Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 16

doris  
Doris
2009-11-11 21:07:45

Ono kvalitní olej je vždy lepší, než nějaká břečka ala Tesco a pod., ale každý olej degraduje, i ten superdrahý longlife.... Zásadně je lepší dávat dobrý olej a měnit ho častěji, než do auta nalévat špičkový olej a nechat ho tam dlouho. My používáme 10W-40 , který je pro naše klima ideální a není s ním problém, žádný zásadní rozdíl jsme oproti 0W-30 (5W-30)nepozorovali, akorát v ceně... Kolikrát je u nás mráz pod -30°C, aby tyto superřídké oleje měly nějaký význam? Takže asi tak..

2009-11-12 16:17:20

JA menim olej ročne , jeden olej , jeden rok , jedna zima, jedno leto .

Či prejdem 10tis. alebo 15tis. km .menim stále v aprili a hotovo ten motorček to zaslúži.

2010-09-07 14:12:31

Ahoj,

snad nebude vadit že opět otevřu tuto diskusi.

Koupil jsem M6 benzin rok 2002 a je tam nalitý olej 5W-40 Mobil. Nakonec se mi podařilo vybojovat od původního majitele kontakt na jeho servisáka (neznačkový servis, nevozil to do Mazdy) a ten borec mi nakonec řekl že tam dával syntetiku 5W-40 protože to je to co měl v dílně nakoupeno ve velkém sudu.

Takže klasika...... nějaký borec na vesnici má koupený sud minerálu 15W-40 pro 120-tky, sud polosyntetiky 10W-40 pro lepší vozy a jako vrchol 5W-40 pro nejlepší vozy.

A to co doporučuje výrobce.... holt to jej nezajímá.

Já mám benzín 2.0 motor s označením LF a dle servisní knížky je doporučený olej 0W-30 nebo 5W-30.

Auto má najeto 57.000km ale nedám ruku do ohně že nebylo stočeno.

Chci se vás proto zeptat, zda při další výměně mám přejít na 5W-30, nebo například zůstat u 5W-40, například TOTAL QUARTZ 9000 5W-40, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 který je navíc v 5l balení za cenu 899,-Kč

zde: http://www.olejservis.cz/9x913x0.htm

Ještě mají CASTROL MAGNATEC 5W-40 taky 5l za 929,-Kč

(ceny jsou včetně DPH)

Takže v podstatě řeším hlavní problém zda zůsta u hustčího oleje 5W-40 místo 5W-30? Například nedošlo by ke stišení motoru po změně na 5W-30? Nevytáčel by se motor lehčeji a obecně by jel lehčeji a víc kultivovaně?

Anebo naopak by byl hlučnější.

Navíc řidší olej by mohl mít menší spotřebu paliva.

No a pokud zůstat u 5W-40, pak Total nebo Castrol?

Děkuji za vaše reakce.

Martin

2010-09-08 22:04:41

Předepsaný olej je 5W-30, ale naše M6, kterou jsme koupili když byla 2 roky stará měla v motoru přímo z autorizovaného servisu Mazda olej Castrol Longlife 0W-30. Tak dáváme dále do motoru olej Castrol Edge 0W-30. Jinak přímo v manualu k M6 máme, že Mazda doporučuje oleje Castrol, ale jinak pro Mazdu vyrábí oleje pod názvem Mazda Dexelia firma Total.

doris  
Doris
2010-09-09 07:38:28

Já bych osobně použila ten Total nebo přímo origo Dexelii. Nám dávají v autorizáku pro 1.8i benzín vždy 10W-40 Dexelii. Oproti původní náplni 0W-30 žádný rozdíl, akorát v ceně. Jinak spokojenost, motor běhá krásně, nízká spotřeba paliva, olej to nežere vůbec. Pro naše klima jsou tyto super řídké oleje (0W ..případně 5W..) celkem zbytečné. Kolikrát startujeme při teplotě pod -30°C? Zpočátku se mi to moc nezdálo, proč mi do nového auta lijí 10W-40, když by tam mohl být třeba 5W nebo 0W, ale totéž mi doporučili odborníci přes oleje, kteří se přímo na tuto problematiku specializují, takže jsme u 10W zůstali a dáváme ji do obou aut. Na druhou stranu u těch řídkých olejů je větší pravděpodobnost zvýšené konzumace motorem. V manuálu máme uvedeny oleje od 10W až po 0W jako doporučené pro náš model. Jsou tam ale i další parametry, které se mezi jednotlivými značkami liší. Co jsem tak koukala do technických listů olejů, tak ta mazďácká Dexelie je TOP, ani Shell nebo Castrol a další nemají parametry na takové výši. Porovnávala jsem tu 10W-40.

2010-09-09 11:22:13

Ahoj doris, moc tomu nerozumím, ale měl jsem za to že zimní číslo 0W, 5W, 10W ovlivňuje mazání jen za nízkých teplot.

Žravost oleje a jakou dělá tloušťku filmu ve válci (při zahřátém motoru) by spíš mělo ovlivňovat to letní číslo 30, 40, 50, 60.

