Fórum - Téma


opravy a úpravy našich aut


Fórum Skupiny opravy a úpravy našich aut



Diskuze skupiny: eMPíVíčkáři, aneb Premacy, MPV, Mazda5 gang

1  2  3  4

2014-03-31 08:13:40

radomiláček: ja by som dal číre, aj predné a zadné blinkre máš číre ( a vnútri asi oranžovú žiarovku)

2014-03-31 08:23:45

merlinhawk: vzadu už je zatmaveno, právě že čiré by ladily s předkem, zatmavené se zadníma světlama. a půlené se nedělají. pořád přemýšlím, jaké myslel MAX6

2014-04-02 21:53:47

tak z Maxe jsem dosud nedostal, jaké že to blinkry myslí, takže nakonec asi půjdou zatmavené. jen mám big problem, nevím, jaké vzít, podle některých shopů jsou stejné jako na ba, bj, ge, gf atd, podle jiných je to stejné pouze od roku 99, tzn od řad bj, gf atd. tak nevím, co mám koupit.

ještě byla jedna varianta, tzv crystal, ale ty jsou drahé

nebo černý??? - http://katalog.haspa.cz/i...018712&products_id=198337

MAX6  
J.
2014-04-02 22:11:10

Bohužel už nedokážu najít toho prodejce kterej měl ty boční blinkry s černejma parabolama,ale bílym plastem,tak dávám nějaký návrhy.Cenově jsem nehledal ty nejlevnější,jen prostě co ve světě je. Jinak ano,je rozdíl u blínkrů do BA a od BJ(Premacy),hlavně v úchytu a konektoru. Ne že by nepasovali,jen se musej trocha ručně poupravit a neni to nic moc.

http://www.ebay.co.uk/itm...E-REPEATERS-/370817782299

http://www.ebay.de/itm/SC...RX7-Tribute-/370585935496

http://www.ebay.com/itm/M...-INDICATORS-/370783070203

http://img.alibaba.com/im...nmyalibaba-web2_46173.jpg

2014-04-02 22:17:05

max6: to je škoda, moc by mě to zajímalo, prkotina, ale já si furt nemůžu vybrat. krom těch posledních (raději se neptám na cenu) jsem všechny našel, plus tedy crystaly a ty černé, viz můj předchozí post.

2014-04-02 22:59:17

Ty tmavé nejsou špatné no .. všechno je to okolo 800,-kč Spíš by mě zajímalo, jestli by nešli dát nějaké zpětné zrcátka, na kterém jsou blinkry .. (s tím že by fungovalo i el. otáčení samozdřejmě) a ještě jsem přemýšlel, že uplně vyhodím ven mlhovky a místo nich bych si dal nějaké pěkné denní svícení ..

2014-04-23 12:02:46

Tak už aj my máme LED v kufru . Na roletku som odspodu nalepil LED pás dlhý skoro 1 m, použil som tie najsilnejšie čo mali (tuším 12 W/m). Ako sa ukázalo, postačí aj menší výkon. Na každý pád je to lepšie ako tu žmúradlo, ktoré navyše zatienim hlavou, keď sa postavím k otvorenému kufru. Pôvodne som ho chcel napojiť na napäťovú prípojku čo je v kufri, ale tá má šťavu, len keď otočím kľúčik v spínačke a ... dverový zámok, ako som zistil – spína na kostru(!).

Po odkrytovaní interiérových plastov ako dverí tak aj ľavého blatníka som začal s hľadaním dverového spínača – je ním samotný dverový zámok. Zo zámku vychádza konektor (červená a čierna žila), z opačnej strany som na čevenú žilu (so zeleným pásikom a striebornou dvojčiarkou) napojil rýchlospojkou jednožilový káblik dlhý skoro 4 m (dal som modrý). Tento káblik som potiahol popri zväzku kabeláže okolo zadného okna po prechodku (husí krk) karoséria-dvere. Tento som musel odpojiť aj od dverí, aj od karosérie, nešlo to inak prestrčiť. Celá táto operácia je „na milú kedves“ ... ak netrváte na automatickom zapínaní pri otvorení, tak sa na to vykašlite a nechajte to len na ručný vypínač. Prestrčený káblik je vedený v priestore tapec-strop – stále s ostatnou elektroinštaláciou až po C-stĺpik. Zo svorkovnice na C-stĺpiku som k tomuto modrému pridal žltý – opäť rýchlospojkou napojil trvalých 12 V – zo modrej žily s červeným pozdĺžnym pásikom a striebornou dvojčiarkou (je to práve žila vedená k svetlu v zadných dverách; na svorkovnici je tretia odzadu v druhom rade – teda bližšie k plechu, odporúčam skontrolovať multimetrom). Na fotke je vidno, ako idú modrá žila z dverí + žltá od tejto svorkovnice dolu k priestoru blatníka, zakončená dvojpólovým konektorom (čo som zohnal v elektre).

