Fórum - Téma


P0303


Fórum 6 GG / GY P0303

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda 6 GG / GY  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2004 6 GG / GY 2.3

1 fotek  |  15 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, L3-VE.



2017-04-18 22:32:00

Ahoj, jak už nadpis napovídá jedná se o tuto chybu kterou mi diagnostika vypsala. Zatím jsem vyměnil svíčky, vyčistil klapku, vyměnil cívku a mám objednané kabely. Mám, ale takové zlé tušení, že kabely problém nevyřeší.. Vstřiky zatím nekontrolovány a poslední měsíc tankuji 100 benzín a momentálně novou efectu.. Najeto 220 000 km, spotřeba v normě, při volnoběhu otáčky nekolísají.

Popíši přesněji jak se mi projevuje problém. Auto mi poškubává a nemá výkon a jede vlastně na 3 válce jen v případě, že mám třičtvrtě a víc plynu, otáčky mezi 1500 až 2800 otáček a poté od 5000 a výš. Mimo tyto otáčky jede auto víceméně normálně. Pokud po autě nechci rychlou akceleraci a využívám maximálně půl plynu tak vlastně ani nevím, že by to škubalo. Nejcitelnější je to při zařazeném 4 a 5 stupni, u nižších rych. stupňů je to o něco lepší. Dále pokud jsem více naložený nebo jedu do kopce je to o něco více cítit. Projevuje se to vše pouze při akceleraci.

Příklad z praxe č.1: Jedu 70kmh a mám zařazený 5 stupeň. Přidám plyn, sešlápnu na zmíněných 75% a auto poškubává, dusí se a nemá výkon, rozsvítí se kontrolka motoru, ale i přesto se to něják doškube k těm 2800 otáčkám a pak akceleruje takřka bez škubnutí (po výměně cívky, před ní lehounce poškubávalo i mezí 2800 a 5000 otáček), nad 5000 otáček je škubání cítít, ale ztráta výkonu ani tolik ne.

Příklad z praxe č.2: Zařazený 2 rychlostní stupeň, z 2500 otáček sešlápnu plyn až na podlahu, pociťuji menší škubání, poté vystřelí až k 5000 a tam jakoby ztrácí výkon a pere se s tím až do červeného pole.

Jediné, čeho jsem si všiml při jízdě a byl jsem připojen k autu bylo to, že mi program Torque při výše zmíněném příkladu č.1 při škubání ukazoval nulový přísun vzduchu.

Kabelům moc nevěřím a vstřiky by měli být čisté, použil jsem i aditivum. Má někdo nějáké zkušenosti, rady co dál, tipy co jiného by to mohlo být?

Snad jsem na nic nezapomněl..

Děkuji, začínám být trochu bezradný

2017-04-18 22:45:25

P0303 - vynechava 3.valec

Je obrovská pravdepdobnost že to budú sviečkové káble. Mal som podobnú skúsenost na m626 a boli to káble.

Ako rýchla pomoc pomoze zaizolovanie "fajky" káblov. Omotaj ju viac vrstvami izolačnej pásky.

2017-04-18 22:49:47

andrey: Kabely jsem proměřoval, měřil odpor a podle tabulek je odpor správný, ohýbal jsem kabely a odpor se nezměnil. Tváří se, že jsou v pořádku.. I tak v nich může být problém? To už spíše počkám až přijdou nové ať mám jistotu.

2017-04-18 23:06:18

Prerušené kable nemusia byť, ale prerážajú na tých miestach kde je kábel zapichnutý vo vyku ventilov a hlave motora. Ako som pisal skus ich tam poriadne preizolovať a uvidíš.

Na kabloch po case zvykne prebíjat izolácia. Skus sa pozriet na stare kable v noci za tmy ked budes mat nastartované a pridaj si plyn na šrt. klapke....uvidis to prebijanie.

2017-04-18 23:35:59

andrey: dobře, zkusím to :)

2017-04-19 06:45:47

Taky bych tipl buď káble, nebo prošlehlou zapalovací cívku. Svody na izolaci se můžou projevit až při vyšší zátěži, nebo jiných vibracích. Ne při měření. Já měl na jiném autě takto prošlehlou zapalovací cívku. Při nižších otáčkách a malým plynu to bylo v pohodě. Ale jak se jelo do vysokých otáček, nebo se dal plyn na podlahu, tak jak to potřebovalo silnější jiskru, prostě nebyla a škubalo to. Pomohla výměna cívky. Jinak prošlehlý kabely poznáš vizuálně i za tmy (v horším případě i za světla). Vidíš jiskry :)

2017-04-19 09:06:52

Mám podobný problém na mé 2,3i. Žádnou chybu mi to nepíše, ale taky mi to škube mezi 2 - 3 tis. otáček a pak to vystřelí jakoby nic. Ve vysokých to jede jak má, ale jak již zde bylo zmíněno, natankoval jsem zkušebně Efektu u Benziny a auto skoro umřelo. Škube o poznání víc, přestalo táhnout, dokopat ji do 6ti tisíc je běh na dlouhou trať. A rozjet se teď prudčeji neexistuje, auto neakceleruje jak má. Tudíž se přikláním k tomu, že ten benzín na to má taky svůj vliv, jinak si to nedokážu vysvětlit. Uvidím co to udělá, až Efektu vyjedu a natankuji obyč beňo jako dříve. Kabely, cívka a svíčky jsou měněné.

2017-04-19 09:27:08

johnydo: Kámošovi na Almeře 1.6 takhle škubal motor kvůli vytahanému rozvodovému řetězu. Po výměně ok. Mně na Galantu to podobně škubalo kvůli starým svíčkám, po výměně taky ok. A na jiných Galantech občas blbla klapka, co přepíná variabilní délku sání, pak to v podobných otáčkách taky škubalo.

2017-04-19 22:52:10

ada4: Tak protože mám dělanou repasy motoru, je řetěz ok i když je původní, to jsme důkladně zkontrolovali dle nového. Svíčky tam mám cca 2 roky, 2. nejvyšší řadu NGK určenou Mazdě, na ty budu určitě koukat, nevím jak vypadaj. A ta klapka co o ní píšeš, mi tak nějak nic neříká, měl jsem problém s podtlakovými ventily co řídí průtok vzduchu do 3 a nad 3 tis. otáček - ten do 3tis. měl málo proudu a neotvíral jak měl. Ještě mě napadlo to variabilní časování, ale nevím co na něm kde zkoumat. Podtlaky všechny průchozí, nikde nepřisávají. Rozvody sedí jak mají, takže o zub to taky není, to už by se projevilo hned po složení motoru. Diagnostika je čistá. Ale jak jsem psal výše, zhoršilo se to po natankování Efekty a bylo mi řečeno, že si musí motor zvyknout. Čemuž moc neveřím, když je to furt ta samá 95 akorát přejmenovaná a možná s nějakou přísadou navíc, aby se neřeklo.


Odpovědět