No a osobně proto u 2.0L benzínu zůstávám u 5W-30, který jsem tam měl původně. Nechci auto zbytečně zvykat na tlustší olejový film (5W-40) dřív než je nutné. Během 18 tisíc km jsem dolil asi 3/4L. To považuju za celkem adekvátní vzhledem k tomu, že motor na dálnici často točí 3500-4500 otáček klidně 2h v kuse.

doris  
Doris
2010-09-09 11:40:24

PetrS: Ahojky! Ano, je to jak píšeš, to číslo před "W" je ohledně mazání za nízkých teplot a číslo za pomlčkou je pak mazání motoru za tepla. Chápu to tak, že 5W-40 a 10W-40 budou mazat za vyšších teplot stejně, za mrazu bude tekutější ta 5W, ale skutečný význam to bude mít až pod těmi -30°C, což u nás skutečně nevyužiji, v garáži mám maximálně -5°C. Zároveň myslím, že 5W-40 bude lepší při mazání za vyšších teplot, než ta 5W-30. Nicméně napsala jsem osobní postřehy a pak doporučení, která mám od mechaniků i specialistů na oleje. Jak to je s tloušťkou olejového filmu dle typu oleje, netuším, ale ty 0W a 5W jsou řidší a stavěné spíše pro chladnější klima, kde je potřeba okamžitou čerpatelnost oleje.

My nedoléváme do M6 během těch cca 8-10.000km nic, spotřeba se jeví jako nulová. U Primery(diesel motor), kde používáme taktéž 10w-40 a má najeto cca 360.000km je to stejné, i když tam se mění olej co 6000km, spotřebva oleje v tomto intervalu není ani 1dcl.

Já se osobně budu i nadále držet 10W-40, který mi pro naše klima i typ motoru přímo doporučili, jsme taktéž spokojeni tak není důvod ke změně i vzhledem k ceně tohoto oleje. Pro mne je výhodnější použít takový olej a raději ho měnit v půlce intervalu, než tam dávat dražší plnou syntetiku a nechat ji tam dvojnásobně dlouho. Spíš mne překvapilo, že po změně z 0W-30 na 10W-40 jsme nezaznamenali krom finančního rozdílu žádnou změnu v provozním chování motoru ani ve spotřebě paliva. Tolik můj pohled na věc.

2010-09-15 07:58:33

Ahoj,

snad už poslední dotaz. Zůstanu u oleje 5W-40, konec konců jej v Mazdě taky používají.

Chci se vás zeptat na váš názor který bude lepší? Total nebo Castrol?

TOTAL QUARTZ 9000 5W-40, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 je v 5l balení za cenu 899,-Kč

nebo

CASTROL MAGNATEC 5W-40 je v 5l balení za 929,-Kč

Bude v těchto olejích nějaký podstatný rozdíl?

Navíc olej Dexelia vyrábí Total tak by se mohlo říct že je to stejný olej jenom prodávaný pod mazďáckou značkou. Na druhou stranu je Castrol taky doporučovaný.

Dík, Martin

2010-09-15 08:21:31

na DEXELII bych se neupínal - je to jen marketing - jinak jestli ten castrol/ nebo total - nebude v tom funkčně velkej rozdíl

Mara

doris  
Doris
2010-09-15 08:46:37

Osobně bych porovnala parametry olejů v technických listech, Dexelia/Total mi vycházel jako nejlepší.

2011-09-15 12:50:51

Po přečtení této a ostatních diskuzí jsem nenašel odpověď jaký olej je ten nejvhodnější.Jediný závěr ke kterému jsem došel je ten že je jedno jaký olej tam naleji.Začal jsem tedy shánět olej Dexelia 10W-40,u nás je dost obchodů s autodíly ale ani jeden tento olej není schopen zajistit,pouze v jednom měli zrovna cestu do MAZDY HK ,tak tam zavolali ve snaze olej objednat.Odpověď zněla že tam oni dávají pouze 5W-30,trochu mě to zviklalo a doma sem si prohlédl co tam v jiném autorizovaném servisu MAZDA,kde byl vůz pravidelně servisován dávali a tam pro změnu dali 5W-40 od Castrollu.Učtovali si 399 za 1L.

Takže moje M6 benzín 1.8 má najeto 32000 Km,zřídka kdy přesahu 3000 ot/min a spíše kratší vzdálenosti.Rád bych aby mi nestoupla spotřeba benzínu ani hlučnost motoru,ideálně kdyby obě hodnoty se ještě zlepšili.

Otázka tedy zní který z olejů by mému autu mohl vyhovoval nejlépe.5W-30 nebo 5W-40 či 10W-40?Značku zvolím Dexelia nebo Total.

2011-09-15 14:47:38

Já tu Dexilii koupil před týdnem zde: http://www.oleje-cz.cz/ma...mazda-dexelia-10w-40.html

Osobně doporučuji občas protočit zahřátý motor i nad 3000 ot.

2011-09-28 14:33:07

Ahoj přátelé, stal jsem se konečně majitelem vozu Mazda 6 2.0 benzín facelift.

