Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 16

2009-09-29 17:57:51

Ja jsem lil toto http://www.superoleje.cz/...duct_info&products_id=228

Mám M6 2,3 a sedí tam API a ACEA

2009-09-29 18:22:08

Helixy jsou dobrá volba

2009-09-29 19:18:12

Koukám, že moc nezměnilo "polo" a "plná" atd. Pokud motor nežere olej, tak klíďo "plnou" syntetiku, ALE pokud žere olej tak stačí "polo" syntetika, tedy nějaký "hustčí" olej (samozřejmě povolený pro konkrétní motor). Osobně mám, jak jsem již zmiňoval, "polo" 10W-40 a neřekl bych, že se má můj motor nějak hůř

Pokud někdo leje od novoty "polo" a nemá s tím žádné problémy, tak opravdu nevidím důvod přecházet na "plnou" syntetiku ty rozdíly jsou v tomto banální

Co se týče přelití nad rysku, tak si nejsem jist, také jsem měl přelitou Mrkačku, zhruba milimetr nad rysku a nic se nedělo, žádné negativní projevy. O tři mm u M6? Nevím o jaké množství oleje tam může být navíc Kdysi mi na tohle říkali, že při hodně překročeném množství oleje by mohla "pleskat" klika o hladinu oleje a tím by se mohl motor chvět, třást, nebo tak nějak...? Snad to není blbost...? Nejsem mechanik, jen nás tímhle dříve krmili

2009-09-30 09:33:42

Ja by som mal obavy z ineho , Je tam viac oleja než je optimal , teda počas chodu klukovky viac tekutiny spliecha hore-dolu a niekde to viac pritlači než je optimal. Moj nazor je že treba dodržiavať rozumnú mieru vo všetkom , ak niekto predpisal a je za to zodpovedny , tak by to tak malo byť, len tolko oleja dať a nie viac ani menej .

2009-09-30 11:09:01

Není špatná volba od Petro Kanady Plná syntetika ale 10W-40! Takový olej dělá málo kdo.

2009-09-30 11:36:25

sakryš hoši, s tim přelitím mě neděste, asi to radši přes hadičku (tu co se používá v akvaristice) trochu odčerpám, myslím že to je možná i víc než 3mm, ono je na ulici těžký vychytat naprostou rovinku a nechat tam auto stát několik hodin, než olej pořádně steče ze stěn.

Jina dávám tam olej co tam dali v Mazdě, tj. Castrol Magnatec 5W-30 A1, je doporučovaný i Mazdou v manuálu, tak snad to nejsou jen marketingový kecy..

2009-09-30 12:20:30

Jestli ho tam máš opravdu o tolik moc , tak ho určitě upusť. Bejt to max nebo o kousek víc, tak se moc nestane, ale ty ho tam máš očividně opravdu až příliš.

Mno, dělat to na svým autě, tak bych to upuštění oleje vyřešil zkrátka po sedlácku krapet bych povolil výpusťák a nechal drobet oleje vytéct do nějaký vaničky a pak bych ho zase utáhnul, otřel a pak kontroloval, jestli neprosakuje a hotovo...

Když si doma měnim olej vypouštim ho do starýho plechovýho škopku pak do kanistru a počkam až u nás zase bude sběr nebezpečného odpadu

Jináč Magnatec jsem měl v Mrkačce, akorát 10W-40 a nepozoroval jsem žádné problémy. Jenomže ty jsi psal, že ti žere olej 0,5l na 7000km, což je během intervalu výměny 15 000 už o litr méně, tak si to raději hlídej. Pokud ti bude mizet olej stále, nebo se to bude spíše ještě víc zhoršovat, dal bych tam potom raději kvalitní 10W-40, samozřejmě dle výkonnostní třídy předepsaný pro tento motor.

doris  
Doris
2009-09-30 13:46:27

Přesně jak píše Pepa. Jinak ty super řídké oleje 0W a 5W-30 bych tam raději nedávala, pro naše klima je ideální 10W-40 a motor ho nebude tolik baštit. Navíc výjde levněji a můžeš ho měnit i spíš, motoru jen prospěješ.

2009-09-30 14:58:10

http://jaytec-lubricants....n_page=index&cPath=1_7_18

2009-09-30 15:16:49

Já jsem s Castrol SLX Profesional (LL3) 5W-30 zatím velmi spokojen, žádne úbytky, motor šlape jako hodinky. Až někdy spozoruji, že začne trošku papat, teprve po té přejdu na 10W-40. Zatím nemám důvod nic měnit, jsem se stavem motoru spokojen.

2009-10-23 23:33:50

Ahoj,

ve 2.0L benzín jsem měl už od koupě auta Castrol SLX C1 5W-30. Stejný olej jsem si koupil na dolévání. Během 18 tkm jsem dolil asi 0.9L. To považuju za adekvátní vzhledem k tomu, že asi 0.3 litru jsem ztratil během 1,5 hodinové velmi svižné jízdy na dálnici (170-205 km/h) kdy jsem dost spěchal, dálnice byla volná a pak jsem taky chtěl aspoň jednou vyzkoušet maximálku Jinak jezdím přiměřeně, na dálnici kolem 130-145 tachometrových.

Když jsem teď šel na garančku, tak jsem technika žádal, aby mi tam dali opět 5W-30 C1, jelikož mám doma na dolévání ještě 3L. Nicméně servis mi tam dal 5W-40 Dexelia. Technik mi tvrdil že není problém, abych do 5W-40 Dexelia doléval 5W-30 Castrol. Že prý u dnešních moderních olejů je to jedno když se míchají. Že uvolnění karbonu u dnešních olejů nehrozí. Pouze prý výsledná směs bude mít akorát vlastnosti toho horšího z obou olejů. Mně se ale moc nezdá, že lze bez problémů míchat různé oleje.

