Fórum - Téma


Oprava alu diskov


Fórum Technický koutek Oprava alu diskov




2011-10-30 00:47:41

Na mojej M6 z rv 04 mam klasicke strieborne disky, kde povrchovy lak zacina odpadavat a hlinik korodovat/oxidovat. Kedze teraz ich mam zhodene(stale na pneu) tak by som rad nieco s tym spravil.

Poradite nejaky postup na opravu korozie/oxidacie?

Po oprave, co na to nastriekat, aby sa to "zakonzervovalo" ?

Co pouzit na vrchnu vrstvu? Chcel by som matnu ciernu .

Samozrejme su firmy, ktore sa specializuju na opravy. No pre financie chcem to spravit svojpomocne.

2011-10-30 13:31:26

Disky kol z lehkých slitin jsou obvykle lakované práškovou technologií comaxit, t.zn. nastříkáním práškové barvy a poté vypálení v peci. Toto si doma dovolit nemůžete, protože barva se nanáší speciální pistolí, která má jiný elektrický náboj než ráfek kola a proto na něm barva drží a po vypálení v peci se rozlije a je chromově lesklá. Předtím se odstraňuje starý popraskaný lak v lázni koncentrované H2SO4 a pak neutralizované. Já jsem opravoval ráfky po domácku takto. Starý lak jsem odstranil nitro ředidlem a pak jsem leštil leštící pastou na hliník tak, že jsem si na motorek výkonu cca 250W přidělal filcový kotouček a leštil a leštil. Zbytky černého leštidla (špína z hliníku) jsem omýval petrolejem. Je to děsná práce, ale jde to. Po vyleštění jsem dokonale disk odmastil a nastříkal bezbarvým lakem ve spreji asi 3 vrstvy. Zatím po 6 letech provozu včetně zimního je to dobré. Pokud by jste chtěl použít odstraňovač starých nátěrů tak potom bezvadně a několikrát odmastit, protože v odstraňovači je parafin jako jedna ze složek. Proto firmy zabývající se comaxitováním odstraňují v H2SO4. Viděl jsem ve firmě kde comaxitují ráfek kde lak odstraňovali odstraňovačem nátěrů a po nástřiku práškové barvy a vypálení byl ráfek ve finální podobě jak houba, zkrátka naprosto k nepotřebě. Proto velice dokonale odmastit. Neodmašťovat alkalickými látkami které velice rychle reagují s hliníkem a doslova jej vyžírají. Ořeji hezký den Jarda

2011-10-30 13:34:40

Vdaka za odpoved, zacinam setrit

2011-10-30 13:35:22

Jo ještě jsem zapoměl. Na filcový kotouček použijte leštící pastu na hliník. Jsou různé hrubosti a jsou různé barvy (zelená a bílá, bílá je jemná). Prostě roztočený kotouček protočíte v leštící pastě a pak leštíte a leštíte.

2011-10-30 16:03:59

já nechal disky opískovat a ma to práškový lak jeden disk 150kč +dph to mi za to nestojí abych se s tím babral doma nechávám tak dělat i víka hlav 50kč za kus

2011-10-30 17:00:30

No mne ponukli za renovaciu 4500Kc a to sa cena este moze menit Tusim niekde ako su Konice na Hane.

To 150Kc/ disk = pieskovanie + lak ?

2011-10-30 19:14:35

jj pískování + lak jaká barva už je jedno to cenu nezmění

2011-10-30 19:48:25

Záleží jaký chceš povrch. Po pískování je povrch důlkovaný a lak to nesrovná aby to bylo jako zrcadlo. Určitě Ti poradí a ukážou jaký povrch je po pískování. Jinak ceny které uvedu jsou přibližné, protože je to už několik roků co jsem toto řešil. Zbavení starého laku v H2SO4 provádí u nás na př. GEAM Dolní Rožínka za cenu cca 50 Kč/disk, Nastříkání comaxitem nějaká firma u nás v Brně Medlánkách cca 350Kč/disk. Nevím jestli ses nepopletl o jeden řád. Je to jako chromované a ideálně rovné. Já jsem se s tím prznil doma jak jsem již psal. Na diskách mám hodně široký límec střed je "pavučina". Čelo a límec vyleštěné na vysoký lesk a boky pavučiny černé.

2011-10-30 20:45:34

Disky mam tieto a chcel by som ich matne cierne

http://www.mazdashop.cz/f...ite-kolo-16-design-21.jpg

V cene som sa isto nepoplietol. Ved prave ta ma prijmela k tomu, aby som sem napisal...

