Fórum - Téma


Olejový filtr, olej - GH - vše zde


Fórum 6 GH Olejový filtr, olej - GH - vše zde

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu


1  2

2013-10-09 13:56:35

Ahoj přátelé, možná trapnej dotaz, ale čeká mě výměna oleje svépomocí. Podle OEM kodu co mám od Mazdy tam má přijít filtr v podobě vložky viz odkaz níže. nehledal jsem fyzicky jak filtr vypadá, ale nějak se mi nezdá, že by se měnila pouze vložka filtru co vypadá jako zmenšený vzduchový filtr (harmonika). Divný je to, že na auto Kelly jsou pod stejným typem motoru i další olejové filtry, které jsou ty klasické nádoby na závitu.

http://www.autokelly.cz/#...8WePfSXoEv+hG+K6kFvKx4/CA==

OEM toho filtru má podle výrobce Mazda být: LF01143029A. Což vám na netu najde právě jen tu vložku.

Díky.

zdar a sílu.

2013-10-09 14:04:10

Vykašli se na auto kelly a najdi si filtr u MANNa

A filtr na olej je železný válec, žádná harmonika

https://www.mann-hummel.c...c%C3%AD%20olej/W%20811~80

Podle auta z profilu 108kW benzín, máš asi tohle, ale najdi si to sám, nevím co máš reálně za auto:

https://www.mann-hummel.c...c%C3%AD%20olej/W%20712~73

2013-10-09 15:09:54

Nejde o Kelly, to byl jen příklad. Psal jsem, že jsem do Googlu zadal OEM číslo dílu filtru, který jsem dostal od Mazdy a dle kodu to prostě neni pevná pixla na závit, ale je to filtrová olejová vložka. viz můj odkaz v prvním příspěvku...

zároveň ale u Kelly na stejný motor auta nabízejí právě standardní filtry včetně MANNu o kterém píšeš.

2013-10-09 15:20:37

Jestli to OEM číslo není nějaké špatné. Koukni na motor a najdi filtr. Očisti a uvidíš co máš.

2013-10-09 17:09:25

... tak otevřu haubnu a čumim hledám a stále dokola a nic nenacházim. asi je to pod nějakym deklem, ale kam dohlídnu krz motor, tak nic. OEM špatný není, viz obrázek v diskusi téma - Předepsané servis úkony podle km

2013-10-10 12:01:37

takže podle všeho je filtr uplně odspodu motoru, musíte sundat dolní plastový dekl. osobně jsem to nezkoumal, ale dle info od člověka co dělá kolem aut, jde opravdu o olejovou filtrovou vložku a ne klasicky plechový.

další věc na kterou si dejte pozor je výměna svíček, nevím jak ostatní, ale u benzínového dvoulitru o výkonu 108/147 je speciální prodloužená svíčka, která je značená pod OEM kodem L3Y118110 (zn. DENSO ITV20) a dle všeho nemá moc alternativ. svíčka se líší délkou závitu, který je včetně zapalovací hlavy cca 3 cm dlouhý, tak bacha.

tak zdarec

2013-10-10 13:38:00

doofer: čuz draku, olejovej filtr je přesně jak píšeš zespoda pod plastovym deklem. Je tam malej deklík (dvířka) , ale tím se tam nedostaneš, musíš sundat komplet celej ten plast (docela vopich), bez zvedáku bych to dělat nechtěl. A pokud se dobře pamatuju, tak jsme skutečně měnili vložku a ne klasickej filtr.

Btw: tos ještě neměnil olej, cos to koupil...? Já měnil hned, ale stejně se podle servisky blížil interval...

svíčky měníš preventivně nebo to dělá neplechu ?

