Fórum - Téma


OLEJE-Zkušenosti


Fórum Technický koutek OLEJE-Zkušenosti



1 ......... 3  4  5  6  7

2009-10-12 21:43:13

Blueberry: jestli tim bylo mysleno jako ze je fuk jakou znacku, tak rodinny pritel asi nevidel jak vypada motor po tesco oleji nebo po mogulu....

2009-10-12 21:47:45

mohu se zeptat jak vypadá motor po mogulu?jakou značku liješ ty?Děkuji

2009-10-12 22:01:58

grapp: videl jsem 3 motory s mogulem, vsechny zadrene... na skode octavii, mazde 6 a fordu mondeo. tyhle znacce proste neverim a nikdy verit nebudu.

co leju do auta ja? Castrol. Do převodovky Castrol TQD, do diferáku Castrol SAF XJ a do motoru Castrol TWS 10w-60.

Všechno uvedené je i doporučené výrobcem mého auta a tý značce prostě věřim.

2009-10-12 22:04:15

Slity - Prosím tě, co se týče Mogulu, tak tě ubezpečuji, že kvalitou předčí mnohé zahraniční oleje, které si do motoru třeba leješ ty v domění, že to je něco extra a dáváš za to 3* více peněz.

Jak už jsem psal - důležité je měnit olej nejpozději 1* ročně či po ujetí 15 000 km, když ty kilometry ujedeš dříve.

2009-10-12 22:08:08

Slity - já jsem viděl zadřených motorů a to do toho dotyčný lil i olej přímo pro Mazdu dělaný - DEXELIA ... vždy, ale byl problém v člověku a né v oleji - olej byl v autě více než 15 000 km a nebo tam byl déle jak 12 měsíců.

2009-10-12 22:15:14

nj, jenže ty motory, které jsem takhle zničené viděl já měli do výměny ještě hooodně daleko. Prostě tý značce nevěřim a nikdy mi do auta nesmí. Vzhledem k tomu, že stejné oleje jako používám já, používá a doporučuje x lidí, kteří s těmi auty jezdí i závody, tak se o kvalitu "zahraničního oleje, který si do motoru leju já v domění, že to je něco extra" opravdu nebojim. A mimochodem za něj dám pomalu menší peníze než je běžná prodejní cena mogulu...

2009-10-12 22:17:11

Slity - v pohodě, nemíním tě přesvědčovat Já uvedu jen malý odzkoušený příklad, mám na své Toyotě namotaných 270 000 km a to do ní leju třeba jen obyčejné Paramo - motor je původní bez generálky a šlape téměř jako hodinky a to od 140 000 km jezdím ještě ke všemu na plyn

2009-10-12 22:25:05

jasný v pohodě, já ti názor neberu.Já si prostě netroufnu do auta, který 80 procent času jezdí s otáčkami mezi 3500 - 7000 nalejt něco jinýho, než co mi naprosto všichni (teda doteď ) doporucujou. A mimochodem má ten motor 225 000 km a taky je v super stavu, tichej a na diagnostice ani jedna jediná závada...

2009-10-12 22:33:49

Slity - jasnačka. Já třeba do svého Tributa leju olej Shell - né že bych z toho byl nějak extra unešenej, ale ten olej tam lijou v Německu od prvního dne, kdy Mazda vyjela v Německu na silnice. No a jelikož se držím toho, že bych tam měl lít nejlépe celoživotně ten samý olej co tam kdy byl, tak tam při každé výměně leju zase Shell

Kdyby tam v Německu od prvního kilometru nalejvali Castrol, Dexeliu či třeba ten Mogul, tak tam budu lít pořád to samé ... proto říkám, že je dobře, že tam leješ pořád dokola jeden a ten samý olej ( v tvém případě Castrol ) a nestřídáš je jako ponožky ... hlavní je dodržovat předepsané hodnoty pro typ oleje a dodržovat včasnou výměnu a případně kontrolovat dolívání.

Oni jsou taky dost často zadřené motory díky tomu, že někdo zapomene občas olej dolít a pak udře motor co jede na sucho - mě třeba v servisní knížce píšou, že Tribute může spapat až 0,7 litrů/1000 km ... čili za nějakých 5 000 kilometrů by to taky mohlo být úplně suché ( naštěstí mě to bere tak 0,05 l/1000 km )

2009-10-13 07:40:13

Pánové, to chce klid. Jen bych chtěl připomenout, že jsem řešili olej v převodovce ne motorový /to za prvé/. Za druhé je naprosto jasné, že jakákoliv výměna motorového oleje před termínem výrobce jenom prospěje, o tom není sporu. A ještě k těm značkám. Pokud nekupujete prémiové značky /shell,mobil, atd./, tak dnes už je to celkem jedno, protože z toho zbytku skoro všichni /včetně mogulu a parama/ berou základní báze olejů od holandských megarafinerií, kteří se na to specializují. Každý menší výrobce si potom je "dolaďuje" aditiva apod. . Takže jestli ta, nebo ta značka /Tesco a jiné hnoje bych vynechal / už dnes až tak nerozhoduje, protože jezdíte na tom samém a celkem ne špatném.

