Fórum - Téma


oranžová kontrolka (řízení splodin)


Fórum Technický koutek oranžová kontrolka (řízení splodin)




2012-02-29 12:34:36

Zdravím Vás,

nedávno jsem koupil mazdu 1.8 r.v.2007, vše v pořádku. Půjčil jsem auto přítelkyni, které to na křižovatce dvakrát chcíplo a pak se rozsvítila kontrolka (symbol motoru - oranžová). Na fóru jsem našel návod, jak resetovat říd.jednotku. Provedl jsem, kontrolka zhasla, ale motor mi na volnoběh téměř zhasínal. Toto trvalo cca dva dny a pak se kontrolka opět rozsvítila. Přesto momentálně, když kontrolka svítí, auto jezdí perfektně a volnoběh je v normálu... je možné, že se díky chybě vyřadí vadná část (čidlo) ? Mám navštívit raději autorizovaný servis, nebo stačí počítač jiného servisu a podle výsledku se rozhodnout, kde nechat opravit...?

Mockrát děkuji za Vaši rekaci

MAX6  
J.
2012-02-29 12:42:12

Jestli ti ta chyba jde smazat doma,tak bych do servisu nejezdil. To že po vyresetování ti blbnul volnoběh je normální protože ŘJ si musí natáhnout všechny údaje znovu. Občas je dobrý po resetu auto protáhnout na všechny kvalty ve všech otáčkách. Tahle kontrolka má pod sebou mraky čidel: Lambda sondy,EGR,pozice klapky atd... Jestli auto jezdí normálně tak to většinou bejvá lambda sonda a když je auto nový tak to může bejt po natankování špatnýho benzínu.

MAX6  
J.
2012-02-29 12:43:22

Jinak jestli se ti pořád rozsvěcí,tak zkus zajet do Mazdy a oni ti na PC řeknou přesně jaký čidlo to dělá. Pak se to dá řešit dál mimo autorizák.

2012-02-29 12:57:11

Děkuju za odpověď, jsem z toho trošku vyděšený, protože japonce mám poprvé a nevím co čekat. Přechod z octávie je docela znát. Mimo této poruchy jsem nadmíru spokojený...

MAX6  
J.
2012-02-29 13:02:37

Pokud auto jezdí normálně tak u benzínu se ti nemůže nic stát. Neni důvod se bát.

Jestli se dostaneš na tu diagnostiku a řeknou ti že je to nějaký čidlo v háji, tak ho hlavně nekupuj originál,to by si v tom zařval za strašný peníze. Většina lidí tady to kupuje buď z USA, Německa nebo Anglie. Poslední záchrana je samozřejmě vrakáč.

2012-03-01 14:01:01

Dnes jsem dal auto do Mazda servisu na diagnostiku, tak čekám na zprávu a večer napíšu výsledek...

2012-03-02 13:57:37

informace z diagnostiky: podezreni na lmbda sondu, chyba vymazana.. Auto jezdi dobre, zadna potiz. Dnes se kontrolka opet rozsvitila, takze asi nutna vymena sondy-mam radost. V autoriz.servisu 13tis. bez dph. Nekde jsem se tu docetl, ze jde sehnat nova za 6500kc. Budu asi hledat. Navic dotaz, auto mam 14 dni, je mozne toto reklamovat v ramci zakone zaruky na skryte vady? Auto koupeno v Usti n.L. ve skode (OKIM) cimz nechci firmu poskodit, meli velice solidni jednani... Nevim jak postupovat dale. Samozrejme nejjednodussi bude vymena a doufat, ze to pak bude ok... Diky za kazdou reakci

MAX6  
J.
2012-03-02 15:29:54

Když někde najdeš doklad o tom že ta firma před tebou tu chybu už mazala,tak bych to nechal vyreklamovat. Jinak lambádu seženeš v pohodě do 2000Kč na ebay a bude mít i origo konektor. V čechách bych ji vůbec nekupoval. Ale je to můj názor,moje zkušenost.

