Fórum - Téma


Oprava nosníků


Fórum 323 IV BA / BH Oprava nosníků

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH

Diskuze o vozidlu

1996 323 / Familia / Protegé IV BA / BH 1.3

5 fotek  |  5 servisních knížek  |  20 diskuzí

Výkon motoru 54 kW (73 PS) při 5500 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 324 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, B3.



2013-05-25 17:34:32

Zdravím všechny mazďáky Tak se na vás obracím s dotazem, zda jste si někdo nechal měnit - opravovat zkorodované nosníky u staršího auta a kolik to cca může stát ? Autí je jinak co se týče jízdních vlastností a spolehlivosti super, ale zrovna jeden nosník je špatný a kvůli tomu se mi fakt nechce dávat do šrotu Vím, že se to moc nevyplatí, ale nikde se nemůžu dohledat ceny vyvaření nosníků podlahy...Jde o Mazda 323C (BA) 96´..Díky za tipy

2013-05-25 18:37:26

rinnoa323: to ti nikdo neřekne. jde o to, zda ti to opraví kamarád, či někdo cizí, dokonce se ceny liší region od regionu. V Ostravě mi za lemy řekli za práci 5000, 20km za Ostravou na vesnici 2000........ jde o to, v jakém to je stavu, tohle téma nemá smysl, to se musí vidět, "zajet" do toho šroubovákem, tohle z gauče nikdo nenacení. může to být jen lehce chycené a díky hezkému úsměvu ti to někdo opraví za pár korun, může to být v háji komplet......... jsou věci, které z gauče nikdo nenacení. Rovnou ti napíšu, že bych se poohlídl po jiném autě, sám jsem prodal citovku, takže vím, jaké to je, se loučit s láskou, pokud nejsi schopna za to vysolit třeba i několik desítek tisíc. Ale i když by jsi tolik za to dala, pořád to bude auto s malou hodnotou, když tě někdo naboří, pojišťovna mrkne do tabulek a vyplatí ti 15tis a nebude je zajímat, že před půl rokem jsi to za 25tis nechala vyvařit, i toto vem v potaz!

2013-05-26 11:07:52

radomiláček: díky za odpověď, je fakt výstižná Máš recht. Původně jsem chtěla ten spodek vyfotit, ale byla jsem tak mimo, že jsem na to zapomněla, ale prakticky jde o půlku celýho levýho nosníku, kterej se na konci dá loupat prstama a do půlky by to projel šroubovák Pravej jen na konci tak celých 10cm na loupačku, schovaný pod páskou Jinak se to dá, technik mi nabídl (není to úplně známý, ale člověk, který to dělá s láskou, né pro prachy), že kvůli technický je schopen mi vyvařit to nejhorší (ale nějak nebyl schopen říct, kolik by to stálo), pak že to mám cca za 15tis střelit (to ještě nevěděl, že nemám ani servo), jenže se musí vyměnit i katalyzátor a teď vypověděl pravý kloub řízení, takže před techn. do toho musím nacpat a pak to prodávat ještě za míň jak 15tis - protože přešně jak píšeš - i když do toho nacpu, pořád to bude auto s malou hodnotou, proto jsem chtěla vědět, kolik by stál ca komplet celý nosník s tím, že si ho nechám..... Samozřejmě váhám, zda to prodat, jen mi leží v hlavě, že než bych to vůbec mohla prodat, musím to dát do kupy a beztak mi to nikdo nezaplatí.....Ale s tou pojišťovnou - na to jsem nepomyslela

2013-07-01 04:34:20

Taky jsem dělal nosníky na předešlím autě, naohybal jsem si 2ku plech do Učka a poctivě navařil a natřel. Oprava za nulu

2013-07-01 08:57:34

elemkaa: pokud sis to dělal sám, tak to bylo za "nulu", pokud to svěříš někomu jinému, nedoplatíš se.

2013-07-02 01:46:54

radomiláček: tak určitě záleží komu to člověk svěří. Pokud to dáš do autoservisu, tak to je vražda jako cokoliv v servisech

2013-07-02 09:02:09

elemkaa: ty ceny, co jsem popisoval výše nebyly v autorizáku

2013-07-05 18:00:56

elemkaa: Tak to je pak pohodička, když je někdo zručnej a má na to i prostor.. No, když já se teď dověděla při opravě kloubu, že nelze vařit, jelikož ten předchozí pako majitel to celý vypěnil! Takže by to asi chytlo...právě mi chtěl jeden mimoservisák udělat účka, ale přišlo se na tohle...Ale nabídka je komplet celá podlaha plus nosníky za cca 7 tisíc, což je jak jsem koukala pecka cena...jenže ček neví, co se podělá při tý práci...

2013-07-07 01:44:18

rinnoa323: tolik peněz bych do toho nevrážel, druhá možnost je ty Učka přinýtovat, není to tak dobrý spoj jako svár ale myslím si, že by to mělo fungovat. Nýtují se mosty, letadla a celá karoserie auta je taky bodovaná což je z hlediska namáhání teméř totožný případ. A vyhneš se tepelnýmu zatížení

2013-07-15 22:24:32

elemkaa: no já momentálně ani tolik nemám o přinýtování už taky něco padlo jako další možnost, to je fakt. A taky o dost lacinější Jen se mi to zdálo jen jako řešení na jednu sezónu, dle toho co mi ten dotyčnej popisoval...Jasný, že záleží, komu to svěřím...Jenže dnes mi upadl přední díl výfuku, takže nevím co dřív Byla to otázka času, protože někdo svařil 7 různě rezavejch kroužků do jedný trubky a napojil od rezavýho KATu k novýmu střeďáku...To fakt nechápu smysl ani logiku, kvůli zvuku ničit auto. Pro mě špatnej rok

2013-07-15 22:29:21

rinnoa323: vzniká otázka, zda je k čemu nýtovat. k tomu špatný výfuk, pomalu by se vyplatilo sehnat něco bez papírů na díly, pokud jsou prostory.

