Fórum - Téma


Olej nad ryskou


Fórum Technický koutek Olej nad ryskou



1  2  3

2010-10-10 14:14:23

jasně tak to neřešte, až vám pak jednoho krásnýho rána začne dýmit auto jako vo život a naráz z nula spotřeby bude 0,8/1000 s tím že se to bude postupně jen zvyšovat, možná si na mě vzpomenete

ale... každej svýho štěstí strůjcem, hlavně mi pak žádný takový auto neprodávejte, pošlu vás sítm do řiti

tenhle klub to je vůbec pecka, hlavně rady od lidí kteří tomu očividně vůbec nerozuměj mě dycky fascinujou nejvíc, kolikrát když jsem potřeboval v minulosti rozdělat auťák dycky jsem mrknul sem a snažil se občas i řídit tím čím je tu napsáno ovšem když jsem to rozdělal většinou jsem zjistil že některý věci tady... to byly fakt echt kraviny, a kdybych si to nerozdělal sám bych na to asi nepřišel...

ale jak říkám... tenhle klub jde dlouhodobě do sraček takže mě to nepřekvapuje vůbec...

myslete si vo tom co chcete, tenhle thread je toho jen dalším důkazem...

btw to odsátí, není vůbec špatnej nápad, chválím...

2010-10-10 23:04:21

a můžeš mi tedy přesně vysvětlit jak by se to mohlo stát že by najednou takhle vzrostla spotřeba oleje? potřeboval bych to nějak podrobněj popsat protože zatím tomu teda nějak nerozumím

2010-10-11 01:15:02

no nevím teda co je na tom tak těžkýho k chápání...

pokud takhle ten motor bude žít celej život s přelitým olejem tak to jednou přes gufera ventilů, pístní kroužky, stírací kroužky a pod prosakovat prostě začne, kor řidší olej (5w40) apod... nejlépe super hyper kvalitní značky typu starline apod, protahování servisních intervalů na déle než rok a více než 15tisíc... to prosakovat začne...

a kdo říká že ne... tak asi neviděl motor od mazdy... anebo neví že některý motory (obzvláště Z5, B8, KL, FS, apod...) jsou na tohle prostě citlivý...

doložit Ti to můžu třeba tím, že od tý doby co si měním olej sám (tzn leju kvalitní olej, nepřelejvám přes rysku ani mm, měním max po roce nebo po 10t, nejezdím krátký trasy se studeným motorem a za studena nevytáčím)

mi spotřeba klesla o rových 0,4l/1000km

divný co? Ale vono je potřeba do tý mozaiky zakomponovat všechno. Tzn i nepřelejvat olej. A to je furt to co se tady snažím dookola mlít a co mi tu furt všichni vyvracej. Pak ty auta ojetý nemaj vypadat tak jak vypadaj...

2010-10-13 13:40:53

těžký k chápání to je nějak se tu nemluvilo o přelívání po celou životnost motoru a pak si tu nic nevysvětlil tím že to jednou začne prosakovat tím že naliješ o pár mm oleje víc se ti nikde nezvedne žádný tlak a přes kroužky a gufera půjde stejně oleje jako když naleješ po rysku a ta tvoje spotřeba oleje když ti klesla o 0,4l tak to nevím kolik ti bral motor olej dřív a kolik ted a kolik má tvůj motor nalítané ale já mám 4 auta z toho 3 mazdy na jedný mám nalítyný 430 t a kolik koleje naleju tolik vypouštím měním ho asi tak po 3 měsících za tu dobu ujedu 10000 a do všech aut leju rozlívaný mogul 10w40 divný co? Kromě orubeného B6 tam leju 5w40

tak prosím ještě jednou vysvětlit přesně co se v tom motoru děje když přeleješ o 3mm

2010-10-14 11:00:17

tys prostě nepochopil vůbec základní princip toho, co jsem tu chtěl napsat.

No nevadí, takže znova, jde mi od základu vo princip, nejde mi vo to, vo kolik kdo přelije ale zdali vůbec přelije, ujede mu ruka a bude to třičtvrtě cenťáku nebo víc, ale vono to je dobrý, protože minule to přece vůbec nic nedělalo.

