Fórum - Téma


Oprava naklápění světel


Fórum 6 GG / GY Oprava naklápění světel

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



Zamčeno: 2013-01-24 13:26:31, chrastik
2011-03-09 20:29:23

Dnes jsem úspěšně vyměnil oba dva naklápěcí motorky světel na M6/2003 pasují tam motorky z koncernu VW konkrétně http://zbozi.vrakoviste-v...torek-sklapeni-svetlometu cena 400,- jeden. Tak kdyby jste se do toho někdo chtěl pustit tak můžu poradit

2011-03-10 17:18:40

Ty naklapeci motorky jsou uplne totozny i uvnitr jsou stejny ... ve trech polohach se to hejbe takze sem spokojenej nez sem je tam dal tak sem meril ty bily konce se starejma motorka jestli jsou stejne dlouhy kdyz je to vyjety a zajety a delka odpovidala

sundal sem si masku dva krizaky nahore a pak dole 4xklip do narazniku vyloupnul sem ty zaslepky na mlhovky pod svetlama

dva nebo tri takovy debilni klipy v podbehu aby si se dostal ke sroubu v rohu narazniku - naraznik pak do boku vycvaknes (je dost poddajnej) ja ho nesundaval nesli mi povolit ty dva srouby co sou dole takze sem si ho jenom ohejbal a dostal sem se vsude

povolis 5x 10tku sroub co drzej svetlo - na obrazku, pak sem z toho sundal takovej kus plastu co je pod svetlem pak mi slo vyndat i kdyz blbe ale nejak sem ho dostal ven jo jeste konektor a v rohu u blatniku je takovej cernej klip tak ten taky pokud tam je ja ho na jednom svetle mel a na truhym ne

VYNDAT BLINKR olamal sem na jednom svetle vsecky packy co sou na ty patici na zarovku blinkru

svetlo jsem rozdelaval v teple protoze je to zalepeny takovym tmelem kterej je jako "zvejkacka" a v zime je tvrdej sundas 8 takovejch plisku co to stahujou k sobe vezmes velkej plochej sroubovak nebo dva a s velkou trpelivosti snim pomalu kroutis mezi tim plexi a cernym plastem jde to ze zacatku strasne pomalu ja pouzival dva sroubovaky

pak plochym sroubovakem vycvaknes cocku tam jak je na obrazku tak do prava a jeste na druhy strane a tam zatocis do leva (jde to ztuha)

no a ses tam :)

pak na zadelani se mi povedlo od kamose sehnat ten samej tmel tak sem tam jeste pridal ale mozna by se nemuselo

jo a doporucuju omejt cocky lihem mel sem je takovy jako zamlzeny

2011-03-21 14:26:14

Tak mi to nedalo a kuchnul jsem to světlo taky. Tady jsou střívka toho motorku. Byla na tom motorku trochu víc zatuhlá vazelína na ozubených převodech. Proč nefungoval, nevím.

2011-05-02 15:57:57

Ahoj Petře. Pokud by se ti chtělo, pošli mi ty vadné naklápěče. Trošku se amatérsky hrabu v elektronice. Na plošňáku je minimum součástek, najít tu co odchází by neměl být velký problém a možná to mnoha lidem ušetří nákup celých naklápěčů. Buď tam bude odpálená některá součástka, nebo bude problém v motorku. Mám podobnou zkušenost z ovládání klapky, co přepíná sání vzduchu do kabiny z mé bývalé Astry G. Taky tam odešel motorek. Vymontoval jsem ho a připojil na zdroj. Jednou šel, podruhé ne a já jsem nevěděl, co to způsobuje. Až posléze jsem zjistil, že si konstruktéři velmi usnadnili práci. Žádná elektronika, která by měnila polaritu napájení, aby motor točil jednou doprava, podruhé doleva až poté, co stiskneš knoflík. Prostě nechali motorek v poloze "sání zvenku" stále pod napětím. On dojel k mechanickému dorazu, ten samozřejmě už nepřekonal a tak se zastavil. Ale proud do něho tekl dál Teprve až se přepnulo na "sání z kabiny" tak byla změněna polarita a vše se opakovalo v opačném směru. Ten motor se prostě "unavil" tím, že byl stále pod proudem. Možná to bude příčina problému s naklápěči. Každopádně jsem na letošní výstavě Amper našel dodavatele, který je schopen takové pidimotorky sehnat a prodat kusově. Neodpovídal mi jako jiní stylem: "objednejte půl palety a pak se můžeme o něčem bavit."

Pokud chceš, napiš mi na tomas.havir@tiscali.cz

Tom

2011-05-24 15:00:48

Lukin z Krkonoš vrazil peníze do poštovného a vadné naklápěče mi poslal. Nic jsem ani nemusel měřit. V naklápěčích je odpálený řídící šváb motorku: TLE 4209A (výrobce Infineon). Plošňák okolo něho je dost "připálený". Díval jsem se na kluby jiných aut a našel jsem pár zmínek, které právě tento šváb označují za příčinu zmrtvění naklápěčů. Napsal jsem distributorům, ale nevidím to růžově. Nikdo se k němu nechce znát. Tento integráč neprodává GM Electronic, GES a podobní a tím pádem je malá šance ho sehnat, byť se stále vyrábí.

