Fórum - Téma


::: Oprava koroze zadních lemu :::


Fórum 6 GG / GY ::: Oprava koroze zadních lemu :::

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

2011-05-08 10:54:26

Ahoj Doris a přátelé. Něco málo jsem četl v článcích co vydala Doris o korozi.

Prosím dali by jste mi přesný návod za 1;2;3;4;5;6 tzn.jaky brusny papir jaky Dinitrol. Koukněte na fotky a zhodnoťte co je třeba s tím udělat.Určitě jste větší profíci než já. Budu to dělat poprvé v životě

Díky za postřehy a nápady... Michal

2011-05-09 22:45:11

Tak nemám 6, nejsou to zadní lemy ale dám sem,(snad to vadit nebude) to co právě řeším já.Postup je asi stejný jen po očištění,odrezovači a akrylovém plniči použiješ místo nepřelakovatelného přelakovatelný nástřik a pak vrchní barvu. Já poněvadž dělám spodek tak to stříkám jen asfaltovým nepřelakovatelným sprejem.Používám výrobky Motip.

Pro mě je šokující jak vypadá spodek 9 letého auta ten pozink prostě chybí...

2011-05-26 22:00:43

Ahoj. Zrovna jsem dokončil opravu stejnou jaká tě čeká. Já jsem to vyřešil celkem jednoduše, snad mi ta ochrana dlouho vydrží.

Za prvé si kup určitě nové podběhy, protože ty koberce co tam dali jsou děsné. Jen to drží vlhkost a bordel.

Šikmoocí museli být zhulení jak to navrhovali. Kup si plastové na M6, stály mě dohromady asi 600,-. Seženeš je třeba v Elitu.

Sice jsem na to čekal asi měsíc, ale určitě se to vyplatí. Na to dám krk. Jak sundáš ty koberce, tak vše kde je rez pořádně vybrus brusným papírem a ocel kartáčem. Díry, jestli se ti pod těmi koberci objeví, oprav dvousložkovým tmelem Polyfiber (je dobrý, chytne i na plast). Celý podběh vč lemu přetři stabilizátorem koroze (je jich plno třeba v OBI). Pak jsem to celé přestříkal antikorozivním nátěrem trvale pružným. Ty plastové podběhy překrávají lemy, takže pokud je pořádně vybrousíš natřeš a nejlepe ještě ošetříš pružným tmelem (použil jsem tmel na střechy, který je na širokou škálu materiálů a má dobrou odolnost), tak si myslím že to bude ok. Dnes jsem ještě tím tmelem utěsnil spáru mezi plastovým podběhem a lemem, takže se tam nedostane voda jak budeš mít auto vabkou . Trvalo mi to asi tři dny ta oprava. Barvy celkem dlouho schly. Hlavně ten stabilizátor rzi.

Good Luck

2011-05-27 16:24:42

jsou to tyto? http://www.autokelly.cz/C...og.aspx#CT=5|PDID=1950322

dik za odpoved a nemel bys nejaka fota tve prace?pripadne jak vypada prekryti toho plastu lemem?

a jaky presne pripravky si pouzil?dikes

2011-05-27 21:12:56

jj to je ono. možná v kelly je budou mít rychleji. vidím, že je mají skladem. já dostal jeden trochu zmačkaný, ale dá se v pohodě nahřát nad plynem a vyrovnat. je to pružný plast.

jinak ten plastový podběh překrývá karoserii zvenku, takže je kryta hrana podběhu karoserie.

fotky tu hodím a ty názvy přípravků taky .... měj se.

2011-06-06 14:46:11

mozno to bude ako z scifi, ale ma napadla myslienka, kedze mam jeden lem zboku chyteny pod lakom asi taky pasik 7cm a nechce sa mi dat auto klampiarovi a lakernikovi, ze by som tam dal ten pripravok proti rezivosti, nejaky rezistop ci ako sa to vola...a ze by som ho tam vstrekol injekcnou striekackou...a tym neporusim lak, mne to tam esteticky nevadi.. pojde to, ci ani nahodou?

