Fórum - Téma


P o r u c h y !


Fórum RX-8 (obecně) P o r u c h y !

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2  3  4

2014-10-14 15:30:01

nazdarek. zacala mi na palubovke svietit porucha motoru. napojil som PC a dostal kod P0409. Google vravi ze je to Exhaust Gas Recirculation Sensor "A". Viete poradit kde ho najdem ? Vraj to staci vycistit a bude malo by to byt ok. Mate niekto s tym skusenost?

Vdaka za kazdu radu

2014-10-15 09:48:03

Ahoj, nejspis doslo ke zkratu nekde na kostre.. chybu vymaz pres OBD-II nebo odpoj baterku a uz by nemela znova naskocit.. u RX-8 se tahle chyba normalne nevyskytuje.

2014-10-15 15:51:19

emvique: uz sa mi to stalo 2x. Chybu som vymazal cez PC a po 2mesiacoch sa mi to stalo zas.

2014-10-18 00:26:07

Pak mne napada, ze by to mohl vyhazovat odchazejici predni O2 wideband senzor. Jak vypadaji hodnoty AFR pri WOT? Mas moznost udelat nejaky datalog s grafem treba pres Torque Pro na mobilu?

2014-10-20 07:36:25

nakoniec som vyndal O2 senzor, ocistil, namontoval spet a chyba je prec :)

Ale vcera mi zas nabehla chyba P0420. Tu som vyriesil tak, ze som motor vytocil na 9tis. otacok a 30sec. som drzal. Potom vypol motor, znova nastartoval a kontrolka motora uz nesvieti. Tak toto auto da cloveku riadne zabrat

2014-10-20 09:07:17

dodesz: To vypada na ucpanej Kat, koukal jsi a nej ?

2014-10-20 12:30:53

dreamtalks: ano, aj ja mam to tusenie ze je ucpany. Planujem ho o vikendu demontovat a vycistit.

2014-10-20 19:06:20

Lepsi reseni by bylo permanentne ho odstranit ;)

2014-11-19 15:17:28

Ahoj borci.

Tak tu mám jedno alá Ducatti novinku. Selhalo mi těsnění na vodní pumpě. To co je mezi tím vloženým dílem s výstupem na hadice (a asi termostat) a samotnou pumpou.

Nevíte někdo, jestli se dá někde tahle sranda koupit? Zatím jsem zkoušel všude. V origo servisu ani neví, že tam nějaké těsnění je, takže mi nabídli celou novou vodní pumpu (kterou tam mám, tak mi to přijde škoda).

Díky za nápady :)

2014-11-20 13:18:03

isachs: Momentalne o nicem nevim, ale jestli by byla moznost nakonec fakt jen vymenit celou pumpu, tak vem rovnou vylepsenou verzi od Mazmartu.

2014-11-24 06:23:08

No není to vodní pumpa, ale teče to z domku termostatu a vývodu hadic. Těsnění jsem sehnal, originální díl stojí 250 korun, bohužel dodání je trošku delší. Pomohli mi až v neautorizované prodejně náhradních dílů, kde napřímo kontaktovali Mazdu Praha.

2014-12-09 12:49:34

Tak už to zase valí. Těsnění nakonec trvalo sehnat přes 3 týdny, rozebrat jsem kvůli tomu musel 3/4 motorového prostoru (sání, airbox, baterka, vč. krabic na baterku a airbox, ventilátor ředění vzduchu a jeho ventil, část podlaků, komplet vodní hadice, držáky, rozvody pomocných agregátů, řemenice vodní pumpy, držák alternátoru a pod...).

Ještě jsem se chtěl zeptat.

Auto stálo u známého v garáži a ten když s tím popojížděl - bez mého vědomí, tak mi ho utopil (chcípnutí za studena - následně asi za 2 minuty opět start). Po nakopnutí auto dělalo strašnej randál, čoudilo atp. Nedodržel defloadingovou proceduru a tak to prostě přerval přes benzín tekoucí z výfuku... prostě hovád. Miluju lidi, co o něčem nic neví a pak se do toho se...ou. Ještě mi pak řekne, že jsem měl koupit Golfa. První věc co mě překvapila, byl fakt, že auto po té na studený start smrdí, jako kdyby něco ve výfuku chcíplo. Fakt pekelnej smrad pukavců. Za druhé auto špatně startuje zahřátě. Předtím mi chytalo na brnknutí, teď to prostě točí a jakoby nešlo žádný palivo. Pak nakonec chytlo asi po 15s, velice opatrně a skoro až jakoby nechtělo. Motor byl v super kondici a nevěřím, že jedno utopení i když špatně řešené jej dokáže poškodit. Večer jsem jej ještě pořádně prohnal (7-9 ot. po dobu cca 20ti minut), tak uvidím, jestli jen nebylo ucpané. Nicméně ráno smrdělo snad ještě hůř. Motor jde i po projetí na volnoběh docela hrubě (chvěje se i volant). Nevíte, co za to může? Že bych měl vyhořelý kat? Může mít vliv i na starty? Cívky a svíčky jsou 5tis. staré, takže tam pochybuji, ale zase to utopení, nevím, co to udělá. A co startér, nemohl jej utahat a ten teď má problém se roztočit? Baterka to není, je tam nová 2 měsíce.

