Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 12  13  14  15  16

2016-03-29 21:51:34

retro: Ahoj, tak to mi pošli nějaké odkazy na ty diskuse, rád si to pročtu. Dík. M.

2016-03-30 19:14:06

Tak dneska jsem dolejval litr oleje 10w-40 do své M6. Pp ujetí 4000 km od prosince mi ubyl litr. Je to normální? Díky za pomoc.

2016-03-30 19:40:59

czfilip: i 1L na 1000km je normální, když maš kroužky a gufera v hajzlu :)

2016-03-30 21:30:34

Takže zatím dobrý jestli jsem dobře pochopil.

2016-04-04 06:59:05

czfilip: Ano, relativně dobrý:) 2.3i má v manuálu 1L na 1000 km. Když jsem koupil tu svoji, tak mi majitel zapomněl zdělit, že tahle teď už moje si dává na 4000km 12L oleje. Teď jsem v tom za 30tis za výměnu kroužku. Bohužel motor už z výroby si něco vzal a jak se to nehlídalo, tak se zapekli kroužky a tramtadada. Co jsem pochopil tak je to i tím vysokým zdvihem pistu (snad nekecám) Osobně kontroluji po každých 500km a sem tak ještě něco doleju. Mám na nových kroužcích 2500 km a byl jsem ujišťován že je to tím že si to zatím nesedlo a že se to časem ustálí a žrát to nebude.

2016-11-17 17:14:05

Zdravim, tak po procitani prispevku jsem si nakonec vybral do sve M6 2.3 po FL (180tis) olej dle vlastniho vyberu SHELL Helix HX7 5W40, mel by splnovat specifikace vyrobce. Mate nekdo s timto olejem zkusenost ? Snad bude motoru prospivat a nenapacham vymenou nejake skody. Diky za reakce.

2016-11-17 18:09:03

psantry: Myslím si, že nebude problém. Sám jsem teď do své 323F BJ nalil Shell Helix ultra, důležitější jsou normy, co oleje splňují. Zaměř se hlavně na API SL a SN, SM bych vynechal a ACEA A3/B3/4. A1/5, B1/5 bych rozhodně nedával. Vyzkoušel jsem original Mazda Dexelia, Total quartz a teď Shell, na ten Shell se mi zdá auto živější a že lépe rozpouští karbonové úsady. Nejdůležitější jsou zkrácené výměny, max 15.000km, na krátké trasy ne déle jak 10.000km. Sám teď motor pročišťuji po předešlé majitelce, tak olej nenechávám déle jak 5.000km, navíc tím dopřeju motoru perfektní službu a nestojí to mnoho. Kdyby jsi měl problém s úbytkem oleje, zkusil bych zvýšit viskozitu na 10W40 nebo zkusit Valvoline MaxLife, které cca po 15.000km oživuje ještě ne úplně zničená gufera a těsnění.

Já jsem teď po 10W40 přešel na zimu k 5W40 kvůli zaolejování po nastartování v mrazech a nemám problém s únikem či úbytkem. Jak říkám, nejlepší jsou zkrácené výměny a prohnat dostatečně motor, ať disperzanty a detergenty pracují, jak mají.


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16