Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 16

2012-08-13 22:07:22

Zdravim, potreboval bych poradit. V servisu mi dali olej 5W30 od Shellu a asi dva mesice jsem to pravidelne kontroloval a vse bylo v poradku, bez ubytku, tak jsem na chvilku prestal sledovat hladinu oleje. Jeli jsme na dovolenou, najezdili cca 1500 km a dnes jsem jen tak nahodou se podival na hladinu a merka byla skoro sucha. V tu chvili me to malem slozilo, tak jsem rychle na benzince koupil olej, kure*sky drahej, a dolil jsem tam 1 litr, dostal jsem se nad rysku minima.

Takze od vymeny oleje v servisu jsem ujel cca 7000km, nez mi klesla hladina o cca 1,25litru, je to normalni?

Nejakou dobu jsem asi nejspis jezdil pod minimalni hladinou oleje, mohlo se neco poskodit? Na projevu auta jsem nic divneho nevypozoroval a zadna kontrolka mi nesviti, pokud je vubec funkcni...

dekuju moc

MAX6  
J.
2012-08-13 22:28:00

Poškodit se mohlo,ale jestli to pořád jezdí normálně,tak nic neřeš. Na kontrolky nespolíhej. Dneska se snad všude a ve všem používaj tlakový kontrolky a ty jsou skoro na nic. Jestli ti to vzalo 1,25L/7000km tak přejdi na olej kterej je hustší když je studenej - 10W40 Pokud by to ubejvalo i po tom,tak to buď neřeš nebo nech vyměnit gufera na ventilech a zkontrolovat písní kroužky. Nevim jak s dnešníma motorama,ale dřív výrobci tolerovali neuvěřitelnej 1L/1000km (je to napsaný v návodu)

2012-08-13 23:30:03

Taky bych to neřešil, ale pokud by ti to vadilo, tak tam dej 10W-40 a máš pokoj. V minulosti jsem byl majitelem Astry a ta si, podle manuálu, mohla vzít 10W-40 0,8l na 1000 km Brala si jen 0,6l takže jsem byl spokojenej 1,25l na 7000km bych neviděl jako zásadní problém.

2012-08-14 00:05:16

Ahoj, přidám svojí troškou do mlýna - naší 2.0i bude v listopadu deset let, najeto tachometrových 163 tis. Koupena před třemi lety, do té doby papala taky Castrol 5w-30. První rok jsme jí dopřávali ten samý, ale na dovolené (8 tis. km za 15 dní) olej hltala takovými doušky, že jsem z toho taky kolabolval. Jen tak z plezíru jsem po třech tisících km v Portugalsku mrknul na měrku a taky byla suchá. Takže dolití Castrolu co byl v kufru a potom ve Francii koupen k....a drahý olej úplně jiné značky na další dolití.. Začal jsem to řešit a s mechanikem nakonec domluvil, že přejdeme na 10w40. Od té doby papá znatelně méně. Poslední výměna byla asi před měsícem, koupil jsem přímo 10w40 Dexelia a po dvou tisících ani milimetr úbytku na rysce, olej má krásnou barvu. Jinak MariK > nevím, co jsi měl za Astru, my géčkovou 1.6 8V a papala taky, ke všemu tam byly asi nějaké netěsnosti v motoru, protože najednou se na víčku začal usazovat takový ten bílý šlem, a to v hodně velkém množství. To auto jsme měli rádi a pečovali o něj. Nevím, jestli to bylo kusem (koupeno jako ojeté) nebo výrobními nedostatky, ale nasypali jsme do něj tolik peněz, že nakonec šlo do světa.

2012-08-14 16:44:03

samper >> Já měl Fkovou 1.6 16v r.v. 97, kupoval jsem ji jako 6 let starý auto. Smůla byla, že v té době jsem moc recenze nečetl, jinak bych věděl, že ten motor je olejnička jako blázen Jinak s ním problémy nebyly.

2012-08-14 16:51:47

Jo to jo, 1.6 16 V tím byly proslulé

2012-08-21 20:10:03

Hi , ja som dal po 150tis. km 10w-40castrol a motorček krasne šlape ako za nova , sledujem ubytok hladiny oleja, zatiaľ je to veľmi pomalý spád po 2tis.km . Doteraz som 5-40 a ubytok bol väčší úbytok .

2012-08-24 09:10:52

Chystám se na svou první výměnu oleje a jedna věc mi vrtá hlavou a sice jakej olejovej filtr. Jestli plechovou patronu nebo jen papírovou vložku. Auto mám z Německa a mám k němu i servisní faktury, takže z tý jsem vyčetl, že tam dávali filtr s kódovým označením LF10143029A, což například na autokelly hodí obrázek patrony. Když se ale podívám do workshop manualu, tak tam najdu informaci, že evropský motory mají jen papírovou vložku. Mazda je 1.8 z roku 2004, může tam být ta patrona jak uvádí faktura nebo manual má pravdu a european models mají papírovou vložku? A dá se to nějak zjistit aniž bych musel pod auto a sundávat kryt motoru?

r41
Roman
2012-08-24 09:27:46

Cau, ja toto resil zacatkem tohoto roku, nakonec sem si priplatil par desetikorun a koupil filtr (cely, kovovy, origo Mazda) v Mazde. Stal me 230,- CZK. Priste si tam taky zajedu.

