Fórum - Téma


olejová vana


Fórum 626 GE olejová vana

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2008-08-10 21:24:51

Rozhodl jsem se měnit pístní kroužky, protože jsou v háji. Sundal jsem olejovou vanu a poté chtěl sundat ten hliníková kus mezi blokem motoru a vanou, sundal jsem všechny šrouby, ale blok nejde vyndat. Je volný hýbe se, ale za něco drží. Nevíte někdo, proč nejde sundat ?

2008-08-11 07:59:13

kdybys napsal model, rok vyroby, motor tveho auta, mozna by ti nekdo pomohl Ani v profilu jej nemas

2008-08-11 10:08:52

Je to 626, 2.0, 16V, r.v. 1996

2008-08-11 20:00:07

pistni kruhy sem si take menil sam letos v zime, mam pro tebe spatnou a dobrou zpravu:)

spatna je ta ze musis sundat i hlavu valcu, spodem nic neudelas a ta dobra je ze tim, jak ti povim jak sundat ten spodni ram motoru, ti usetrim nemale penize a hlavne nervy, ktere sem tehdy ztratil ja, nikdo me nedokazal poradit a stalo me to spoustu penez navic a dva dny zbytecneho kurvovani pod autem.)

zespodu mas na prevodovce dve gumove zatky -ty vyndej a uvidis setrvak -otacej klikovkou tak, az prez setrvak uvidis diry a pod nema dva sroumy M6 ktere povolis prodlouzenou golovkou.

verim ze budes jasat stejne intenzivne radosti stejne tak, jak sem ja tehdy nahlas nadaval :)

ram je dobre umyt arvou nebo militem, drzi se v nem opravdu kotel bordelu

2008-08-12 07:22:08

Čau Venito.

Měls pravdu, jsem nadčený, protože tyto rady jsou nad zlato. Taky jsem pod autem dva dna ležel, páčil, bouchal a nic. Naštěstí jsem snad nic neurval. Takže zítra se na to podívám. S hlavou počítám, že ji musím sundat. Je to sice porod, ale už jsem ji měl dvakrát dole, takže vím co a jak. ještě jsem se dírama díval na šrouby, kterými jsou upevněny ojnice a ty mají zvláštní tvar. Kde jsi prosím tě sehnal klíče k povolení těch šroubů ? Jsou nějaké další vychytávky s kterými mám při této práci počítat? Dík moc za radu.

2008-08-12 07:42:08

tak to sem rad:)

ale pocitej s tim ze budes muset dotahnout ten ramecek co drzi gufero kliky -ted sis ho vycvachtal, plochym klicem se tam snad dostanes i bez sundani setrvaku ale dej si na tom zalezet, jinak ti tama bude chcat olej!

Orech na ty torxni srouby ojnic koupis v zelezarstvi za cca 80kc, ale spocitej si kolikati hran to je, a zmer posuvkou..

Jinak nevim co poradit, urcite mej momentak a dotahuj vse podle postupu tj. na moment a pak o 90° kde je tak psane. Budes potrebovat svorku na pistni krouzky, protoze bez toho tam pisty nazpet nedostanes. Nechej zuhlovat ojnice, a vsechny salky musi zustat na svem miste a ve stejnem otoceni! nic nesmis prehodit, na vsechno si udelej nezmazatejme znacky. Kdyz uz tohle vsechno delas, doporucuju ti vymenit i pisty, priplatis sice neco kolem 3000, ale novejsi maji vic kanalku pro odvod oleje od stiracich krouzku a nejsou tak sisate jak ty co tam mas ted.

Poctive take ocisti karbon ktery budes mit na stenach valcu v prostoru nad krouzkama a pod nema. ty nove budou chodit vys a nizej a o tuto hranu by se znicily.

2008-08-12 12:29:40

Dík za rady. Ten hliníkový dekl jsem již sundal v pohodě.

Kroužky měním, protože se domnívám, že jsou zapečené. Studený motor hrozně kouří a žere olej. Měnil jsem gufera na ventilech a nepomohlo to. Nyní to už hulí takovým způsobem, že celá ulice je modrá. Taky se doba kouření prodlužuje. Nevím, čím jiným by to kouření mohlo být. Budu tě informovat a tom, jak mi to jde a jaký je výsledek. Když tak se tě ještě na něci zeptám. Zatím čau.

2008-08-12 18:57:32

tak to delas spravne, po vymene pistu s krouzkama najedu na pul litru 6500 km takze efekt 100%:) nezapomen zmerit vuli zamku novych krouzku dole, uprostred a nahore valce -zmeris soudeckovitost a zjistis jestly neni potreba udelat vybrus, tusim ze maximalni spara v zamku je 0,3mm

2008-08-13 20:48:47

Tak se mi daří. Písty jsem vyndal, zatím vše OK. Trochu je problém se sehnáním kroužků. Ptám se na ceny u různých prodejců. Dva mi řekli za sadu 2900,- Kč, jeden chtěl kroužky na jeden píst za 1900,- Kč a až u dalšího to vychází na 2400,- Kč. Tak jsem to objednal. Všude jsem strávil tak 15 min., jelikož prodejci nevěděli kde to mají objednat a různě telefonovali. Tak zatím umeju všechny součástky a počkám na kroužky.

2008-08-13 21:32:01

jeslti muzes, udelej fotodokumentaci. Spouste lidem by se tve a Venitovi pozantky mohly hodit

2008-08-14 10:34:07

Fotek je hafec, ale psat clanek o tom jak pretesnit pisty me prijde zbytecny, kazdy tohle sam doma nedela a tem co se do toho pusti, rad poradim v diskuzi:)

2008-08-16 22:31:52

Tak jsem dnes dokončil práci. Nastartoval a žádný kouř. Dokonce se mi zdá, že motor lépe táhne. Jsem zvědavý, zda zítra ráno to bude OK. Snad to bude v pohodě. Čau

2008-08-17 08:37:16

tak hlavne nezapomen poctive zajizdet, neslapat uplne plny knedl, a po 1500km vymenit olej.

Doufam ze ted tam mas olej novy a nezajizdis to na stare sracce :)

Jak vypadaly steny valcu? predpokladam zes uz nevidel honovani a steny mely dole a u vrchu mirne schodky co?

2008-08-17 20:19:58

Olej a filtr jsem dal nový. Jezdím do 3000 otáček. Motor jede v poho a hlavně nekouří. Stěny válce se mi zdály celkem slušné, honování bylo vidět. Schodky měly, ale byly téměř neznatelné. Jsem fakt spokojený. Díky za tvoji radu ohledně sundání hliníkového segmentu nad vanou. To byla asi největší vychytávka z celé rozborky. Smontovat motor už mi šlo. V 10 hod. jsem zandával písty a ve 20 hod. jsem nastartoval motor. Měl jsem z prvního startu troch strach, aby to zase nekouřilo, ale ta úleva, když to bylo OK. Po dlouhé době jsem ucítil vůni spáleného benzínu a ne oleje. Moc dík za rady. Zdar

2008-08-17 20:24:05

tak to je fajn, asi vis co delas, slo ti to rychle:) prvni start si taky dobre pamatuju, ten strach otocit klickem:)

Hlavne at nic casem nezazlobi:) cus

2008-08-17 20:57:09

Dík. Kdyby jsem něco potřeboval, tak se ozvu. Nebo kdy by jsi něco potřeboval ty, tak dej vědět. Už mám taky nějaký zkušenosti s Mazdou.


Odpovědět