Fórum - Téma


OLEJE-Zkušenosti


Fórum Technický koutek OLEJE-Zkušenosti



1 ......... 3  4  5  6  7

2009-11-02 12:20:51

Taky jsem celou dobu žil v domění že

15W-40 - minerální olej

10W-40 - polosyntetika

5w-40 syntetika,

ale není to pravda! Např. petrokanada vyrábí přímo 10W-40 v PLNE syntetice!! Taky jsem na to koukal jako puk :) V podstatě není moc firem, které nabízí tyto oleje.

2009-11-02 12:25:16

Ještě přidám odkaz na datasheet:

http://lubricants.petro-c...&iproduct=176&language=en

Jedná se např. o DURON E 10W-40 Full Syntethic

2009-11-02 20:48:54

Pekny, da se to splasit u nas kde?

2009-11-02 22:14:54

Gawein - tak to fakt čumím - 10W-40 a plná syntetika. Jsem rád, že jsi sem dal ten odkaz - snad v Canadě znamená plná syntetika to samé co v Evropě. Každopádně na to koukám jak včela na první vločky

Mě by třeba zajímalo, kde jsi to v ČR zakoupil a za kolik - jen ze zvědavosti.

2009-11-03 14:43:09

Jasně že dá, např. pro Severní Moravu to distribuju firma Auto-Rafi (pan Radim Jureček, tel 608 11 29 86) ale určitě není problém přes něj zaslat do celé ČR. Jinak po celé ČR jsou prodejci. Zastupuje to tu firma IOB ze sídlem v praze (na www.iob.cz jsou myslím prodejci...). V podstatě tyto oleje jsou náhradou za oleje Pennzoil, které se tu už nedováží...

2009-11-03 22:53:09

NENIČÍ.V roce 1995 jsem koupil Opla Kadetta 1,8, 74 kW (r.v.1986). Koupil jsem ho s naj.120 000 km a po 5 letech jsem ho prodal se 170 000 km známému. Lil jsem do motoru Mogul 10W-40 a později 5W-40 (myslím 1997). Již při koupi (120 000 km) jsem do oleje nalil mikromolekulární přípravek Ekolube M 1 což je obdoba Militecu 1. Toto jsem opakoval i při 140 000 km, resp. jsem dolil druhou polovinu přípravku, která mi zbyla a ten Opel jezdí do dnes se stejnou vitalitou s jakou jsem ho prodal. Je žívý, v motoru nic neklepe, NEBERE OLEJ A NEKOUŘÍ ().Při nynějších 285 000 km () je to stále vynikající auto a jezdí na Mogul 5W-40 a již bez přísad. Mimochodem jsem u tohoto vozu provedl GO karoserie v roce 1997 a solidní antikorozní úpravu. Do motoru se nelezlo. Pak jsem koupil novou Fabii 1,2 HTP (2003) a rovněž mazal Mogulem 5W-40. Najel jsem 80 000 km a bez žádných potíží. Jelikož jse vyučen automechanik (praxe 18 let), veškerý servis na autech si provádím sám.

Nyní mám 2 roky Mazdu CX 7 z USA (r.v.2007) a po zkušenostech z minula liju do motoru opět Mogul ale 5W-50. Žádné průsaky se nedějí. Má najeto 60 000 km a při poslední výměně jsem si koupil Prolong a do motoru jej nalil. Starty studeného motoru jsou mnohem tišší. Ještě při koupi jsem zaregistroval jemné zaklepání rozvodů a nyní téměř nic. Super. Manželka má Smarta motor 0,6 turbo, najeto 100 600 km a samozřejmě měním stejný olej a u tohoto autíčka se vliv Prolongu projevil mnohem výrazněji a to tak, že PŘESTAL BRÁT OLEJ a motor se ztišil a krásně ševelí. A to stále po 15 000 km po nalití Prolongu. "Kdo nevěří ať tam běží". Zásada: je důležitý stav motoru. Pokud už se z motoru ozývají klepavé zvuky (vůle v uložení kliky,ojničních čepech,ve vačkovém mechanismu), tak zde nepomůže nic. Přípravky o kterých jsem se zmínil mají za úkol prodloužit životnost a to funguje. Pro mne je ten Opel důkazem.

