Fórum - Téma


Patří starší (stará) auta na silnici


Fórum Pokec všeobecný Patří starší (stará) auta na silnici




2013-09-11 11:36:34

Téma jsem si vypůjčil na fóru o Škodovkách ( patří starší Škodovky na silnici ) kde se rozproudila vášnivá debata na toto téma ! Já bych to zevšeobecnil na auta jako taková bez kónkrétní značky a zajímal by mě jaký na to máte názor jako MAZDAŘI !

2013-09-11 11:48:35

pedros: tak mnohé starší auta jsou kolikrát v lepším stavu, než petiletá vylítaná služební koktávka, takže z tohoto pohledu bych starší auta neodsuzoval.

Pokud se na to podívám z hlediska bezpečnosti (nemyslím tím auto ve špatném stavu a tudíž nebezpečné tím, v jakém je stavu), tak nepochybně starší auta nemají deformační zóny, vaky apod a tudíž by bylo lepší, kdyby podíl novějších aut u nás byl větší, průměrné stáří vozového parku u nás nedávno opětně překonalo 14 let.

Jenže je spousta lidí, co auto potřebují, ale na nové prostě nemají a to už bychom mohli debatu přesunout na politické pole a to se mi fakt nechce. ale z druhé strany, když leje jak z konve, tak lidé v nových vozech se čtyřmi kruhy a s nápisem quatro dostávají falešný pocit bezpečnosti, jenže jak je známo fyziku nelze os..t, zatímco lidé ve starších autech jedou pomaleji, jelikož mají strach (zase neberte to extrémně, někteří jezdí zbytečně vystrašeně a tím jsou také nebezpeční, ale nebudeme to zahánět do extrému).

MAX6  
J.
2013-09-11 12:00:48

Pokud je to starý auto v pořádku tak proč ne. Jestli mu fungujou brzdy,nedělá na zemi 4 stopy a nesmrdí jak fusekle na Starym Bělidle,tak nevidim problém. Ohledně bezpečnosti to je samozřejmě úplně jiná.To se s novejma plechovkama nedá srovnávat. Každopádně třeba pro řidiče začátečníky je lepší se naučit jezdit v nějaký plechovce,která má ve výbavě třeba jen světla než když si 18" týpek sedne do papá BMW nebo Obrácený tanga (Mercedes),prolítne zatáčku ve 180km/h a myslí si jakej je frajer,ale už nevidí,že polovinu tý zatáčky za něj projela elektronika v autě. Potom si takovejhle člověk koupí vytuněnýho golfa z 97 a v první zatáčce se objíma se smrkem.

Ohledně peněz,že by lidi neměli na lepší bych takovej problém neviděl,ale to je asi na delší debatu.

Starý auta OK,ale jak který....

2013-09-11 20:48:17

Je jasné, že nové auta jsou o hodně bezpečnější, na druhé straně jsem ale ze staré školy a mám pocit, že se ze silnic s novými auty vytrácí takové to staré dobré řidičské umění. Jak už je napsáno v předchozím příspěvku, dnes spoustu věcí za řidiče udělá elektronika a nejsem si jistý, jestli se o člověku, který má zkušenosti pouze s takovými auty dá říct, že umí řídit. Je to vidět i v mém kdysi velmi oblíbeném sportu - rally. Dnes sice soutěžní auta jezdí daleko rychleji než kdysi, ale zase jedou "jako po kolejích" - žádné velké smyky, žádná zábava pro diváka. A to mě trochu mrzí, je to daň, kterou platíme za pokrok a větší bezpečnost.

Ale abych neodbíhal od tématu - osobně nemám nic proti starým autům na silnici, pokud jsou v dobrém technickém stavu a neohrožují tím ostatní. A otázka je, co je to vlastně staré auto? Moje mazda má 14 let, ale připadá mi jako auto docela moderní. Za staré považuju auta tak z osmdesátých let a starší a ani proti těm nic nemám. Spíš smekám před lidma, co si v té dnešní divočině troufnou vyrazit na silnice se stodvacítkou nebo s žigulikem

doris  
Doris
2013-09-12 11:00:13

Záleží v prvé řadě na technickém stavu; pokud se majitel o své auto řádně stará, nevidím důvod, proč by starší auta neměla patřit na silnici. Vadí mi akorát staré čoudící náklaďáky a také osobní auta (často diesely i novějšího data výroby nebo vytuněné herky s vykuchaným katem a okšiltovaným frajírkem za volantem), která jsou jako dýmovnice a odporně smrdí. To mi vadí bez ohledu na věk auta.

