Fórum - Téma


::: Oprava koroze zadních lemu :::


Fórum 6 GG / GY ::: Oprava koroze zadních lemu :::

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

doris  
Doris
2011-08-21 09:36:37

Já mám přesně opačné zkušenosti a funguje mi to bez problémů. Jako nesmyslné řešení bych to rozhodně nenazývala. Máš s tím osobní zkušenost a skutečně jsi to někdy realizoval, že to takhle zavrhuješ? Pokud ano, poděl se s námi o své rozsáhlé zkušenosti, já se ráda nechám poučit od zkušenějšího. Dělám dost do chemie, ale taky neznám všechno.

Utěsnění lemů mi pomohlo na obou autech, překryla jsem MÍSTO SPOJENÍ plechů trvale pružným tmelem na bázi polyuretanu. Něco podobného se běžně dělá u různých značek aut přímo ve výrobě, kdy spojení/zahnutí plechů se přetáhne pružným tmelem, aby došlo k utěsnění a zároveň i ochraně tohoto místa. Moje Primera má 20 let a dodnes má lemy bez koroze, ostatní auta tohoto typu už je mají ve zdrcující většině případů vyhnité. Jak je to tedy možné, když já jsem použila tak "nesmyslnou technologii" a oni na to kašlali a raději to nechali "větrat"... ? Pokud bys měl pravdu, tak bych už měla karoserii jako ementál, ale není tomu tak. Takže záleží, jak kvalitně to uděláš a co použiješ. Spojení těch plechů je právě zdrojem koroze u mnoha značek aut, protože se během provozu tento spoj naruší a pak už nic nebrání přístupu agresivních látek a je vymalováno. Když se však tomu zabrání, tento problém nevznikne a tím pádem ani nebude třeba lemy vyřezávat a nahrazovat novými.

Jediné, s čím mohu souhlasit, je použití vyjetého oleje pro konzervaci dutin.

2011-08-21 19:16:49

Jak jednou začne auto rezivět,tak je konec,je to marný boj

doris  
Doris
2011-08-21 19:38:50

A proto ho preventivně ošetřím, aby reznout nezačalo. A daří se mi to úspěšně.

2011-08-21 19:47:21

Přesně tenhle způsob použili v Ostravském Autolarosu i na opravu mých zadních lému, beztak to obšlehli od Doris

2011-08-21 19:55:53

Aspekta-Mazda,cenově dostupné a vynikající servis

2011-08-21 22:26:41

Doris:

já se nepřu o tom, že ochrana samotných lemů je k ničemu. Já jsem reagoval na to, že je nesmyls zkoušet utěsnit plastové nadkolí! A to je setsakra rozdíl! za prvé, NIKDY to nezatěsníš, protož to prostě není možné a to z důvodu, že plastové nadkolí má nutné technoligické prolisy (kupř. pro průchod tlumičů a pružin) a tudíž jakkoliv se můžeš snažit plastové nadkolí zatěsnit, prostě to vždy zatěsněné být nemůže. jediné, řeho dosáhneš, je to, že zpomalíš přirozené proudění vzduchu mezi nadkolím a karoseiíí. To je to , co jsem psal a na co jsem reagoval!

Jinak všechny "normální" vozy, snad jen mimo Dacie Mazdy,mají lemy ošetřené z výroby, nezlob se za to na mě, já to nevyrábím a ani nenavrhuji

Ohledně chemie, jakožto VŠ chemik o korozi a oxidaci kovů "trošku" vím a jen zdůrazním, že jako prevence, tedy ochrana dosud zdravého materiálu, mají tyto snahy jistě význam. U kovu, který jiý korozí napaden, je to jen oddálení katastrofy. Toť vše, co jsem chtěl k tématu napsat.

Jinak snažit se na autě , které je už napadené korozí, řešit něco jako napatlání nějakým rádoby antiokr. tmelem, je s odpuštěním jen nesmyslné vyhazování peněz. Pkud totiž koroze už je v natolik vysokém stadiu,žeje vidět, je materiál již dááávno napaden hloubkově a tudíž povrchové úpravy pranic nepomohou, jen vše oddálí (snad do dalšího urychleného prodeje takto postiženého auta dalšámu nešťastníkovi).

2011-08-21 22:28:45

Doris napsala: "A proto ho preventivně ošetřím, aby reznout nezačalo. A daří se mi to úspěšně."

Ano, Doris, to význam má a souhlasím s tebou.Prevence je na místě, pokud už není chycené...

2011-08-22 01:24:01

Ano-přátelé -nic není věčné. Pamatuji jak jsem první svoji Š 100 ošetřoval.

Do prahů jsem nalil směs ! převodového oleje a mazadla na listová pera.

Po 11,letech jsem ji prodával a prahy byly mastné né rezaté. A tak také koukám

na Škodovky v rodině -Octavia I combi najeto 230 tis. a Š Fabii 120 tis staré

12 a 6 let / moc se o ně mladí nestarají/ a na karoserii žádné puchýře, rezaté fleky a podobně.

U Octávky u prahů byla zcela otlučena metal.a pod ní je čistá základ. barva/ odstín slon. kosti/

Kouknu na stejně staré Mazdice 626 - popř.3 a 6 vždy stejné -koroze lemů blatníků a to mě se.. .

Výrobce se prostě nepoučí, šetří a i technologie není z nejnovějších. Hlavně ,že ušetří u nových

modelů na váze kastle pár. kg. A tak nám, běžným spotřebitelům, kteří nekupuji nové auto na 3-4 roky

nezbývá většinou nic jiného, než použít některou výše diskut. metodu a sledovat zda zabere nebo né.