Jak to tedy je? Je opravdu možné míchat 5W-30 a 5W-40 dohromady? Dá se o tom někde najít zaručená informace že to není nebezpečné pro motor? Díky za radu.

Petr

2009-10-23 23:41:48

Ještě bych doplnil, že v mé příručce k Mazdě 6 je pro benzínový motor uvedený jen olej 5W-30 a 5W-20. Uznávám že se autu nic nestane když má 5W-40. Ale proč se autorizované servisy nedrží toho co doporučuje výrobce?

2009-11-11 14:07:23

Dobrý den,chci se zeptat,jaký olej si mám koupit do M6 2,0D. V příručce je psán originální motorový olej Mazda Castrol 5W-30,nebo 10W-40 a pak nějaké kategorieAPI CF,ACEA B1nebo B3. V tom se nevyznám. Pak sem tu četl o Dexelia oleji. Mají ty oleje ještě nějaký další název,nebo stačí koupit např. Catrol 10W-40? Díky za odpověď.

2009-11-11 15:30:45

Nejsem odborník na oleje, ale určitě bych koupil olej, který splňuje kromě xW-yy specifikace i ACEA specifikaci, např. B1 a ne C1 ve vašem případě. ACEA B znamená, že olej je určený pro diesel. ACEA C je zase pro benzín s katalyzátorem. Viz. např. http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm

Na výrobci asi až tak nezáleží, jestli Castrol nebo Mazda Dexelia (vyráběný Totalem).

2009-11-11 15:41:24

Taky trochu zasáhnu do diskuze, snad někomu poradím. Míchání olejů je samozřejmě možné, ale doporučoval bych míchat pouze oleje stejné specifikace, takže pokud mám v motoru 10W40, dolívat klidně i jinou značkou, ale stále 10W40.

5W30 je možná mísitelný s 5W40, ale nevím co to udělá. Určitě zkrátí interval výměny, protože 5W30 je brán jako Longlife s výměnnou lhůtou 30 tis km, oproti tomu 5W40 je na 15 tis km. Takže smíchání těchto dvou je možné, ale za předpokladu že olej vyměním opravdu okolo 15 najetých tis. km a ne později

V dnešní době je většina olejů opravdu na stejné úrovni, z pohledu zákazníka však rozhoduje cena, protože ne každý si chce připlatit za značku. Olej předepsaný do našich Mazd je původně vyráběn Totalem a je opravdu Dexelia. Avšak k ceně litru tohoto oleje bych se nebál tam klidně dát jen Total, protože patří ke špičkovým olejům, stejně tak Mobil, Elf, Valvoline, Shell, OMW a další. Vyhnul bych se olejům prodávaných v supermarketech s velmi nízkou cenou, Paramu, Mogulu a Starline.

Jedná se ale pouze o můj názor, takže pokud mě někdo chce přesvědčovat že Mogul je ještě lepší než ...., prosím dnes neeee

Specifikace olejů dle ACEA:

A - benzínové motory

B - dieselové motory lehkých automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel

E - dieselové motory těžkých užitkových vozidel

C - zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry

Výkonnostní třídy ACEA:

A1,B1 - standartní olej, normální intervaly výměny

A3,B3 - Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny

B4 - jako B3 + možno použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním

A4 - Rezervováno pro oleje pro benzínový motory s přímým vstřikováním

A5,B5 - Jako A3,B4, avšak se sníženou viskozitou

Je tu ještě mnoho značek ale je to opravdu na dlouho...

Pokud se podívám na olej co tady mám - Mobil Synt S 5W40, mám na něm toto:

Vyhovuje:

API SL/SJ/CF, ACEA A3, B3, B4 - podle toho vidím, že olej je určen pro (SL) pro všechny současné motory i starší, (SJ) pro motory z roku 1996 a mladší, (CF) pro OFF-ROAD motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry na 0,5%. Může být použit i místo CD olejů

CD - starý název pro atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem

Hodně štěstí při vybírání vhodného oleje

2009-11-11 15:54:40

To Richies: z čeho tak usuzuješ, že olej viskozity 5w-30 je longlife na 30 tis. km a olej 5w-40 je "jen" na 15 tis. Km? /on do toho má tak trochu:)) co kecat hlavně výrobce motoru /auta/, navíc parametr viskozity nemá na životnost žádný vliv/

2009-11-11 15:56:55

Protože to tak je, a pokud se podívám na olej spec. 5W 30, je tam opravdu napsáno Longlife. 5W40 jde ale také použít k prodloužené výměně, ale jen pokud to dovoluje výrobce automobilu a pokud to umožňuje specifikace oleje

2009-11-11 16:06:06

Já tedy používám olej MOBIL 1 Formula LD 0W-30 - má předepsaný cyklus výměny -2 roky nebo 30 000 Km. Mám najeto již 109 000 Km nyní 19 000 Km od minulé výměny a žádné dolívání.

2009-11-11 16:21:50

Obecně, kdo se řídí radama o životnosti na flaškách od olejů, a ne předepsanými intervaly od výrobce motoru-auta /které jsou závislé na modelu, čistící kapacitě olej. filtru, celé soustavy a konstrukčním stáří motoru/, tak pomalu zkracuje život celého motrou, popřípadě ho posílá rovnou do pekla, resp. připravuje horké finanční chvilky budoucímu majiteli.

2009-11-11 18:47:46

K tomu se přikláním také.. ale jedna věc je výměnný interval a druhá specifikace oleje


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16