Máme dodnes Primeru, bude mít co nevidět 22 let a díky údržbě je na tom lépe, než spousta novějších aut a to včetně emisí. Takže je to individuální a jak jsem psala výše, záleží na stavu auta.

2013-09-13 08:27:33

také mi staré vozy na cestě nevadí, pokud je vše OK. Mám Mazdu 13 let a není s ní sebevětší problém, také vypadá moderně. vždycky je to otázka peněz, koupit si novou ochcávku za 400 tisíc nebo starší Majdu za 150 tKč a máš vypalovačku jako blázen. mne se osobně také nelíbí, že polovinu věcí za řidiče v nových vozech dělá elektronika nebo ultra hyper super moderní systémy, které když se poserou, posere se i majitel. stále více se nové vozy dělají pro spotřebu, pojezdit 5-7 let a koupit nové, to je asi hlavním cílem každé fabriky na auta. slyšeli jste o tom, že od roku 2016 mají mít filtr pevných částic také i benzinové motory? Mě to říkal mechanik ze servisu.

2013-09-13 13:13:33

sorry ale srovnavat oktavku za 400 s porsche za 3mice ohledne vybavy elektroniky mi prijde mirne mimo, auta uz 20 let maji zaklad stejny, a elektronik co za tebe ridi v autech do milionu stejne neni, jde o to jaky je stav auta, presne tak, muj xedos ma za rok dvacet a vybavu ma prave takovou jako ta oktavka, jaguar ma 14 let a je to to samy, fiesta ma taky 18 let a abs a prokluz ma taky, zabit se da stejne tak v aute za milion jak za 15 tisic, navic jak tu je popsano ze mladej si puci fotrovo auto ktery za nej projede zatackou, chapu ze je to nadsazeny, ale je a hodne... naopak, stary auta na silnici patri, podivejte se na vlaky, na autobusy, nektery vlakovy soupravy maji za sebou 40 let a nikdo problem nema...

2014-07-11 18:03:35

Jak tu zaznělo. Nemám problém se stářím auta, pokud je o něj patřičně postaráno, ale spíš trošku z jiného soudku. Nechápu co kdo vidí na např. na: Š100, Š105 atd, Žigulík, Lada a jim podobné "veterány".

Podle mě ve zkratce: nejede, smrdí, není to pohodlné a žere to (o proti moderním autům se stejnou spotřebou) , nebrzdí a nemají patřičné ochranné systémy (Airbagy, ABS, dostatečné deformační zony) Toto jsou podle mého auta, která by již měla být viděna jen v muzeích. V dnešní době již patří mezi veterány, ale tak nějak mi do skupiny "veteráni" nepatří. Dle mého názoru, ten kdo v dnešní době ještě jezdí s těmito typy aut (krom puberťáků po polích :-D ) jsou lidé s masochystickými sklony , kteří stále tvrdí, mě to stačí

Znám několik lidí, např. můj táta byl klasickým příkladem. Škodovkář, vyznavač klasiky. Ovšem do té doby než zjistil, že ona ta klimatizace je fakt dobrá, i ty elektrický okna a zrcátka nejsou k zahození Najednou se mu standart zvednul a níž by již nešel. Už od něj neslyším, mě to stačí, aleuž říká, když vídí nějakou zlepšovací fičurku v autě: "to je dobrý, to by se mi líbilo"

2014-07-12 11:55:44

mr.vevi: Né každý má na nové nebo alespoň moderní auto. Tyhle tvoje vyjmenované modely fakt patří do muzea ale taky jsou některé, fakt některé kusy v lepším stavu než tvoje M6...

Je to o tom jak se každý stará. Vzhledem k tomu že mám také jen starou 323F, je to moje první a nedám ji z ruky... Za 5 let už to bude to stejné jako se škodovka podle tebe?

