Fórum - Téma


Ovladani centralu alarmem


Fórum Technický koutek Ovladani centralu alarmem



1  2

2007-12-16 22:56:29

Ahoj Mazdaci, tak jsme se konecne pustili do instalace alarmu. Konkretne Athos CA-1803 od Jablotronu. Trvalo to sice cely vikend, ale zato je vse krasne ukryte, peclive napajene a vedene originalnimi svazky. Narazili jsme ale na maly problemek, se kterym si nevime rady:

Alarm ma 2 vystupy pro ovladani centralu (1. pro zamykani, 2. pro odemykani). Oproti kostre je na nich mozne namerit napeti kolem 12V - velmi slabe, nerozsviti ani zkousecku. Jeden vystup na par vterin ztrati napeti pri aktivaci alarmu a 2. pri deaktivaci. V manualu pisi, ze spinaji na kostru. Ani pri "sepnutem" stavu na tech par vterin vsak nedokazi rozsvitit zkousecku.

Ridici jednotku centralu jsme nasli. Otazkou je, zda jednotka tyto signaly z alarmu dokaze zkousnout a pokud ano, na ktere piny alarm pripojit? Nemate nahodou nekdo schema ridici jednotky centralniho zamykani na 626 GF (2001)? Nebo nejake zkusenosti ohledne pripojeni podobneho alarmu na central?

2007-12-17 19:57:42

Nazdárek. Lehká rada. Jedinná možnost je jeden servopohon vložený navíc do dveří řidiče. Ovládáš pouze ten a on mechanicky otevře a zavře central. Jiná možnost není Nebo alespoň se domnívám. Já na tom nechal velmi mnoho času a tohle je snad opravdu jediné řešení: On ten central u Mazda 626 je opravdu přes řídící jednotku a můžeš udělat více škody než užitku. Já použil na servo již nataženou kabeláž a vyřadil jsem světýlko ve dveřích...bez něj se obejdu. Jestli chceš více vědět a poradit...klidně brnkni. Honza

2007-12-17 21:31:06

Tady jsou ofocená schemata na 626 GF, jinak centrál je většinou spínán impulsem který bývá jen zlomek sekundy a tak na to třeba žárovička ani nezareaguje. Na některých alarmech se dá doba impulsu nastavit. To by mělo být v návodu. Alarm by s centrálem měl jít normálně propojit, jen je třeba dát pozor na to, že některé alarmy mají jen malý výstupní proud pro ovládání centrálu a je třeba to spínat přes relé, ale to by se zase asi vyčetlo v návodu pro instalaci alarmu. Chce to se podívat na technické údaje alarmu.

2007-12-18 17:48:07

Jo jo,jsi šikovný. Já to nezvládl a tak jsem to nakonec vyřešil tím dalším servem. Tak ahoj

2007-12-22 00:33:58

Super! Podle toho prvniho schematu to vypada, ze by to melo v pohode jit. Na 3B impuls z alarmu pro otevreni a na 3E pro zavreni. Alarm spina na kostru, takze to vypada taky dobre. V dokumentaci ma psano 200mA, coz by mohlo stacit. Dam vedet, jak to dopadlo

Mockrat diky...

2008-02-03 17:41:42

No já jsem asi hloupej. Schema vidím před sebou a vůbec vlastně nevím...kam co připojit. Vždyť já na řídící jednotce ani na konektorech nemám žádná čísla. Tak jak to poznám? Jde tedy o Mazdu 626 GE. Můžete mi prosím někdo poradit jak to vlastně je?

mik
2008-02-03 22:12:58

ahoj záleží jestli chceš instalovat alarm s imobiliserem a nebo jen ovládání centrálu pokud to první tak stasčí najít drát který je od čerpadla paliva,ten přerušit vhodným relátkem.a zbytek zapojit podle schématu výrobce alarmu.Pokud ael hledáš jednotku centrálu tak ji na fotkách nemáš.Je to taková malá krabička o velikosti autorelé a u těhle typů mazd je uložená pod bočním krytem podběhu u spolujezdce.Je na ní asi šest drátů a dva tenounké tuším že hnědé tak jeden odmyká a druhý zamyká.Na ty dva se připojí výstupy dálkovýho ovládání.Případný dotazy rád zoptpovím jelikož centrální zamykání,alarmy a vůbec tyhle ptákovinky do aut dělám.

2008-02-04 00:34:09

některé mazdy měly na zamknutí plus a odemknutí mínus, moje to tak má, bohůžel netuším jestli se to týká i té tvé

2008-02-04 10:46:35

Kluci,moc děkuji. Já ještě pohledám další relátka a krabičky co jsem demontoval z Mazdy (na díly) a pošlu fotky. Třeba mi to někdo z vás upřesní. Mě právě matou ty schemata kde je napsáno,že to jde přes centrální řídící jednotku. Já to teď mám připojit na tchánové Mazdě a chci to udělat trochu odborněji. Na svém autě jsem to tenkrát vyřešil dalším servo..motorkem ve dveřích řidiče...ten mi tahal mechanicky za "čudl" . Jedině tak se mi to tenkrát podařilo rozpohybovat. Stejně dnes...jako tenkrát jsem to prostě dle schemata v knížce nedokázal.

Takže pošlu večer ještě fotky a moc děkuji. Honza

2008-02-04 12:36:33

lelek: zkus se napojit přez tento spínač, ale nejdřív zkontroluj jestli v nulové poloze nezůstává někam připojenej.

mik
2008-02-04 12:41:16

a ne pochopil jsi to jen trochu jinak? V každém manuálu se píše o jednotce to je pravda ale centrálního zamykání.Nic v ezlim taky jsem si to tenkrát blbě přečet a koukal na to ja trouba.

2008-02-04 16:01:35

Aháááááá Jdu to hned omrknout

2008-02-04 18:28:18

Tak jsem našel něco...co by to mohlo být. Tak schválně!!

2008-02-04 19:01:56

blíže nespecifikovatelná krabička, rád poradím s čímkoliv, ale v práci dělám volva.

2008-02-04 19:22:53

Jejeje...já tam zase budu muset nahnat to servo.

Ale i tak děkuji za jakoukoliv reakci .

2008-02-04 22:26:43

to cos vyndal na posledním fotu bylo u spolujezdce?

mik
2008-02-05 09:59:18

tak co je tohle nevím na jednotku centrálu to má málo drátů vypadá to spíš na nějaký releblok hodím sem fotku té jednotky s popisem

tak se povedlo a jsou tady dvě fotky mazďácký jednotky centrálu.Dva tenké hnědé dráty uprostřed konektoru jsou ovládací .Jeden zamyká a druhý odemyká.

2008-02-05 13:50:10

Nějaká chyba...fotky nejsou vidět. Jo a tu krabičku jsem demontoval už dříve a vytáhl jsem ji ze skříně...už nevím kde byla namontována. Moc vám děkuji za spolupráci. Miku,zkus ty fotky poslat prosím ještě jednou.

2008-02-05 17:12:12

Kluciííííííí....já už to našel Opravdu to bylo u spolujezdce ve sloupku pod palubkou. Dokonce je to na tom relé napsáno...LOCK.... Takže moc děkuji za spolupráci a servo do dveří nepudéééé. Díky a ahoj.

mik
2008-02-05 18:47:14

nemáš zač.ty fotky nechápu,ale když je rozklikneš tak vidět jsou .


Odpovědět

1  2