Fórum - Téma


olejový filtr


Fórum 626 GF / GW olejový filtr

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2  3

2016-09-11 10:33:49

michal66: Filtry měním pravidelně nejen na svých autech a vždy dotahuji olejový filtr rukou. Nikdy ne žádnými přípravky ani nářadím. Toto co jsem napal se týká filtrů klasických tj. těch kovových které jsou opatřeny nevyjímatelnou vložkou. Stačí si po instalaci nastříkat na ruce čistič na brzdy (i na filtr) a díky odmaštění máš neklouzavý povrch. Tím máš větší sílu a filtr dotáhneš.

U vložkových filtrů je potřeba použít patřičný přípravek kterým se s citem musí víko filtrového tělesa dotáhnout. Tento typ poznáš podle toho, že filtr vypadá jako klasická papírová vložka která se používá například k filtraci bazénu (neobsahuje nic kovového a je to klasický válec (viz. foto).

Jelikož jsi nenapsal co máš za auto ani motor, nemůžu posoudit ale pokud nastříkáš filtr (máš-li klasický plechový) i své ruce čističem na brzdy nebo něčím co obsahuje benzín či líh, odmastíš to a zkusíš dotáhnout co to půjde - pouze rukou!!

Nevím jak to dělají fušeři v servisech ale myslím že moji proceduru výměny oleje nedělá nikdo. Stát se však může ale málokdy to někdo nedotáhne. Spíš bude zaplácaný olej všude po vaně a motoru jak jsme zvyklí ze servisů. Nevím jak to dělají ale nikdy jsem nic nezasvinil a tak tě povzbuzuji k zkoušce dotažení.

EDIT:

Vidím že máš 626 (podle sekce). Tam bude rozhodně ten klasický plechový a pokud napíšeš co máš za motor, bude to snažší. U motorů FP / FS (benzín) je filtr umístěn na zdaní straně motoru (pod sacím traktem) a u dieselů je to vpředu vedle kompresoru klimatizace. V prvním případě je to špatně dostupné a musíš být šikovný se k tomu dostat (stísněný prostor).

2016-09-11 10:37:26

Motor s označením FS.

Je tam ten první na obrázku a kolem něj je to zasviněný. Ale počítám, že jim to asi vyteklo, když vyndavali stary...

2016-09-11 10:41:56

michal66: V tom případě je to jak píšu. Olejový filtr máš šroubovací v plechovém provedení a je umístěný na místě v zadní části motoru pod sáním. Jelikož je sací trakt podepřen fundamentem který je na šroubech (4 ks) tak pokud nemáš hodně malé ruce, jen tak jednoduše se k němu nedostaneš. V každém případě musíš pod auto a dát ruce za motor. Navíc filtr není umístěn vodorovně ale v úhlu a tak je to složitější. Doporučuji rozhodně najet na zvedák nebo na montážní jámu.

Udělej to tak jak jsem napsal - odmastit to a zkusit dotáhnout. V případě dotažení je to vlivem špatného postupu výměny a motor je zaprasený od výměny.

2016-09-11 10:48:02

magnetto: Ok budu to sledovat jestli to kape a kdyžtak dotáhnu

2016-09-11 20:00:57

michal66: Asi bych to udělal obráceně a to tak, že bych to dotáhl a pak sledoval jestli to kape. V případě že je to špatně dotažené a filtr se ti povolí více, tak celá olejová náplň vyteče a dřív než stihneš zastavit, udřeš motor.

2016-09-11 20:03:20

magnetto: je to týden co to dělali a na zemi ani kapička. Otíral jsem pouze malé množství na nápravě kam to steklo

Kdyby to teklo, tak bych to snad poznal...a kdyby to nedotáhli, to už by asi byla velká prasárna...

2016-09-12 09:57:43

michal66: Jo, prasárna. Není na autě většího banálního servisního úkonu než vyměnit olej a filtr.

Znám idioty kteří dokáží strhnout závit na vypouštěcím šroubu či vymění pouze olej a filtr nechají starý.... V dnešní době se už ničemu nedivím potom co takové věci po amatérech opravuji..

2016-09-12 16:04:11

magnetto: 'tomu servisu věřím, takže na 95% jsem si jistý, že to bylo jen pobrindané. Jen mě zajímalo jestli je možné to nedotáhnout. Ale kdyby to propouštělo tak jsou kapky pod autem....

2016-09-12 22:36:58

michal66: Nebudu tě přesvědčovat. Servisům věří spousta lidí a i když je to známý, dokáže udělat takovou neplechu, že mi tu pak lidé brečí. Doufám a budu věřit že tebe se to týkat nebude.


Odpovědět

1  2  3