2012-08-24 09:38:16

Já už na základě tý faktury z Německa koupil v autokelly plechovej Mann, tak doufám, že nevlezu pod auto a tam nezjistím, že mám špatnej filtr.

2012-08-24 23:58:04

To je docela zajímavá informace, že jde ten vložkový nahradit celým kovovým. Nedávno jsme měnili na 2.0i r. 2002 a podle VIN mi v Mazdě prodali jen tu vložku. Výměna byla snadná. Pokud by byl ten celý filtr lepší a pasoval tam, bez ohledu na trochu vyšší cenu bych ho tam dal..

MAX6  
J.
2012-08-25 11:13:17

Teď nějak nevim, jestli je to přímo zaměnitelný. Když kouknete do katalogu: http://japancars.ru/cat/m...=AEGA08&_grp=C1&blk=1400A

tak to vypadá,že se tam musí vyměnit ješte ta část co ten filtr drží. Mohla by tam vadit ta horní miska do který se dává ten vložkovej filtr.

2012-08-25 21:32:34

Zdravím. Filtr LF 1014302 9A je kovový používaný

do M 6 1,8 a 2,0 benzín.úr,v. 2002 do 2005

Tak jak píše MAX6 při použití plášť. kov. filtru

při verzi od výrobce na výměnu vložky filtru

bude asi nutno vyměnit těleso nesoucí-umožňujicí

zašroubovat těleso kov. filtru.

Vše ukáže až to budeš měnit. Možná, že to stojí

za optání v servisu Mazdy. A nebo hokus-pokus

a uvidíš. Dej nám zde vědět, ať se poučíme. Dík.

2012-08-25 21:37:35

Vlez pod auto a podivej se.

MAX6  
J.

chemer, 2012-08-25 21:37:35 napsal:

Vlez pod auto a podivej se.

2012-08-25 22:11:04

Asi tak.To je nejjednodužší. A nebo mi napiš interkou VIN a já ti zjistim co tam máš.

Na eBay jsem viděl tu předělávací sadu z vožky na patronu nebo z patrony na vložku. Ale podle mě to nemá smysl.

2012-08-26 14:05:02

Ja mám tiež celoplech do 8€ a v pohode /M6 , r2005-1.8 / ,

2012-11-15 00:27:03

Ahoj, pročetl jsem celé toto a několik dalších témat o oleji a jsem s toho pramálo moudrý.

Nemám k autu příručku, může mi plz někdo zkušenější poradit?

Tohle : http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=687 je jako že origo olej Mazda, co jsem se dočetl tak olej pro můj motor (2.3. benzin po FL) měla být 5w-30 (auto má málo najeto nechci ho zvykat na hustší olej) ACEA A1 nebo A3 - tohle je A5, ostatní Dexilia oleje jsou pak zas na diesel, čili WTF?? Hledal jsem jak vzteklej a dexilia olej 5W-30, který by měl ACEA A1 nebo A3 neexistuje

Můžete mi plz někdo, ideálně se stejným motorem, doporučit konkrétní značku,kterou bych koupil a měl pokoj?

Je to docela urgentní, rád bych olej dolil, je jen kousek nad min rysku, což se mi pranic nelíbí..

díky moc!

EDIT: Tenhle olej by mohl být ok,ne? http://www.olejshop.cz/ol...magnatec-5w-30-c3-5litru/

2012-11-15 09:01:12

to dr.know

Ahoj, já se teď chystám taky na výměnu oleje. Mám sice motor 1,8, ale od Mazdy je taky doporučený olej 5W-30. Já jsem ale koupil tenhle a myslím, že to není špatná volba.

http://www.autodily-cardo...-5w-40-5l-stitek-castrol/

A navíc ho brácha používá ve svém BMW M5 a pochvaluje si ho. Ale to jen tak okrajem...

2012-11-15 09:55:37

To: Funman, díky za info, to je ale olej mimo Mazda specifikaci...

EDIT Cuhan: stejnej problem, má se tam dávat 5W-30, lidi dávají co jsem se dočetl i 10W-40, 5W-50 sem ještě neviděl...

2012-11-15 10:02:21

Ten kdo chce dopřát motoru to nejlepší a mít ho krásně čisťoučkej,tak jezdí na tento olejíček..

http://www.znackoveoleje....obil-1-Peak-Life-5W-50-4l


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 16