka a oba typy olejů. Jinak s tím KIM TEC nemám žádnou zkušenost, takže musíš vyzkoušet sám, pokud to budeš chtít přidat do směsi. Jestli to bude mísitelné a nebude vytvářet sraženinu, bude to pravděpodobně O.K. Já míchám směs jen z toho, co uvádím.

Přípravky na skla jsem zatím nepotřebovala používat, čistím to jen pravidelně švédskou utěrkou a spokojenost. Jinak znám tyto NANO přípravky, mají docela zajímavé vlastnosti, ale ta práce s nimi bývá skutečně někdy za trest.

2011-01-15 17:47:50

Ďakujem si zlatá

P.S. tie linky boli na tieto fotky - to vieš..čierna metalíza je niekedy o nervy...

takže už len počkám na to správne počasie na jar

2011-05-03 17:46:34

Ahoj Doris, nemohu Ti poslat interní poštu, tak Ti děkuji takto za Tvůj návod na péči o lak, vyzkoušel jsem to teď na novém Mitsubishi Outlanderu směs s Korek a Sonax Nano, nádherná práce, dnes jízda v dešti, po příjezdu domu není auto vůbec špinavé a voda se na laku nedrží, stéká náporem větru, mohu jen doporučit a ještě jednou DEKUJI Standa

2011-10-21 16:01:38

Musím říct, že mě tento článek hodně zaujal, ovšem mám výhradu k "teflonovému" oleji.

Upřímně - vážně si myslíte, že má obsah PTFE nějaký vliv na leštění, nebo výsledný vzhled ? Ono už v rámci těch olejů s PTFE kam spadá GT85 je sporné, jak to s tím obsahem FTFE vlastně je. Teflon je pevná látka s velmi dobrými kluznými vlastnostmi - to ano. Však se používá na výstelky kluzných ložisek, ale může existovat v tekutém stavu ? To těžko - vždy to budou větší či menší částečky a jejich výroba nebude jednoduchá, protože brousit se to nedá, mlít se to dá asi jen extrémně obtížně a že by se dal čímkoliv rozpustit ? To těžko - vždyť se nedá ani lepit. Aby ulpěl teflon někde na nějakém povrchu, jsou potřeba vysoké tlaky a teploty. Když se cokoliv s obsahem PTFE někde aplikuje, zanechá na povrchu bílý závoj který z části obsahuje právě částečky teflonu a k tomu jiné látky, které jej pak tak nějak plus mínus drží aby se nedal z povrchu sfouknout jako prach, protože to prach vlastně je. U některých výrobků bude přídavek PTFE tak malý, že půjde skoro až o reklamní trik, protože pocit, že olej obsahuje teflon je celkem zavádějící a může kupujícího přesvědčit, aby si koupit olej s PTFE i za cenu vyšší ceny. Kvalitní mazivo s 50% obsahem teflonu stojí kolem 1000 Kč za 250g a ať jde o jakýkoliv olej či vazelínu s PTFE, vždy se v technickém listě uvádí PTFE jako pevná složka.

Obecně - GT85 a další "teflonové oleje" jsou obyčejnými minerálními oleji, takže pokud je po přídavku těchto olejů do směsi tento jakkoliv znát, není to rozhodně zásluhou PTFE, ale toho minerálního oleje. V té lžičce kterou do směsi dáváš je PTFE navíc tak málo, že to nestojí ani za řeč a všechny částečky teflonu skonči v hadru kterým to leštíš, protože jinak by byly zvlášť na tmavém laku celkem vidět (bílý teflonový prach).

Technicky vzato by větší vliv na leštění než obsah PTFE mohl mít i holub z nosu - ten by se v té směsi měl alespoň šanci rozpustit

Jinak na směs už si komponenty sháním (kromě GT85 samozřejmě).

zhortom, 2007-10-05 22:29:49 napsal:

..

2013-03-07 14:39:37

Dobrý den, přečetl jsem celou diskuzi na fóru Mazdy a nyní na Nissanu...a nedalo mi nenapsat.

Vlastním Mazdu 3 a uvažuji, jak se co nejlépe postarat po pár letech o její lak.

Jelikož auto bylo voskováno...a teď se nejsmějte, pouze v myčce. Takže před úpravou by bylo vhodné auto pořádně umyt... třeba COYOTE Autošampon PH neutral? Nerad bych škodil laku chemicky ...

Pochopil jsem, že na slušný lak, nepoužívat vosk s brusnymi částicemi.....

Je proto vhodné použít KORREK TFX? V přehledu psali ( http://www.nissanclub.cz/.../full/pehled_korrek-1.jpg ), že Korrek Protec UV neobsahuje brusné částice, nebyl lepší? ? Nebo ona příměs silikonového a teflonového oleje právě snižuje abrazivituTFX?

Možná , že jsem pouze naivní a lak, byť to nevidím (krom klik dvěří), poškrábaný bude a měl bych se k němu chovat již jako k zachovalému?

Dále mě zajímá, jak je to s použitím barvných vosků, je lepší ho použít pro dosažení celkového dojmu oživení barvy?

Jako třeba Turtle Wax Color Magic Plus, barevný vosk černý ?

Našel jsem Turtle Wax tekutý vosk metalický

http://www.alfacomp.cz/ph...p?eid=1051457EN89Y9IZ1M4Q ?

Zařadit ho spíš do kategorie Korrek Protec UV / TFX nebo spíš k barevným voskům....jestli ho připadně kombinovat s KORREKem.

A jako poslední by mě zajímalo, jaký typ teflonového oleje využívate?

V non-spray provedení jsem našel teflon.olej do zbraní

http://www.eurohunt.cz/te...novy-olej-na-zbrane-100ml ? Že by?

Předem děkuji za radu či komentář :)


Odpovědět

1  2  3  4  5