Mě jde vo to, aby tyhle prasárny v servisech zmizely, dokud dotyčnýho nez.ebeš a neklepneš přes prsty včas, tak ten motor si na to bude žít takhle celej život a jednou prostě kroužky a gufera apod udělaj papá a začnou prosakovat a ano bude to až po tom centimetru ale von si ten automechanik furt říkal že je to přece dobrý, když tuhle prasárnu udělal předtím už stokrát tak po stoprvý to přece musí vyjít taky

a vono to jak na svini nevyjde a zrovna budeš s autem někde v chorvatsku, 1200km od domova

Už chápeme konečně co tím chtěl básník říct? Nebo ještě pořád ne? Prostě jsem se do toho opřel protože mi nepřijde normální tohle tolerovat vůbec. Podle mě je to prasárna už s principu. U nás někomu něco povolíš... nastavíš prst a on ti sežere celou ruku. Tečka

2010-10-14 22:20:08

ne pořád nechápu řešily se tu jen a jen 3mm přelití a prezentoval si se tu jako znalec motorů tak mi vysvětli proč ty gufera začnou prosakovat když přeli ješ o 3mm nebo klidně i o 3cm a které díly tím trpí případně proč je hladina oleje na měrce nazznačená tak jak je naznačená a proč není víš nebo níž.

no vlastně to ani vysvětlovat nemusíš já vím úplně přesně které díly přelitím trpí a o kolik je potřeba přelít aby ty díly trpěly a nemá to nic společného s žádným těsněním, guferem, spotřebou oleje nebo s jeho prosakováním

důležité je že alespon ty sám rozumíšč tomu co to tu plácáš

2010-10-14 22:36:03

Rendo, jen mu dej... protože to, co tady píše, je opravdu k smíchu...

2010-10-15 04:18:30

jasně vy dva znalci motorů tak přelejvejte furt, mě už je to u prdele a končím s touhle diskuzí...

asi ste měli rozdělaný hafo motorů a ještě mi začněte tvrdit že žádná mazda nežere ani slzu oleje což předpokldáám že nastane... protože vy ste páni mechanici, a tak mi budete tvrdit že přetěsňovat motor je nesmysl že je dobrý to rovnou zahodit až to začne žrát olej a rovnou shánět jinej motor.

Nebo jak mi pak chcete vysvětlit to že většina Z5 FS, KL, B8 atd žere olej jako vo závod?

Ničím,... ste v prdeli... jako vždycky...

seru na to, tady něco vysvětlovat je fakt k hovnu

běžte si léčit svoje trapný komplexy jinam, jediní kdo ste tady k smíchu ste vy dva kteří musíte bejt furt nejchytřejší a víte všechno nejlíp...

a hlavně ty rendo jseš tímhle profláknutej i na jinejch klubech, viz to co jsi psal o Mazdasrazu 2010 místo toho abys to Káče a Honzovi řekl do očí co se ti nelíbilo, tak jsi trapnil na mx3 klubu a házel špínu kde mohl, místo abys výhrady směřoval přímo tam kam se má...

česká klasika a navíc klasika i tohohle klubu a nepřekvapuje mě to a nikdy mě to překvapovat nebude, ale co děláš je tvoje věc, ne moje a já už se tím nehodlám zabejvat.

2010-10-15 05:15:41

P.S: Může mi hlavně někdo napsat KDE JSEM PSAL ŽE PŘELITÍ O 3MM MUSÍ ZPŮSOBIT POŠKOZENÍ MOTORU?

hlavně kde a v jakým threadu jsem přesně doslovně napsal slovo "3mm" ???????

pokud vím a projdu si svoje předchozí posty, tak jsem PŘESNĚ TUHLE FORMULACI nikde nepsal, takže pokud operuješ s tímhletím, máš asi vidiny a je potřeba vyhledat odbornou lékařskou pomoc

Psal jsem tu o principu přelejvání oleje.... a že se časem (ale dlouhým časem, uváděl jsem tu 200tkm a více) může objevit nějaká ta netěsnost a může to začít prosakovat.

Nikde jsem ale nepsal že to MUSÍ nastat...

v základu mi tady šlo o netoleranci toho co a jak dělají autoservisy špatně, a uvedl a napsal jsem to tak aby to vyznělo jako netolerance vůči těmhletěm prasárnám, ale to tady jak koukám VŮBEC NIKDO NEPOCHOPIL... což není divu... když se tu píšou bláboly jaký se tu píšou viz Renda...

tak mi teda napiš teď jaká je podle tebe ta hranice. Protože pokud tu píšeš něco o 3cm tak jsi buď debil, anebo nerozumíš základnímu principu mazání spalovacího motoru. Vyber si z toho dle libosti, nechám to na Tobě..

za další... nevím proč je furt někomu zatěžko povolit ten výpusťák nebo odsát to přes měrku. TO JE TO JEDINÝ CO JSEM ZA TUHLE DEBATU FAKT NEPOCHOPIL.... ale to je jedno...

tady je to prostě očividně o totální demenci a ignoraci a bůhví čím vším ještě...

buď tak laskav a zamysli se nad sebou. Pokud máš teda čím.