Na protikus konektora som napojil dvojžilový kábel, jednu žilu som prerušil na vypínači a potom ich obe priviedol na panelový konektor (adaptérový typ) upevnený na plastovom kryte ľavého blatníka (viď foto). Otvory pre vypínač aj konektor som vyvŕtal s 9 mm vrtákom (predvrt tuším 3 mm) a dokončil pilníkmi. Výsledok stojí za to!

2014-04-23 12:15:02

merlinhawk: Proč si tam vrtal další spínač, vždyť to jde krásně natáhnout na spínač co je na dveřích kufru. Ale nápad špatnej není no.. Asi by mě štvalo, že když dám větší náklad, kde musím sundat roletku, tak mi tam nic nesvítí . Já to protahl uplně stejně ty káblíky (nejvetší sra*í bylo s tím husím krkem) a napájel přímo na spínač takže mi spíná jak pásek tak LEDka ve dveřích kufru. Pásek mám přilepenej na tapecu a v tapecu dírku na káblík, takže svítím furt

2014-04-23 12:30:04

merlinhawk: skvělý fotonávod.

mě to čeká taky, ale jelikož jsme ještě dělali alarm, tak jsem čekal, že to udělám najednou s napojením pátých dveří na alarm. akorát já ty led pásky chci dát na stropnici.

máš pravdu, že to osvětlení kufru soudruzi nedomysleli, že ho člověk má za zády

2014-04-23 14:52:06

endyyyyyyy: no vieš, za denného svetla je zbytočné aby to svietilo, obzvlášť, keď chcem nechať dvere dlho otvorené. A aj to malé vo dverách má svoj vypínač, preto som urobil pre LED ten na boku - je poruke a nemusím mať obavy, že to bude zbytočne svietiť. Nakoniec, odpojením konektora na boku je po starosti, ale vypínač je podľa mňa lepší. Len som chvíľu špekuloval, kde mu bude najlepšie.

Rado: nechcel som ho dať nikam na strop, je to dosť silné na oči. Na roletke očiam "neprístupné", neoslní to, čo najviac oceníš práve potme. Výhoda roletky je v tom, že ju môžeš otočiť 4x90°, takže potom osvetlíš aj interiér, alebo napojiť cez predlžovačku využiješ napr. v kempe .

2014-05-02 18:17:03

asi pohledám, co sedne na premacy - http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140502081552 co vy na to????

2014-05-05 21:13:17

Rado,resis tu ty bocni blikny,psal jsi ze jeste nemas zatmavene zadni lampy,tak co to neudelat zaroven?mam v planu zatmavit zadni lampy folii,a ty jsi mi vnuknul napad,ze z odrezku zatmavim i ty bocni,myslim,ze je to nejlevnejsi varianta.tot muj nazor :)

http://aukro.cz/listing/l...g-v6-p-elektro-czech-0430

a postup:

http://www.youtube.com/watch?v=k_kOPMnyHrA

mejte se Stana

2014-05-05 21:46:41

gunsmith: už je mám dávno, měl jsem je i na sraze.

samozřejmě, že nejsem tak blbý, aby mě nenapadlo to udělat ze zbytku té folie, ale ta na světla není zrovna kdovíjak tvárná a ty boční blinkry jsou ve tvaru bubliny, dělalo by se to velice špatně a kdo ví, jak dlouho by to drželo. to video je na světlech relativně rovných. ale ten blinkr, to je fakt masakr.

http://www.mazdaclub.cz/s...trava-2014-127/fotky#5300

2014-07-05 13:58:21

trošku to tu oživíme.

předně ale děkovačka

MAX6 - za dodání komponent, moc děkuji, jsem vděčný, že to ani slovy nelze vyjádřit

Míra - za půjčení stahováků pružin, hodinu poté, co jsem je začal shánět mi nabídl půjčení

a teď k věci. chtěl jsem snížit premacy a už ani nevím koho to napadlo, každopádně jsme s maxem pátrali po tom, zda by pružiny u jeho 323f BJ sport sedli na mou premasku a o kolik by to bylo nižší. podle údajů od výrobce pružin měly být přední i zadní o cca 30mm nižší. průměry pružin taky odpovídali a tak max byl tak hodný, jelikož už má sportovní podvozek a origo pružiny zahálely, tak mi je za cenu šrotu poslal.