Myslím že jsi nikdy nejel ve Favoritu > Toho otočíš na střechu a pak ho s klukama vrátíte zpět na kola = Fanouš pojízdný a téměř bez poškození.... Nepřeji ti a ani nechci vidět co by se stalo např. s M6 nebo dalšími.

EDIT: Nějak nad tím přemýšlím a řekl bych že tyto kraksny lidi udžují jen kvůli jednoduchosti... Všímám si starých aut (felicie, favorit....) a dost jich má v držáku napsáno AAA Auto.

STARÁ AUTA na silnici patří, ale né pod podmínkou že jim uletí např. uhnilé tažné zařízení, to ti proletí čelním sklem a zabije nás to....

2014-07-12 12:06:59

magnetto: ...snad se tu nesnazis moralne obhajit to, ze mas "pouze" 323F starou, ktera by prezila vykuleni. Narozdil od mladsich aut. Prosim te, to jsou argumenty jako prase.

Stary auta maji holt dneska jinou uzitnou hodnotu. To je uplne to samy jako by jsi hanil stary obrazy. Protoze uz jsou stary a jejich technika archaicka, tak je nepovesis na zed. Ale das si tam moderni umeni, protoze je lepsi co se techniky malby tyce? Zadnej nebezpecnej vrak nepatri na silnici -starej vylagrovanej pekac a nebo superb v bananu po totalce. Auta stara, starsi nez stara v technickem stavu zpusobilem k provozu na pozemnich komunikaci preci provozu nevadi, ne? Majitel takovyho auta si je stejne vedom na co jeho auto staci a nebude se poustet se starou Octavii po dedovi na dalnici...

2014-07-12 12:25:34

1n7rud3r: Asi jsi špatně pochopil co tím myslím.. Ano napsal jsi to správně

Mám sice starou 323F ale je způsobilá do provozu (když pominu poškození motoru).

Na silnici nepatří vraky a to i vraky moderních aut. Ano, možná jsem se špatně vyjádřil ale nepreferuji prohnilé kraksny které když otevřeš kufr, vidíš na zadní pneumatiky..

2014-07-12 12:49:26

Tak já nevím. Mluvil jsem k věci a vyjádřil svůj názor na konkrétní typy aut, viz výše a hned se tu začnou odehrávat úrážky a provokace, nechápu ...

a) nepsal jsem nic o mazdách, potažmo o japonských, amerických a západních autech. Proč? Protože tyhle auta byly a budou na jiné úrovni v těch letech, kdy se vyráběla ta Š100 -120 a spol.

b) favorit jsem nidky neřidil. přiznávám... řidíl jsem WV passat z 87, Š100, Š120, Ford Escort 1.8D, Peugeot 307 1.6i, BMW 316i a teď Mazdu (tohle jsou vozy se kterýma jsem vyrůstal a řidil je ) . myslím, že když teda posuzuji, tak něco málo o těch autech vím. Ja vím jsou zde jistě tací borci co jich vyzkoušeli více a já to nikomu nebreru. Není možné za život vyzkoušet všechny auta co jsou u nas na trhu. na mě padla tyto.

c) to, že některa auta jsou v lepším stavu než moje M6 je sice pěkné, ale ty o kterých se baviš, tak je mají lidé od NOVOTY a jsou zpravidla 1. nebo 2. majitelé. Znám jednoho staršího pána co ma 120tku v takovém stavu. že by se muselo stydět 98% nás tady. Defacto to ma zakonzerované a nejezdí s tím. Má na tom najeto pár tisíc km. Nikdy v zimě (dle jeho slov) a je to to fakt jak nové. Bohužel to já u své M6 nejsem a podle toho to i odpovidá stav auta (mimochodem má najeto přes 211tis a na ten nájezd vypadá slušně). Pro mě je ještě tak nová, že jsem ještě nestihl vystřikat dutiny a udělat spodky, opravit hrubě podřený přední spoiler... v současné době sice mazdu vlastním, ale ještě s ní jezdí kamarád, který se stěhuje do našeho města. Domluva zní, že až bude přestěhován nechá ji vyčistit, předáme si klíčky na pivu, a pak už bude u mě u baráku. Takže mě trestejte, linčujte za to, v jakém mám M6 stavu o proti udržovanám "vrakům"