Protože mám podezření, že naklápěče mých xenonů jsou rovněž v pánu, tak plánuji, že bych koupil China naklápěče pro halogeny a vytěžil z nich právě tohoto švába. Pokud ovšem jsou v xenonech použity.

2012-01-23 11:45:27

Ještě jsem prověřoval jak je to s řídícím švábem TLE4209A. Přes web se sehnat dá. Cena za kus se pohybuje těsně nad 2 dolary - cca 50Kč. Problém je poštovné cca 60 dolarů. Na takovouto jednorázovou akci se to nevyplatí. Bude jednodušší koupit celé naklápěče.

2012-01-23 13:40:09

a toto neni ono? http://www.ebay.de/itm/TL...ain_0&hash=item4a9e2afbeb

2012-01-24 12:00:02

Jo, je to on. Cena za dopravu je příznivější, ale se vším všudy se pořád budeš pohybovat podle nakoupených kusů někde mezi 70 a 100 Kč za kus. Teď ta práce s odpájením spáleného švába. Prostudoval jsem podrobně plošňák a zjistil, že na straně spojů jsou těsně u švába SMD součástky. Ty by mohly rychle zařvat při delším pájení. Takže pokud celý nový naklápěč (prodávaný jako díl do VW Škodárny) stojí 250,- a nechci ty opravy naklápěčů dělat na kšeft, nevyplatí se opravovat. Jsem zásadní odpůrce takovýchto "vyměňovacích" oprav, ale tady mluví ekonomika jasně. Kdybych věděl, že budu naklápěče opravovat každý rok - dva, tak budu vyměňovat šváby. Ale počítám s životností naklápěče alespoň 4 roky. A mám namontované DRL, takže xenony používám až opravdu za tmy a zbytečně je nevypaluji.

Tom

2012-03-04 16:59:53

Na XENONY NEPASUJÍ naklápěče 1J0 941 295, o kterých psal Kikis. V xenonech by od pohledu MOHLY být tyto motorky:

http://aukro.cz/show_item...e=heureka&utm_medium=nove .

Mám čerstvou zkušenost. Dopředu jsem koupil naklápěče 1J0 941 295 (uvnitř je obyčejný motorek a jednoduchá řídící elektronika založená na obvodu TLE4209A), vymontoval xenon světlomet a ouha! V XEXONECH jsou uvnitř reflektoru pouze krokové motory podobné jako na odkazu z AUKRA. Jejich řízení kompletně zajišťuje jednotka Litronic 4.1 D (číslo BOSCH 1 307 329 086), přišroubovaná vespod světlometu. Trochu vím o čem je krokový motor a silně pochybuji, že by zrovna tyto "odcházely". Jsou to poměrně jednoduché a trvanlivé strojky. Jen se obtížně ovládají.

Vzhledem k tomu, že jednotka řídí kromě motorku i zapalování xenonu (uvnitř reflektoru je jenom VN trafo), nevidím důvod, proč by odcházela řídící část pro krokové motory a ta pro xenony pracovala dále. Zapátral jsem a objevil tuto dílenskou příručku pro Ochcávie, kde se dá dozvědět velmi mnoho o funkci naklápění xenonů pomocí Litronic 4.1: http://www.scribd.com/doc...ektricka-zarizeni-Octavia

Myslím, že problém není někde u světlometů, ale ve SNÍMAČI, nebo snímačích POLOHY NÁPRAV. Dá se vyčíst, že se jedná o nějaký potenciometr na kastli spojený táhlem s nápravou (koncern VW). A jestli je nějaký elektromechanický člen vystavený takovému náporu svinstva, jako u nápravy, tak bych hledal chybu v něm.

U škodáren je to dobře popsáno, ale nevím, kde hledat u Mazdy 6. Víte to někdo?

2012-03-26 09:55:09

Heuréká! Podařilo se mi opravit naklápění xenonů. Nebylo třeba nic vyměňovat! Podrobně v sekci Návody

http://www.mazdaclub.cz/f...ava-autom-naklapeni-81159

Pokud by někdo toužil po novém snímači za cca 11 tisíc Kč, tak číslo dílu je: GJ6E5121YB přední, zadní bez toho B na konci. Jmenuje se to Senzor, Auto leveling. Čerpáno z webu Allmazda.net: Parts > MAZDA 6 WAGON > 2002-06 > Chassis Axle Suspension,brake & Steering > Crossmember & Stabilizer

Tom

2013-01-19 12:13:21

vzhledem k užitečnosti rad sice zamykáme, ale ponecháme pro příští generace.

pokračujte zde:

http://www.mazdaclub.cz/f...select=96803#message96803