2011-06-08 20:13:48

to otava5:

Tak seznam přípravků co jsem použil:

Rust-Oleum Penetrator - stabilizátor rzi

Soudal Anti Gravel - pužný nátěr ve sprayi na podběh. nad kobercem jsem měl podběh v pohodě bez rzi, tak jsem to tam pořádně vystříkal. sníží to i trochu hluk.

Poly Kar ML - spray na dutiny.

Polyfiber od Soudalu - dvousložkový tmel. super věcička. měl jsem v podběhu směrem k prahu dvě dirky a

dokonale to zalepil. sedí i na plastu. díru jsem překryl pružným plastem, třeba z víčka od ramy to je jedno a zatmelil, vybrousil, přestříkal tím pružným nátěrem. není šance aby tam něco vlezlo Pod tím kobercem v rozích a na hraně lemu je to tragédie. musí jít pryč, drží se tam jen bordel a vlhkost.

Koupil jsem i Motip Primer základní barvu,ale tu jsem nepoužil. Zvolil jsem ten penetrátor.

Soudal under body - na podvozek, stříbřenka nebo jiná barva odolávající vysokým teplotám na třmeny, výfuk ...

ale tam jsem se ještě nedostal, není čas.

Jinak ten tmel jsem dal mezi lem karoserie a podběh plastový a vyhladil mýdlovou vodou. Ale pokud máš možnost tak asi bych použil jiný pružný tmel, který chytne jak na plast tak na kov. Ten střešní dlouho schne.

good luck

2011-06-08 21:40:09

2011-06-08 21:54:59

děkujeme a nějake foto by nebylo ?

2011-06-08 23:12:04

Tak přidávám i já něco ohledně lemů. Staré vyřezané, nové lemy nasazené, obroušena koroze v podbězích, natřeno základovou barvou + gumoasfaltem + vystříkané dutiny. Koberec v podbězích zůstal, plastový od Autokelly vypadal všelijak, po zahřátí se mu moc nechtělo a když se nakonec nasadil, tak překrytá hrana lemů nevypadala pěkně. Stejně, osobně si myslím, že přes gumoasfalt vlhkost nepůjde. Více na fotkách.

2011-06-10 20:33:55

ahoj. taky zajímavý systém opravy. já mám mazdu v černé barvě, takže ten plast se na karoserii ztratí. navíc pokud ho vyhladíš tmelem,

tak nepůjde vidět. tmel seženeš i přetíratelný barvou. tomu koberci nevěřím. vím co mi to udělalo v podběhu dole kde se stýká s prahem.

jedna strana ok na druhé straně jsem měl už 2 díry. v zimě se tam drží sníh,pořád je tam mokro. po tom plastu voda hned zteče a je sucho.

fakt nechápu proč ten zadní podběh neudělali jako u předního kola s plastem.

2011-08-19 13:28:54

Ahoj,

pozri sa na moje úpravy spodku -gabrielm6-, už neviem v akej sekcii som to pisal-fotil, a aj uvadzal chemiu čo som použival. -dinitrol- je fakt fajn.

2011-08-19 22:00:32

K naší dlouholeté diskuzi o korozi vozů Mazda a jako jejich majitel

musim Vás seznámit s tímto:

Dle výrobce vozy Mazda jsou ve výrobě takto zhotoveny.

1.nanesen zinkový fosfát na skelet karoserie-ponořením a vytvořením oxidační vrstvy-tzn. pasivaci

2,základový nátěr dále vzniká ponořením v elektrolytické lázni

na povrch - zvenčí horních dílů plnič ,zákl.nástřik a vrchní lak / metal, nebo klasika /

Co mohu k tomu dodat- obdobný způsob byl prováděn již u vozů v cca od r.1975-80

u Škodovky již od vozů 105-120. V současnosti se používá ve výrobě pozinkované plechy

na karoserie již z produkce železáren - tzn. že pod lis jdou již pozinkované plechy - dodané

od ocelářů.Tak pro majitele vzniká u Mazdiček - chce-li ji míti déle nebo ji koupí ojetou

problém , který musí řešit a to-je ochrana hlavně spodních částí kar. proti korozi.

