Fórum - Téma


P o r u c h y !


Fórum RX-8 (obecně) P o r u c h y !

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2  3  4

2015-01-21 20:35:08

isachs: no snad odpovi nekdo vic fundovany ale pridam par nazoru.

Pises ze pri klidne jizde je vse OK. Porblem nastava pri popojizdeni. Tady bych videl chybu v chlazeni ventilatory. Standartne se maji poustet pri 98C a motor uchladi i kdyz auto stoji ( neproudi vzduch na chladic jizdou )

1. vyzkouset kdy se opravdu zapnou ventilatory. Napojit na diagnostiku a zahrivat motor ( tady budes muset ho tocit, protoze v beznych volnobeznych otackach teplota nesmi stoupnout do krahnich hodnot )

2. vyplachnout chladici soustavu a nalit novou kapalinu

3. nepises udaj o teplote oleje. Bohuzel ji pres OBD II nezjistis, ale pokud mas pridane cidlo na olej, dost by to pomohlo.

4. zkontrolovat vicko expandky kvuli tesnosti.

5. termostat vyndat a overit si jeho funkcnost na teplotu

2015-01-22 00:12:05

dreamtalks to v podstate vyjmenoval.. klidne muze byt koroze v okruhu, pripadne jestli kapalina nekudy neodtika? Taky nezapoment, ze ventilatory mame dva.. da se to overit zkratem na pojistkach FAN1 a FAN2 - propojit dratkama a meli by se roztocit oba. Kdyby odchazela vodni pumpa, tak dobry upgrade je pumpa od ReMedy.

2015-01-22 12:25:12

Díky za rady. Vyzkouším. Jen pro zajímavost. Byl mi doporučen termostat, který funguje tak, že rychleji otevírá, než série. A dokonalejší vodní pumpa... nevíte, kde se to dá koupit?

Ještě mi někdo reagoval jinde na předchozí problém se zalitím, že může být stále přicpaný kat. Pak bývá problém s chlazením... má to nějakou souvislost?

Díky,

I

2015-01-22 15:05:26

isachs: Urcite.. pokud vyfukove plyny vytvareji velky backpressure ohriva to zpetne i motor. Spinani termostatu se da posunout flashem ECU pres COBB Accesport.. ted plne spina okruh az na 103°C a vypina tusim okolo 82°C.

Pumpa: http://www.mazparts.com/e...medy-high-flow-water-pump

Termostat: http://www.mazparts.com/en/rx8-remedy-thermostat

2015-01-22 15:53:27

A kdyz jsme u tech upgradu tak jeste jedna vychytavka pro chladnou rotarku:

http://www.rx8performance...s/cooling-fan-control-kit

2015-01-22 16:08:31

Ufff.... ty ceny. Ale může to pomoct motoru za mnohem víc. Proberu to a popřemýšlím.

S tou úpravou ECU, umí to někdo v ČR?

2015-01-23 01:03:26

isachs: Treba Dusan ,,Higgi" Haken v Praze pres COBB Accesport ale musis si ho koupit a stoji okolo 15k Kč.

2015-01-23 12:50:47

Aha :D. To jsem myslel spíš, jestli není někdo, komu pošlu ECU a on mi tam nahraje nějaký updaty a pošle zpět :D.

Nevadí.

Vše ostatní zkusím, až trochu opadne zima, nechce se mi v tom teď hrabat.

Jinak když už jsme u té ECU. Mám jedno z prvních RX8 vůbec. Tedy předpokládám starší firmware.... jak moc se vyplatí udělat update? Co všechno to přinese? Jo a ještě zkoušel jsem domluvit si update u autorizovaného servisu v Ústí a tam se mi defacto vysmál do telefonu. Že ani neví, o čem mluvím. Že mám přijet za 1500 na diagnostiku a tam se uvidí, jestli jim to něco nabídne... Nevíte někdo, zda se to dá realizovat nějak rozuměji?

Díky...

