Fórum - Téma


Olej nad ryskou


Fórum Technický koutek Olej nad ryskou



1  2  3

2010-07-08 10:06:02

Zdravím, mám možná hloupý dotaz, ale přece jen mi to nedá. Byl jsem teď se svojí 626 GE v servisu na výměně oleje a když jsem přijel domů, kontroloval jsem měrkou hladinu. Byla cca 3 mm nad ryskou F, chci se zeptat, zda to může motoru nějak extra vadit... Předem díky za odpovědi

2010-07-08 14:08:50

Nebude to vadit!Za pár kilometrů už budeš dolévat ,tak žádné strachy.Je to bezpečný chránice- jako Sudeten.Ještě dotaz-po jaké době si kontroloval olej(jak dlouho stál motor),pak- byl jsi na rovině nebo lehce nakloněn do které strany(třeba i do předu)?!

2010-07-08 14:25:38

Kontroloval jsem to asi hodinu po příjezdu domů, na rovince. Ptal jsem se mechoše, kolik tam nalil, prý 3,8 litru. Patří tam 3,5, takže 3 dcl navíc. To tak odpovídá těm 3 mm nad ryskou, ne? Vygooglil jsem pár informací a docela jsem se lekl ... zničené klikovky, katalyzátory, vytlačená těsnění... Kdy je ještě ta únosná hranice přelití a kdy už odsávat?

2010-07-08 14:42:55

trech mm se neboj

2010-07-08 14:50:51

Tak díky za uklidnění, má to člověk těžký když je puntičkář.

2010-07-08 14:51:49

2010-09-14 23:01:12

Jestli ti nadstav oleje vadí, kup si v lékárně za pár korun stříkačku, sežeň na ni hadičku - buď od infuze nebo třeba izolaci z nějakého kabelu. Vytáhni měrku oleje, tou dírou tam strč hadičku a olej jednoduše odsaj. Práce na 5 minut.

2010-09-29 23:05:23

Ahoj nestane se nic to je opravdu malinké přelití,pokud by jsi to přelil třeba o litr to by byl průser stoupl by tlak a vytlačilo by to bufera těsnění atd ale tři dc vůbec to neřeš

2010-10-01 01:08:59

až na to že to pak začne víc žrát olej přes kroužky a gufera a tím pádem pak motor začne netěsnit a dřív ho odrovnáš... ale proč ne...

kvůli tomu si měním olej sám, protože bych ty kkty v těch servisech za přelejvání oleje na F bez milosti nejradši zabíjel hlavně zku.vit co se dá a vyinkasovat co nejvíc peněz. To je motto dnešních servisů....

Takže ti dám jednu moc dobrou radu... povol výpusťák a opatrně upouštěj a pevně ten výpusťák drž abys ho nepustil do tý nádoby s olejem. Pak zašroubuj, změř hladinu a budeš mít klid.

2010-10-02 15:04:41

Hans- kde jsi na takovou kokotinu došel????

2010-10-05 14:52:48

kokotinu? Oukej když chceš používat tyto konkrétní výrazy tak si nastuduj jak funguje spalovací motor a pak mluv.... a hlavně mi začni tvrdit že žádná mazda nežere olej. A proč asi? Protože s ní každej druhej zachází takhle zku.veně a když se proti tomu někdo ozve tak je to KOKOTINA...

hmm... tak jo no... přišel jsem na to tak že už jsem viděl pár rozdělanejch motorů...

jako jestli chce pak přetěsňovat komplet celej motor a měnit katík zadrbanej spáleným olejem tak proč ne, ostatně ty seš odoborník na slovo vzatej jak tak koukám, asi si viděl hafec rozdělanejch motorů a víš na jaký fázi fungujou stírací kroužky ve válcích, gufera na ventilech, pístní kroužky a tak dále

jako neříkám že po jednom mírním přelití se to musí stát ale pokud ten motor takhle žije celej život na přelitým oleji tak se třeba po 200tisících může stát že ty těsnění to prostě nevydržej a udělaj papá, rupnou a pak nazdar, můžeš přetěsňovat celej motor ale v pohodě, ty si přece vodborník, tvrdíš že to co píšu sou KOKOTINY... tak sem asi debil no... a ty si nejchytřejší na světě...

pardon že sem si dovolil vůbec něco napsat, pane chytráku, příště budu držet hubu ale pak si tu piš sám.. pane nejchytřejší

btw když už sme u toho... u manuálu, kterej je užitečnej tak akorát pro ženy a pro ty co si na auto nešáhnou je u každý mazdy napsáno že se nesmí přelejvat olej nad rysku F? Proč to tam Ty pane chytrej asi píšou? PRO SRANDU KRÁLÍKŮM???

lol tohle mě fakt zase rozesmálo, je vidět že tenhle klub je fakt pořád vo jednom a vo tom samým

nechci říkat to slovo nahlas...

