Fórum - Téma


P o r u c h y !


Fórum RX-8 (obecně) P o r u c h y !

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2  3  4

2014-08-11 15:25:17

Jojo. To mi je jasné. Ale abych tam dojel, tak musím auto přihlásit :D. To je ošemetné, když nejezdí. A nejsem úplně lajk. Přeci jen jsem si zvládnul sám motor přeskládat, vyměnit převodovku, vyřešit desítky problémů, aby auto jezdilo. Zkusím ještě drobnosti a pak uvidím :). Jinak Wankel je pro mě Španělská vesnice. Na jiných autech jsme vyřešili i horší věci, než padající volnoběh. Je to jediná vada na kráse. Jinak startuje a jezdí parádně. Uvidíme. Když na to přijdu, napíšu, čím to bylo. Spíše by to mohlo pomoct někomu dalšímu.

2014-08-11 18:00:08

isachs: tak mu aspon zavolej treba poradi na dalku tel. cislo na nej mas v SZ

2014-08-12 07:27:39

Můžu ještě dotaz? :)

Někde jsem se na RX8.com fórech dočetl, že někdo měl problémy mého druhu (dle popisu přesně to samé) s udržením volnoběhu. A nakonec přišel na to, že za to můžou dvě síťky v sání (anglicky mesh windows), které v jeho případě byly potrhané. Výměna problém odstranila.

Jedna je prý ve filterboxu a druhá je ve vedení vzduchu těsně za MAF sensorem (váhou vzduchu). Tak jsem se jen tak náhodně koukal (sleduju už teď jakoukoliv stopu) a síťku tam nemám ani jednu.Asi se někomu hodila. Každá tam prý ubírá asi jednoho klokana (koně), ale její absence dost ovlivňuje volnoběh, protože se ztrátami v síťkách MAF sensor počítá.

Nevíte někdo, kde se to dá sehnat, jak to má vypadat a kde přesně to má být?

Díky.

2014-08-14 13:38:32

isachs: Tak jestli tam nemas ani jedno z tech dvou sitek muze to byt u tveho kusu problem.. ja mam treba na airboxu dewalled mod, vfad disable a jeden ten mesh odstranenej a takhle to je v podstate kopie RacingBeat Revi airboxu... funguje to na vybornou! Potrebujes jedno sitko sehnat aby usmernilo vzduch na MAF senzor a ten pak byl schopny nastavit lepsi smes.

Ale prvne zkusme jeste jednu vec... a to resetnou ECU a znovu namapovat:

Strc klicek do zapalovani, otoc do polohy ignition ON (NESTARTUJ!) a do 8mi sekund 20x klapni na brzdu... jestli to provedes spravne tak rucicka tlaku oleje zajede do pulky a zpet na minimum. Vypni zapalovani.. pockej 15 sekund a nastartuj (mej studeny motor). Nech to na volnobehu stat dokud se to samo neustavi okolo tech 850rpm.. neboj, studene to nechcipne... Jakmile se motor zahreje k nejake rozumne teplote tak vyjed a toc kazdy prevodovy stupen aspon 20 sekund okolo 3500-4500rpm. Udelej nekde dynamicke kolecko cca. 30km a pak by mel volnobeh fungovat i bez sitka... za zkousku si to myslim stoji ;)

2014-08-14 14:00:38

Toto jsem zkousel. Na 850 ot to neudrzi a chcipne i cerstve po resetu. Zjistil jsem, ze asi bude spatny snimac eshaftu a nebo nema dost proudu. Kdyz z volnobezek pridam plyn, otackomer ma jakoby spozdeni o proti tomu, jak slysim motor tocit. Dneska mi i prisla silnejsi baterka, nej co se da do te skrinky nacpat (ta co tam je, je zoufalost). Dam vedet. Reset zkusim jeste jednou :). Diky. Delal jsem to trochu jinak.