2012-03-04 19:33:10

Zdravím, protože jsem automechanik amatér, nevím si rady. Lambda sonda je k mání, ale narazil jsem na jiný problém. Dnes jsem najel s autem na rampu a našel jsem sondu, bohužel jednu sondu jsem našel na potrubí mezi motorem a kat. a druhou přímo v kat. Zde nastává můj problém - řekne se vyměnit lambdu, ale která to je...? z jedné vedou tři dráty, z druhé vede pět do dvou konektorů...

Děkuji za jakoukoli radu či reakci

MAX6  
J.
2012-03-04 19:37:37

No to ti měly říct na tý diagnostice která z nich to dělá. Takhle si můžeš opravdu jen střihnout. Nejčastěji to bejvá ta druhá co je za katalizátorem nebo u tebe v katalizátoru protože bejvá blízko silnici a je víc vystavená okolnim podmínkám.

2012-03-06 11:33:37

Jinak já mam na 626 GF tu zadní odpojenou, neb je kabeláž tak blbě vedena, že jsem kousnul drát o šutr a šluslo to počítač. Po odpojení mám průměrně cca o litr menší spotřebu a na oranžový světýlko na palubce jsem si už zvykl

2012-03-08 19:56:50

Zdravím Vás,

tak přidávám nový příběh:

Vzhledem k tomu, že jsem měl ze tří zdrojů naznačenou vadnou lambdu, rozhodl jsem se ji dnes nechat vyměnit. Risknul jsem univrezální od Boshe - s prací 3100kč. Kontrolka sice zatím nesvítí, ale auto stále žere jako kyselina. Nevím co mám dělat. Každopádně žádný rozdíl jsem nezaznamenal. Hodnoty spotřeby na pc mě ničí a drancují mojí kapsu. Při normálním rozjezdu přes 30l momentální spotřeby. Na diagnostice před výměnou mi mechanik řekl, že je příliš bohatá směs, což je mi jasný když to tak papá. Takže jsem měnil jsem lambdu, která je přímo na katalyzátoru. Bohužel je ještě jedna na potrubí před katem...(údajně za 13tis. kč v normálním servisu) Ta má mimo jiné dokonce 5 drátů a dva konektory, takže o univerzálu si můžu nechat jen zdát...

Dokážete mi prosím někdo poradit, nebo přispět nějakým názorem...? (Mazda 6 - 1.8 16V - r.v.2007)

Mockrát děkuji za každou reakci

MAX6  
J.
2012-03-08 20:41:37

Počkej, aktuální spotřeba při rozjezdu 30L ? To je úplně normální. Já osobně se pod 18L nedostanu a když se rozjedu trochu rychlejc tak neni problém 50L/100km. Ale to je jenom chvilková hodnota,která na výpočet průměrný spotřeby nemá ani vliv.

A když koukneš přímo na tu první lambdu kolik do ní vede kabelů ? Je mi jasný že tam jsou dva konektory s celkem 5kabelama,ale když koukneš přímo na lambdu tak kolik v ní je ? Je možný že je některej jenom rozdvojenej.

2012-03-08 21:24:15

Taky jsem na to myslel, že je nějaký kabel rozdvojený. Musím na to mrknout, akorát ten přístup jak k penězům... Ještě, nevíš jak se projeví vadný katalyzátor?

Možná že s tou spotřebou to beru moc vážně, ale přesto se mi to moc nelíbí. Nejsem žádný divoch...

MAX6  
J.
2012-03-08 22:03:00

Vadnej katalizátor by se měl projevit tim že se ti rozsvítí ta oranžová kontrolka protože ti lambáda snímá nestandartní hodnoty. Když je zanesenej tak je auto trochu líný. Potom auto může bejt cejtit po benzínu.

Hlavně ti to zjistěj na emisích.


Odpovědět