Fórum - Téma


palivové čerpadlo - už jsem z toho nešťa


Fórum 6 GG / GY palivové čerpadlo - už jsem z toho nešťa

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-03-15 01:24:29

Ahoj všem, omlouvám se za obsáhlost příspěvku, ale už nevím co s tím a třeba mi někdo dobře poradíte. Dnes ráno jsem nenastartoval svojí šestku. Opět palivové čerpadlo, nezahučí jako obvykle po otočení (jak nasaje palivo) a auto nestartuje. Už jsem z toho nešťastnej. Mám to auto rád a pořád věřím tomu, že vina je někde v jeho historii, ne ve výrobě. Absolutně nikde na netu jsem nenašel zmínku o tom, že by někdo u Mazdy 6 někdy řešil problémy s palivovým čerpadlem, prostě mám asi smůlu.

Začalo to loni na jaře, když jsme se vrátili z Holandska a oba jsme v autě registrovali, že to čerpadlo hučí nějak víc než obvykle. Trvalo to asi 14 dní a pak jsem jednoho dne nenastartoval. Takže telefon našemu známému, co se staral už o předchozí auto a myslím, že pokaždé velmi dobře i za levný peníz) do Veltrus, odtahovka.. Čerpadlo prý zadřené, sehnal nové za 8000 (v Mazdě stojí myslím 15 bez DPH), auto opraveno a vše bez problémů. Přisoudil jsem to tomu, že před tím Holandskem a záhy po něm jsme 2x natankovali u ONO. Spousta lidí v diskuzích psala, že jim u auta díky nekvalitnímu palivu čerpadlo odešlo, tak to můj názor jen podpořilo. No a pak jsme v létě vyrazili do Portugalska na okružní cestu po Evropě (dohromady 8 tis. km) a cca 150 km před Portem, v hodně táhlém kopci v horách, konec. Auto chcíplo, rozsvítily se kontrolky a nenastartovalo, čerpadlo opět mrtvé. Už jsme volali asistenční službu s odtahovkou, když kamaráda napadlo zkontrolovat pojistky. A ejhle, ta od čerpadla byla prasklá. Takže výměna, auto nastartovalo a radost (poloviční, protože evidentně něco nebylo v pořádku, když to odpálilo pojistku), která trvala cca půl minuty. Pak opět chcíplo a odpálilo právě vyměněnou pojistku. Takže další výměna a auto v pohodě. Na první pumpě jsme koupili zásobu pojistek a jeli. Pak byl problém při zpáteční cestě, nenastartovali jsme v kempu ve Francii a nepomohla ani výměna pojistky. Takže sedačky ven, odšroubovat kryt čerpadla a hýbání všemi těmi kabely. Najednou se to chytlo a fungovalo až domů dalších pár tisíc km. Doma se to během měsíce zopakovalo cca ještě 3x a pokaždé pomohlo zahýbání kabely. Takže auto se opět dalo mechanikovi a ten jen kroutil hlavou, celý kabel včetně konektoru vyměnil a já si říkal, že problém se konečně vyřešil. Jenže pak se to stalo zas, cca po 14-ti dnech. Trvalo to jen chvíli, po několikátém otočení se najednou čerpadlo chytlo. Od té doby (někdy v listopadu) to udělalo už jen jednou a po chvíli se to chytlo. No a dneska total. Nepomohla pojistka (původní nebyla prasklá, ale značně roztavená), stejně tak hýbání kabely. Takže auto stojí nepojízdné před barákem a já už jsem zoufalý. Přemýšlím, co s tím, jestli opět volat tomu našemu mechanikovi, který už taky neví, čím by to mohlo být nebo to dát do Mazdy, aby to (byť za několikanásobně větší peníz a po hodně špatných zkušenostech s nimi celkově) dali dohromady s tím, že na to bude záruka.

Podotýkám, že jsme na tom teď s penězi značně mizerně a každá tisícovka navíc neskutečně bolí, ale jsem ochoten zaplatit, jen když se problém jednou PROVŽDY vyřeší.

2011-03-15 11:52:38

tyjo to je smutny:( Me odeslo cerpadlo jen an 626ce, dalk sem novy /pouzity/ a bylo vse ok.

Tohle je zvlastni, cim to muze bejt, kdyz porad odchazi... Videl bych to nekde v elektrice k cerpadlu... ale varim z vody... A to novy cerpadlo bylo novy, ne jety? A na presne Tvuj typ M6? /kW atp.../

2011-03-15 12:02:48

Čerpadlo bylo nový a přesně ten typ. Taky bych to viděl na tu elektriku, ale netuším ve kterých místech a když to dám do Mazdy, vymění půl auta a nedoplatim se

Dneska mě ještě napadly relátka, co jsou vedle pojistek, jestli třeba nějaký není načatý, ale to je spíš už takový přemýšlení nad vším možným i nemožným..