Já být zástupcem naší značky , tak naše diskuze a připomínky velice podrobně čtu a v souhrnu je zasílám

do země vych. slunce. Vždyť jak oni tvrdí, tak spokojenost majitelů vozů Mazda je u nich na předním místě.

Doufejme-že zůstaneme-li věrní jejich značce, tak se snad dočkáme toho, aby tato diskuze nemusela

být. A nebo je to jinak?

doris  
Doris
2011-08-22 07:35:23

Myslím, že tahle mizerná trvanlivost je daná hlavně tím, co je dnešní filozofií výrobců - prodávat stále nové vozy a servisy zase potřebuji rýžovat z oprav. Nikdo už nebude vyrábět auto, které by vydrželo 20 a více let. Auta jsou dnes dělána na pár let provozu a pak aby si člověk zas koupil nové. U Mazdy hnije karoserie, u jiných odchází více technika. Člověk si prostě nevybere. A jen málokdo má na to, aby si dovolil kupovat stále nová auta v horizontu cca každých 4-5ti let. Takže nezbývá nic jiného, než to udržovat a napravit chyby, které výrobce spáchal, aby ušetřil na nákladech. Pro mne osobně je menší zlo slabší antikorozní ochrana než časté problémy s technikou. Dodatečná ochrana před korozí se dá bez problému a s poměrně nízkými náklady dodělat, především u zánovního auta, které ještě nekoroduje.

2011-08-22 12:11:35

Ano Doris máš pravdu. Ale v součastnosti polehlivost u Mazdy není to co to bývalo.

/ sama máš s tím nedobrý zážitek / Pro nás, kteří nemáme možnost karoserii opečovávat

tak jako ty / parkujeme ve městě na ulici/ a značkové i jiné servisy se svou kvalitou jsou

na štíru,tak je pro nás dilema jak dál. Prevenci v podobě nástřiku a ochrany spodků vozů

by měl zajistit výrobce na takové úrovni aby majitel nemusel toto řešit po dobu minimálně

5 let- maximálně provádět kontrolu násřiku spodku popř. drobné opravy tohoto.

Ale je to otázka volby a priorit popř.možností každého z nás./

zdravim Vás M.

2011-08-31 10:27:22

Tak jsem zkusil reklamaci.Včera jsem byl v mazdě u CHarouze v Pardubicích.Vše důkladně nafoceno a posláno na posouzení.Auto je v provozu od 12/05 a je koupeno nové v čr.Tak jsem tam s nima trochu poklábosil a říkali,že to chápou a nedivěj se mě,že jsem trochu napruženej.Dám vědět jak jsem dopadl.

takže jsem přihodil pár foto

2011-08-31 21:52:53

Tak nahoď fotky.

2011-09-01 23:05:46

K tomu lze pouze dodat. Nekvalitní - žádná protikorozní ochrana nafocených dílů od výrobce

a technologie základního ošetření při výrobě naprosto nedostatečná - zastaralá/ pozink žádný ?/

Takto korozí napadený spodek vozu je u Mazdy běžný nebylo-li provedeno u nového nebo

velmi málo jetého vozu - nástřik spodku a dutin.

2011-09-21 18:16:29

Zdravim, neznate nekdo nekoho z okoli Olomouce kdo by ty zatroleny lemy opravil a udelal nastrik spodku vcetne dutin? Sam nemam tu moznost si to nikde udelat a ani na to nemam cas. Lemy byly jiz jednou evidentne opravovany, ovsem zase se tam objevuje naznak koroze a lehke bublinky na laku, tak to chci zavcas a pred zimou poresit. Diky za tipy!

2011-09-23 17:39:40

Aspekta je výborná,jezdím tam,nástřik spoku a dutin tě vyjde asi na tisíce

2011-09-23 19:05:47

Oprava pravopisu :nástřik dutin a spodku stojí v Aspektě cca 4000kč

2011-09-23 22:59:34

Opravdu 4tis? Já jsem teď v Aspektě za nástřik podvozku a dutin platil 2600 vč. práce.

2011-09-26 12:05:09

Takže vyjádření výrobce k mé reklamaci.Zaruka na vadu laku což jsou tyhle puchýře je 3roky.Prorezvění karoserie se na tohle nevztahuje jelikož tam nejsou díry skrz.Asi to mám podle nich nechat schnít

Stejně by prý byla nutná moje finanční spoluúčast což už vůbec nechápu.Tímto jsem s mazdou skončil.Zlatej ford.Takhle hnily Focusy,ale dveře a páty dveře u kufru.Měl jsem focuse doveženýho z němec.Sice měl servisku,ale samozřejmě jsem nikam do značkovýho servisu nejezdil.Pak se objevila hniloba.Návštěva Auto-In.Nafoceno a posláno.Do týdne vyjádření reklamace přijmuta a auto na opravu..Výměna předních i zadních dveří a oprava 5dveří.Tomu říkám přístup,když to je evidentně chyba na straně výrobce.Napíšu jim ještě na centrálu a to si za rámeček nedaj.

2011-09-26 14:47:17

Nástřik podvozku a dutin v Aspektě za 2.600,- ??? Tomu nevěřím.

doris  
Doris
2011-09-26 14:52:49

Tak může to stát i tolik, ale záleží, co a jak na tom udělají. Obecně platí " za málo peněz málo muziky". U značkových servisů to platí dvojnásob a ne vždy je výsledek na takové úrovni, jako by za srovnatelnou cenu udělal specialista.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7