Fórum - Téma


OLEJE-Zkušenosti


Fórum Technický koutek OLEJE-Zkušenosti



1 ......... 3  4  5  6  7

2009-10-20 19:17:34

pavel473 - pokud ti při nastartování jde u benzíňáku z výfuku téměř modrý kouř, tak to není olejem, ale už máš "sjeté" pístní kroužky a když ti auto stojí, tak ti sákne olej přes kroužky ( to je má domněnka )

Jinak olej 5W-30 je dobrej, ale až s tím vyjedeš do Chorvatska a níž, tak to auto v kopcích a ve velkých vedrech můžeš upéct.

2009-10-20 19:20:18

Ida - do Mazdy patří olej 5W-30 nebo 5W-40 (podle toho v jakých teplotách budeš jezdit), ale pokud budeš někde číst odbornou literaturu, tak se taky většinou dozvíš, že po nějakých 150 000 km se většinou z syntetiky mění olej na polosyntetiku - čili z 5W-40 na 10W-40, takže pokud ti cvakají hydroštely, tak se domnívám, že to nebude olejem, ale že v nich máš vůle a ty potřebuješ seřídit.

2009-10-20 19:56:51

"Upéct auto ve velkých vedrech a v kopcích" s tímto olejem? Jak to myslíš?

Ja jsem s ním v Chorvatsku letos byl, motor se nehřál, vše bylo v pohodě. Tenhle olej se dnes do nových aut dává celkem běžně a určitě spousta lidí s těmito auty jezdí na jih, takže kdyby s tím problémy byly asi by to bylo ve větším povědomí ne? Já tohle slyším poprvé.

2009-10-20 20:02:02

Bluebery, bluebery - ty zdvihátka ventilů řízené olejem /hydroštely/ se právě neseřizují, protože právě tu vůli vymezuje tlak oleje. Pokud rachtají - tak se většinou loučí . Někdy pomůže výměna kvalitního oleje /pokud nejsou přidřené moc a jsou spíš zanesené karbonem/. Ale jak přestanou držet tlak, je po nich a pomůže jen výměna.

Ida
2009-10-20 20:02:20

pokud by se to melo serizovat,tak to je tak zrale na servis,ze?mazda mi zacala cvakat tak 3tydny zpet,co se menil olej...

2009-10-20 20:07:34

Olej 5w-30 určitě v běžném provozu neupečeš, to bys musel po tom Chorvatsku jezdit jak Chiróón , a skoro pořád to držet někde v červeném. Určitě do velkých veder je lepší 10w-40, ale tak fatální to zase není. Maximálně ho ve starším autě víc zmizí.

2009-10-20 20:10:12

Hlavně si zjisti, jestli ta tvoje 626 má seřizování vetilů, nebo hydrozdvihátka. Pokud má hydra, tak někdy můžou začít cvakat, když změníš druh a značku oleje.

Ida
2009-10-20 20:12:11

takze aby olej nemizel-moc a aby to necvakalo,bude lepsi nejaky olej 10w 40...ale tech je moc druhu a s ruznou viskozitou...co sem cetl...takze vybrat spravny bude asi problem,že? ma hydra.. motor FS 2.0 16V

2009-10-20 20:17:00

U těch starších aut je nejlepší tam dávat na co to doposud jezdilo, teda pokud ti to neprodal nějakej idi...., co tam lil z finančních důvodů něco, co tam nemá být. Ty motory po takovém čase jsou citlivé a někdy stačí tam dát stejnou viskozitu co tam byla, ale jinou značku a začne cvakat. Těžko soudit, na dálku, cvakají všechny, nebo jen některý? Ono taky začala zima a tyhle potíže se právě projevují s příchodem chadu.