2011-03-15 15:25:46

Rozhodně jdi po elektroinstalaci a to kompletně po všem, co má něco dočinění s pal. čerpadlem. Najdi šikovnýho autoelektrikáře, ne jen automechanika. Někoho, kdo není debil na elektriku a není hlavně línej to prolézt kompletně. Pokud se ti pojistka doslova roztaví, je tam slušná mrda, patrně už někde od počátku napájení čerpadla. Čerpadlo je nové, pochybuji, že by bylo vadné - pokud již neutrpělo úraz z toho všeho. Jdi po relátku (zřejmě by stálo za zkoušku ho vyměnit), ukostření, napájení, po veškerých konektorech, a kabelech, proměřit odpor každého káblu k čerpadlu od počátku až k němu - i pouhá oxidace konektorů je svině a jen tak okem ji nenajdeš, pokud natekla voda kam neměla, další věcí je špatně provedená elektroinstalace, respektive chyba v některé její části během montáže. Toť můj názor. V Praze snad bude dost elektrikářů, kteří stojí za to. Držím palce, ať to dobře dopadne

2011-03-15 16:35:53

možná že je poloucpaná nějaká palivová trubice nebo něco takového a na čerpadlu je nárust ampér

2011-03-15 19:11:01

to je taky mozna teorreticky problem... Co pal. filtr? Jak stary...?

2011-03-16 00:46:57

Mazdar lidi, díky za všechny typy!

Podle všech úvah a co jsem si přečetl to vypadá na tu elektriku, jen netuším ve kterých místech. Přemýšlel jsem i nad tou poloucpanou hadicí, ale říkám si, že to by třeba jen to čerpadlo odpálilo pojistku a ne že ho to vysadí úplně a nechytne se potom ani s novou pojistkou. Nevím. Palivový filtr je asi původní, nevím kolik stojí nový a pokud by se to dalo zkousnout, asi by nebylo od věci vyměnit ho taky. Přeci jen je to 8 let starý auto a bůh ví, co všechno nádrží proteklo za "kvalitku".

Každopádně dnes po práci: nedalo nám to, tak další hýbání s kabely a najednou zjištěno, že pojistka (včera vyměněná) praskla, tak šup tam s novou a auto startuje a normálně běží. Jenže tím se nic nevyřešilo, snad jen to, že nebudu muset platit odtahovku k někomu, pro koho se rozhodnu. Jinak to takhle asi nelze, nebudu trnout, kde nás to zase nechá. Loni v těch horách v Portugalsku ve 40-ti stupních bez možnosti úniku před sluncem a hlavně několik tisíc km od domova to byly "zajímavý" pocity. On by stačil třeba i Těšnovskej tunel ve špičce..

Za cca 1300 km bude potřeba vyměnit olej, tak to zkusím vydržet a potom to odvezu mechanikovi s tím, aby prošel komplet elektriku. Platil jsem mu za nový čerpadlo, tak by si s tim měl poradit a přijít na to, než vinou nějakých zkratů odejde i to nové..

Držte palce, podám info, jak se situace vyvine.

2011-03-16 15:20:37

priznam se ze takove zavady na elektrice jsou nejhorsi .... nekdy se projevuji, nekdy ne .... osobne bych asi nejdrive zkusil dat nejslabsi pojistku (nevim co vsechno na te pojistce je zapojene, ale proste nejslabsi ktera vydrzi zapnuti klicku s odpojenym cerpadlem) ... odpojil cerpadlo ... zapl klicek a zkousel hybat dratama, tahat, tlacit kroutit, houpat autem, strikat vodou atd (hrozna predstava) .. no a kontroloval jestli z niceho nic nevyleti

dalsi krok by asi byla rozborka cerpadla, zjisteni zapojeni a zmereni proudu kolik to cerpadlo zere (jestli treba nebere abnormalne moc)

dale bych odpojil v motoru hadici ... odpojil ji z cerpadla a zkusl profkouknout, kdyz uz bych byl u toho, tak bych samozrejme vymenil palivovy filtr (i kdyz si myslim ze by ani jedno ani druhe nemelo ohozit pojistku ... ale nevim, zoufaly bych to zkusil

to ze to jednou jde, pak ne .. a pak zase az za par hodin muze byt nejakou tepelnou ochranou cerpadla, prece jenom se cely zivot koupe v benzinu, tak predpokladam ze tam nejaka ochrana proti zahrivani bude ;o)

a mozna ... asi ...kdybych byl uz hodne zoufaly a nic vyse nepomohlo, tak bych asi vyzkousel silnejsi pojistku :o)

2011-03-16 19:38:11

tak po takovy dobe by to novej filtr beztak chtelo.. ikdyz to tim asi nebude no.. ale kdo vi.. to profouknutu by taky ukazalo...