2009-11-03 22:58:21

Pardon, diskuse se posunula jinde. Tohle je reakce na starší příspěvěk.

2009-11-03 23:23:53

Jó a zapoměl jsem dodat jednu hlavní informaci, podle které volím olej a to je pole API. Nyní SL. Ale to je snad jasné.

2009-11-04 11:30:36

S tím militekem máš pravdu, otec ho lije do golfa, který má koem 230 000tis a motorově sviští jak hodinky :)

2009-11-15 13:34:31

Taky přispěji k diskuzi. Před časem jsem měl Chrysler Neon , který jsem koupil v pěkném stavu od jednoho pána z Hradci Králové. Pracoval přímo ve výrobě olejů v Paramu a do Neona dával Mogul 10W40. Tak jsem ho tam dával dále.... Po čase jsem na doporučení známých, kteří mají také americké vozy, vyzkoušel Total Quartz 7000, 10W40.

Po 300 km se z motoru začalo ozývat hlasité kovové klepání....

Co se stalo? Motor byl po Mogulu neuvěřitelně zasraný a téměř černý. Total ten bordel uvolnil a a výsledkem byly ucpané mazací kanálky vahadel ventilů.

Po této zkušenosti mi sajrajt, jako je Mogul, nebo jiný no name olej typu Starline ( před tím taky varuju,mají ho v Autokelly za dobrou cenu,ale je to šmejd prvotřídní) do jakéhokoli auta nesmí.

2009-11-15 14:24:03

Tomm: Na MOGUL mám najeto 280.000 km a nemám nejmenší problém - olej měním po 15.000 km a vždy při výměně si říkám, že by tam mohl ještě klidně 5.000 km být.

Né vždy je bordel v motoru díky oleji, ale skoro vždy je to kvůli vině člověka.

2009-11-15 20:15:27

Blueberry: Tak to opravdu nevím,jakou chybu jsem mohl udělat....Olej měním nejpozději po 10.000 km, filtry taky...Od té doby Mogulu nevěřím a nejsem sám...

2009-11-16 08:15:05

Tomm: Však já ti to neberu - já ti jen napsal, že leju do své Toyoty po celých 280 000 km jen Mogul a motor šlape jako hodinky do dneška a na autě jsem krom destiček, svíček, atd. neměnil vůbec nic

2009-11-16 13:54:52

To Blueberry: Jak ten motor rozebereš,tak se budeš asi hodně divit,co z něj poteče...Jako se já divil u Chryslera.Přeju Ti, aby se ti taková fatální závada,jaká vinou Mogulu postihla mě, nikdy nestala...

2009-11-16 15:31:38

Tomm: Měl jsem sundanou hlavu u motoru při 240.000 km kvůli podpálenému ventilu a i technik v servise říkal, že motor je čistý, bez karbonu, olejíček čisťunký, atd. Myslím, že jsi psal, že ten dotyčný před tebou měl nějaký ten kilometr auto - kdo ví co tam lil před tím Mogulem a nebo spíše jak často to vyměňoval. Manželka měla kdysi Forda a tam se od 150 000 km olej jen dolíval a můžu ti říci, že šlo o oleje Valvoline a když jsem to při 350 000 km chtěl vyměnit i s filtrem, tak jsem musel do motoru nalít 3 litry Petroleje, aby to vůbec povolilo a z motoru vytejkal asfalt - myslím, že problém s tvým autem je asi podobný - nešlo o špatný olej, ale o "čuně" co mělo auto před tebou

