Fórum - Téma


::: Oprava koroze zadních lemu :::


Fórum 6 GG / GY ::: Oprava koroze zadních lemu :::

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 3  4  5  6  7

2013-10-17 20:28:04

daniel.h: To neřeš, bude shnilá každá.

2013-10-17 23:01:05

milan123: Po 6 letech provozu M6 po FL na karoserii žádné známky koroze.jen strojní součástky rezaví,nápravy,ramena..V každém případě dodatečný nástřik dutin a spodku neuškodí.

2013-10-18 16:42:03

míra: Plně souhlasím a potvrzuji mám rovněž M6 r.v 2007 po F/L ,minulý týden jsem byl na běžné kontrole servisi a známky koroze žádné!Str.součástky jsou zřejmě náchylnější,ale tohle jsem řešil pr.ošetřením a nástřiky,takže ty Mazda je co týká rzi,v pohodě,kolem lemů blatníků atd,není sebemenší známky po koroziPravda je,že když jsem měl M6 r.v 2004 tak po 3 letech se projevovaly nepatrné známky koroze okolo lemů,ale taky záleží na tom,jak kdo o auto pečuje!!

2013-10-18 23:16:14

Ahoj vespolek, nevím na kolik je antikorozní ochrana u M6 po FL skutečně vylepšená. Moje M6 po FL je v provozu od 8/2005, tedy asi 1/2 roku po FL (3/2005). Když jsem ji kupoval (10/2010) od Němčoura už byly lehce chycené zadní lemy a na spodku už koroze bujela viditelněji.

Je to jen o tom, jak se první majitel postaral o dodatečnou antikorozní ochranu (dutiny a spodek), protože ochrana z výroby je žalostná. Chápu, kde se nesolí, tam to stačí a ušetří se náklady. Pak to měl dořešit evropský importér dle cílové destinace. Bohužel u mojí M6 se na to Němec , pojezdil 5 let a poslal ji dál. Proč by to řešil, když si koupí nové auto . Mě teď nezbývá než korozi alespoň max. brzdit tím, že korozí zasažené místa nechám opravit před každou zimou.

Na spodku korozi jednoduše uvidíš, pokud tam je. Horší je, když je celý spodek, jen kvůli schování koroze, zapatlaný barvou za účelem lepšího prodeje. Pokud jde o dutiny, tak tam se koroze asi první projeví na spodních lemech vnitřní části dveří (i pátých) a na konci lemů zadních blatníku, kde se lem stýká s nárazníkem. Obojí se projevilo i u mě, tam kde se zadní lem stýká s nárazníkem mě lem prorezivěl skrz. Malá dírka, ale je tam.

S ohledem na korozi se určitě vyplatí dovézt 6 ze země, kde se nesolí. A ihned udělat dutiny a spodek. Za ten klid a vyhnutí se dodatečným nákladům za boj s korozí se to vyplatí

Lak je kapitola sama pro sebe, každý kamínek zanechá na laku vryp, který většinou zasahuje až do "živého". Takový vryp za pár měsíců, stačí počkat do jara, vykvete do "pěkné" nebo, když vrypy retušuji lakem na štěteček mám celý předek posetý desítkami pupínků. Jde to rozlešti smirkem 2000 pod vodou, ale musí se to dělat opatrně kus po kuse a při tom množství bych na tom strávil zbytek mládí, ze dvou metrů to není vidět, tak to vydržím než půjde celá kapota do laku. Dveře u řidiče už šly pod lak, protože tu zahrádku () už nešlo opravit po domácku štětečkem.

Přesto, že výše uvedené zní děsivě, přeci jen je to největší slabina , já bych svoji M6 koupil znovu. Nemá smysl, už tak dlouhý post, protahovat velkým výčtem pozitiv. Prostě v M6 je parádní svezení a, i když je původní design karoserie z roku 2002 nadělá stále hodně parády. Prostě když ji miluješ, není co řešit

Mazdar

2013-10-19 13:22:07

Podle informací z Autolarosu Ostrava se lepší antikorozní ochrana aplikovala až od srpna 2005

MAX6  
J.
2013-10-19 13:29:23

gripengy2.0i: Dodatek k tomu co píše nademnou Míra:

Musíš kouknout co máš za datum výroby a ne datum první registrace. Datum výroby se dá zjistit jen pomocí VIN. Ve velkym TP jsem ho u žádnýho auta ani motorky ještě neviděl,vždycky tam byla první registrace nebo podobná nic neříkající blbost.