2010-10-15 16:19:48

Takže je to tak, že kdo drží hladinu oleje mezi ryskama, mění olej v předepsaných intervalech a tak dále, nemusí mít strach, že mu někdy bude auto papat olej, včetně průsaků?

2010-10-15 17:50:18

jako samozřejmě zaručený to není nikdy

přecejenom když má motor namotáno 300t a výše už přecejenom se nějaká netěsnost může projevit ale řekněme že citlivým zacházením se dá tahle varianta předčasné smrti motoru o něco oddálit.

akorát že pánové to tady nechtějí pochopit že spíše straším a určitý věci zaháním do extrémů aby si to ty lidi uvědomili včas, že to už potom není sranda.

každopádně základ je kvalitní olej a včasná výměna...

2010-10-15 19:50:57

hansi žádnej učenej z nebe nespadl ale za celou dobu si nedokázal říct proč když se přeleje motor proč začne téct a co se na něm a proč může pokazit tvé vysvětlení bylo "prostě to začne téct a nikde sem netvrdil že motor není potřeba přetěsnovat pokud motor někde netěsní tak je ho potřeba přetěsnit ale nikdy tato netěsnost néni způsobena přelitím

další věc nevím co tady s tím má společné mazdasraz nepsal sem nikomu nic za zády je to i tady v diskuzi o srazech ale protože se mi s tím nechtělo psát na víc klubů hodil jsem sem jen odkaz

2010-10-15 20:06:24

"nikdy tato netěsnost není způsobena přelitím"

tohle mi jako vysvětli panáčku... protože to co jsi napsal je tak trošku dost mimo...

to znamená že když já tam naliju 18l oleje tak je to v pořádku?

zamysli se občas nad tím aspoň co bleješ, protože Ti tady pořád jenom dávám ochutnávat Tvou vlastní medicínu

Nevím proč bych něco měl vysvětlovat já, když jsem žádal vysvětlení po Tobě tak jsem se ho nedočkal

btw věci typu zadrbanej katík, lamdasonda, nebo sání celý zas.aný od oleje asi neřešíš vůbec, já vím, to jsou pro tebe naprosto nepodstatné drobnosti. Ale ony drobnosti souvisejí právě s tím přelejváním oleje a tím nemyslím přelití o 3mm. v Tvým případě se tu už bavíme vo 3cm který si tu tak chytře zmiňoval

mazdasraz zmiňuju proto, že tohle není jedinej klub, ve kterým do lidí jen bezdůvodně reješ... a aby to věděli i ostatní, ským mají tu čest

2010-10-15 20:12:16

a zase žádné vysvětlení

2010-10-16 00:02:57

pokud vím tak jsem chtěl vysvětlení já po Tobě panáčku, protože to co tu píšeš je jedna hovadina za druhou a nějak ti už na to došel elán a nápady co?

btw pokud tvrdíš skutečně to co píšeš, tak je to opravdu na pováženou... ale... když nemáš snahu to řešit tak to třeba neřeš, myslím že vše jsem tu napsal dostatečně jasně a pokud jsi takový neznaboh že to nedokážeš pochopit tak je to jen Tvůj problém...

a hlavně... mi už konečně vodcituj kde jsem psal ty Tvoje slavný "3MM"

2010-10-16 13:41:34

http://www.castrol.com/ca...9011988&contentId=7023157

Doplňte si motorový olej

Motorový olej plní v motoru hned několik funkcí, jako mazání, chlazení, těsnění a čištění motoru. Při plnění svých povinností proniká část motorového oleje do spalovacího prostoru, kde shoří s palivem. Dnešní moderní motory jsou dokonale utěsněné, takže ztráta oleje vytečením je nepravděpodobná, pokud nedojde k mechanickému poškození olejové vany. Spotřeba oleje je z technologického hlediska vyšší v době záběhu motoru, který se pohybuje od 5 000 – 20 000 km, v závislosti na způsobu jízdy. Po ukončení záběhu motoru se spotřeba oleje ustálí na konstantní hodnotě. Další zvyšování spotřeby oleje může být způsobeno opotřebováním motoru, používáním méně kvalitního oleje nebo přeplňováním olejové náplně nad požadovanou hodnot

Motorový olej je potřeba kontrolovat častěji, než jsou současné výměnné intervaly a dle potřeby dolévat.

