Fórum - Téma


OLEJE-Zkušenosti


Fórum Technický koutek OLEJE-Zkušenosti



1  2  3  4  5 ......... 7

2007-10-12 09:44:02

Nazdárek mazďáci, chtěl jsem se Vás zeptat čím mažete své miláčky a jaké máte zkušenosti se značkami motorových olejů?

2007-10-12 10:16:51

Jelikož mám starší auto tak mu rád dopřeji dobrý a kvalitní olej - výborně se mi osvědčil od BP čistící olej 10W-40 - motor po rozebrání vypadal naprosto úžasně čistě a hlavně má dobrý vliv na hydroštely - o dost se ztišili i když to není jen olejem. Naopak špatnou zkušenost mám s Mogulem, který jsem koupil na pumpě - nevím už co to bylo přesně zač, ale motor po tom řval jako blázen. Jinak do mé mazdy jedině polosyntetika, nikdy né plná. A co vy ostatní? Rád bych se dozvěděl jestli má někdo zkušenosti třeba z castrol nebo s něčím jiným.

doris  
Doris
2007-10-12 10:48:23

Castrol Magnatec nebo Powertec 10W -40, Shell Helix 10w-40. Obě tyto značky - maximální spokojenost. Jinak oleje jsme už tady probírali více krát, stačí prolistovat diskusi .

2007-10-12 11:00:45

doris...to radši ani neřikej jinak s tebou bude naloženo jako s člověkem zlým, nepřejícím a rady škudlícím

2007-10-12 14:08:38

To Doris: Ano dobré oleje, ale jak pro které auto. Tady ta diskuze je o konkrétních zkušenostech z konkrétními oleji na konkrétních autech, proto je nová.

To Santiago: nemám slov

doris  
Doris
2007-10-12 14:27:10

Diakon. Pravda. Nám třeba nejvíc vyhovuje ten Castrol (10w-40) v Nissanu a do M6 ho též dávají v autorizovaných servisech. Koukala jsem se podrobně na specifikace a právě těm požadavkům odpovídají výše zmíněné značky. Někomu jinému naopak Castrol v autě nevyhovoval. Vyzkoušeli jsme kromě těchto olejů BP a Mobil 1 a ač třeba Mobil patří mezi výborné oleje, ve starém Nissanu nedělal dobrotu, konkrétně začal prosakovat přes gufera. Olej BP byl na tom ještě hůř. Všechny oleje, co jsme použili, měly viskozitu 10w-40. Je to prostě o tom, že každému motoru skutečně svědčí určitý typ a značka oleje.

2007-10-12 15:03:24

já mám třeba dobrý zkušenosti s Texaco Longlife 10W40.. sice nic světobornýho, ale spotřeba oleje se mi u 626 ustálila z původních 0,6l/1000km na zhruba 0,1-0,2l/1000km... Taky jsem měl otevřenej motor jak zezhora (ventil. víko) tak i zespoda (olejová vana) a motor vypadal nádherně čisťounký...

2007-10-12 16:53:24

Ja leju do MX-3 i Xedose 6 Liqui Moly Leichtlauf MO2S 10W40. Ten olej ma prave prisadu v podobe MO2S, ktera hodne zlepsuje mazani uz kratce po nastartovani motoru. Jedine co se mi na nem neilibi je barva, ktera vypada, jako kdyby byl olej vyjetej, ale to prave zpusobuje prisada MO2S

Jinak plna syntetika se da taky klidne lit. Je samozrejme lepsi (a taky drazsi) nez polo, ale zalezi na tom, co se do motoru lilo a v jake je kondici

2007-10-20 20:18:41

Do 626 jsem dával Castrol Magnatec 5W-40 Teď asi před měsícem jsme koupili mazdu 6 a podle nálepky u motoru je tam Castrol SLX Longlife 0W-30 a podle servisní knížky je to tam dávané přímo v servisu Mazda. Podle manualu by tam ale asi měl být 5W-30 Jinak jsem koukal, že v servisech většinou dávají Castrol, ale jinak si Mazda přímo nechává vyrábět od firmy TOTAL oleje MAZDA DEXELIA. Vyrábí se čtyři druhy.

