Fórum - Téma


Oprava a uprava Klimy


Fórum Návody Oprava a uprava Klimy



1  2

2008-06-30 08:22:30

Je tu leto, tak proc nepouzivat klimu kdyz ji mame v aute? Bohuzel na 12 roku starem aute uz nemusi pracovat jak ma...Nejcastej ujde chladivo, pak chladi mizerne, nebo nesepne vubec.

Zavad je spousta, nebudu je rozepisovat. Pokud vam ovsem klima funguje, muzete mit problem jako sem mel donedavna ja -klima sice

jede, ale smrdii nebo nechladi dostatecne.

Me klima po zapnuti fungovala pouze pokud jsem jel nad 40km/h, pokud jsem stal nekde v kolone, jela mizerne a po jejim vypnuti vychazelo z ofuků dusive zapachani a vlhky vzduch natolik, ze se i orosilo predni sklo.

Kdyz se podivate na fotky, duvody sou jasne. Jelikoz nase mazdy 626 GE stejne jako mnohe jine naseho rocniku nemaji z nejakeho duvodu kabinove filtry (uplna hovadina), veskery bordel ktery ventilator topeni nasava se zastavuje na prvni prekazce, kterou je v nasem pripade vymenik klimy ktery je hned u ventilatoru topeni.

Tento binec se nalepeny mezi zebry tohoto vymeniku chova jako neprodyšná houba, ktera se v momente sepnuti klimy nasaje vodou ktera se zde kondenzuje ve velkem mnozstvi.Tato voda pri spravne funkci steka dolu do plastoveho deklu topeni, kde je dirou odvedana k motorovemu prostoru kde odkapava pod auto.

Tato jimka je ovsem taky ucpana vsim co auto poslednich 12 roku dychalo takze se tu tvori jezirko kde listy, prach a kdovi co vsechno dela prekazku v odtoku vody.

Reseni je jenom jedno -je potreba vse rozdelat a mechanicky ocistit, zadny sprej tohle sam o sobe nevycisti, potreba je jemny ocelovy kartac, nejaky ten zahnuty stetec, vysavac a stlaceny vzduch v ofukovaci pistoli.

Rozdelani spodniho deklu je vcelku hnusna prace kde se hodi zrcatko a nejlepsi by bylo kdyby lidska ruka mela aspon 3 lokty aby se mohla vytocit do nemozneho uhlu pod palubovkou:o)

Vse je potreba vysat, vycisit, vyskrabat, profouknout a nakonec vystrikat desimfekcnim sprejem na klimy.

Posledni veci teto primarni opravy je vycisteni chladice klimy za naraznikem -ma pozohybane zebra ktere je potreba narovnat a mezi nimi nejruznejsi bordel v podobe hmyzu, kaminku, a kdovi ceho vseho -vsechno jde dole jemnym ocelakem a vodnim wapem s rotacnim nadstavcem.

Klimu jsem nechal doplnit cca 1100,-kc a sprej vyjde cca do 500kc.

Fotky mluvi za vse:

2008-06-30 08:25:05

Dalsi veci je to, ze v pripade zapnute klimy stojime treba v kolonach jsem vymyslel par vychytavek jak klime pomoct.

V techto pracovnich podminakch totiz spina podle potreby ventilator sahary chladice motoru -ten ale pokud sepne v momente kdy se zrovna rozjizdiite, je to jako by auto melo razem ujite vsechny 4 kola a nemozete se zozjet -je to tim ze ventilator na volnobeh maximalne zatizi alternator ktery motor v tento moment rozbehu poradne udusi.

Je lepsi pokud takto popojizdite nechat pridavnym vypinacem trvale sepnute rele ktere ventilator ovlada. Tim predejdete dusivemu rozbehu, a hlavne klima jede o NESROVNANI lip nez kdyz se ventilator sepne jenom obcas.V 32 stupnovych vedrech tuhle upravu za volantem opravdu pocitite.

K tomu jsem jeste pridal izolaci hlinikovych trubek klimy v motorovem prostoru vcetne tepelne izolace filtru chladiva.Dalsi citelne zlepseni chladiciho vykonu kdy se trubky o teplote neco malo nad nolou uz neohrivaji v motorovem prostoru kde je kolem 80-90 stupnu.

posledni vychytavkou je vzduchova fixace chladice motoru k chladici klimy -kvuli tomu, aby sepnuty ventilator tahal co nejvic vzduchu prez klimovy chladic a neprisaval vzduch velkyma sparama ktere mezi temato chladicema jsou.

Tyto vsechny upravy vyjdo do 100kc plus prace a rozdil je VIC NEZ ZNATELNY.

Takze horku zdar:)

2008-07-01 11:39:02

No ja som si na mojom BAcku dal napustit klimu. No par dni mi bolo v aute fajn.Ale potom prestala.cim to moze byt??? niekde unikala? odondil sa kompresorik:??? neviem poradte...... zacina byt poriadne leto tak ne za sa tam uvarim...

2008-07-02 09:24:43

Venito: Díky za cenné rady, určitě něco z toho provedu. jak říkáš v kolonách mi klima moc nechladila - nechci říkat že vůbec, ale moc ne, tak jsem držel vždy otáčky tak na 1500 - 2000ot a pak chladila víc. Jinak opravdu nejlíp chladí když auto jede. Spíš mi nejde do hlavy jedna věc - loni v létě jsem si nechával kontrolovat, čistit a znovu napustit klimu, dělají na ní nějakou tlakovou zkoušku či co a říkali, že na tak starý auto klimu v takhle dobrém stavu ještě neviděli. A před 14 dny najednou nic - klima prostě nechladí. čerpadlo běží, ale nechladí - je možné že by z ničeho nic ušla? Nikde žádná trubička nebo hadička není prasklá prostě nic. tak nevím.