2009-10-13 07:51:41

TO: Blueberry: Tvůj přístup k olejům je úplě klasická "stará škola" /určitě ti je víc jak 45, když ne tak sorry / a nutno podotknout, že vůbec ne špatná. Tento názorový přístup má blízko k americké filozofii, jezdit méně kvalitní oleje a častěji je měnit. Protože dnes jsou všechny oleje v novém stavu kvalitní, jen ty nejlepší a dražší vydrží podstatně déle, ten zbytek po roce ztrácí velkou část svých vlastností. Jenomže evropa se vydala opačným směrem - tj. max. kvalita olejů, co nejdelší interval výměny. Kam to vede - hodně nákladné oleje, mnohdy vys. spotřeba superřídkých olejů i u nových aut, přidírání motorů při nedodržení kvality oleje - je někdy smutným výsledkem. Myslím, že na začátku byla snaha omezit náštěvy servisu a snížit náklady na provoz, ale tohle se jim až na ty delší návštěvy servisu moc nepodařilo.

2009-10-13 08:51:32

mluvil sem se známým co jezdí s doprovodem po soutěžích (rallye) tak sme se zasmáli těm reklamním trikům mám dojem že v tom figuruje Kresta že jezdí na Mogul tak říkal jo od Mogulu je pouze flaška v ní je úplně jiný olej.Jinak pozor na levné oleje nic neříkajících značek co prodávají v obchodních centrech,jako v německu !!Jedná se o použité oleje které prošli (nevím jak se tomu přesně říká ) nějakou čističkou .Jeden čas se to dělalo i u nás použité oleje se vykupovali nebo odebíraly na benzinách.Tady na té stránce sou oleje doporučené výrobci jap.automobilek http://jaytec-lubricants....n_page=index&cPath=1_7_18

2009-10-13 09:49:00

2 John.Watson:

souhlas s Tebou!

2009-10-13 16:43:09

John.Watson - jsi mě rozesmál - stará škola jsem, ale né zase až tak stará - 45 let mě ještě zdaleka není. Jinak to s tím olejem ( jak píšeš Americkej styl ) není něco co by bylo z "mé hlavy", ale prostě jsem dal na odborníka co dělá jen Mazdičky již 30 let a předtím je dělal i jeho otec. Taky jsem v "telecích" letech v domění, že udělám pro auto to nejlepší kupoval oleje za 2,500 Kč a pak jsem místo výměnu po roce či 15 000 km dělal po 3 letech či po 30 000 km, protože jsem chtěl maličko ušetřit. No oni sice třeba na tom oleji psali, že je long-life a že se má měnit až po 30 000 km, ale samozřejmě jsem těch 30 000 km najezdil za 2-3 roky a v tom je právě ten kámen úrazu, protože po více než 12 měsících olej začne strácet na mazivosti a přilnavosti a pokud auto necháváme někde v mrazech venku, tak on po zimě i velice rád pak začne srážet vodu a pak ejhle - startujeme a mažeme vodou či nemažeme vůbec.

2009-10-13 20:28:50

Zdravím,no já bych chtěl ten olej převodovej měnit hlavně proto že se mi když jedu delší dobu,to znamená když se zahřeje jakoby hůř řadí,jako by to víc drhlo,tak jestli to nebude tím.

2009-10-14 19:41:19

Obecně platí, že když to zahřeješ, tak by se mělo řadit líp , pokud ne, problém může být i někde jinde, první co udělej, tak se podívej, kolik toho oleje tam máš, protože ho tam může být už minimum.

2009-10-15 21:46:25

Motorový olej,mám dobrou zkušenost s Liqui Moly Mo2S.O němž sem se dověděl na tomto foru,a nyní už ho mám ve třetím autu.Opravdu příśada Mo2S sníží tření,auto se rozjezdí .Nebo levnější,byt stále kvalitní olej 10W-40 a to od Q8. Převodový mám dobrou zkušenost Q8 75-90W,auto i v mrazech lépe řadilo(Nissan Primera),nyní do Mazdy 626 uvažuju kopit taky 75-90W ale od Delphi.Máte s ním někdo zkušenost??Motorové umějí(znám).Tak Mazdám zdar

Ida
2009-10-19 20:21:57

zdravim,po precteni teto diskuze si rikam,ze do sve 626 2.0 rok 93 budu muset oleje snad namichat...mam tam nyni od delphi 10w-40.. viskozitu bohuzel nevim,ale klepou mi hydrostely jak za studena,tak pri provozni teplote.poradi mi nekdo nejaky olej,ktery se bude chovat i po zahrati stejne a motor bude klidny?predem diky

2009-10-20 07:21:59

Tak ve své M6 mám podle některých superřídký olej Castrol SLX Professional Longlife III 5W-30, najeto 57 tis. motor jej nebere ani kapku, s tím olejem jsem max spokojen. Jak se tady píše - zbytečně neměnit značku, pokud je vše OK. Uvažoval jsem o přechodu na 10W-40, ale z toho sešlo a nemrzí mě to, třeba by mi M6 začala "papat"...

Naproti tomu mám ale i staré auto a to se trápí - zdá se být "pokaženo" nějakým nekvalitním olejem. Jedná se o starší Hyundai, benzín 1.5, má nalítáno 172 tis. jen potřebuje nějaký olej. Co mi to dělá s tímhle špatným olejem? Po nastartování motoru (jen studeného) jde z výfuku bílo- ( -téměř až modrý) dým... Dělá to dá se říct až s tím nekvalitním olejem. A teď nemám tuchy kterou značku oleje 10W-40 do něj nalít, aby vše bylo OK, co tam bylo předtím už bohužel nezjistím .

Ida
2009-10-20 18:39:19

tak sem koukal do el. katalogu,ze do mazdy 626 rok 92 a dal se dava olej 5w-30 ale presnou specifikaci si bohuzel nepamatuji.neni to cvakani zpusobene nahodou olejem 10w-40??


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7