Většina výrobců motorů uvádí v provozních návodech automobilu spotřebu motorového oleje od 0,6 do 1,0 litru na 1 000 km. V praxi bývá spotřeba oleje daleko nižší a pohybuje se na úrovni 0,1 – 0,25 litru na 1 000 km i níže. Turbomotory a naftové motory mají spotřebu oleje mírně vyšší, v porovnání s nepřeplňovanými motory.

Pokud budeme předpokládat spotřebu oleje 0,1 litru na 1 000 km, po najetí 10 000 km je potřeba dolít 1 litr motorového oleje.

Postup kontroly

Zkontrolujte si hladinu motorového oleje ve Vašem motoru!

* odstavte vozidlo na rovné ploše a vypněte motor

* po vypnutí motoru chvíli počkejte (alespoň 5 minut) a až potom měřte hladinu oleje

* vyjměte měrku oleje z bloku motoru, otřete ji dosucha a zasuňte zpět

* znovu vyjměte měrku a zkontrolujte hladinu oleje

* pokud je nezbytné doplnění, sejměte víčko plnícího otvoru oleje a doplňte správný olej (viz návod k obsluze automobilu)

* po doplnění zkontrolujte hladinu oleje ještě jednou a v případě potřeby postup zopakujte

* po dolití oleje nezapoměňte uzavřít nalévací otvor

Pozor na tzv. přelití – dbejte, aby hladina oleje nepřesáhla horní rysku měrky, jinak hrozí poškození motoru. TAKY PÍŠOU HOVNO KONKRÉTNÍHO!jAKO VY§§§§§vŠICHNI MÁTE PRAVDU TAK UŽ TOHO NECHTE

2010-10-16 13:53:45

já jsem ochotnej toho nechat, ale jediný co fakt v životě nesnáším, že když chci někomu pomoct, tak se tady v tomhle klubu vždycky najde někdo kdo se do mě začne navážet a dělat ze mě vola

To opravdu upřímně nenávidím a prostě nejsem ten typ člověka, kterej to jen přejde, kor když jsem ještě pořád nedostal relevantní protiargument proti mým tvrzením...

v tomhle klubu vím, že určitý věci se prostě dějou, dík budou atd... ale pokud tady zesměšňuje někdo jen sám sebe viz Renda tak je to docela i zábava to potom číst

2010-10-16 14:01:26

Jasně,ale prapůvod byl opravdu jenom v dotaze o 3mm a sám vím že to nic neudělá,3mm na rysce nic neznamená,"naše motory" to sežerou za chvilku,však málokdo tady má nalítáno méně 200tisíců

2010-10-16 14:03:37

ale mě o tohle nešlo, mě šlo o princip v základu o princip přelejvání oleje...

a od začátku jsem to takhle prezentoval, dokud si to nepřekroutili někteří podle sebe

2010-11-04 20:59:35

Můžu se taky přidat do diskuze ? Můj názor je celkem jednoduchý : Dlouhodobé přelití motoru určitě není ku prospěchu. Logicky : pokud výrobce udává olejovou náplň např. 5l oleje nevidím důvod mít v motoru litrů 6. To je zcela jednoznačné. Na druhou stranu ty 3 mm o které se tu vede velmi jadrná debata bych opravdu neřešil a mám k tomu dost jednoduchý důvod : Co se stane s hladinou mot.oleje při jeho chodu ? Kouzlo, hladina klesá protože olej při cirkulaci motorem ulpívá na stěnách válců, na hlavě a na všech plochách s kterým přichází do styku. Takže za chodu motoru je hladina oleje o dost nižší Tento jev eliminovali naši východočeští soudruzi v Kopřivnici při vývoji a výrobě nákladních vozů Tatra všech řad a tipů kromě osobáků T 603 a T613 A víte jak ? Tatra má dvojitou měrku, takže můžete kontrolovat hladinu i za chodu motoru. A jako bonbónek na konec mám drobný dotaz. Pořád tu někdo upozorňuje na protlačená gufera od velkého množství oleje. Jak je možné že olej protlačí gufera když jsou umístěna na hlavě spolu s vodítky. A hlava, resp. vačky a vahadla jsou mazány rozstřikem a né tlakově to mi hlava faktis nebere


Odpovědět

1  2  3