2014-08-14 19:21:18

Urcite vyzkousej vsechno co se da... vycistit MAFko brake cleanerem/kontaktolem... e-shaft... neco z toho to do haje musi byt.. pak jeste jedine ze by byla spatna nejaka ignition komponenta mne tak rychle napadlo.

2014-08-14 21:29:45

Jen pro info, udělal jsem krátké video, co mi to dělá... A popis, co jsem všechno již udělal.

Pokud je problém angličtina, můžu přeložit :)

Dneska jsem vyčistil a změřil čidlo e-shaftu a vyměnil baterku za Vartu 70Ah, vyměnil jsem sání za sání s oběma síťkama....

Předtím jsem vyměnil cívky, kabely a svíčky. Dal komplet nové náplně, MAF jsem čistil, dokonce jsem zkoušel dvě klapky. No vyjedu do Prahy ke Kamikazemu. Třeba mi poradí :).

RX-8 stalling on idle problems

As you can see. I have just finished drive full of stalling anytime I stopped. It apeares since I have changed the engine instead instead of broken one.

I stopped and played with car, throttle and starting up again until it keeps idle without any problem. Then I started to record that.

I increased RPMs and then everything you see is without messing with throttle pedal. It died right after that.

After 10 starts or so, it keeps idle with vibrations. After another 30 secs it stops vibrations and runs just fine.

Cold / hot start are not issue. Its ok. Oil is not consumed any faster then ussual. Water is not disapearing. There is nothing strange about anything.

If I would drive after it will keep idle again it would just die on firts stop without even trying to regulate to idle. And then it repeats like that.

Car performace is OK. It runs like hell.

I have nothing in VAG. Its just shiny clear.

What I did:

1) cleaned throttle body

2) checked vacuum for leakage

3) measured and cleaned MAF sensor

4) measured and replaced O2 sensor, with no change

5) replaced the coils and plugs for brand new, with no change

6) cleaned e-shaft sensor + measured it

7) measured knock sensor (only by voltmeter, I do not know how to check its function otherways)

8) replaced the battery for strongest possible

9) tried some cleaners to gas etc.

10) changed gas station

11) replaced all filters, oil, water, breaking fluid, everything

12) found that if I disconnect MAF sensor it will keep idle without vibrations or so, on the second hand, fuel economy and drive performance is going to hell

13) I drove over 400 km with this condition, tried several ways of reset (battery off, reset with breake pedals, several ways hot to let engine recalibrate itself) and so... still stop/start system installed

Nothing changed so far.

Any help would help I would say.

RX-8 is from 2004, stronger version, but with old starter

2014-08-15 16:36:34

Zvlastni chovani.. pritom po nastartovani to s udrzenim volnobehu nema problem... jen jak kdyby pak pri sundani nohy z plynu bylo spatny casovani svicek nebo pozde sepnula palivova pumpa...

Mozna jak budes u Kamikazeho tak zkuste vymenit palivovou pumpu. Nevim proc, ale mam takovy tuseni, ze by to mohl byt onen kamen urazu. Vymena nastesti neni nejak zasadne narocna. A daji se poridit rovnou lepsi pumpy pro treba projekt do budoucna na turbeni, street-porting ap. Dobre pumpa pro N/A rx-8 a pripadne klidne i oturbenou je DeatschWerks DW200 nebo neco od Aeromotivu. Vyhni se pumpam od Walbra - jsou strasne hlucne, celkove ne moc kvalitne vyrobene.

2014-08-15 17:09:30

Mám doma origo pumpu, to muzu zkusit o vikendu vymenit, ale pochybuju. Spis mám zkusenosti, ze pumpa zpusobuje diry ve vykonu vysokych otackach nez problemy s volnobehem. Ale uvidim. Dneska zkusim jinej kat, povymenuju lambdy. Vyzkousim i tu druhou pumpu. Uz mi nepomohlo ani odpojeni lambdy. Chciplo to stejne, jako s ni. Spis typuju falesnej vzduch, podtlaky, cidla, vstrikovace atd. Proste hledani. Kdyby alespon ta diagnostika něco vyprdla. Jeste ke vsemu mi zacala padat spojka. No proste naaadhera. Hodim ze skaly a bude klid.