2014-12-09 17:33:35

Tak je to v háji. Dneska jsem to i studený nastartoval fakt špatně. V otáčkách klesal výkon a na 3jku cca v 6ti tis. otáčkách začalo auto poskakovat, ztrácelo výkon, přestávalo jet a při přidání plynu začalo jakoby brzdit. Po zastavení šel hodně špatně volnoběh a nakonec když jsem to chcípnul a zkusil znova natočit, tak už se to nechytlo. Ani po opravdu dlouhém točení to ani neškytlo. Takže motor co měl tlaky 99% a startoval na brnknutí i s nejpomalejším startérem, co se dělal, je v háji po zásahu člověka, co umí tak doporučit TDi, protože je to držák. Kdyby kohokoliv cokoliv napadlo, tak jsem pro, ale jinak si nevím moc rady.

Jinak diagnostika nepíše žádný závady. Zítra prohlídku katík, svíčky, zapojení podtlaků a tak. Ale nedávám tomu moc naději.

2014-12-09 18:05:11

Tak nevím, proč svěřuješ skvost jako RX-8 nějakému VW řezníkovi, co neumí vyměnit ani blbé těsnění.

Btw. pro zajímavost. Nějakému borcovi z JZD za kopcem se prý v 90. letech podařilo zrepasovat wankel v RX-7 takovým způsobem, že se na to dojeli podívat samotní Japonci. Dostal nabídku jít pracovat do Prahy za velmi slušné peníze, ale odmítl. Prý měl doma, vše co potřeboval k životu.

2014-12-09 18:20:47

milan123: Čus, pouze jsem to nechal u něj v garáži, těsnění jsem si měnil sám. Autem prý jen potřeboval přejet (nevím, jestli se nejel jen projet).

2014-12-10 00:54:57

Jestli se to hodne zaplavilo tak se mohl ucpat kat.. zkusit od nekoho pujcit trubku nebo jinou midpipe s plne funkcnim katem..

2014-12-23 10:29:11

Problém již dávno vyřešen. Prohnal jsem na letišti v maximálním výkonu jsem vyjel půl nádrže a je po problému. S každým najetým km to jelo lépe a lépe. Teď to startuje, jede, nesmrdí. Paráda.

Auto už nedám z ruky.

2014-12-23 23:19:35

isachs: Tak to je super

Nekde na rx8foru jsem cetl zakladni pravidla udrzby pro RX8 ( vesmes pro rotary obecne ) dolejvat olej pravidelne a ridit jako kdyz je kradeny. Zakladni pravidlo udrzby Rotary je redline pri kazde prilezitosti.

2014-12-24 01:42:10

dreamtalks: Jen souhlas..

Pravdepodobne tedy byly kompletne zalite svicky a potrebovali jen poradne opalit :)

2015-01-21 16:06:57

Ahoj,

tak mám opět problém :D. No nebojte, že už mě to nezačíná štvát. A tím je lehké, zato permanentní přehřívání motoru. Teplota vystoupá na 102 °C a tam drží. Přijde mi to trochu moc. Když jsem to kontroloval po přestavbě motoru, tak držel 96 °C. Těch 6 °C se nemusí zdát jako moc, ale projevuje se to zajímavě. Přehřátý motor totiž startuje hodně ztěžka (třeba 5s) oproti normálu (prakticky hned).

Nicméně tedy, pokud normálně jezdím, je vše v pohodě. Teplota nepřerůstá normální hodnotu. Auto startuje i po ostré jízdě a dochlazením klidnou jízdou. Jakmile ale jsem nucen jet zácpou, anebo jen popojíždět. Tak mám problém motor nastartovat. Dle diag pak stoupá i třeba na 107 °C. Přesto, že vše vypadá v pohodě. Žádné chybové hlášení. Představte si to při stání na benzínové stanici a je vám jasný, jaký to je problém. Nehledě, že si takto oddělám dobrý motor. Doporučili byste mi něco? Vtipné je, že problém mám v chladnějším počasí a v létě (po přestavbě) bylo vše OK. A nemá smysl dochlazovat na volnoběh, protože motor nedochladím, spíš naopak. Takže to dnes řeším před zastavením klidnou jízdou, kdy vychladím a u baráku chcípnu.

Napadá někoho něco? Pojistky a ventilátor jsem kontroloval. Může to být vodní pumpa? Termostat? Vyplatí se orignál? Nebo radši něco jiného? Třeba to už někdo někdy řešil. Do vyřešení je auto odstaveno. Stejně jsem jezdil, jen když bylo hezky (jo vtipný v zimě, ale fakt hezky bylo :D).


Odpovědět

1  2  3  4