2013-07-16 03:55:35

Jj to je v prdeli jak se to začne všechno sypat.... Dojezdit a zdar za ty peníze co by stála oprava všecho se víc vyplatí koupit něco lepšího A pokud to auto zažilo nějakýho ko...a tak to je totálka no

2013-07-16 09:38:49

elemkaa: trošku slušněji nebaví mě to korigovat, ke všemu odpovídáš dámě. pokud se potřebuješ projevit, je tu vlákno hospoda, všude jinde prosím slušně.

jinak to dojezdit a zdar už jsem navrhoval dříve, bohužel občas se auto dostane do stavu, kdy už se to fakt nevyplatí. chápu, že to je těžké, taky jsem musel (sice z jiných důvodů) prodat auto, které jsem nikdy nechtěl dát z ruky, takže věř, že vím, jaké to je.

2013-07-16 18:33:00

radomiláček: toť otázka No dalo by se to. Momentální problém je ta pitomá trubka mezi KATem a střeďákem, která je teď přidělalá alobalovým táckem na grilování a omotaná kouskem drátu, tak aby to vůbec dojelo do garáže No jo, co bylo po ruce.... Střeďák je novej, KAT je total rezavej, takže abych rovnou nechala udělat KAT s tím potrubím, jinak mi to brzo zase asi upadne...Jo, dobrej nápad, to mě nenapadlo, pod desítku jsem viděla pojízdnou 323 vč. pár užitečnejch i novějších dílu...jdu brouzdat tedy No prostor...vlatně jo,byl by.

2013-07-16 18:37:01

elemkaa: tam to je, je to pravda no. Ale dojezdit a zdar...to je to co bych nezkousla i kdybych měla dělat víkendový přesčasy Však z ní bude ještě veterán

2013-07-16 18:51:12

radomiláček: přestože mně to nevadí, i tak děkuji za krocení výrazů Jinak těžký to je, to věřím,navíc když mám čerstvou technickou a výše uvedený věci jsou mi známy a jsou ZATÍM jediný problém. Jasně, že jsem měla v plánu koupit si starší auto, abych se vyjezdila a časem si našetřila na novější, až tohle doslouží, ale po roce? Teď ho neprodám ani za těch 10tis., takže jediný východisko je investice, protože na tak nový, abych do něj také nemusela vrážet zase nenašetřim Ten trouba co mi prodal těkavou bombu by se měl stydět, kdyby se mi ty věci sešly najednou při jízdě, tak asi zdobím krajnici! A takový lidi si říkaj tuningmanni, ach jo...

2013-10-02 19:40:49

rinnoa323: ta čauko ja sem daval vivarovat take nosniky a ešte niečo ine a višlo to unas na slovensku asi 100 eček co je nejake 3000kč problem sem mnel len zehnat tadi unas na okoli niekoho kto to vivari lebo to tu roby malo kto

MAX6  
J.
2013-10-03 11:35:28

Tak se bohužel hlásim taky do tohodle tématu. Předchozí majitelka dostala bombu na prdelku a v mazdě ten zadní pravej podélnej nosník (vedle výfukovýho tlumiče) opravili tak, že ta spodní strana praskla a je totál shnilá. Na jízdu to vliv nemá,protože ty boky jsou OK. Jak tak pozororuju,tak mam 3 možnosti:

1) dát to do Mazdy (či jinýho servisu),kde novej nosník se všim všudy stojí 12000Kč + cca 20000Kč za opravu na stolici

2) vylámat ten shnilej spodek nostníku a navařit tam pro klid na duši tak pěktu plech,kterej si vystřiham do tvaru tý díry

3) vykašlat se na to, s autem jezdit ještě tak 2 roky a pak ho dát železárny

2013-10-16 18:32:06

anubis: čaute, tak to je fakt slušná cena, co jsem slyšela tady na Mostecku, tak by to bylo okolo 50€ čistě za nosníky (né-li víc a vzhledem k vypěněné podlaze skoro nemožné). Tady se do toho nikomu nechce, jelikož se bojí, že mi to chytne

2013-10-16 18:52:27

max6: tak boky vypadaly u mě taky zatim good, ale já mám nosníky oba v háji, jak ementály Stihla jsem před tímhle super počasím jen něco vybrousit (i když to nelze všude na zdravý plech) a zamáznout Hammeritem, ale beztak to před touhle zimou už nezachránim (spíš jsem zachraňovala lemy a spodek dveří). Vliv na jízdu to u mě taky asi nemá (to by se poznalo hned při bourajdě, to by se to asi srolovalo celý,to zjišťovat nechci), ale vzhledem k těm obřím dírám na silnici tady v Mostě, kterým se nedá ani vyhnout, se to spíš dohuntuje.

Tak Mazda servis pěkný pálky teda

2) vidim nejpřijatelnější a taky bych to brala, kdyby to někdo za rozumnou cenu udělal (jen netušim, co s tou pěnou pod podlahou )

3) já váhat nad touhle variantou, tak tuhle diskuzi asi ani nezakládám (i když je pro mnohé asi nejrozumnější)

Tak tady asi záleží na tom, kdo kolik může investovat, jaký má možnosti a jak moc má rád svoje autí

Snad to taky vyřešíš


Odpovědět