d) lidé mají peněz dost, jen je utrácejí za něco jiného. Každý má jíné priority. Myslím si, že když jsme v tomto klubu, tak nás spojuje nejenom druh auta, ale i vášeň ho řídit. Pokud chci opičku, tak musím mít na banány. ... A ještě teda takovej malej detail, něco o mě, než mě bude někdo zase úrážet. Některá auta jsem vlastnil, jiná byla bratra či táty. Nejsem mamonář a přesto jsem s nima odjezdil dost km. Jak je to možné? protože od 15 let. celé 2 měsice jsem chodil na brigady, zatim co jiné děti litali okolo baráků a flákali se a ničili zastávky. Já jsem byl veden k pracovitosti a zodpovědnosti. Každý má možnosti nějakého toho mazla pořídit. Jenom je potřeba proto něco udělat. Vidíš, makam jak idiot a stejně na nové auto nemám, tak jsem si pořidil alespoň jetou M6, a postupně ji chci opravovat. Tak bych prosil, aby jste se oprostili od dalších urážek a provokací. Děkuji

PS.: vraky mi nevaděj pokud nejsou v takovým stavu, ve kterým by mě ohrožovaly jako účastníka silničního provozu či neobtěžovaly zapáchem vyjetého oleje či spalovaním oleje s benzinem v poměru 1:1 :-DD .ať si každej jezdi v tom co se mu líbí

2014-07-12 13:11:01

Sice nemám rád, ale i prez to ti dám příklad - defender land rover, čím je modernější (motor, zbytek je 50 let stejnej) tím je problemovejsi, to záleží model od modelu, kus od kusu, 120ku když naboris zepředu tak máš stejnou šanci přežít jako v autě s airbagem, protože deformační zóna kufru udělá pěknou parádu, a to ze jezdí za 8-10 (moje x9 jezdí za 8l) litrů je jedna věc ze díly seženeš za korunu je druhá... :)

doris  
Doris
2014-07-12 16:34:04

Já bych to viděla poněkud z jiného pohledu, že na silnici nepatří především někteří "řidiči", neboť se neumí slušně chovat a své mindráky nebo nízké ego si kompenzují sílou svého vozidla a bezohlednou jízdou. Idioti se najdou všude bez ohledu na značku či stáří auta nebo třeba i zemi. Můžete mít sebevymakanější, moderní a bezpečné auto, které se honosí plným počtem hvězdiček v crash testu, ale střet s idiotem přežít nemusíte.

Je faktem, že moderní auta mají mnoho vylepšení, kterými rozmazlují své majitelé a usnadňují jim život, avšak kvalita výrobků včetně aut klesá. Někdo se může ohánět emisemi, neboť faktem zůstává, že moderní auta jsou někde jinde (pokud fungují, jak mají ) než ta starší, ale je třeba si také uvědomit, že výroba a likvidace aut není zrovna malou zátěží pro životní prostředí (vemte si jen to, kolik je v autě plastů + kolik surovin a energie se spotřebuje na výrobu 1 auta)...., takže takové udržované staré auto, které slouží třeba 25-30 let je k životnímu prostředí daleko šetrnější, než moderní auťáky, co vydrží sotva čtvrtinu. Ani samotní výrobci nemají zájem o to, aby Vám moderní auta vydržela dlouho, předpoklad je tak 6-7 let a pak zas koupit nové.

Můj názor a pohled na věc.

2014-07-12 20:00:15

doris: tak v tomhle s tebou naprosto souhlasim.jak s ridici tak i se samotnou vyrobou aut. Takovym Trpisovskym, manazerum,vybrzdovavacum,fetkam a ozralcum je jedno co ridi...Bohuzel ale to neni jen vyroba aut, ale vseho. Napr z veskere eletroniky (mobily.mp3.mp4.pracky.mycky... v podstate vse co je v domacnosti) se stalo spotrebni zbozi, kde cena oprav je neumerne vysoka nakupu noveho vyrobku.muzeme se vztekat,muze se nam to nelibit,ale to je tak jedinne co s tim muzeme delat


Odpovědět