2014-08-15 21:12:51

Tak všechno až na čerpadlo vyměněno. Nepodařilo se mi povolit ten kroužek a začalo lejt.

1) nic, pořád to samé

2) začala mi rezonovat (asi) spojka, při sešlápnutí ticho, a začal mi padat pedál spojky na zem :D pecka, jako by toho nebylo dost, to jsem měl celej vrak, kterej jsem kvůli místu musel hodit do šrotu a teď už se k tomu nedostanu, vzal bych z něj hlavní spojkovej válec.

3) všimnul jsem si divné věci, které jsem si dříve nevšimnul, pokud podržím pedál plynu, tak abych měl třeba 1700 otáček a nepadlo mi to, tak stejně houpe sem tam, třeba 1500 - 2100 otáček, v naprosto stejném cyklu pořád dokola. Nedají se udžet rovně, až někde za hranicí 3000 otáček. Je to divné. Fakt už nevím.

Měl jsem sundaný kat a vevnitř krásně šedé, auto parádně spaluje, nikde žádnej uhel, nic. Tak se z toho asi po....

Zejtra ještě zkusím pořádne vyleštit klapku, co jsem v rámci zkoušení vyndal a vrátím jí tam zpátky. Tomu říkám s rozumem v koncích.

2014-08-15 21:24:46

isachs:

ke spojce. Spojak ti urcite nerozonuje. Prevodovka vydava hluk coz dela lozisko. Pri seslapnuti se vypusti lozisko a hluk utichne. Bezna vec u prevdovek u RX8ky.

Spojkovy pedal ti mozna odesel. Spojkovy valec to asi nebude, spis byh to videl na pedal. Bohuzel je to bezny u RX8 a docela casto odchazi pedal spojky :( jukni sem at vidis co hledat - po cem se kouknout http://www.rx8club.com/ra...ions-explanations-194975/

Nemas nahodou TORQUE aplikaci pro Android a OBDII bluetooth nebo WIFI adapter ? Nereknu ti to na 100 procent ale myslim ze tlak paliva je udaj ktery zpracovava ridici jednotka a tudiz bys mohl sledovat jestli ti cerpadlo nekolisa.

PS: jsou to jen odhady. Nejsem automechanik, jen cerpam z informaci co jsem videl na netu a dedukci. Ale snad to k necemu pomuze.

2014-08-15 21:41:29

dreamtalks: Díky za typ, nemám pro Android, ale mám docela schopnou diag a mám i náhradní čerpadlo, co je z anglický bořenky z nájezdem 25 tis. Zkusím zítra. Nevíte někdo, zda je čerpadlo pulsní a nebo jede pořád na konstantním tlaku?

U té spojky bych to typnul fakt na válec, Po tom, co sem jí kopl zpět mi změkla, hodně a nešlo ani při sešlápnutí zařadit. Musel jsem zapumpovat, aby se chytla, Zvláštní je, že to dělalo jen při vyšších rychlostech.

Jinak ten hluk mi to dělalo předtím na 6ti kvaltu, dle rady jsem koupil 5ti kvalt a je to to samé. Dělá to i při konstantní jízdě. Stichne to při akceleraci a deceleraci. Stichne to při zmáčknutí spojky. Zvuk zní, jakoby někdo dřel něco kovového a fakt fest. Při dojezdu je spojka cítit. To se mi nezdá, že bych natrefil na dvě špatné převodovky.

Je to prostě začarované auto.

2014-08-16 08:37:44

isachs: ta spojka by urcite pri normalni jizde kdyz je spravne zahrata citit byt nemela. To s tim pedalem je opravdu casty problem.. nicmene, jestli si musel pumpovat, tak ho to zase vylucuje.. asi mas nejakou spatnou karmu v sobe nebo nevim co .. Jinak hlucnejsi je 5 i 6ti kvalt.. kdyz tu spojku pustis tak ma takovy kovovy zvuk... stejne tak kdyz vytocis jednicku a sundas nohu z plynu tak to zni skoro jak v rally autu :)

2014-08-16 12:37:17

To mi povídej, dneska mám čas na to vletět a leje tu, jako z konve :D.