Dobře a podrobně toto popsala Doris včetně materiálů. Tzn. nástřik spodku a dutin - prodlouží

to žívotnost spodku a lemů kar.Při prohlídce nových vozů Mazda je na první pohled patrno,

že ochrana spodků karoserii je zanedbaná a není zde ochraný plast nebo jiný nástřik

proti otěru a korozi.A tak neváhat a provést i u nového vozu! Koberec v zadním podběhu

je hlavně proti hluku i proti otěru posypov. mat. ze silnice. Májí jej i jiné značky na. př.Toyota.

a tolik zde nekorodují/ v zad. podbězích./ Smutně musím konstatovat,že ve výše uvedeném

se kvalitou ochrany proti korozi dostala Mazda na né dobré místo mezi výrobci aut.

V testech spolehlivosti, je umístění vozů této značky na vedoucích místech. Zde je však

najeto 100 tisíc km. během cca 2,roků a tak se koroze kar. neprojeví- popř. velmi málo.

A tak mazďáci - nešetřete na nástřiku spodku a dutin a pravidelně toto kontrolujte

v místech ostřiku. Přeji mnoho radosti z vašich vozů . M.

2011-08-20 10:18:37

Skyactive - Rez.

2011-08-20 15:20:23

A nevíte o někom šikovným, myslím ověřeným v Plzni? Na nástřik podvozku + dutin

2011-08-20 15:26:57

Mám osobní zkušenost s autolakovnou v Nezvěsticích. Nevím jestli dělají i dutiny, mě dělali karosářskou práci + nástřik a práci odvedli dobrou a cena byla taky slušná. Jinak reference u mě v okolí byly také dobré. Určitě si tam zavolej. http://www.autolakovna.cz/

2011-08-20 18:01:50

OK, díky. A co Aspekta Plzeň? Máte někdo zkušenosti, který se týkají tohoto? A nepřijdu náhodou o 12-ti letou záruku, pokud si to nechám udělat jinde, než v autorizáku?

doris  
Doris
2011-08-20 20:52:01

No, de facto je to možné, protože cokoliv si necháš udělat jinde než v autorizáku, může přinést problém s uznáním záruky. Může se stát, že Ti to někde začne reznout a v tu chvíli to už autorizák neuzná. Na druhou stranu, lepší je tohle svěřit specialistům, co se antikorozní ochranou zabývají primárně.

Já mám k tomu podmínky a veškerou chemii, tak si vše dělám sama.Vystříkání dutin je jednoduché, tam se snad nedá nic pokazit, stačí použít vzlínavý vosk - osobní zkušenost mám s Dinitrolem ML, je výborný a dobře s s ním pracuje. Na komplet všechny dutiny mi bohatě vystačil jeden spray za zhruba 150,-. Do prahů se dostaneš snadno, stačí vyloupnout ty plastové kryty, co jsou nahoře. Přes otvory se krásně dostaneš pomocí hadičky hluboko dovnitř. K zadním lemům je nejlepší přístup po demontování tapecu z kufru, taky to jde dobře, skoro vše drží jen plastové zácvaky. Dveře jsem řešila tak, že jsem po otevření oken nastříkala na vodící lišty silikonový olej, ten je jednak promazal a zajistil hladký posun skel (méně trpí motorky a skla nepřimrzají) a zbytek oleje, co stékl dolů, se teplem rozprostřel a zakonzervoval vnitní dutiny dveří. V létě vždy vzlíná a jeho zbytky se dostávají ven přes otvory v dolní části dveří. Nikdy tyto otvory nezalepí narozdíl od některých přípravků pro ošetření dutin, jež mají hustou konzistenci (např. Motip).

