Fórum - Téma


palubovka


Fórum 6 GG / GY palubovka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-02-24 13:57:31

Ahoj mazdaci.chci se zeptat,da se nějak šikovně demontovat přístrojova deska a vyměnit zarovky v kontrolkach?dále se chci zeptat,jaký typ žárovek tam je?kdyz zapnu světla,tak me nesvítí kontrolka.díky za radu.

2011-02-24 14:48:21

neviem ake mas auto ale ja na m6 2004 kontrolku svetiel nemam

2011-02-24 15:03:10

je to rok 2003,někde jsem viděl že ta kontrolka tam svítí,je teda pravda že to byl benzín 1,8.Mám 2,0 diesel.

2011-02-24 15:37:01

Podle všeho tam žádna kontrolka nebude. Já mám benzín, ale kontrolku světel jsem neměl ani v 626-tce

2011-02-24 15:38:46

Kontrolku nemáme, ani v M6 I. G, tak v M6 II. G, tak ani v M3

2011-02-24 18:34:04

jedině na dálkový ..kontrolka potkávaček u r.v.03 není

2011-02-25 06:32:50

děkuju za info

2013-01-12 06:23:16

nevite nekdo jak demontovat palubku chtel bys tam zmenit zarovecky za farebne jenom nevim jak ji rozebrat dik

2013-01-16 15:05:52

Zdarec. Odmontovat přístrojovku není problém, stačí vytočit 3 šrouby pod volantem a dva na horní straně plastového rámečku budíků a pak rámeček vytáhnout ven (jde i s horním krytem hřídele za volantem). Je dobrý dát volant úplně dolů a vytáhnout co nejvíc ven. S rámečkem je třeba trochu kroutit a najít pozici, při které proleze ven. Samotný budíky jsou tam asi na třech šroubkách (dva dole po stranách a jeden nahoře uprostřed). Pak už jen vytáhnout kabely a je to. Jen upozorním na pár věcí při demontáži:

1. Pozor při vytahování budíků na poškrábání krycího plexi skla o kovový držák na zadní straně volantu

2. Nevytahovat rafičky - přesné nastavení je celkem fuška a stejně pak malinko poskakují a neukazují přesně!!

3. Nevytahovat motorky rafiček na zadní straně budíků = bílé plastové (dojde k odtržení kontaktů a budíky jsou v háji - to se mi stalo)

Jinak kontrolka na světla u M6 není, jen modrá na dálkové. A nejsou tam klasický žárovky jako u starších aut, které stačí pootočit a vytáhnout, ale zaletované diody, ke kterým je celkem špatnej přístup. Takže do jejich výměny bych se nepouštěl.

2013-01-16 15:13:17

Jo a objednal jsem nový budíky, takže je budu měnit. Až je tam budu cpát, tak to můžu nafotit a postnout, jestli bude zájem.

2013-01-16 16:06:03

jo mohl bys to nafotit a pak hodit sem chci se nato podivat jak je to udelany jestli se mohou do toho pustit nebo ne

2013-01-16 16:42:39

Ok, až přijdou ty budíky a bude čas, tak se na to vrhnu.

2013-01-16 19:03:54

Přesně ten tvůj bod 2. budu muset někdy až se rozhodnu to vyndat porušit, protože mám pootočenou rafičku u palivoznaku o čtvrt nádrže nahoru

2013-01-16 19:06:43

Já to dělám každou chvilku, protože jsem kupoval budíky z vrakáče a nějakej dobráček mi poslal syfl, kde se po nějakým čase rafička u palivoměru taky pootočí. Je s tím docela pakárna, hledat správnou pozici, aby to ukazovalo přesně. Tak hodně štěstí a pevný nervy :-D

2013-01-16 20:31:42

To já ji mám spíš trvale o nějakej úhel prostě blbě nasazenou, nebo blbě seřízenej ten pohon.

Zatim si tak nějak pamatuju, že prostě čárky znamenj to co by měla znamenat čárka o jednu niž, ale až bude teplo určitě to pude ven a uvidim jak to pude seštelovat.

2013-01-16 21:19:47

To bych hledal problem v plováku v nádrži, měřákem to nebude.

2013-01-16 21:29:27

Nene plovákem to není.

To už jsme řešili v jiné sekci.

Jednak při testu plováku to ukazuje správnou hodnotu odporu (10-127ohmů - dle hladiny). Palubní počítač vypočítává všechny hodnoty správně a i kontrolka rezervy funguje regulerně (řídí se stejným signálem jako budík palivoměru).

Při spuštění testu samotného budíku palivoměru je ta chyba posunutí ve všech testovaných pozicích, takže je to jasná chyba ručičky.

2013-01-26 20:59:51

Tak jsem tady s tím foto-návodem:

1. Vytočit 3x šrouby spodního plastového krytu pod volantem (obr. č. 1)

2. Vytočit 2x šrouby na horní části plastového rámečku palubovky (obr. č. 2)

3. Rozpojit části plastového krytu pod volantem - spojeno plastovými packami (obr. č. 3)

4. Vytáhnout plastový rámeček palubovky - spodek drží na dvou plastových trnech (obr. č. 4)

5. Vytočit 3x šrouby na palubovce (obr. č. 5)

6. pozor na šrouby na zadní straně volantu, ať nepoškrábeš plexi u palubovky (obr. č. 6)

7. Vytáhnout dva konektory (mají jiný rozměr, takže k záměně při zpětné montáži nedojde) a středový plastový úchyt - ten jde dost blbě (obr č. 7)

8. U konektorů stačí zamáčknout zajišťovací vroubkovaný kolík a vytáhnout (obr. č. 8)

9. Při zpětné montáži palubovky je třeba uložit spodní packy na kolíky vedle otvorů na šrouby (obr. č. 9)

2013-01-26 21:25:17

Jo a ještě dodám, že horní část krytu za volantem je spojená s plastovým rámečkem palubovky, takže je třeba oba kusy vyndavat současně. Dobrý je vytáhnout volant co nejvíc k sobě a dát co nejvíc dolů. Pak se to dá vyndat horem...

2013-01-26 21:37:28

Super návod a fotky

Jinak ta pružná část co drží pohromadě ten rámeček a horní kryt volantu se dá lehounce odpojit. Když jsem měnil páčku světel tak jsem ten vrchní kryt měl dole samotnej.

Ta pružná část šla z toho krytu vytáhnout a pak stačilo jenom takový čudlíky zase do toho horního krytu volantu zamačkat.


Odpovědět

1  2