Potřeboval bych radu nad zlato, auto má minimum oleje, servis v Mazdě mám domluven nejdříve na ůterý.

Potřeboval bych tam do té doby dolít alespoň litr oleje.

Problém je ale v tom, že si nemůžu být jistý, co tam je aktuálně za olej (dle servisky by to měl byýt TXT Plus 5W30/slx prf).

Pokud tam tedy dám onen domnívaný olej, je to ok, co když tam ale byl ještě i úplně jiný?

Můžu tam i tak dát tu 5W30 syntetiku s tím, že do týdne jdu tak i tak na kopletní výměnu oleje.

Nebo jak postupovat?

Děkuji a budu rád za jakoukoliv pomoc.

D.

2011-09-28 16:12:49

Kolik tak předpokládáš, že do té výměny najedeš kilometrů? Osobně bych si s tím nelámal hlavu a dolil bych to tím 5W30.

Kolik má to auto najeto?

2011-09-28 16:44:44

Ahoj,

Predsa vieš kolko oleja je tam ,. Vidiš na riske niečo ? Ak ano je tam aspon 1liter a do budúceho týždňa to v pohode vydrží pokiaľ : nevytáčaš , za 5 dní nespravíš 2000km. a podobne "blbosti" . Nič neprežeň . Pokiaľ je to ale nové faro , nerozumiem prečo je tam tak malo oleja . Alebo kľudne zajdi do Elit alebo Autokelly a kup si nipparts olej filter a 4,5L oleja (už si vyber aký chceš podľa toho čo tu hore kamoši podopisovali ) a jednoducho ten blbý olej vymeň nad hociakou dierou . Ja by som s tým neotáľal .

2011-09-28 18:17:47

Diky vsem.

Mam mazdu 6, 2007, 2.0 benzin. 83000km.

Kdyz je motor studeny, olej je na spodni rysce, ale cerny jak bota.

Kdyz je motor zahraty, neni videt temer nic.

Do úterní servisni prohlidky musim najet jeste 1000km.

Hodlam udelat financne narocnejsi variantu.

Necham asi v neautorizovanem servisu vymenit komplet olej za nejaky levnejsi a nasledne v utery v mazde ho nechat opet vymenit za neco kvalitnejsiho plus filtry.

Co na to rikate?

2011-09-28 18:45:33

čau.no podle mě je zbytečné tám lít méně kvalitní olej,a pak ho hned měnit za nový . Teda pokud nevíš co s penězma....to ty peníze rovnou vem a hoď do kamen.....Kdy si naposled olej měnil? myslím,že těch1000km na to už nemá žádný vliv. já osobně bych se na nějáký autorizáky vy...a udělal si tu výměnu sám..a klidně hned, jestli je ten olej už černý jak bota.vyměnit olej je snad jednoduší jak vyměnit kolo...a budeš to mít minimálně za polovic než v autorizáku...toď můj názor... čus

2011-09-28 20:00:33

Tak zrovna toto bych rozhodně nedělal. Dáš tam levný olej, třeba i na 1000 km a zrovna budeš mít smůlu a motoru to nesedne. Prostě to neřeš a dojezdi ten stávající olej tak jak to je, případně to dolej.

A také doporučuji výměnu provádět doma.

Odšroubuješ spodní kryt motoru, vypustíš olej, vyměníš filtr, naleješ nový olej a vrátíš kryt. Opravdu brnkačka a neutratíš víc než 1000Kč.

Pokud by Tě to zajímalo, tak se ozvi a popíšu Ti výměnu do nejmenší podrobnosti.

2011-09-28 21:43:00

Na samém začátku tohoto vláka je zmíněno že přejít z 10W 40 na 5W 30 se nedá.Moc se mi to nepozdává co je na tom pravdy,mám za to že přejít z jednoho typu oleje na jiný by neměl bejt problém,nebo je to jinak?

2011-09-28 23:03:53

Přejít na oleje 5W-30 z 10W-40 není v zásadě problém. Je nutno dodržet doporučenou specifikaci

výrobce a to API a ACEA. a u naftového mot. specifikaci obsahu síry atd. Nejlépe - je dodržovat

doporučení výrobce vozu a neměnit parametry používaného oleje./ oleje značkových výrobců

používají v základu schodné produkty a musejí odpovídat příslušným normám uved. ve specifikaci

oleje.Na toto téma zde probíhalo několik diskusí i s odvoláním na fundované odpovědi odborníků

z Výzkum. ústavu paliv a maziv. U motorů světším počtem uj. km /nad 150 tis./ a určitou spotřebou

oleje je možno doporučit přejít z 5w na 10W , ale i u nových vozů jsou obě dolní hranice vhodné

pro naše zeměpisné pásmo. Tak závěr-použít oleje doporučené specifikací výrobcem vozu

a na značce oleje tak nesejde-jedná-li se o renomovaného výrobce oleje. U vozů v záruce

doporučuji používat ty oleje které jednoznačně úvádí výrobce vozu v servisním manuálu.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16