Fórum - Téma


Otáčky motoru neklesají


Fórum 121 DB (Autozam Revue) Otáčky motoru neklesají

Informace o modelu: Mazda 121 DB (Autozam Revue)



2010-02-05 10:14:47

Ahoj,

na fóru jsem tenhle problém nenašel...

Při krátkém sešlápnutí plynu (studený i teplý motor), se zvýší otáčky a drží na 2500 cca 3-4 sec. Pak klesnou jak mají na cca 800. To samé při řazení - jedu, chci zařadit, zmáčknu spojku, pustím plyn a otáčky drží na 2500.

Tušíte někdo kde je problém?

Předem díky moc za rady.

2010-02-10 09:55:23

nikdo netuší?

Mám 121, 1.3i 16v 53kw, r.v. 1993 (DBII).

Koukal jsem na škrtící klapku - zdá se být krásně čistá z obou stran. Vidím až dovnitř a tam taky krásně čisto.

Podle mě problém ve škrtící klapce není.

Zkoušel jsem to při ohřátém motoru. Přidal jsem plyn jen trošku a v tu chvíli začaly otáčky rychle stoupat skoro ke 3000, tam vydržely tak 4 sec a pak to začalo klesat.

Plynu jsem dal jen trošku - ne tolik, aby se to vytočilo na 3000.

Přidává to nějak samo.

2010-02-10 10:59:04

pohledej jak se dělá diagnostika, nic jiného nás nenapadá.

max ještě zaseklé lanko plynu, či prasklá nějaká podtlaková hadička...

2010-04-16 10:41:57

Tak jsem se v tom po delší době vrtal...vypadá to, že jsem konečně vyřešil problém.

Diagnostika byla bez chyby.

Problém byl v dorazu plynu u karburátoru. Je tam něco jako malý tlumič, který slouží k tomu, že když se pustí plyn. pedál, tak to škrtící klapku přivírá zpomaleně - aby tam nebyl skok. Stačilo to trošku seštolovat a už je to v poho.

Pak ještě volnoběžné otáčky a Mazda zase jezdí jako drak

2010-04-17 09:19:48

Ale jak jsi ten malý tlumič sešteloval? Tam nad ním jde pouze naštelovat volnoběžný šroub co je zajištěný matičkou.

2010-04-20 12:15:02

Zkoušel jsem ten tlumič nejdřive trochu rozhýbat/promazat, ale to moc nešlo.

Pak jsem nastavil právě ten volnoběžný šroub jak píšeš ...


Odpovědět