Mazda Dexelia 10W-40, Mazda Dexelia Ultra 5W-30, Mazda Dexelia Plus 5W-40 a pro diesely ještě Mazda Dexelia DPF 5W-30

http://www.oil-shop-uk.co.uk/acatalog/Dexelia.html

http://www.mazda.cz/Owning/Parts/

http://www.augasa.es/varios/ac_dex.html

2007-10-20 20:40:35

My jsme naší 323f BG 1.6 koupili v březnu tohoto roku krátce po výměně oleje. Bývalý majitel tam nalil Agip, přesný typ si už nepamatujeme, ale měl to být nějaký long-life , čemuž jsme se u tak starého auta divili. Po 9.000km začali být s autem problémy, hlavně po nastartování ventily vydávali zajímavé zvuky. Před výměnou jsme motor pořádně provětrali, ke kamarádovi jsme dofičeli se 140kou na tachometru a čekali, jak rychle olej vyteče, ale k našemu údivu i přes teplý motor tekl z motoru gel s hrudkami . Teď máme v autí stejný olej jako dopr, doplněný o přísadu pro zlepšení funkce ventilů od stejného výrobce. Prozatím jsme od výměny najeli 1.000km, motor se ztišil, po nastartování ventily neklepou, zdá se nám i pružnější. Takže zatím spokojenost.

2007-10-21 10:12:53

Když jsem před šesti lety koupil 323F BG 1.6 nechal jsem si hned vyměnit rozvodový řemen a při tom rovnou i olej. V servisu mi tam tenkrát nalili Castrol TXT Softec 5W-40 Pak už jsem si olej měnil sám. Při další výměně oleje mi známý sehnal přímo ze škodovky z fabriky olej Fuchs Titan Supersyn, myslím že je to taky 5W-40. Pro další výměnu už možnost sehnat olej Fuchs nebyla, tak jsem koupil Castrol Magnatec 5W-40 a nikdy s olejem problém nebyl. Myslím si, že se nedá říci, že by některý z olejů, které mají stejnou specifikaci a stejnou viskozitu byl horší a jiný lepší. Pokud je nějaký problém s olejem, tak to asi spíš bude tím, jak se k výměnám a doplňování oleje stavěl původní majitel. Jestli třeba nedoléval do motoru olej jiné viskozity, než ten, co tam byl a jestli taky auto bylo při koupi opravdu po výměně oleje a jestli taky třeba starý majitel nezkoušel také lít do oleje různé přísady. Kdysi jsme se nechali nachytat a do škody 105 jsme do oleje nalili nějakou přísadu na bázi teflonu. Už bych to nikdy neudělal a k těm různým nabízeným přísadám do oleje už nemám důvěru . Motor se sice opravdu ztišil, jenže po ujetí asi 500Km se zadřela klikovka. V servisu nám tenkrát řekli, že byl ucpaný nějaký kanálek pro mazání. Většinou se doporučuje hned po koupi auta, pokud není prokázané, kdy byl opravdu měněn olej a rozvodový řemen ( třeba podle servisní knížky ) to hned vyměnit.

2007-10-22 14:51:59

No atak teda do xedose 6 bych mel lejt teda co za olej nebo spís kterej mu svěčí tet tam mam castrol Magnetec 10W-40 tak snat to nevadí mam 2.0 V6

2007-10-22 18:29:59

Já myslím, že je jedno, co se tam naleje. Každé auto má danou požadovanou specifikaci a viskozitu oleje a když je předepsaný třeba 10W-40 specifikace A3/B3, tak tam takový olej dát a asi je jedno, jestli to bude Castrol, Total, nebo třeba Mobil. Když se tam dá místo 10W-40 třeba 5W-40 , tak rozdíl bude ten, že to v zimě bude po nastartování studeného motoru dříve mazat, ale zase ten olej je řidčí a tak když se nalije do nějakého starého vyběhaného motoru, tak ten motor pak může být hlučnější a může žrát více oleje. Akorát oleje 15W-40 jsou dnes už dobré jen tak do starých vyběhaných škodovek 120, ale do mazdy bych ho nedal. Jen by se asi ty oleje neměly míchat, hlavně nemíchat různé viskozity a dolévat tam to, co tam je a když budu chtít dát jiný olej, tak ho úplně vyměnit. Pokud si někdo do motoru nalije 5W-30 a pak to dolévá olejem 10W-40, tak si říká o problémy.