Klikně sem: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda napiš tam svoje VIN a klikni na "Continue". Pak nahoře klikni na záložku "Detailed information" a tam uvidíš kolonku "Production date" a zjistíš kdy tvoje auto sjelo z linky.

P.S.: Nahoře se dá překlikávat mezi Angličtinou a Ruštinou,tak se nediv kdyby to mluvilo zezačátku rusky.

2013-10-19 14:05:43

Nicméně čím pozděj šlo do provozu, tím líp pro auto.

2013-10-19 15:31:49

max6: ahoj, samo, že vím že datum do provozu není tak směrodatné jako datum výroby, proto jsem to v postu uvedl do závorky. Pokud je moje M6 po FL (03/2005) a v provozu od 08/2005 tak byla vyrobená někde mezi, což není tak velký rozsah.

Každopádně dík za ten odkaz, informace se budou hodit. Bohužel jak jsem předpokládal, viz 1. odstavec, je moje M6 vyrobená mezi prvními po FL (27.5.2005). Jestli se skutečně aplikovala lepší antikor. ochrana až od 08/2005, tak tomu se říká chytit peška , když mě to minulo o 2 měsíce

2013-10-19 17:43:22

gripengy2.0i: Tak nevím,ale mám pocit,že M6 po F/L se začaly vyrábět od r.2007,možná se mýlím

2013-10-19 18:50:27

mirek1311: Před facelift je 2002 až 2005 po facelift je 2005 až 2007 a na přelomu 2007/2008 už přechází výroba na GH

Já mám jednu z posledních předfaceliftových vyrobenou 09.02.2005 a rezne to jak prase.

PS: pokud někdo napíše, že u sebe vidí malé známky koroze na lemech(bublinky), tak to znamená, že ty lemy má zevnitř sežraný na sra*ku, protože než se oběví stopy na laku, tak to hodně dlouho trvá a zespod to bejvá dost KO. Vim z vlastní zkušenosti.

MAX6  
J.
2013-10-19 19:16:51

deri: Jojo, když jsem ten svůj gauč koupil,tak na každym zadnim lemu byla jedna malinká bublinka cca 1-2mm veliká. Sem si říkal že to nechám na léto. Za půl roku v létě už mi nezbylo nic jinýho než navařit nový lemy Ale zase od tý doby co si to člověk dělá a ošetřuje od začátku sám už 4 roky nikde nic

2013-10-19 20:01:58

Přesně jak píšou Deri a MAX6. Na konci zimy jsem si všiml, že začíná kvést spodní lem na PL dveřích. V létě jsem je nechal nalakovat (ťukance od posypu kvetly z venku) a upozornil jsem lakýrníka na spodní lem, že tam vykukuje rez, ať to tuplem ošetří. Domluvili jsme se, že odstraní polyuretanový tmel, kterým se zafalcované lemy utěsňují, protože rez lezla zpod něj. A nahradí to 3M polyuretanovou samolepící páskou, kterou jsem mu přinesl. Už dříve jsem ji použil na zadní lemy.

Teď se na tom lemu objevily bublinky, bylo jasné že to tam vesele bují. Už mě přišla chemie od Dinitrolu, kterou mám nachystanou na spodek, tak jsem se rovnou ten lem podíval. Že jako kousek obrousím + aplikace RC900.