2010-10-05 20:49:06

určitě ty 3 mm neřeš žrát olej ti to nebude víc než ti to žralo doted žádné gufera a ni těsnění ti to nevytlačí ty ry sky a text v manuálu o nepřelívání oleje přes risku je tam pro ty kteří dokážou zalít motor olejem až po víčko kteří by se pak mohly chtít s automobilkou soudit že to nikde nebylo napsáno. pokud ti klika nemlátí do hladiny oleje což při přelití o 3mm nehrozí, tak se nic neděje.

2010-10-05 21:56:53

jasně takže je to v pořádku, fajn, tak to hlavně všichni podporujte ať to servisy dělaj furt

neříkám že se to musí stát hned, ale pokud ten motor tímhle stylem bude žít 150-200tisíc tak to prostě začne prosakovat a začne se zvyšovat spotřeba, kor u náchylnejch motorů typu Z5, FS, KF, BP DOHC apod... a že jich mazda vychrlila..

prostě bych zajel na nájezdy povolil výpusťák a trošku jí upustil, nechápu co je na tom tak těžkýho... to zvládne i pětiletý dítě... a jistota je jistota...

2010-10-05 22:15:14

Milí Hansi, nemusím si studovat princip spalovacích motorů... Mě opravy a často i malé úpravy těchto motorů živí... Olejová náplň, ani centimetr nad ryskou, nemůže motoru vůbec uškodit... Jestli jsi viděl několik rozebraných mazďáckých motorů, tak se koukni, ve které úrovni jsou gurera... Asi tak pět centˇáků i více nad F.... Na některých modelech záměrně zvyšujeme mazací tlak i hladinu olejové náplně kvůli lepšímu chlazení a nenastane žádná zvýšená spotřeba oleje-to by ho tam někdo musel dát dvojnásobné množství...

2010-10-06 00:36:23

lepší chlazení mi teda vysvětli, to trošku nechápu pokud ho nehoníš přes chladič oleje..

no nic dělejte si jak myslíte když si myslíte že ste chytřejší než já oka... hlavně až se bude olejová náplň v tomhle množství blížit ke konci výměny a hlavně když se bude motor tahat za studena a dávat se mu čočka tak to určitě všemu hrozně prospěje když ho tam bude víc... teda spíš to nebude olej ale když to budě nějakej levnej shit co se leje běžně v servisech tak po 14ti 15ti tisících před výměnou to už bude jen mazlavá sračka a ta děsně prospěje hydroštelům, vačkám, ventilům apod...

no ale to je jedno... dělejte si fakt jak myslíte...

já jen nechápu opravdu nechápu jednu věc... bejt línej jak to prase a nevlízt pod auto nepovolit výpusťák a trošku jí nepustit žilou ... fakt nechápu co na tom je tak složitýho, nebo proč co je na tom kua za vědu mi fakt palice vůbec nepobírá, to vám jako ty packy upadnou nebo co? To je to co na tomhle celým nechápu když kua něco někomu poradím najde se x blbců co bude rejt a rejt a rejt a kvůli tomuhle mě tenhle klub fakt neskutečně SERE už několik měsíců... skoro možná i víc jak rok...

2010-10-08 19:33:52

Povolovat výpusťák by se mi asi nechtělo, ale před koupí v Mazdě v Německu mi to přelili o centimetr, tak jsem to odsál stříkačkou přes měrku. Bylo tam víc jak litr oleje nad ryskou.

2010-10-09 00:03:21

odsát to je taky řešení a jde to

2010-10-09 10:35:42

Jo a hlavně to jde udělat kdekoli, není třeba lézt pod auto a riskovat, že zaprasím ulici, když nemám možnost najet na rampu. Je to absolutně čistá metoda.

2010-10-10 06:24:33

jistě že to de přelití o centák bych taky řešil ale o 3mm určiře ne

2010-10-10 09:50:49

Správně Rendo Cenťák řešit! 3mm se nezabývat!Dohadujete se o kravinách.Pojďme řešit konstruktivní věci,o které nám jde,které jsou pro naše "vraky" důležitější


Odpovědět

1  2  3