2009-11-17 13:04:06

Tomm: Taky se připojím, chtěl bych podotknout, že definice "nalil jsem tam Mogul 10W40" je poněkud nedostačující, podle toho se nedá přesně poznat, co jsi tam přesně nalil, jelikož Mogul v téhle viskozitní specifikaci vyrábí dva nebo tři různé oleje, přičemž třeba GX-FE PRO (dneska Extreme, PRO už se nedělá..ale změna je patrně jen v nápisu a ceně ) je vynikající olej, který se s přehledem vyrovná všem ostatním levnějším "polosyntetikám" jako např. Texaco Havoline apod.. Dál mi není jasný, co přesně znamená věta "Pracoval přímo ve výrobě olejů v Paramu a do Neona dával Mogul 10W40", to jako že Paramo bylo tak špatný, že si pán radši jezdil pro Mogul na benzinku (to jsou totiž dneska už dva různí výrobci, je třeba to rozlišit)? A dál je třeba brát v úvahu fakt, že americký motory jsou poněkud jiné konstrukce než jsme tu zvyklí, pravděpodobně by mu nevadil ani ten nejobyčejnější Mogul, se kterým jsem ve dvou žigulech postupně zničil vačku a který tam pravděpodobně ten pán lil, pokud bys u něj zůstal a nebyl "cíťa přes karbon" , tím že jsi tam nalil "něco lepšího" sis ty problémy zapříčinil sám, jak nakonec sám správně píšeš... Takže souhlasím s tebou v tom, že Mogul má v českých zemích poněkud horší jméno, ale dokážu si představit, že polovina z toho je ještě přežitek z dřívějška, kdy se dělal jen ten obyčejnej Mogul, a druhá půlka zas to, že lidi příliš nerozlišujou "co a jak", takže věřím i Blueberrymu, že tam leje Mogul (představil bych si pod tím právě ten GX-FE PRO) a má motor čisťounkej a předoucí jak kotě

2009-11-17 14:30:01

TOMM:Rád bych přispěl svojí troškou do mlýna.Nic ve zlém ale podle jedné příhody posuzovat věci asi nelze,tak předně :jestliže pán pracoval v Paramu tak určitě (kupoval) olej z Parama a nelil do Neona Mogul.Ten se dělal u nás v Kolíně v KORAMU! Proč došlo k prodeji Korama Paramu to je věc byznysu ale je to tak 3-4 roky ,snad.Takže Mogul se stále vyrábí zde i když vlastník je již zmíněné Paramo.A Pardubice si stále dělají ten svůj jak píše tady AzuritRabbit.Je fakt že naštěstí sme tuto změnu poznali jenom podle změny nápisu na fabrickém komíně.Celou dobu co sem vlastnil auta postupem kvality motorů i olejů sem používal pouze Mogul a někdy Madit.Byl jsem, jsem a zůstanu v této věci patriotem! Jak jsem psal již v jiné debatě :jde o věc působení reklamy,zkušeností ,důvěry a názoru lidí.Jo a jasně -taky peněženky.Proto sme naštěstí každý jiný.Možná by stálo za to spojit se s p.ing.Ivem Krajíčkem zde v Kolíně z Výzkumného ústavu paliv a maziv a ukecat ho aby poskytl nějaké info.To by sme možná čuměli co vše se prodává jak píšeš .Já zkusím od něj vyžebrat nějaká stanoviska ne od firem které chtějí prodat ten" svůj "olej ale od výzkumáků.No a teď při podzimní výměne půjde zase do Majdy ten nejlepší MOGUL. Klucí a dámy ahoj!

2014-11-17 11:00:13

Ahoj, mám obavu, že mě v servisu oškubali, ale raději se ještě chci zeptat lidí, kteří mají zkušenosti s dieselovými motory. Před ca 50km mi měnili motorový olej + filtr a protože jsem krapet rýpal, tak při dolívání vody do ostřikovačů, mě napadlo podívat se i na měrku oleje. A k mému překvapení měl olej na konci měrky barvu černou jako tuž, ale ne průsvitný olej s sazemi, ale opravdu černá kapalina. Mám zkušenosti z benzínových motorů, že olej začíná černat nejdříve po po první pětistovce kilometrů, ale diesel mám první (Mazda3 CD 80kW; rv 2009). Je to normální, nebo mě oškubali? Díky za pomoc.

Přidat obrázek


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7