2011-08-20 23:51:53

Ano. Mohu potvrdit co zde píše Doris. Na dutiny u M 3 a M 6 i M 5

plně dostačuje jeden prey od Dinitrolu. Na plastovou trubičku

která je součástí ventilku jsem nasadil cca 50 cm dlouhou

hadičku z PVC tu jsem na konci zaslepil - zatavil plamínkem /od zapalovače

a jehlou - silnější po obvodu v hadičce udělal 4x 2 otvory cca po 90 stupních.

Průměr hadičky je zhruba stejný jako u vývodu z orig. spreje.

Do prahů se dostanete tak jak popisuje Doris-t j. opatrně

vyjmou plastové kryty prahů,do sloupků - vyšroubovat jeden šroub od U profilu

zámku, do předního sloupku vyšroubovat šroub zarážky otevírání dveří/ ! přidržet je ať se Vám nepoškodí

při velkém úhlu otevření / Kapoty - jsou zde otvory u M6 zaslepeny plast. zaslepkami -dosáhnete z nich

do všech míst. Při aplikaci vosku - stlačit ventil a táhout hadičku ven rychl. cca za 4 vteř.! nevytahovat

ven z dutiny při stlačeném ventilku speje- můžete si postříkat čalounění!

Vosk mírně vytéká ze spodních částí vozu - dát si zde něco na podlahu nebo zem/ papír , roztř. tašku z plastu

a pod.Při aplikaci v kapotách zakrýt prostor motoru a kufru. Po provedení nástřiku provést kontrolu/pohledovou/

otvorů prahů - Dinitrol je řídký a nezanese je- ale pro jistotu.Dveře možno vystříkat otvory pro odtok vody-hadička projde./ U starších vozů / 5 a více roků i zde to má význam- na protikorozní opatř,/

Některé značkové servisy provádějí nástřiky spodků, ale o dutinách si nejsem tak jist.

Material na nástřik spodku a dutin- prodejce najdete po zadaní výrobního názvu - posílají na dobírku.

Po provedeném ošetření/ nemáte-li garáž / tak za suchého počasí a tepla nad 20 st. C.

bude pár hodin - někdy i dnů to trochu zapáchat- dá se to vydr. Horší jsou však bolavá záda a tak na ně !

A na konec povzdech- toto měl řešit výrobce a né uživatel- majitel jak nového vozu tak staršího.

Věřím, že někteří prodejci jsou schopni toto provést za úplatu před prodejem vozu zákazníkovi,

ale zase to souvisí s kvalitou a pečlivostí pracovníků servisu./ né dobré provedení zde bylo diskutováno /

Zdravím všechny M

2011-08-21 08:59:12

A přesto všechno je to marný boj

Jen poznámku k tomu "utěsnění" plastového nadkolí nějakým tmelem: je to samozřejmě neřešitelný nesmysl a navíc, pokud by s to přeci jen nějak podařilo, tak to situaci jen zhorší, protože voda se nad nadkolí stejně dostaně a nebude prostor dobře větraný přirozeným prouděním vzduchu.

A co se týká výměny lemů a jejich náhradou za jiný kus, pak problém většinou nastává v místech, kde se vařilo. Jakkoliv provedený svar pomocí TIG, MIG a jiných technologií je stejně více náchylný na korozi, byť vařeno pod ochrannou argonem či CO a pod. Bohužel zkušenost.

Proto, jestli se na svém autě něčeho bojím, jak čert kříže, je to, aby se nemuselo nic vařit. Pak to je většinou rychlý konec. A borci, co vyvařují kastle autogenem, tak ty by měli hned pozavírat To je nejhorší, co může být, protože k již tak náchylnému materiálu, jakoje železe, valí navíc oxidanty...

Jinak bych se vyhýbal i mýty rozšířeným pověrám o tom, že dobře konzervuje i vyjetý olej No, to tedy jo. Hlavně, když je plný síry a jiných kyslých zplodin po jeho degradaci v motoru


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7