2009-10-20 20:20:40

Jinak ty čísla XXw-xx je právě označení visozity, pak už jen vybíráš značky oleje. Pak můžeš ještě vybírat pode API a tady platí, že na začátku je většinou S a potom čím dál písmena od A v abecedě, tak je ten olej lepší. /ve zkratce řečeno/

Ida
2009-10-20 20:21:34

no ex majitel byl velmi zajimavy...... nemam ani paru co tam daval za olej,ale urcite se o auto dobre nestaral,coz bylo videt

2009-10-20 22:05:00

pavel473 - někde tady u jiné diskuse jsem dával tabulku s olejema - 5W-30 je určen do venkovních teplot 30 stupňů ( obecně ). Není to z mé hlavy, je to opravdu teplotní charakteristika. Dokonce i v Německu v Mazdě mě to bylo potvrzeno, abych tam lil 5W-40, že to je na Evropské podmínky lepší.

Tím netvrdím, že 5W-30 je špatný ... mezi těmi oleji je jen jeden rozdíl a to v teplotě do plusu. Na české poměry je 5W-30 dostačující - pokud jedeš do Chorvatska kde je 36 stupňů ve stínu a nejezdíš tam v kopcích v maximálních otáčkách, tak to auto určitě přežije bez úhony. Nevím jak to vyjde finančně, ale obecně bych dával 5W-40 ... už jen ta psychická hranice těch 40 stupňů do plusu.

2009-10-20 22:09:35

Ida - určitě neprohloupíš, když tam dáš kvalitní 10W-40, vyměníš olejový filtr a pak uvidíš. Jak psal kolega výše - pokud budou hydroštely cvakat i s kvalitním olejem, tak to buď neřeš a jezdi s tím dokud to půjde a nebo to nech vyměnit. Těžko takhle nadálku něco sdělovat či radit.

Ida
2009-10-20 22:14:25

olej jeste nevim znacku,ale kvalitni urcite bude.jinak filtr tam bude MANN - MF W610/2 ma dva zpetne ventily,tak snad bude i dobre drzet olej.diky vam za rady.po vymene dam vedet,jak to dopadlo.díky

2009-10-20 22:18:12

Tohle Vám třeba pomůže se orientovat jaký olej do Miláčka

Viskozita olejů

Motorový olej je technologicky velmi složitý výrobek, jehož vlastnosti jsou klasifikovány řadou technických parametrů. Pro výběr optimálního motorového oleje z hlediska konečného uživatele jsou důležité především tyto dva základní specifikace: Viskozitní a výkonová.

Viskozita (neboli míra vnitřního tření) mazacího oleje není konstantní veličina, ale závisí na okolních podmínkách. Během činnosti motoru dochází ke změnám teploty a tlaku a je žádoucí, aby se viskozita oleje za těchto podmínek měnila co nejméně. Závislost viskozity oleje na teplotě je vyjádřena tzv. viskozitním indexem (VI). Čím vyšší je hodnota VI, tím méně se mění viskozita při změnách teploty v motoru. Viskozitní index se uvádí v katalozích výrobců automobilových maziv. Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější.

Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W

Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60

*) norma SAE J300

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.

Ida
2009-10-29 23:09:22

tak uz jsem po vymene oleje a svete div se...motor prede jak kote...jak studeny,tak zahraty.pouzity olej dle doporuceni v servise - STARLINE VISION 10W40,filtr- FILTRON - FI OP597.se zpetnym ventilem...tak pry olej drzi tlak a motor hned maže.no uvidime.vsem moc dekuji

2009-10-30 08:21:20

To ti tam zronva nedali bůh ví jakou zančku, ale budiž. Aspoň ho časteji měn, rozhodně nepřekračuj rok, rok a půl, nebo 7 tis. km/.

Ida
2009-10-30 09:01:03

znacka asi nic extra,ale odpovida normam mercedes,wv..tech 8tkm je pry optimalni.hlavni je,ze maze a ze motor nevydava zvuky

2009-10-31 09:38:36

10W-40 Plná syntetika! zn. PetroCanada :) Výborný olej do Mazla 6, který 5W-40 moc papá.

2009-11-01 20:48:20

Gawein: Trochu tě poupravím - 10W-40 je POLOsyntetika


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7