2015-01-23 17:15:01

ECU reflash byl recall... Ofic. Mazda sevis je POVINNA recall provest bezplatne jakozto uznanou chybu z vyroby sve znacky. Jinak menilo se ve flashich: PCM v16 lack of power" = vyhlazeni vykonu v otackach, omezeni vykonovych mezer, v dalsim flashi se zvedal lehce tlak oleje, upravovala smes pri studenem motoru aby nesel uchlastat, a v posledni flashi pridali featurku, ktera kdyz otocis klickem pro vypnuti motoru tak ECU rychle pristrikne vice oleje do komor, aby se dalo priste lehceji nastartovat... posledni flash pro pre FL verzi je z r. 2007.

2015-03-06 17:17:35

Problém s přehříváním vyřešen. Pojistka + relátko FAN 3 a je po problému. Auto zase drží do 96 stupňů.

2015-03-17 10:09:00

Zdravím pánové,

povedla se mi vskutku neobyčejná věc, kvůli které jsem se všem ostatním vždy smál. Měl jsem mazdu přes zimu v garáži, přišlo jaro a já si řekl, že jí konečně odzimuji a připravím na sezónu. Měl jsem v garáži taky kanystry s benzínem a dva malé kanystry s naftou. Samozřejmě se mi povedlo nalít zhruba 2,5l nafty do do té doby skoro prázdné nádrže. Po vyprázdnění prvního naftového kanystříku (byl tam zbytek, právě ty 2,5l) jsem dolil asi 10 litrů naturalu. Na svou chybu jsem ovšem nepřišel hned...auto normálně nastartovalo, docela dost zakouřilo (připisoval jsem to nastartování po zimě)...nechal jsem ho chvilku bublat, kouření přestalo...sedl jsem do auta a jel ho trošku projet, po asi 5 km jsem si uvědomil, že auto rozhodně nejede tak jak by mělo,že na tom ani zimní přestávka nemůže mít takový vliv. Zastavil jsem proto a auto zběžně zkontroloval...vše se mi zdálo okej, tak jsem znovu zkusil nastartovat..a ejhle, už nechytlo. Teprve v tu dobu mi došlo, že to N na kanystru neznamenalo NATURAL , ale NAFTA. Celkové resumé tedy je...že jsem do Mazdy Rx 8 nalil asi 3 litry nafty. Mám teď tak trošku hrůzu, co všechno můžu očekávat v hajzlu....

Asi někdo z Vás nemáte podobnou zkušenost, nebo aspoň předběžný odhad škod?

Děkuji

2015-03-17 10:24:04

101446: 2,5l neni jeste tak hrozne moc.. nicmene bych asi doporucil nechat to odsat.. nalit cerstvy natural a dale spokojene jezdit.

2015-03-17 13:35:48

emvique: Znám někoho kdo nalil do motoru (tam kam se lije olej) chladící kapalinu.. To bylo horší a rozhodně to co jsi udělal ty nebude tak závažné

2015-10-28 18:52:40

Jen pro info - pokud ulijete motor, jo taky jsem si myslel, že se mi to nikdy nemůže stát a máte původní starej, tj. slabší startér a prostě de-flooding procedura nefunguje, tak se radí servis, čímž se jistě nic nezkazí, nicméně jsem to risknul a auto roztáhnul (někde jsem zde četl, že to nemusí dát katalyzátor) a vyšlo to výborně. Při relativně pomalé jízdě jsem dal 2ku a polehoučku pustil spojku, točilo to cca 2.000 rpm a chytilo to do tří, čtyř sekund. Kouře mnohem míň než na videích z youtube, kde de-flooding dělali na x-tej pokus přes startér, takže podle mě i šetrnější k motoru a autu celkově - startér nikdy nebude točit tolik. Kouř zmizel skoro hned, motor jde krásně, žádná kontrolka nesvítí. Startuje to jako dřív. Samozřejmě před roztažením jsem udělal z de-flooding procedury první kroky k odstranění paliva z motoru (start s plynem na podlaze, jak zde na fóru mnohokrát popsáno).


Odpovědět

1  2  3  4