Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 16

2013-02-04 17:02:27

Oživuju tema - zjistil jsem ,že mojí M6 2.3 velmi chutná olej, na oleji jsem najel od 24.11.do těch cca 1200 km a už jsem tam dolil celej litr. S výměnou tam tedy zahučelo už 6 litrů oleje a je to sotva nad ryskou "min" to je k .

Olej jsem dal tenhle http://www.oleje-pema.cz/...ultra-5w-30-5l_54298.html filtr original mazda.

Napadlo mě, že předchozí majitel jezdil na hustší olej a tenhle řídkej to halt baští...

Dokoupím tedy ještě ten 5W 30 a při další výměně dám 10W 40.

Dotazy:

1) Přešel jset někdo takto na hustší olej a pomohlo to?

2) Vzhledem k tomu jakým tempem to mizí, hraje roli jakej 5 W 30 budu dolívat?

Pokud tam doleju nějakej jinej (čti levnější) 5W30, který bude mít specifiaci A1 B1, (ta dextelia má A5 B5), bude to ok?

Díky moc

2013-02-04 17:25:26

Ahoj, přešel jsem z 5W30 na 10W40 a spotřeba o dost klesla. Papá i tak, ale dolívám teď cca 1,5 litru na 10 000 km, což mi připadá v pohodě.

Zkus najít přesný vlákno, už se to tady někde řešilo (přesný specifikace i přechod z řidšího na hustější).

2013-02-04 17:41:26

Díky samper, v té hustotě bude doufám zakopanej pes, protože takhle je ta spotřeba NEHORÁZNÁ. Mám nepříjemnej pocit, že když jsem cca před dvěma týdny a asi 250 km kontroloval, bylo tam o cca 1/4 víc oleje, to fakt soudruzi v Mazdě nezvládli

2013-02-04 17:43:30

Ahoj, a kolik máš najeto? Litr na 1200km mě přijde dost. Nevytáčíš to nějak extrémně? Pro srovnání já mam stejný auto (2006 FL) a používán dokonce stejnej olej (5W30 Dexelia) a od výměny k výměně dolívám tak +- litr. Olej měním po 13-15 tis. km a najeto mám 155 tis.

2013-02-04 18:14:34

2.3 Je tím přece pověstná, že některé kusy už od novoty berou hodně oleje. Dal bych taky ten 10W40, jak říkáš.

2013-02-04 19:20:44

To jimbo, hm.... tak to si mě nepotěšil ani trochu, jinak nijak zvlášť to nevytáčím, občas přišlápnu, ale žádný omezovače.

Je fakt, že ty motory jsou evidentně co kus to originál...

Dneska jsem se zas zhrozil, když jsem měl olej lehce pod ryskou

No nic, zatím budu dolívat a sledovat a když to dá bude žrát jak prokopnutý, dám tam 10w 40.

Někdo info na ten dotaz, zda je ok když tam doliju jinej levnější 5w30 co bude mít specifikaci A3 B3?

MAX6  
J.
2013-02-04 23:04:22

Pokud to nebude olej do friťáku,tak to bude OK. Já se držim rači ozkoušenejch značek.

Jinač jestli nepomůže ta 10W-40,tak už jedině překroužkování a přetěsnění ventilů.

Jestli budeš dávat tu 10W,tak schválně nekupuj Castrol. V práci jsme přišli na to,že teba Castrol Magnatec 10W-40 je za studena pořád trochu řidší než třeba Valvoline 10W-40. Teda přišla na to stará 626GE na který se dělali pokusi s olejema.

2013-02-04 23:21:57

Do své 2.3 liju tento: http://www.oleje.cz/p/liq...eichtlauf-10w-40-5-l--303 a spokojenost. Koupím 5 litrů, použiju na výměnu a zbytek doliju během 10 000km.

2013-02-04 23:34:03

To MAX6 díkez moc.

To MariK - děkuju, asi jsem trubka, ale nelajznul bych si do auta nalejt olej, o kterým jsem v životě nikde neslyšel, ale každopádně díky

MariK, 2013-02-04 23:21:57 napsal:

Do své 2.3 liju tento: http://www.oleje.cz/p/liq...eichtlauf-10w-40-5-l--303 a spokojenost. Koupím 5 litrů, použiju na výměnu a zbytek doliju během 10 000km.

2013-02-04 23:37:15

ten jsme používali sice do podstatně starší mazdy, ale byl špičkový, spotřeba a hlučnost šli dolů pružnost motoru se zlepšila. nevíme, jaký je v novějších autech, ale nám se osvědčil. přidávali jsme i přísadu pro hydroštely stejného výrobce.

dr.know, 2013-02-04 23:34:03 napsal:

To MAX6 díkez moc.

To MariK - děkuju, asi jsem trubka, ale nelajznul bych si do auta nalejt olej, o kterým jsem v životě nikde neslyšel, ale každopádně díky ..