2013-10-10 14:23:42

vitus: čus chlape, dík za popis, chystám se na to o víkendu, tak pak můžu napsat jak to šlo. svíčky by se měly měnit 1x za 120 tkm a já mám za 1 tkm právě 120 najeto. ta svíčka co jsem psal má životnost právě 120 tkm. vyndat jdou v pohodě, to už jsem zkoušel. jinak soráč že jsem nedorazil na "prague unit" ale nějak jsem se zaseknul na chatě a dorazil do práglu až na večer.

ps: dneska si jdu na poštu pro LEDky.... tak se těšim, čéče čekal jsem na ně přes měsíc, asi si rozjel revoluci no a taky jsem koupil ofuky oken a vypadá to moooooc dobře, jen trochu voser je tam dávat, okna mi jezdila nahoru dolu než se vešla mezi gumu a plast, ale už je to v cajku

zdarec palec

2013-10-10 15:56:57

doofer: super, dotlač foto ofuků, jsem zvědavej jak to vypadá ,-)

MAX6  
J.
2013-10-10 23:36:43

Jen pro doplnění:

Záleží na VIN auta jestli má olejovej filtr typu patrona nebo vložka,protože můžete potkat člověka třeba s M6GH 2.5 co má patronu a vedle něj bude stát ta samá M6GH 2.5 s vložkou. Pokaždý se nachází vpředu dole jak u benzínu tak u nafty (stejně jako u M6 GG/GY). Vyjímku dělá pouze určitý typ dieselů kde se nachází na zadní straně motoru směrem k přepážce kabiny.

Pokud chcete zjistit co tam má vaše auto tak použijte mazďácký EPC katalog kde na obrázku jednak uvidíte kde máte filtr a hlavně zjistíte i jeho OEM kód podle kterého můžete hledat i náhrady od druhovýrobců (Filtron,Champion,K&N,atd...)

Odkaz na katalog: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda (nahoře si můžete vybrat mezi Angličtinou a Ruštinou)

Do kolonky VIN napište VIN kód auta u kterýho to potřebujete zjistit(vyhledávání podle modelu je vám v tomhle případě k ničemu). Potom klikněte na CONTINUE. Pak klikněte na GASOLINE-ENGINE 4-CYLINDER TRANSMISSION nebo DIESEL-ENGINE & TRANSMISSION, podle toho co se vám zobrazí (co máte za motor). Nakonec klikněte na OIL PUMP & FILTER a poté se vám zobrazí obrázek kde bude vidět samotný filtr kde se nachází a jak vlastně vypadá (patrona nebo vložka). Když pak kliknete na číslo ukazující na filtr tak se vám dole v tabulce zobrazí OEM kód filtru.

Je to pomůcka aby jste nemuseli volat do Mazdy nebo zbytečně bádat kde a co jak máte.

Z vlastní zkušenosti doporučuji patronové fitry K&N, Champion nebo originál z Mazdy. patrona od K&N má navíc výhodu,že má na sobě matici pro snaží povolování. S patronamy od UFI nebo Filtron mám špatné zkušenosti se zasekávající se zádržnou klapkou oleje,která způsobuje pozdější otevření filtru a tím pádem opožděné mazání motoru. Každopádně pro lidičky co se o to více zajímají doporuřuji zakoupit ještě magnetický výpustný šroub. Jeho výhoda je v tom,že na sobě zachytá všechny kovové špony co z motoru vypadnou a člověk při výměně oleje na šroubu vidí jestli se mu v motoru něco brousí nebo ne: http://www.ebay.co.uk/itm...ts_SM&hash=item1c36d6dad2

Pokud máte vložkový filt a nevyhovuje vám,tak existují přestavbové sady na patronový filtr (platí i pro M6 GG/GY). Přestavbová sada stojí v průměru cca 2500Kč. Např.:http://www.protegegarage....zdaspeed3-mazda6-cx7.html Samozřejmě tahle pozdější modifikace provedená mimo fabriku se v katalogu nezobrazí,takže jestli to někdo před váma už předělal,tak máte smůlu a musíte kouknout pod auto sami,ale v evropě o tom pochybuju,že by se s tim někdo obtěžoval.

Pokud máte vložkový filtr,tak se při koupi novýho vždycky ujistěte,že vám s ním přijdou i ty dva malý těsnící kroužky.

