Fórum - Téma


Olejový filtr, olej - GH - vše zde


Fórum 6 GH Olejový filtr, olej - GH - vše zde

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu


1  2

2014-01-18 12:44:27

vitus: odpovídal jsem "generatorovi" a ten uváděl jediný : http://www.oleje-cz.cz/ma...elia-dpf-5w-30-5l-13.html

2014-01-20 07:22:56

luboš.h:

Díky za reakci. Už mám nakoupeno. Čekám, až bude tepleji a vyměním. Jenom laboruju jak pod to vlezu. Možná raději koupím nějaké nájezdy.

2014-02-09 13:20:41

Ave,

mě zajímá výpustný šroub oleje. Protože jsem jej ještě nevyndal tak nevím jak je těsněný, jakou má velikost závit atd., a co si mám sehnat při výměně oleje (jednorázové díly, hlavně mi nepište olej ). Potřeboval bych vědět, jestli si mám koupit měděnou podložku, jakou velikost případně jiný typ těsnění.

Myslím, že každý kdo si olej už vyměnil bude vědět co a jak. Z toho co jsem našel na fóru si myslím, že nebude potřeba šroub přetěsňovat, ale chci být pro jistotu připraven.

Jde o motor 2.2 120kW.

2014-02-09 14:32:50

Podložku bych neřešil. Na Lantře jsem jí měnil asi jenom dvakrát a to jenom proforma, protože to nikdy nekapalo. Najeto 260.000 :) Byla měděná.

2014-02-24 10:18:25

Podle elektronické servisní knížky mám najeto už více než 20.000 Km od poslední výměny.

Olej i filtry mám připravené, nechci nějak moc přejíždět, ale zaráží mně, že nikd enic nebliká. Měla by začít přeci blikat kontrolka DPF a nic. :)

Opravdu to začně blikat po 20000km? Nebo ještě později? Nebo to začne blikat, když ta kvalita oleje nějak "klesne"?

Mylsle jsem, že tam je jenom hloupé počítadlo co DPF kontrolku rozbliká přesně po ujetí od poslední výměny/resetu.

2014-03-10 11:09:24

V sobotu 8.3. jsem měnil prvně olej.

Když jsem sundal tu malou izolaci na spodku olejové vany, tak jsem si všimnul, že je ze strany opatlaná (ta vana) něčím černým. Nevím jestli to prosakuje olej, nebo to je vazelína.

Na krytu motoru je v tom místě jenom trošku mastný flek. Nejsou vidět kapky, ale spíš "krápníky". Na omak je to jako vazelína. Tak nevím, jestli to je namazáno ze servisu, nebo jde o průsak oleje+bordel a když to vyloženě neteče, tak jestli to řešit.

Zkušenější můžete prosím identifikovat co to tam z boku je?

Je to na této fotce:

https://plus.google.com/p...oid=117098324957732288850

Děkuji

Pro amatéry jako já, přikládám pár fotek:

https://plus.google.com/p...lbums/5989098384657198529

Šroub na výpusť je ten velký černý 2. fotka nahoře (trochu v levo od středu.

Překvápko bylo, že po vyšroubování to stříká docela hodně horizontálně směrem pod auto. Takže připravený záchytný prostředek byl na nevhodném místě :) Příště si na to dám už pozor a posunu ho nejdřív hezky do zadu.

2016-05-06 16:59:04

Pánové, profíci mám na Vás dotaz. Podle papírů a i zde na fóru jsem se dočetl, že doporučený olej do Mazdy 6 2009 2,2 120Kw je 5w30.. Tak nejak se posrala hochum z eshopu objednávka a místo tohodle mi poslali 2x tak dražší 0w30.

Teď tedy k dotazu.. Co se "Drobkovi" stane, když mu dám tuhle dobrotu? Je to pro něj lepší, nebo se odebere do věčných lovišť? Díky za odpověď...

2016-05-06 21:49:44

meteleskum: To co popisuješ je nižší viskozita - ten olej je řidší. Mnohem důležitější je specifikace. Výrobce nařizuje specifikaci podle ACEA C1 - což je olej s nízkým obsahem síry a popela. Je to hlavně z důvodu DPF filtru. Mám ten samý motor co ty a po delším hledání a pročítání různých informací (často dost protichůdných) jsem vyhodnotil radu od inženýrů z Mazdy asi jako nejvěrohodnější.

Z toho co jsi napsal se Ti nedá nijak poradit, neuvádíš výrobce a další parametry oleje.

2016-05-06 21:53:40

afiala: je to přesně Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, 5 l. Není problém ho vrátit a vzít si jinej. Jen mi jde o to, abych zbytecne "neblaznil" kdyz by tenhle nic spatného motoru neudělal. Pokud udělal tak mi to za to nestojí a půjdu do ověřeného. Máš prosím tě případně typ na výrobce atd. ? Cenu neřeším. Pokud to teda nebude 5000,- ;)4

Díky

2016-05-07 17:19:09

meteleskum: Tak ten olej co chces do motoru dat ma specifikaci ACEA C3. Vyrobce Tveho vozidla narizuje prisnejsi klasifikaci a to C1. Rozdili norem pro jednotlive tridy najdes tady: https://www.oleje.cz/clan...bilovych-motorovych-oleju

Strucne receno, ten Shell obsahuje vice fosforu, popela i siry nez by mel. Dale Ti vyrobce doporucil vsikozitu 5W30, 0W30 by asi nevadila kdybys to tam dal na podzim, v zime bys vyuzil nizsai viskozitu oleje, ale v lete je urcite zbytecne. Maximalni teplotni rozsah je u toho oleje OK.

Od Shellu plni potrebnopu specifikaci tento olej: http://www.shell.com/moto...fessional-af-l-5w-30.html

V CR jsem ho osbne prodavat nevidel.

Je na Tobe zda tam olej das, ja bych to nedelal. Pokud budes dlouhodobe pouzivat olej, ktery nema potrebne technicke vlastnosti, ocekavej problemy. Cemu to v aute bude vadit nejvice Ti nikdo predem nerekne, ale od DPF po vsechny mazane soucasti to muze byt cokoli.

Pokud muzu doporucit, tak tenhle olej prosel uspesne testy v zahranici, pri pristi vymene ho urcite pouziju Liqui Moly TOP TEC 4500: http://www.liqui-moly.de/...ilalang=e&voiladb=web.nsf

Protoze tu vymenu Ti musi provest zdarma dal bych do auta to co tam patri (alespon podle vyrobce).

Carpe diem

2016-05-07 21:00:29

afiala: Děkuji za vyčerpávající odpověď. Poslechnu přesně co říkáš a dám Mazdě ten Liqui Moly. Budu měnit i kapalinu v převodovce, ale tu doporučenou jsem již našel zde na foru. Ještě jednou díky. Vyznám se pořádně v compech. Tohle je pro me kapanek španělská vesnice. Takže ti patří velký dík ;)

2016-05-11 10:22:25

doofer: jo woe harmoniku si vem do hospody,,do auta si kup to co je v odkazu nad :D


Odpovědět

1  2