Fórum - Téma


Péče o K/N filtry


Fórum Technický koutek Péče o K/N filtry




2014-01-26 11:53:04

Zdravím všechny :)

Takové to téma jsem zde nenašel. Alespoň v technickém koutku myslím si že to může pomoct kde komu kdo tento filtr používá ve svém vozidle :) Vím že je tu článek ale o údržbě jsem tam nic nečetl.

Pokud jsem porušil pravidla a přehlédl jsem toto téma tak se velice omlouvá !

Takže zde je přesný postup :

1. Předčištění

Vyjměte filtr z motoru a jemným štětcem očistěte hrubé nečistoty.

2. Nanesení čistidla

Naneste větší vrstvu čistícího prostředku K&N po celém povrchu filtru tak aby bavlna dobře nasákla čistidlo.

3. Koupel rozměrného filtru

V případě, že je filtr větších rozměrů je možné ho ponořit do nádoby s čistidlem a nechat působit asi 10 min.

4. Doporučení při čištění

Vždy používejte pouze čistidlo K&N. Nepoužívejte benzin či jiné acetonové přípravky. Nikdy nedávejte filtr do pračky či do horké koupele. Nepoužívejte vysokotlaké hadice. Při použití jednoho z výše uvedených se může filtr mechanicky poškodit.

5. Opláchnutí

Po nanesení čistidla opláchněte filtr běžným proudem studené či mírně vlažné vody, vždy tak, aby proudění vody bylo z vnitřní (čisté) strany směrem ven. Tímto způsobem se odstraní nečistoty a nezanese se čistá strana filtru.

6. Sušení

Vždy nechte filtr uschnout přirozeným způsobem. Nikdy nepoužívejte stlačený vzduch. Nepoužívejte oheň. Nedávejte filtr do sušičky a nepoužívejte fén. Vystavení filtru vyšším teplotám dojde ke sražení bavlny a narušení struktury filtru. Stlačený vzduch nadělá do filtru díry a nečistoty nebudou zadrženy.

7. Olej ve spreji

Očištěný filtr musí být vždy naimpregnován K&N olejem. Naneste olej na vrchní hrany filtru a nechte působit asi 10 minut tak aby se olej rovnoměrně vstřebal do bavlněného složení filtru.

8. Olej v nádobce

Na očištěný filtr naneste olej na každý překlad filtru tak aby se olej vstřebal do spodní části. Nechte působit asi 20 min. V případě, že jsou některá místa pořád suchá, opakujte nanesení oleje kde je potřeba.

9. Doporučení při nanášení oleje

Nikdy nepoužívejte K&N filtr bez předchozího naimpregnování olejem. Používejte pouze K&N speciální olej. K&N olej je složen z přírodních materiálů a polymerových plastů k vytvoření efektivní bariéry. Červená barva je pouze barvivo k označení míst, kam byl již olej nanesen. Je možné, že červený olej časem zanikne, ale olej bude stále efektivní. Nikdy nepoužívejte žádný jiný olej.

10. Instalace

Při opětovné instalaci dávejte pozor aby filtr řádně dosednul do vzduchového boxu tak jak má a aby hrany filtru dobře těsnily. Dotáhněte veškeré šrouby a úchyty tak jak je uvedeno v příručce údržby vozidla a tak aby bylo zamezeno možnosti uvolnění filtru v boxu.

11. Nevyměňovat

Nezapomeňte na viditelné místo nalepit upozornění o K&N filtru tak aby v případě servisu vozidla nebyl filtr nedopatřením odstraněn. V případě servisu vozidla upozorněte mechanika na filtr značky K&N.

12. Zlepšení výkonu

Čisticí proceduru opakujte po ujetí asi 40 tisíc km v závislosti na provozním prostředí. Čistěte podstatně častěji pokud jezdíte v prašných podmínkách či v terénu. Jestliže je na filtru méně prachu naopak se zvýší filtrace, ale průchod vzduchu zůstane nezměněn.

Upozornění

Velmi jemný prach v zemědělství a v terénu urychlí opotřebení oleje a proto je nutné častější čištění. Pro lepší filtraci je možné použít K&N těsnící silikon k utěsnění gumových stran filtru ve vzduchovém boxu. K čištění používejte výhradně K&N čistící sadu k dosažení nejlepšího výkonu a životnosti filtru.

Převzato z internetových stránek : http://www.bavlnene-filtry.cz/

Dají se tam objednat i přímo přípravky na čištění :)

Snad Vám to pomůže


Odpovědět