Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 16

2012-11-15 10:53:39

No když pojedeš do Mazdy tak ti tam nalijou Castrol 5w40. Podle knížky tam může být 10w-40, 5w-40, 5W-30 Já jezdím na 10W-50 . Koukám že jsi kupoval v autoliva. Já taky a musel jsem nechat motor překroužkovat protože bral dost olej. Takže doporučuji kontrolovat hladinu

2012-11-15 11:00:31

přijde mi, že většina lidí dává 5Wxx, ale například do mého auta dával autorizák od novoty Magnatec 10W40. Já pokračuji s Dexilií 10W40. Měním po 15 000 km a mezí výměnami není potřeba dolévat. Někteří majitelé 2.3. si stěžovali na nadměrnou spotřebu oleje, což může být právě u 5Wxx výraznější.

2012-11-15 11:04:57

Jenom taková menší informace.

Cituji:

Co znamenají označení 10W40, 0W40, 5W30, 0W30 atd na etiketě motorového oleje?

Jsou to označení SAE (Society of Automotive Engineers) normy. Třída motorového oleje moderních automobilů označuje viskozitu motorového oleje při nízké teplotě (10W, 0W, 5W - 'W' jako 'Winter') a vysoké teplotě (40, 50, 60)

Vysoká teplota - Vysoké číslo popisuje viskozitu motorového oleje při jeho obvyklé provozní teplotě (100 °C). Tato viskozita má potom vliv na mazací vlastnosti oleje a charakter olejového filmu. Čím vyšší je toto číslo, tím lepší je mazání při vysoké teplotě a lepší ochrana motoru. 10W30, 5W30, 0W30 jsou oleje, které mají stejnou viskozitu při 100 stupních celsia.

Zimní norma - Nízké číslo popisuje viskozitu při nízké teplotě. Čím je toto číslo nižší, tím je olej čerpatelnější při nízké teplotě. Maže tedy rychleji při studeném startu. U nás se používaly oleje 10W. Ve Finsku 0W, 5W. Dnešní oleje, většinou Longlife, mají běžně 0W a 5W. 0W20, 0W30 a 0W40 mají zase stejnou viskozitu při nízké teplotě.

To dr.know: Tak se neboj a klidně tam můžeš i ten olej 5W-40 dát...

2012-11-15 12:04:38

Díky všem za info, někde jsem tady na foru viděl názor, že když motor olej nežere, (což já nevím jetsli ten můj žere nebo ne), je lepší ho zatím nezvykat na hustší olej - 10W- 40, ale lejt do něj 5W-30. Netušíte co je na tom pravdy?

2012-11-15 12:40:50

Ano, je to tak jak říkáš. Třeba já jezdím poměrně krátké trasy po městě, což samozřejmě v zimě znamená mnoho studených startů. Ale když motor celou dobu jezdí na 10W40, nechce se mi zkoušet přejít na 5W40. Nechci ten motor pokoušet. Podle mě škoda, že tam autorizák nelil 5W, nebo že si to původní majitel nepohlídal.

2012-11-15 15:17:32

Btw k tomu original mazda oleji, pořád mi hlava nebere, že žádný z těhlech olejů http://www.olejshop.cz/ol...tomobilove-oleje/z/mazda/ nesplňuje normu A3... fakt nechápu...

MAX6  
J.
2012-11-15 15:25:20

No jestli koukám dobře,tak splňujou normu A5 a B5 (ta červená dexelie),takže to normu ACEA A3 převyšuje. Se docela divym,protože tyhle Dexelie od Totalu jsou starý jak metuzalém (mimo DPF dexelie) a co jsem čet,tak poslední novej vývoj se udělal až se skyactivama,předtim to X let stálo bez úpravy. Ale nechci aby to vyznělo že jí hanim. Je to dobrej olej.

2012-11-15 15:27:05

dr.know: A co tam máš vlastně v současnosti za olej?

2012-11-15 15:30:07

Chemer, to já právě vůbec netuším co tam je za předchozí olej :(

2012-11-15 15:34:07

Já bych tam dal tu Dexelii na kterou jsi dal odkaz. Samozřejmě je potřeba nezapomenout sledovat stav hladiny oleje. Jak jsem psal, někteří lidé si stěžují na nadměrnou spotřebu oleje u 2.3i. Ale třeba u FL verze už nejsou žádné problémy...