2011-03-16 22:04:50

A co diagnostika, zkoušel jsi s tím někam zajet? Já bych si osobně tipnul, že máš někde proraženou izolaci a jde ti fáze na kostru, jak někdo radil, zjisti, co je připojené na pojistku (moc toho nebude) a proměř odpor na jednotlivých vodičích. Jinak filtr vyměň určitě, po 3 letech provozu v něm vodní kondenzace vytvoří pěkný puding.

2011-03-17 20:36:23

faze ?? :) ... ve stejnosmernem zapojeni ?? ... no, hlavne at mu na tu kostru neprobiji kosinus fi

2011-03-19 17:35:04

Díky za další tipy. Od středy vše funguje normálně a čerpadlo ani jednou nepřestalo fungovat

Jezdim zatim jen po Praze, dál se neodvažuju a do doby, než se na to někdo podívá, ani neodvážím.

Palivový filtr rozhodně nechám vyměnit (netušíte někdo, kolik cca stojí?) a potom projít komplet kabely od čerpadla až po pojistky v motoru, vše proměřit a musí se na to přijít.

Je mi divný, že loni když ty problémy s tím znovu začaly i přesto, že bylo vyměněno čerpadlo, stačilo zahýbat s kabelem v délce cca 10 cm od konektoru přímo v čerpadle a všechno zas fungovalo cca 14 dní. Pak zase stávka, tak jsem zastavil, odšrouboval kryt a ten svazek kabelů odklonil na druhou stranu, opět se to chytlo a nějaký čas vše OK. Takhle se to párkrát opakovalo a když jsem se konečně dostal k mechanikovi, byl jsem si jistý, že postačí vyměnit ten kabel, logicky. Vyměnil kabel v délce půl metru včetně konektoru v čerpadle.. no a vše se opakuje

Už jsem z toho všeho tak zpruzenej, že nebýt dvou důvodů (mám to auto rád a po všech stránkách mi vyhovuje + nemám na jiné), už bych se na to vykašlal a prodal ho.

2012-10-07 13:32:08

Samper prosím tě po těch tvých loňských patálijích s čerpadlem, jak jsi vůbec dopadl, odstranil jsi zavadu? Ja mam ted totiz podobny problem na M6 2.0 D 100kW. Auto nepojizdny pred barakem a nestartuje...vyloučili jsme SCV ventil tím že jsem koupil novej, proměřili jsme vstřiky a zkusili fakt všechno možný. už nás napadá pouze vysokotlaké čerpadlo a nebo to čerpadlo co je u nádrže pod sedačkama. Proto by me zajimalo jak jsi dopadl ty...Díky za odpoved

2012-10-07 19:06:37

Ani mi nemluv, rok to fungovalo a najednou zase ty samý problémy, cca 1x za 14 dní. Nejlepší je to třeba v dešti.. Pokaždý jsem to rozchodil hýbáním kabely a měněním pojistky na palivový čerpadlo. Něco jí prostě odpaluje, ale nechápu co. Čerpadlo je vyměněný a ten přívodní kabel taky, prostě záhada. Zimu s tím už nějak přetrpím (pokud se to nezhorší) a na jaře to pořádně proměříme a půjdeme po kabelech centimetr po centimetru..

2012-10-09 21:18:45

Hi, ja som v maji podobne , ale len podobný trapas, ale nebol problem v kabloch ale v čerpadle . a ako už viem stačí vymeniť len časť motorčeka , netreba celé čerpadlo , Motorček je cca 150€ , celé paliv. čerpadlo 350-500€ s prácou . Po tej výmene je všetko OK . Ale pred tým bola záhada a ani v autorizáku mi nevedeli povedať o čo ide. Napadá ma ešete jeden blbosť , že netreba nechať čerpadlo na doraz vycucať benzin , ten motorček je v benzinu a tak okolie / benzin/ to chladí ak sa vycuca celkom a motorček pracuje s nízkou hladinou benzinu pak je nedostatočne chladený. Pe motorček asi to neprispeje .