Ak vyjde do 500Kc kompletne disk, tak to hned beriem. Robim v Olomouci, tak do Brna to mam na skok

2011-10-31 09:55:17

Za tu cenu co Ti řekli by jsi měl nové. Nevýhoda je že si musíš zajistit odstranění comaxitu a dovézt do Medlánek kola bez nátěru. To odstranění jak jsem uvedl dělají v GEAM Dolní Rožínka, což je směr na Žďár nad Sázavou cca 35 km od Brna právě ze směru od Medlánek, což je okrajová čtvrť Brna směrem na Kuřim. Jak jsem již psal, ceny jsou tak před 5-6 lety. čau

2011-10-31 10:08:21

Ještě se vracím z důvodu, že jsem našel i v Olomouci firmy která lakují práškovými barvami abys nemusel jezdit tak daleko. Když si zadáš na seznamu na netu práškové barvy, Olomoucký kraj tak se Ti vygenerují dvě firmy které jsou na území Olomouckého kraje. S tím odlakováním v kyselině sírové to už je problem a já jsem na to přišel náhodou, protože v tom GEAM pomocí kyseliny upravují uranovou rudu a odlakování dělají také. Až budeš hotov tak dej správu jak jsi byl spokojen. Podle fotografie nemůžu s jistotou posoudit jestli Tvoje disky jsou lakovány práškovou barvou, ale zdá se mi že s největší pravděpodobností ano a většinou se to jinak nedělá, protože prášková barva je chemicky odolnější a vypaluje se za dost vysokých teplot (cca250 st.).

2011-10-31 13:52:38

Mozno blba otazka, aky je rozdiel v kvalite a v cene v odstranovani laku s H2SO4 a pieskovanim?

Po pieskovani povrch bude hrbolaty a na to pojde comaxit, pre vonkajsie pouzitie.

Na comaxit sa dava este nejaky nater alebo uz priamo ten bmusi byt v ziadanej farbe?

2011-10-31 15:26:48

Myslím že to přijde tak nastejno, ale kyselinou je povrch hladký. Cenově to bude asi stejné. Comaxit je finální úprava a na to se nic nedává. Práškové barvy jsou na bázi epoxidů nebo epoxyesterů s kovovým pigmentem. Je to barva trvanlivá, ale samozřejmě jak drží záleží na úpravě podkladu a potom na podmínkách použití. Odolává dobře i otěru. Samozřejmě když najedeš na obrubník tak se poškrábe. Takže po nástřiku comaxitem je povrch lesklý a hladký se vzhledem jako chrom. Tak jak jsi měl svoje disky když byly nové. I matový povrch by měl mít hladký podklad, protože i na matovém povrchu je dobře vidět hrubosti a nerovnosti. Ve firmě kde stříkají comaxit Ti určitě řeknou podle Tvého požadavku jak disky připravit a možná to i dělají. Nitroředidlem se comaxit odstraňuje velice těžko a musí se to spíš oškrabávat. Tak jsem to dělal já a musel to pak leštit aby tam nebyly škrábance.

2011-11-01 17:51:06

Dnes som dostal email od jednej spolocnosti z Opavska. No vyzera to tak, ze tam zajdem. Robia s comaxitom.

Tryskání a lakování hliníkových disků provádíme, cena je cca 250,- až 360,- Kč podle velikosti a stavu disků.

Pokud je materiál disků porézní, mohou se někdy po nalakování a následném vypálení barvy objevit na výsledném laku drobné bublinky.

2011-11-01 20:21:35

Jo ta cena je dobrá ! Dej mi potom vědět jaký je povrch (do budoucna se tato informace hodí). Já mam raději disky hladké a lesklé poněvadž se lepší udržují a nedrží se v nich tak prach ze silnice a z brzd. Osobně si myslím že tryskáním je povrch dost hrubý a barva to nespraví, ale mohu se mýlit. Každopádně mě to zajímá. Čau Jara

2011-11-01 20:37:12

psal jsem o pískování ale v podstatě jde spíš o brokování ocelovýma kuličkama takže povrch je podstatně hladší jak při pískování a nějaké jemné nerovnosti srovná práškový lak který se dělá v podstatně silnější vrstvě než akrylát a pokud by se ti to pořád nelíbilo i komaxit se dá rozleštit


Odpovědět