Jak lem vypadal pod lakem a 3M páskou, viz fotka . Otevřel jsem ten lem, až tam kde jsem viděl rez, ale pravděpodobně je zhnilý po celé délce. Vyškrábal jsem rez, pak stříknul RC900. Udělal se na tom souvislý černý povlak, tak snad RC900 korozi výrazně zabrzdí. Zítra na to dám zinkový nástřik, zaklepu lem, zalepím polyuretanovou páskou a stříknu barvou. Budu se modlit, aby to po zimě nevykvetlo znovu.

2013-10-19 20:13:16

Já nevím, nedělá třeba ta páska víc škody, než užitku? Myslím, že až rez na tvojí magdě uvidí tu armádu dinitrolu, tak sama uteče

2013-10-19 20:19:06

milan123: Na zadních lemech funguje dobře, ale tam je rovný podklad a páska dobře přilne.

Ta páska byla na lemu sotva 2 měsíce, ale lem je v takovém stavu, že to tam jistě rezne hodně dlouho. Pokud se mě podaří pásku nalepit dobře, měla by i dobře fungovat-utěsnit lem. Dohužel ten lakýrník, lopata, to nalepil tak, že uprostřed vůbec nepřilnula k podkladu.

2013-10-20 08:46:56

Tak to vidím že budu muset koupit tedy 2006 která tu antikorozi má lepší. Myslel jsme že u M rezaví jen zadní lemy ale to že rezaví i spodky dveří to jsme vubec nečekal.

2013-11-06 21:49:30

milan123: To by bylo fajn, kdyby se rez mohla jednoduše odstěhovat . Hned bych moji mazlici, s kufrem plným Dinitrolu, postavil k sousedově Octavii . Na pohodu, osobně proti Škodě nic nemám a trochu jsem píchl i do naší národní vlastnosti-škodolibosti.

Tak nakonec jsem očistil celý lem, stejně jsem věděl, že je rezavý celý, a tu PU pásku jsem nepoužil. Natáhl jsem na celý lem tmel k lepení karos. dílů balený v kartuši. Lem má cca 3cm na výšku a páska jen cca 10mm. Lem není rovný a musel bych pásku lepit přes sebe, ale vzájemně páska dobře nelepí, takže to nelze. Pár fotek a popis práce je v mém profilu. Kdo chce má možnost se podívat.

2013-11-07 10:57:08

Díval jsem se, máš to pěkně zapravené.

2013-11-08 12:47:26

Tak mam info pro Prazaky. Vcera jsem byl v Horomericich a v arealu byvaleho JZD je tam hned vpravo za vjezdem prodejna barev a tam mel skladem Dinitrol. Jak protect tak neprelakovatelnej na spodek. Ochotnej mladej kluk, prohodil jsem s nim slovo a rikal ze to je uplne top z toho co se da dneska sehnat. O vikend na to jdu spodku tes se :-D

2013-11-08 22:52:57

Tak já už mám spodek v cajku , nebo to tak alespoň vypadá. Co se děje pod nástřikem se uvidí po zimě. Jen doufám, že když celá akce stála 10 000 Kč, vydrží spodek bez koroze déle. Sranda je, že jsem tady řešil spotřebu Dinitrolu kvůli stokorunám (celkem nákup za 2000Kč) a práce stála skoro 4x tolik .

Každopádně další 3 roky nedám ani korunu . Jen mám pocit že to nevydržím, protože když o korozi vím, nevydržím ji ignorovat. Jinak koroze, jak to v těchto případech bývá, byla rozlezlá víc než jsem čekal . Hlavně čela prahů v zadních podbězích byly total K.O. Jako by se předchozí opravy vůbec nedělaly. Ale při poslední akci se nesundaly nadkolí a tak to dopadlo. Jak by to bylo jednoduché, kdyby se důkladné ošetření provedlo na novém autě .

Pár fotek je zde. Celou "reportáž" z průběhu prací si můžete prohlédnout v mém profilu. Mazdárek

2013-11-09 10:52:13

Zajímávé, já mám auto před FL a spodek auta mám stříklý nějakou pěnou, patrně už z výroby, u tebe to vidím jenom v zadním podběhu. Jinak máš ty koberce v zadních podbězích natřené do gumoasfaltu z každé strany?


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7