z mnoha důvodů, které nebudu popisovat jsem začal vpředu. jelikož jsem během výměny pružin byl jak prase, tak mám jen fotky před montáží předních pružin, a pak už mám jen foto když je hotovo, nedomyslel jsem, že když auto bude na nižších předních pružinách, tak měřit zadek je zbytečné, jelikož by to nemělo vypovídající hodnotu, takže mám bohužel jen foto předku.

pružiny jsou o cca jeden závit nižší, ale jsou o dost pevnější. výměna proběhla standartně, vše pasuje jak má, jako by to tam patřilo. tak samo vzadu, ač na zadní pružiny teoreticky stahovák není třeba, pro pohodlnější práci jsem si pružiny o kousek stáhl. popis výměny je asi zbytečný, jediné co napíšu, tak matku pístnice povolujte, dokud je auto na zemi. pístnice je z jedné strany seříznutá, stejný tvar má i uložení, takže dokud je uložení v autě, tak funguje jako aretace na povolení matky, pokud to budete dělat později, pístnice se vám bude protáčet.

teď už jen přidám foto, možná to ještě trochu sedne, projel jsem to jen kousek, byl jsem špinavý a neměl jsem u sebe řidičák. pocity jsou úžasné i na těch pár metrech jsem zaznamenal, že to je tvrdší, pevnější, více pocitů přidám, až najezdím více km.

Fotky: pohled do podběhu před bez metru a s metrem, další fotka po snížení a pohled na celkově snížené auto z obou stran. já se jdu kochat pohledem na auto z okna

MAX6  
J.
2014-07-05 14:06:42

Jen tak pro zajímavost,kdyby se někdo ptal,tak OEM kódy těch pružin jsou:

přední - B26M-34-011B

zadní - B29A-28-011

Tyhle PŘEDNÍ pružiny se dají sehnat i z BJ pofacelift 1.6 hatchback s manuální převodovkou,ale jen variant se sportovnim povozkem,takže to chce ověřit pomocí VIN.

ZADNÍ pružiny jsou čistě z BJ po faceliftu 2.0 sport i gt.

Samozřejmě nevylučuju,že budou pasovat i nějaký jiný z jinýho modelu,ale co jsme se s Ráďou bavili a zkoumali,tak tohle bude asi taková zlatá střední cesta a s tim jak jsou tyhle auta (BJčka) bohužel čim dál dostupnější na vrakáčích,tak je to i celkem levná varianta super úpravy.

2014-07-05 14:21:03

max6: děkuji za doplnění a za pružiny

ještě jedna varianta mě napadá a to pružiny z premacy poface 2,0 sport. někdy na to kouknu, jaké to má rozměry.

2014-07-07 07:57:50

radomiláček: Vypadá to fajnovo!

A aj ja som znižoval... trvalo mi to asi 2 minuty

2014-07-07 08:05:55

merlinhawk: jsi mě zase překonal

2014-07-07 08:17:46

radomiláček: Ale môžem len potvrdiť, jak je to skvelé auto! Hravo si poradí s nákladom - tamto urobilo 15 vreciek, teda 375 kg. Hoci som to naložil za vyklopené sedačky, predok klesol málo. Inak, už som viezol aj 500 kg. Trochu to poznať na rozjazde a brzdení, ale keď sa jazdí predvídavo, tak ide ako po masle. BTW, včera som tankoval - spotreba 5,94, pričom cca 300 km z 770 bolo s prívesom (2 q prázdny príves, náklad 5 q), ostatné km iba náklad v aute, cca stredné zaťaženie.

Zníženie tvojej je docela elegantné, také akurát.

2014-09-21 08:53:36

Prihodim moju skusenost s opravami.

Nejdem spominat klasiky ako opravy typu hrdzave lemy a prepalene podlozky.

Teraz ma trapi nieco ine. Chcel som si zabudovat zosilovac a tak reku kade natiahnem tlsty napajaci kabel. A objavil som super miesto. Vyvrtat dieru du gumovej priechodky, kade vedu kable z riadiacej jednostky do motora. No a aky bol vysledok? Vrtakom na drevo sme samozrejme nechtiac zavrtali do toho zvazku kablov. Nastartovat ? motor 2x pretocil a zhasol. A potom sme hladali chybu. 16 kablov preseknutych. Tak sme ich pekne pospajali, zaizolovali (hnusna robota) a nastartovali. A tu su skody: pravdepodobne odisla RJ pre DSC a Airbag. Mozno aj cast RJ motora.

Auto chodi ako ma, ALE. Neukazuje rychlost, nefunguje tempomat. Snimace rychlosti su spolu so snimacmi ABS a tie idu do RJ pre DSC. Nemeria prejdene km, pravdepodobne nefunguje ABS, DSC aj aibagy.

V utorok ide auto do Palkovic na opravu, tak hadam ma nezderu :(


Odpovědět

1  2  3  4