Fórum - Téma


Parkovaci senzory, zamykani radici paky


Fórum 6 GG / GY Parkovaci senzory, zamykani radici paky

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2008-04-18 08:54:38

Ahoj, jsem tu mezi vami novej... a uz se mi tu moc libi...

Pred tydnem se mi podarilo koupit muj vysneny vuz... a to Mazdu 6, 2.3i, hatchback... je to rok vyroby 2004. Do ted jsem jezdil 10 let mazdou 626 coupe 2.2 z roku 1990 a byl jsem velmi spokojen...

Dekuji za diskusi, ktera se tu vede... zejmena Doris , ale i dalsi mne ucarovali... proto si dovoluji polozit nekolik otazek (asi to radeji rozdelim do vice vlaken)

1) Nerad bych si pri parkovani auto "odrel", proto uvazuji, ze si necham namontovat parkovaci senzory... myslite, ze to mam radeji sverit servisu, nebo se do toho mohu pustit sam (s kolegou, ktery tomu rozumi). Mate s tim nekdo nejake zkusenosti?

2) Moje auto ma "jen" imobilizer, nema alarm ani zamykani radici paky. Tak tedy uvazuji, ze si tam necham poridit take zamykani radici paky, to uz bych urcite nechal delat nekde v servisu. Jsou s tim nejake problemy, doporucite nejake konretni reseni? Nebo vam to dokonce pripada treba jako zbytecnost?

Velmi dekuji za rady...

zd.

doris  
Doris
2008-04-18 09:48:47

Ahoj Zdendo!

Předně gratuluji ke koupi skvělého vozu a teď k Tvým otázkám:

Parkovací senzory nejsou nějaký velký problém a namontovat je zvládne i normální kutil s trochou zkušeností. dala bych tam asi 4 kusy a typ, který je možné přelakovat, vypadá to lépe. Šetrně je třeba udělat v nárazníku otvory pro senzory a protáhnout autem kabeláž až k palubovce, kde budeš mít pravděpodobně umístěný signalizační eventuelně i vizuální LCD modul.

Alarm bývá užitečná věc, s tím zamykáním zpátečky zkušenosti nemám, kolega si to nechal namontovat přímo v autorizovaném servisu Mazdy, ale speciálky zabývající se bezpečnostními prvky v autech to umí též. Rozhdoně bych tohle svěřila firmě s výbornými referencemi, protože už se nejdnou stal případ, kdy fušersky odvedená práce způsobila problémy s řazením rychlostních stupňů. Každopádně origo imobilizér je hodně dobrý a myslím že i účinný.

2008-04-18 10:32:34

Ahoj... dekuji za povzbuzeni...

Cetl jsem tvuj clanek o peci o lak a pristi vikend se to chystam realizovat... takze snad sezenu vsechny potrebne ingredience a podari se mi zvelebit vzhled vozu...

Puvodne jsem chtel cervenou nebo zlutou barvu, ale nakonec jsem auto koupil v Praze na Sporilove,a protoze jsem moc chtel 2.3 motor, tak jsem se "musel spokojit" se stribrnou metalizou... ale uz se mi taky libi

Auto ma najeto celkem hodne 168tis, ale snad motor vydrzi jeste dalsich 150tis. Dival jsem se i na prahy a blatniky apod. jestli se nekde nevyskytuje problem s korozi, o kterem jsem se tu docetl a je to v poradku... Zatim jsem s nim najel asi 1200km, takze si ho jen otukavam... ale moc se mi libi

Jak rikam, pokusim se neco udelat s lakem, protoze na predni kapote, je trochu ponicen od kaminku...

Uz jsem Mazdikovi koupil take nove gumy, 225/45 R17 a myslim, ze mu slusi

Co se tyka zabezpeceni. Ted hodne pracuju v Praze a trochu se o auticko bojim... opravdu myslis, ze se da spolehnout na imobilizer v aute? (navic ma snad jen vypiskovana cisla na oknech, ale jsou tam nalepky "ANTI THIEF system" a "Mazda zabezpceno", ale nevim konkretne co je tim mysleno... kazdopadne ALARM tam neni.

Porozhlednu se po nejakych lepsich servisech, kde by slo zabudovat to zamykani radici paky... a az to bude tak mozna mazdikovi zaplatim i havarijni pojistku

2008-04-18 13:07:26

Ja napisu par slov k tomu zamku zpatecky, sam jsem si pred 14 dnama poridil mazdicku a premyslim taky nad zabezpecenim. Samotny imobilizer v aute mi neprijde moc bezpecny. Me osobne zaujal alarm Jablotron CA-1802 Athos - GSM alarm / pager nebo ve verzi s GPS, ale tam je to cca o 4tis drazsi.

Zamek zpatecky uz dneska neni problem prekonat, navic auto nalozi na odtahovku a je to... Kdezto alarm Vas upozorni aspon SMS anebo v pripade s GPS, je mozno zjistit kde presne auto je...

Tohle je jen muj osobni nazor takze me nekamenujte

Rad si vyslechnu i Vas nazor :)

2008-04-18 22:09:26

Pokud jde o krádeže aut, tak tady je něco o tom, jak se kradou auta http://www.myarea.wz.cz/clanky/zlodej.htm naštěstí mazdy nepatří k těm často kradeným, ale pokud si to auto někdo vyhlídne, tak ho asi nezachrání nic. Ale zase je pravda, že když si někdo nějaké zabezpečení nechá zabudovat, tak je alespoň klidnější, že to tomu, kdo by auto chtěl ukrást alespoň ztíží. Já jsem se taky rozhodoval, jaký zámek řadící páky nechat namontovat. Nakonec jsem se rozhodoval mezi Defend Lockem a Constructem. Je to prý podobné, jen u Defend Locku je jednodušší zamykání, protože se zámek jen rukou zamáčkne a klíč je potřeba jen pro odemknutí. U Constructu je prý potřeba klíč i pro zamknutí. Tak že to vyhrál nakonec Defend Lock. Nechali jsme si to dělat tady http://www.topra.cz/ Jinak si myslím, že taky není špatné si nechat vypískovat VIN na skla. Kdo by auto ukradl, měl by problémy s výměnou všech skel, pokud by nechtěl auto na díly a i tam by pak nemohl okna jako náhradní díl použít http://www.cebia.cz/Default.asp?pageid=350 Dělá se buď pískování VIN nebo kódu Cebia, ale myslím, že je lepší VIN, protože to je přímo identifikační číslo auta. Kód Cebia je nějaké číslo, které je zanešeno někde v databázi a o autě vlastně nic neříká bez toho, že by to někdo někde v databázi vyhledal.


Odpovědět