2013-02-05 00:30:19

podívej se na spoustu závodních aut a uvidíš logo této firmy, to o něčem vypovídá

2013-02-05 13:15:48

Tak mi můj dodavatel oleje doporučil toto http://www.oleje-pema.cz/...hetic-5w-30-4l_33890.html že by to mohlo helfnout, s tím že :

"Pokud dochází ke vyšší ztrátovosti oleje, může to být občas z důvodu používání originálního oleje, který je aditivován pouze na danou značku vozu, tím se při zahřátí stává řidší

než “obyčejná” 5W-30, která je aditivována na široký okruh značek automobilů.

Nebývá to ale pravidlem." tak pes se v tom vyznej...

Možný je samozřejmě všecko...

doris  
Doris
2013-02-05 14:00:58

Liqui Moly je špička i co se aditiv týče, naopak Petro Canada bych neměla důvěru do M6 dávat. Spíš bych přešla na 10W-40, ostatně nechápu, proč pro mírné klima, jaké je v ČR, používat 5W nebno 0W oleje. Kolikrát startujete při -30°C .....? Nám dávají do zánovního motoru v M6 origo Dexelii 10W-40 a jsme spokojeni, spotřeba oleje do výměny je prakticky nulová. Pokud motor žere olej výrazně, změna oleje to nejspíš nezlepší, jedině by pomohla oprava motoru.

To, co uvedl mechanik o použití ORIGO olejů a jejich řídnutí po zahřátí, jsem nikdy neslyšela. Prostě každý olej dané třídy musí splnit předepsané parametry bez ohledu na značku. Naopak origo olej je právě více přizpůsobený na daný typ motoru.

Jediné, co bych v případě změny značky zvažovala, je použití oleje pro starší motory - třeba Valvoline max life 10W-40. Dáváme ho do 21 let starého Nissanu a jeho motor je v podstatně lepší kondici, než mnohé moderní agregáty s daleko menším kilometrovým nájezdem. Tento olej umí motor nepatrně chemicky dotěsnit. Nejsem si sice jistá, zda tento olej splňuje požadavky M6 s motorem 2.3, ale pokud se jedná o vylágrovaný motor s takovým apetitem na spotřebu oleje, tak je to už v podstatě jedno, protože GO ho nemine.

2013-02-05 14:08:23

Já jezdím hodně krátké trasy a tím pádem se olej poměrně dost "ředí" benzínem. Je prostě velmi cítit benzínem a mezi výměnami oleje není potřeba dolévat. Dávám 10W40 Dexelii.

Já být Tebou, vyprdnu se na alternativní 5W30 A dám rozhodně 10W40.

Pokud si dobře pamatuji, také jezdíš krátké trasy, takže je pravděpodobné, že se ti ten už tak hodně řídký olej také poměrně dost "ředí" benzínem.

MAX6  
J.
2013-02-05 14:20:02

Já si nechal ve 150 udělat motor,leju tam 0w-40 už tři výměny a zatim jsem nemusel dolejt ani deci. Podle zkušebáku vše ok.Vyřešil jsem tim všechny možný extrémy co mohou nastat a jelikož se občas zbláznim tak nastanou. Pokud někomu auto žere olej i na 10w-40,tak ať ho překroužkuje a udělá gufera. Ve výsledku ho to vyjde levněji než po zbytek života dolejvat. Jsou oleje hustčí i řidší a přitom můžou mít totožný specifikace. Když někdo nehodlá experimentovat jakej olej bude jeho motoru sedět nejvíc,tak ať se koukne do diskuse. O olejích je toho tady nepřeberně.

2013-02-05 14:27:47

Díky za reakce, já tam tu 10W 40 určo zkusím dát, ale teď v tý zimě se mi to nechce měnit + máme čerstvý mimino, takže nemám vůbec čas. Potřebuju teď něco aktuálně na dolévání, než na jaře vyměním olej za ten 10W 40.

Koupím nějakej a bude, pak půjdu do toho valvolinu Max life a budu pevně doufat, že to vydrží.

Ono ta dextilia 5W 30 je opravdu hodně řídká, tak jestli předtím to auto jezdilo na 10W 40 tak to ten řidší olej žere.

No nic, můj původní plán koupit bezproblémovej benzinovej motor a vyhnout se starostem s dieselem malinko neklapl :)

MAX6  
J.
2013-02-05 14:30:13

Sis měl koupit starou 626 s 2.0 FS. Tenhle motor přežije i zhasnutí slunce

2013-02-05 14:32:34

Já mám najeto skoro 150. Olej nežere, na emisích prý paráda. Další 250 ještě musí vydržet. :D

2013-02-05 14:33:23

To MAX6, jj to platí asi u všech značek, stará dobrá kvalita, tak snad jedině swap :)

2013-02-05 23:54:37

dr.know >> Liqui Moly je fakt špička (viz. výše), za posledních 15 let jsem do svých aut lil jen oleje Texaco Havoline a Liqui Moly a nikdy se nic nestalo, určitě bych se nebál, zase takovou vědu z toho není třeba dělat.

Doporučuju, jako většina zde, přejít na 10W-40, u bývalého auta to dosti pomohlo a to byla olejnička jak sviň


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 16