2012-10-09 23:23:07

Ahoj, to se mi nezdá, každý díl přeci musí být stavěný na různé situace a nevěřím, že by čerpadlo poslalo do kytek to, že vyjíždím nádrž. Vlastně jsi druhý, na koho jsem narazil, že měl u M6 s čerpadlem problém a určitě nejsme sami, kdo dotankovává třeba už při polovině nádrže. Je fakt, že mi za ty 3 roky došel benzín úplně, ale nikdy problém, dotankováno a na první nastartování v pohodě. No, uvidíme, zatím to drží, ale čekám, kdy to přijde. Navíc to stávající čerpadlo je měněné za nové před dvěma roky, tak snad by nezačalo odcházet po tak krátké době. U mě je myslím problém v těch kabelech. Pořád se něco děje Beztak už mám vybráno, příští auto bude nová 6

2012-10-26 10:13:34

Zdar chlapi, možná blbej dotaz, ale dneska mě nechala šestka stát, zřejmě opakující se problém s čerpadlem, ale napadlo mě i to, jestli není něco s plovákem a nedošel benzín (přestože tam podle mě ještě je tak 10 litrů), tak jsem volal kámošovi aby přijel s kanystrem.

OK, přijel, nalil jsem to tam, nepomohlo to. Jenže pak mi volá a říká, že si naprosto není jistej, jestli koupil benzín nebo naftu Bylo to žlutý, vonělo to jako benzín, se kterým jediným mám zkušenost.

Chci se zeptat, poznal bych naftu? Voní diametrálně jinak, má jinou barvu nebo hustotu??

2012-10-26 12:41:38

nafta má dost jinej pach, než benzín, tak jakoby "olejovitej" , a barvu obvykle nažloutlou.

Když víš jak je cítit benzín, tak naftu určitě poznáš.

Teoreticky - pokud bys tam omylem nalil 10l nafty, tak to dopln benzinem na plnou, a mělo by to "sežrat" tuto směs...

2012-10-26 14:26:27

Díky

Vonělo to jako benzín, nic zvláštního mi na tom nepřišlo, ale bylo to žlutý. Každopádně v nádrži bylo cca 10 litrů benzínu a toho co jsem tam dolíval tak 3 litry, tak snad by se motoru nic nestalo, co myslíš?

2012-11-08 02:31:08

PROBLÉM VYŘEŠEN!

Jen abych ukončil tohle téma, kdy jsme cca 2 roky řešili opakující se problémy, náhodně zůstali někde stát atd.

Netuším, jestli prvotní problém s nefunkčností palivového čerpadla byl způsoben nějakým neodborným zásahem (holt risk při koupi ojetého auta) nebo natankováním benzínu na ONO, každopádně rok po koupi přestalo čerpadlo fungovat. Takže náš mechanik sehnal nové za polovinu ceny co by stálo v Mazdě, vyměnil a my vyrazili na cestu po Evropě. No a problémy neustaly, zůstali jsme stát 3500 km od domova. Odpalovalo to pojistky, někdy pomohla jen výměna, jindy hýbání kabely vedoucími k čerpadlu. Po návratu domů mechanik vyměnil i celý kabel, jenže po pár měsících se všechno opakovalo...

Vše se vyřešilo cca před měsícem, kdy nás to nechalo v neděli večer na D1 a nepomohla ani výměna pojistky, ani hýbání kabely. V momentě, kdy v nádrži pod čerpadlem začalo jiskřit a svítit, jsme zvolili odtah (za tmy, v mlze, okreskami, bez brzd a serva, na krátkém laně). Po pár km jsme tenhle adrenalinový zážitek vzdali, v nějaké vesnici auto zaparkovali a druhý den ho nechali odtáhnout odtahovkou do jiného servisu. A teď:

Závěr servisu: řekli nám, že ten, kdo měnil čerpadlo, to nechal v hodně zuboženém stavu a bez legrace tam hrozil výbuch Takže vše přeletovali, upevnili jak mělo být, vyměnili hadičku za 27 Kč a ejhle, všechno funguje.

Když si vybavím všechno to trápení a bloumání nad tím, proč máme u M6 problém, který nikdy nikdo v ČR neřešil, zoufalství z toho, že si člověk koupí auto s nejlepšími preferencemi ohledně spolehlivosti a zůstane s krásnou károu někde stát, přihlížejíc mnohem starším "šrotům" v pohodě projíždějícím kolem.. Ten pocit kdy se nemůžete spolehnout na svoje auto, navíc tak hezký, opečovávaný a podle všech spolehlivý, hrůza

Prostě asi smůla, hlavně na toho mechanika, kde už nenecháme vyměnit ani olej.

Už jí mám zase rád a věřím jí, štve mě jen koroze a pár drobností, ale proti potížím s čerpadlem to je úplný NIC.

Takže tímto (doufejme) uzavírám tohle veškerý trápení na téma palivové čerpadlo a věřím, že to byla jen naše ojedinělá zkušenost


Odpovědět

1  2