2008-07-02 09:33:46

diakon:čerpadlo ti neběží, vždyt sem ti jasně řekl, že ti nespíná spojka.

2008-07-02 09:35:30

Tak sorry tak to jsem blbě rozumněl, já slyšel, že běží

2008-07-02 09:42:56

venito: všechny rady bomba, jenom bych do chladiče určitě nešel s rotační tryskou vabky neb sem si už jeden chladič takto zkurvil, když už myji chladič a motorový prostor tak zásadně bez rotačního nástavce. A domotorovýho prostoru bych asi měl strach dát bublinkovou fólii, když už, tak bych trochu zainvestoval a koupil izolační pěnu kaiman flex. Naštěstí izolování sušáku řešit nemusím, neb ho mám před chladičema a spínání vrtule ani neovlivním, mám ho přez viskospojku

2008-07-02 09:51:46

diakon:čoveče, nožičky sem tam nikde neviděl, takže určitě neběží

2008-07-16 10:13:45

S wapem na chladic samozrejme s citem, vim jak dokaze pozohybat zebrovani:o) ted jsem si zase uzil parne dny za volantem a nemuzu si ji vynachvalit, ikdyz porad je citit ze v kolonach chladi hur nez za jizdy, ale rozdil je proti originalu podstatne mensi

2008-08-02 09:33:22

Včera jsem taky měl rozebraný chladič klimy,co tam bylo za bordel mazec.Vůbec to nefoukalo a smrdělo tak sem to rozebral a našel tak dvě hrsti listí a kdo ví ještě čeho.cladič sem vyčistil pod tekoucí vodou nechal vysušit a paráda vzduch je čistý akorát musím nechat naplnit klimu všechna utekla jak sem chladič demontoval.stejně sem potřeboval novou nápln takže v klidku

2008-08-02 11:34:23

no cistit chladice mimo auto je celkem extrem protoze ti patrne nebude tesnit misto ktere si rozpojoval.....tesnici krouzek je za svych 14 let existence sednuty a pohyb s nim bude dusledek netesnosti....vsak to v servisu poznaji:)

Jinak verim ze takovy proplach je ucinnejsi nez to co sem delal ja jenom vzduchem ...a desimfekcni sprej neni od toho aby to zbavil bordelu.... dej sem nejake fota jestly mas:)

2008-08-02 11:42:31

Skoda foto nemám,ale vůbec se nebojím kroužků hned sem je vyměnil nedělal jsem to poprvé jsem totiž automechanik takže vím co s tím můžu dělat A nemám auto staré 14 let

2008-08-02 11:44:08

V pondělí si jdu naplnit klimu,první udělám test těsnosti s barvou takže jestli nebude těsnit tak to uvidím

2008-08-03 12:50:41

tak to je pak ok kdyz vis co delas:)

2008-08-15 08:26:01

Tak čerpadlo ani bežet nemohlo, protože někdo prorazil klíčem hadici, nápnň ušla a jak se zkoušela klima tak se zadřelo čerpadlo. Takže výsledek - nové čerpadlo. BEZVA

2008-08-15 12:00:48

pockej, ale bez media neni tlak a cidlo tlaku timpadem klimu nespusti, jaktoze ti to jelo i nasucho? kdybys chtel kompresor, mel bych tip na jednoho hošana jestli ho jeste ma, kdysi sem do sveho schanel spojku

2008-08-15 12:29:21

Venito: Protože to někdo zkoušel bez nápně jestli běží čerpadlo, tak odpojil na čerpadle to čidlo na tlak nebo co to tam je. Kompresor snad seženu a vyměním dneska, ale kdyžtak se ozvu. Díky.

2008-08-18 09:59:57

Nový poznatek: Kompresor se nám zdál nepoškozený, a nevěděli jsme kudy klima utíká (neměli jsme UVčko) tak jsme do klimy pustili normál vzduch z kompresoru a klima foukala přes takový ventilek na kompresoru (i při strašně malém tlaku přes to foukala), vyměnili jsme ten ventilek a už to nefouká, tak myslím, že je to zdárně opraveno, ale ještě jsem nebyl plnit, tak nevím. Jinak neví někdo co to je za ventilek? Dle mě se jedná o nějaký přetlakový ventil, který jsem měl proražený nebo tak něco.

2008-08-18 12:42:01

vidis, ani te to moc nestalo:)

marne se snazim spomenout co tam je za ventilek.... nejak nevim k cemu by tam byl a kde bych ho na kompresoru mel hledat

2008-08-18 13:49:43

Když se podíváš zespodu na auto - stojím proti předku auta, tak je vlevo kompresor klimy a na jeho pravé části je takový kousek na myslím 14ku klíč, přijde mi, že je to nějaký přetlakový ventil nebo tak něco jelikož mi přijde, že je v něm nějaká pružinka či co, která při přetlaku pustí vše tudy než aby ti někde ruply trubky. A mě to tudy ucházeli už při natlačení 0,1 baru do systému klimatizace. po výměně při natlačení asi 1 baru tudy nic nefoukalo, tak nevím. Snad se v týdnu dostanu na naplnění a uvidíme.


Odpovědět

1  2