P.S.:Ohledně oleje doporuřuji výkonostní parametr alespoň SL ideálně SM pro benzíny. Respektive ohledně výběru typu oleje se toho tady dočtete až až. Záleží na tom jak jezdíte,kde jezdíte a jak je na tom samotnej motor (jestli žere olej atd...) V podstatě můžete vybírat mezi 0W až 10W a 30 až 50. Třeba 15W-60 bych já osobně nedoporučoval,protože v zimě bude čerpadlu docela dlouho trvat než ho naseje a než steče zpátky dolu a zase v ohřátym stavu u běžnýho jezdce nebude olej dostatečně "tekutej" aby dobře mazal. Pokud nevíte co tam nalejt,tak nalejte univerzál 5W-40 s výkonostnim parametrem alespoň SL nejlépe SM či SN. Tim si pojistíte většinu provozních situací a teplot. Bavim se teda o benzíňácích,v náftách jsem úplně mimo,ale bude to na podobnym principu jen se výkonostní parametr vymění z Sx na Cx.

2013-10-11 07:31:59

Max6: díky za vyčerpávající odpověď, super

2013-10-11 08:46:03

max6: naprosto dokonalý vysvětlení, díky moc ,-)

Jenom jsem asi nechtěl vědět, kolik stojej některý díly na Mazdu, co jsem se tam koukal a pak podle finiše vyguglil ceny .....

edit: ještě dodám nápovědu pro oleje i filtry (nastaveno pro GH 2,0 i LF, možno si nastavit na své auto) :

Olej:

http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=57738

Filtr:

http://www.oleje.cz/searc..._id=43&man_id=25&sec_id=1

2013-10-15 12:04:21

Připojím se k tomuto threadu, jestli jsem to dobře pochipil, někdo to sufixem "vše zde" pasoval na větvi o olejích pro GH?

Čeká mně výměna na 2.2 120kw dieslu a podivuji se nad jednou věcí.:

Na internetu najdu DEXELIA olej pro diesly s DPF; 5 litrů za cenu kolem 800,-Kč. Všechny prodejny s autodíly v okolí mi však po nahlášení typu vozu najdou doporučovaný olej (různé značky) ale asi za 600,- Kč za 1 litr.

Stejně tak servis si počítá podobnou cenu za litr oleje do 2.2 s DPF.

Rád bych koupil tenhle a nevím abych neudělal blbost:

http://www.oleje-cz.cz/ma...elia-dpf-5w-30-5l-13.html

MAZDA DEXELIA DPF 5W-30 5L

JASO DL-1

ACEA C1

Jedinný schválený a doporučený olej pro nové vozy Mazda s filtrem pevných částic.

Co lejete do svých dieslů s DPF?

2014-01-14 22:41:58

Nazdar, dávám už několik let a několik servisních výměn tento olej, dokonce jsem si ho vozil i v rámci záručních servisek do Mazda servisu a vždy bez problémů :

http://www.oleje-pema.cz/...a-dpf-5w-30-5l_54302.html

Přidávám i vyzkoušené filtry (MANN), které používám po záruce - funguje naprosto OK

http://www.oleje-pema.cz/...mzr-cd-136kw_vf42994.html

Solv.

MAX6  
J.
2014-01-14 22:53:18

Osobně ještě doporučuju koupit magnetickej výpustnej šroub olejový vany (cca 220kč i s poštovny) http://www.ebay.co.uk/itm...ts_SM&hash=item1e8199b8ae

Je to dobrý na kontrolu toho jestli se vám v motoru něco nebrousí.

2014-01-14 22:57:39

případně u nás http://auto.bazos.cz/inze...ticke-vypustne-srouby.php jen nevím, zda to je správný rozměr

2014-01-14 23:03:11

max6: Dobrej nápad :).

2014-01-17 14:58:15

tak dneska druhá výměna oleje a filtru, mám tam filtr, nikoli vložku. PetroCanada Supreme Syntetic 5W30, z předchozí výměny neubylo zhola nic . Každopádně kontrolní měrka je nejpitomější, co jsem kdy viděl - v podstatě nelze kontrolovat hladinu oleje, jelikož se po očištění měrka cestou někde umaže od oleje.

2014-01-18 12:28:49

generator: Dával jsem nedávno tento olej a spokojenost , zdá se mi že jede líp jak s předchozím Castrolem. Vyrábí ho francouzský Total a to jsou oleje s kterými mám ty nejlepší zkušenosti

2014-01-18 12:36:52

luboš.h: jaky TENTO ?


Odpovědět

1  2