2012-11-15 16:00:58

Teda to že je to A5 a ne A3 je fuk jes?

MAX6  
J.
2012-11-15 16:02:57

Asi tak. A5 by měla bejt lepší než A3. Tady o tom něco dočteš (spíš druhá polovina stránky): http://www.oleje.cz/clane...bilovych-motorovych-oleju

2012-11-15 16:06:36

V manualu píšou že tam můžeš dát A3 i A5. Dexelia 10w40 ma A3 tak proto to tam píšou

2012-11-15 20:50:24

Ahoj,

už jsem to tady jednou psal, na stránkách olejservisu mají syntetiku TOTAL QUARTZ 9000 5W40, 5 litrů za

790,- korun a po zadání slevového kódu C72D (70 Kč) je výsledná cena krásných 720,- Kč

A pokud jsou oleje Total kvalitní a firma vyrábí taky oleje Dexelia, pak je to myslím dobrá volba.

Martin

http://www.olejservis.cz/...0-5w40-5-lt-akce/d-70576/

2012-11-25 10:25:14

Tak olej vyměněn svépomocí, koupen tento http://www.oleje-pema.cz/...ultra-5w-30-5l_54298.html

Filtr v Mazdě (326 Kč).

Olej z mého lajckého pohledu hodně řídký, tak snad Mazdě nebude chutnat...

Btw sundat filtr byl lehkej porod, je na to nějaký spešl náčiní? Klíčem na filtry jsem se nechytal, nakonec jsem to sundal nějakým stahovákem bo co to bylo, ale akce 20 minut (málo místa a volšový ruce :)).

2012-12-25 21:03:04

Ma nekdo zkusenost s oleji VAT? Jeden mechanik mi ho vychvaloval, ze je stejne dobry jako znackove oleje a jeste k tomu levnejsi. Podle cen na netu o moc levny neni a kvalita? Nevim jestli nahodou nedela sluzbu nejakymu dealerovi.

Skoda, ze Dexlia nedela 5w40. Ted mam Shell 5w30, dal mi tam autoriz. servis a uz jsem dolejval cca 3 litry na 15.000 km. Zvlastni je, ze kdyz jezdim klasiku do prace a z prace domu, tj. 25km tam a 25 km zpet, tak hladina se nehne ale kdyz vyjedu nekam dale, tak treba pokud pojedu cely den tak to docela olej papa. Dvakrat jsem musel dolejvat a dvakrat to bylo po dovolene....

2013-01-17 12:45:10

Nemá někdo zkušenost s nákupem z shopu?

http://www.olejerychle.cz

Našel jsem tam total 10w40 o poznání levnější nežli jinde.

2013-01-17 17:13:41

a tady jsi zkoušel? Beru tam taky 10W 40

http://www.olejshop.cz/ol...tomobilove-oleje/z/mazda/

2013-01-18 12:10:39

Čau, několikrát se tu na fóru objevuje řešení problému ucpaného sacího koše u dieselů.

Řešil někdo podobný problém někdy u benzínového motoru nebo je tento sací koš "bezúdržbový"?

V manuálu jsem se dočetl, že konstrukčně je to úplně jinak než u nafty.

U benzínu se prý jedná o jakousi plastovou trubici rozdělenu na 2 komory jakýmsi filtrem.

MAX6  
J.
2013-01-18 13:34:57

Když jsem u svojí 2.0 po 150000km sundal olejovou vanu,tak tam trocha špíny bylo,ale nebylo to nic vážnýho.Spíš to byl jen prach a stačilo vzít vzduchovou pistoli a ofouknout to a vypadalo to jak nový. Ale někdo tu ukazoval fotky z benzínový 1.6 M3 kde předchozí majitel měnil olej po 35000km a to sejtko bylo úplně zacpaný,že tam byl otvor asi jen 1cm. Ale bylo to vidět všude i když se sundalo třeba víko ventilů,tak to bylo taky totál jak od mazutu. Co jsem se dočet (a to si i myslim),že to bylo způsobený super údržbou typu Long-Life a místo oleje už tam běhalo máslo


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 16