doris  
Doris
2007-10-22 18:40:27

Frantaj: Tohle mě zajímá, píšeš, že pokud člověk splní danou specifikaci, mělo by to být jedno, jakou značku použije. No já jsem narazila na takový problém: používala jsem Castrol Magnatec 10w-40 a občas Shell, vše bylo v pohodě. Oba oleje měly specifikaci 10w-40 A3/B3. Letos na jaře jsem použila olej stejné specifikace, ale značky Mobil 1 Super S, měl výborné reference, takže jsem se rozhodla ho vyzkoušet. A ten mi začal po pár jízdách prosakovat přes gufera, takže mezi motorem a převodovkou se objevovala mastnota, která tam dříve nebyla. Jinak se motor choval normálně a běhal tiše. V čem mohl být problém? Něco podobného mi kdysi dávno dělal olej BP (10w-40).

2007-10-22 19:11:48

O tom že mobil je řidčí jsem slyšel a nevím, čím by to mohlo být. Hustota oleje je dána viskozitní třídou. Možná že třeba pro 5W-40 musí být viskozita v určitém rozmezí a tak třeba Castrol může být na horní hranici předepsané viskozity a mobil třeba na dolní hranici, ale to by nám musel říci nějaký odborník a to já nejsem a vím jen to, co si přečtu a nebo vím z různých zkušeností známých. O viskozitě olejů je něco třeba tady http://www.oleje.cz/index...?left=main&page=mot_visko o výkonové specifikaci tady http://www.oleje.cz/index...dobe_vykon&page=mot_vykon a tady je porovnání klasifikací olejů http://www.oleje.cz/index..._vykon&page=mot_porovnani

doris  
Doris
2007-10-23 07:45:46

Děkuji.

2007-10-23 23:03:00

V době kdy sem provozoval v autodopravě vozidlo Peugeot Boxer, jsem do něj používal olej Valvoline Durablend 10w40 (používám ho i nadále), a mám s ním velmi dobrou zkušenost, jelikož to bylo u naftového motoru tak jsem ho měnil po 8-10 tisících kilometrech, podle toho v jakém režimu jsem s ním jezdil, kratší trasy dřív delší déle. A kamarád používal kastrol specifikace si již nepamatuju, generálkovali jsme motory ve stejnou dobu ve stejném rozsahu a měli sme totožná vozidla. Můj motor ve kterém sem používal valvoline byl podstatně tišší, výkonnější a i měl řádově o litr nižší spotřebu paliva.

2007-12-19 09:57:24

konkrétně pro 626 je ten Castrol 10w40 magnatec. A taky super kvalitní olej Valvoline Dura Blend 10w40.

2007-12-19 11:19:49

No četl jsem si vaše názory na oleje a řekl bych,že každý z vás má určitě nějaku pravdu. Já měl před Mazdou Sierru 2.0 DOHC a lil jsem do ní Mogul 10W40 GX FE PRO. Myslím že jsem žádné problémy nikdy neměl a ani žádnou spotřebu oleje. Po těchto zkušenostech jsem si tento Mogul začal dávat i do Mazdy. Možná špatně!! Nevím?! Ale Mazdu jsem koupil s nalítanýma 200 000 km a čert ví,co tam kdo nalíval. Je to dovoz z Rakouska. Co kdo říkal na mogul? Že je špatný? Já nemůžu s jistotou říci. Já fakt nevím?

2007-12-19 12:38:00

ja osobne bych teda Mogul nenalil ani do svy motorovy pily, ale to je asi tim ze s nim mam spatnou zkusenost, Honda s nim chytla nejakej divnej zvuk a soused znicil motor na skodovce (s tim ze mu rekli ze to bylo nekvalitnim olejem)

ale je fakt ze uz je to 2 roky zpatky, takze je mozny ze ten olej nejak zmenili.....


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7