No nic. Pokusím se domluvit s těma klukama, co jsem jim nechal anglickej vrak zadara, zda mě nenechaj demontovat si spojkový válec i s pedálama... Uvidím.

Na čerpadlo se dneska nedostanu.

A co se týče tý převodovky, není to převodovka. Dělá mi to na jakýköliv kvalt, kdykoliv jedu v urdžovací rychlosti (neakceleruju / nespomaluju), drnčí to, že to přeřve i rádio. Dělalo to s oběma převodovkama a když za jízdy jen položím nohu na spojku a sešlápnu cca 1cm, tak to stichne. No nic. Spojka mě stejně nemine a v rozsahu těch prací na tom to není tak hrozné. Jen jsem utratil zbytečně prachy za převodovku, co by se mi teď šikly na jiné věci :D. Kdyby někdo 5q chtěl :D, tak mi může pak napsat :D.

2014-08-16 18:15:03

Dal jsem jiiné čerpadlo, zkusil jsem i Walbro, co má kámoš na turbu... oboje beze změny.

Vyleštil jsem klapku, co mi zbyla, pořádně jí vyčistil, dal do auta, udělal reset, najel 30km a je to lepší (při pádu na sekundu zaváhá na volnoběhu a chcípne až pak :D). Auto ale jede o kousek líp za plynem a otáčky jsou trochu rychlejší. I když může jít o shodu chladnějšího počasí a pocitu. Při držení plynu na 1300 otáčkách houpe už jen +100 nahoru a zpět dolu v sekudových cyklech. Což mě přivádí zpět k sání, možná komplet přetěsnit?

Jo a vyřešil jsem tu spojku, už to nerachtá a byla to fakt spojka. Pedál již nepadá. Takže mám 5q převodovku navíc :)

2014-08-17 14:01:25

Jestli mas moznost, tak zkus jeste jinej MAF.. treba rychle jen od nekoho kdo ma taky RXku pujcit na zkousku...

Dale to taky muzou zpusobovat hodne rozdilne komprese komor, ale to by zase i hure startovalo a neslo uz tak pekne za otackama.

2014-08-18 20:19:24

Tak je to vyřešené. Měl jsem prohozené zapojení přídavných vstřikovačů pro silnější verzi.

Dal bych si pár facek, ale díky Kamikazemu a jeho super přístupu vyřešeno. Vrátil jsem zpátky 6ti kvalt a teď to je fakt hodně pěkné svezení.

Musím tedy říct, kdo přemýšlíte o 5ti kvaltu (kvůli delším drahám a delší 5tce, než je 6tka silnější), tak motor s ní není moc dobře slazen a přijdete opravdu o hodně velkou část zábavy.

2014-08-19 14:47:58

Tak prece jenom to melo spojitost se vstrikovanim paliva..

2014-08-19 17:52:56

Jo je to bomba... :)

Nicméně auto je fakt skvělé. Jede to, jako z praku (můžu přímo srovna se slabší verzí, a tohle je fakt palba. Jsem moc spokojenej. Je to super auto. Tak jen aby to vydrželo :D, sice dokážu motor s převodovkou shodit už po slepu, ale nechce se mi do toho :). Dneska jsem se projížděl a smál jsem se, až mě bolí huba. Stálo to za to. Úžasný svezení.

2014-08-20 14:40:01

Super zprava se ani nedivim ze to Vasek vyresil. On ma RX8 prolezlou asi jako nikdo jiny. Prece jenom to neni jen "servisak", ale sam pouziva svoji RX8 na jezdeni, pokusy, ladeni atd.


Odpovědět

1  2  3  4